Massakausi ?!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iPatu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt olis tarkoitus kerätä painoa lihasmassa ja rasvan muodossa ja rasvan saan heklposti syömällä. Miten tulisi treenata että tulisi isoksi, koska mulle on opetettu, että voima jaksossa tehdään lyhyitä alle 6sarjoja 3-5min tauoilla ja liikkeitä olis 2-3 per lihasryhmä ja liikkeissä ei tehä pakkotoistoja tai netatiivisiä. Perusmassa olis sitte alle 10-sarjoja, 3 liikettä per lihas, 2min tauot ja pakkotoisot mukaan joihinkin treeneihin. Massassa tehtävät liikkeet olis isoja liikkeitä esim. penkki, maastaveto, kyykky yms. ja pari pienempää avustavaa liikettä per lihasryhmä. Sitten olis vielä lihasten erottuvuutta tuova kausi jolloin tehtäisin vain pumppi liikkeitä 12> toistoa 3> liikettä per lihasryhmä ja tauot olis 1min.

Onko tässä ees ajattelu pohja kunnossa vai pitääkö lopettaa treeni ja lähtee munkki luostarii ? :D

Tässä kumminkin tän hetken treeni ohjelma

1.Päivä Rinta/vatsa
-Penkki punnerrus 3x6-8toistoa
-Vinopenkki 3x6-8toistoa
-pullover käsipainoilla 3x6-8toistoa
-vatsoja pari liikettä**

2.Päivä Selkä/kyljet
-Maastaveto 3x6toistoa
-Leuat myötäotteella eteen 3x8toistoa
-Alatalja 3x6-8toistoa
-kyljille 2liikettä**

3.Päivä Kädet/olkapäät
-Pystypunnerrus 3x6-8toistoa
-viparit 3x8-10toistoa
-Hauis tangolla seisten 3x6-8toistoa
-Hausi käsipainoilla vinopenkissä 3x6-8 toistoa
-Kapee penkki/Dipit 3x6-8toistoa
-ranskalainen punnerrus 3x6-8
-ojennus taljassa 3x6-8

4.Päivä Jalat/ vatsat
-Kyykky / Prässi 3x8toistoa
-jalkojen suoristus istuvalteen 3x8-10( en tiedä virallista nimeä)
-pohkeet 8toistoa 3x10
-vatsoilla pari liikettä**

Jokainen liiketä tehdään niin isoilla painoilla että yleensä viiminen toisto on avustettu.
Painoa aijotaan nostaa nytten n.10kg ja tämän hetken tiedot ovat
Pituus: 172cm
Paino: 87kg
Rasvaprosentti: 24% tienoilla
Salivuosia takana 4-5vuotta.

Joten jokainen kertomaan oma mielipide asiasta että onko ajatusmaailmani sekä ohjelmani täyttä :anssi:

1. Sitä lihasmassaa tulee myös lyhyemmillä sarjoilla: voiman sivutuote on massa ja massan sivutuote on voima. Lihasta kannattaa ärsyttää erilaisilla toistoalueilla, välillä pidempää sarjaa ja välillä lyhyempää. Ei ole yhtä absoluuttista sarjapituutta, joka kasvattaa lihasmassaa.

2. Monijakoisessa ohjelmassa kolme liikettä voi olla ihan ok, vaikka yleensä ne kaksi ovat jo turhia hilavitkutuksia, mutta harvajakoisessa kolme liikettä per lihas on jo liikaa.

3. Sinuna ottaisin jonkin 1-, 2- tai 3-jakoisen ohjelman ja treenifrekvenssin nostaisin kahteen viikoa kohti. Eli lihasryhmälle tulisi kaksi treeniä viikossa, koska tuolla monijakoisella ohjelmalla jätät ''tyhjiä'' lihakselle, etkä ota siitä kaikkea potentiaalia irti treenaamalla lihasryhmän kerran per viikko. Toki jos monijakoinen on järkevästi suuniteltu ja epäsuoraa rasitusta osataan hyödyntää, voi asia olla toisin, IMO.

4. Tuo ''lihasten erottuvuutta tuovalla'' -kaudella tarkoitat luultavasti dieettiä? Dieetillä kalorit ovat tärkeämpiä kuin treenissä käytettävät sarjapituudet. Dieettaamisesta en jaksa nyt alkaa mitään romaani kirjoittamaan, sillä foorumi on täynnä tietoa laihduttamisesta.

5. Treenaa progressiivisesti ja syö järkevästi yli kulutuksen, eli ei mitään ''kaikki ruoka turpaan'' -massakautta. Harmittaa myöhemmin, kun tajuaa, että peilissä on porsas ja läskiä on kerätty 5x enemmän kuin lihasta.

Jokainen liiketä tehdään niin isoilla painoilla että yleensä viiminen toisto on avustettu.
Painoa aijotaan nostaa nytten n.10kg ja tämän hetken tiedot ovat
Pituus: 172cm
Paino: 87kg
Rasvaprosentti: 24% tienoilla
Salivuosia takana 4-5vuotta.

Joten jokainen kertomaan oma mielipide asiasta että onko ajatusmaailmani sekä ohjelmani täyttä
Sanoisin, että jos olet tuon verran salia harrastanut, olet jonkin verran kujalla hommasta, ainakin tekstin perusteella. Noilla mitoilla kyllä dieettaisin jonkun verran pois, ennen kuin keräisin 10 kg lisää painoa, sillä voit olla melkoisen pyöreä sadan kilon kohdalla.

Elikkä toi rasvaprosentti ei ollukkaa ihan noin korkeella mut 18% oli kumminkin.. Painon saan tiputettua kumminkin kun alkaa aerobista olee parin viikon päästä 3-4x 1.5h viikossa. Lihottamisella en tarkoita että meinaan täs seuraavan 3kuukauden päästä olla 95kg. Lihasta kumminkin tulee helpommin ku on parit vatsamakkarat alla.

Elikkä jatkossa voisin tehdä liikkeet seuraavalla tavalla 1iso liike ja siihen 2pienempää liikettää jolla otetaan viimiset mehut lihaksesta ?

Hieno mies luottaa, että lihasta tulee tuosta vaan ja millä filosofialla ! "Lihasta tulee helpommin ku on parit vatsamakkarat alla"

Hieno mies luottaa, että lihasta tulee tuosta vaan ja millä filosofialla ! "Lihasta tulee helpommin ku on parit vatsamakkarat alla"

Puhuu 17vuoden kokemus vai ? :thumbs: mut kyl se niin on et jos on vähän rasvaa nii se lihas tulee helpommin ... miks esim kehonrakentajat ei sit vedä nollarasvoilla koko vuotta ?

Ei muuten tule. Siksi niille bodareille sitä rasvaa kertyy kun pitää syödä yli kulutuksen että lihas kasvaa -> yli määräinen energia tulee rasvana.

Ota 10 viikon kova dieetti päälle ja sitte mieti bulkkia.

Puhuu 17vuoden kokemus vai ? :thumbs: mut kyl se niin on et jos on vähän rasvaa nii se lihas tulee helpommin ... miks esim kehonrakentajat ei sit vedä nollarasvoilla koko vuotta ?

Ei kannata matkia niiden treenejä, jotka käyttävät ns. kemiallista valmennusta. Naturaalina rasvojen poistaminen on tuskaista, ei kannata ainakaan mitään pitkäaikaista överibulkkia ottaa. Menee mieluummin maltillisilla plussakaloreilla ja vaikka syklittää miinusviikkoja sekaan. Tyyliin 2vk plussilla, 2vk miinuksilla tai vaikka 4vk plussilla, 2vk miinuksilla. Ei tarvi sit myöhemmin tehdä vuoden mittaista dieettiä missä palaa vaivalla hankitut lihat.

Hei voitasko keskittyä nyt siihen treeniin eikä siihen syömiseen tiiän että rasva palaa tiristen nyt kevään aikana joten pien bulkki ei ole haitaksi. Homma on toiminu aina hyvin niin että kisoihin olen laihduttanu joten jättäkää syöminen mun omaks huoleks mut siitä treenistä kyselin... ? millasilla sarjoilla/ treeneillä olette saaneet parhaat tulokset ? Itse sain hyvät tulokset puolessa vuodessa tällä "massa ohjelmalla", mutta kuuntelisin mieluusti muidenkin neuvoja. :whip:

Eipä JanksteR kaukana totuudesta ollut. Ja lihas tartu ei paremmin, mitä löysemmässä kunnossa on, vaan jopa huonommin.

Foorumi on täynnä treenineuvoja. Varmaa joku kirja kannattaisi lukea, kuten ''Massaa! Voimaa!'', jotta treenipuoli kokisi valaistuksen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oke luovutan meen juttelee mielummin sit kasvotusten jonkun joka on oikeesti iso mielummin ku kuuntelen kuinka 70kg painoiset 17vuotiaat kertoo ohjeita kuinka treenataan vaikka itsellään ei tuloksia vielä ole takana...

Ohjelma näyttää omaan silmääni ihan hyvältä. Itse tosin en lähtisi 4 jakoisella tekemään, koska palaudun täysin siinä parissa-kolmessa päivässä. Ottaisin tuolta "fiksu 4-jakoinen" threadista jonkun ohjelman, ne on periaatteessa 2- ja 4-jakoisen sekoituksia, eli siinä treenataan 4-jakoisella, mutta aina välissä otetaan myös pari muutakin lihasryhmää (noh, threadia lukemalla selviää kun en itse osaa selittää).
Itsellä toimii ohjelmat siten, että yhdellä treenikerralla on enintään 20 sarjaa ja 6-8 liikettä. Liikkeitä per lihas on sitten 2, usein pelkkiä massaliikkeitä (no kyllä olkapäille parit hilavitkutuksetkin löytyy).
Nyt olen alkanut tekemään pystypunnerruksen tilalle niskantakaa punnerrusta (ja vipunostot päälle), ja täytyy sanoa että sillä saa olkapäihin mukavan tuntuman (juuri sivuolkapäihin, joihin pystypunnerrus ei ottanut juuri ollenkaan). Painoja joutuu toki pienentämään, mutta työ menee enemmän olkapäille.
Viime viikolla aloittelin omaa fiksua 4-jakoista, mitä nyt pari kertaa olen sillä treenannut, niin täytyy sanoa että tuolla jatketaan se muutama kk.
Vaikken mikään guru olekaan, niin kyllä sitä massaa on tarttunut ihan mukavasti parin vuoden aikana (93/181cm), 1- ja 2-jakoista on tullut enimmäkseen tehtyä.

Ohjelma näyttää omaan silmääni ihan hyvältä. Itse tosin en lähtisi 4 jakoisella tekemään, koska palaudun täysin siinä parissa-kolmessa päivässä. Ottaisin tuolta "fiksu 4-jakoinen" threadista jonkun ohjelman, ne on periaatteessa 2- ja 4-jakoisen sekoituksia, eli siinä treenataan 4-jakoisella, mutta aina välissä otetaan myös pari muutakin lihasryhmää (noh, threadia lukemalla selviää kun en itse osaa selittää).
Itsellä toimii ohjelmat siten, että yhdellä treenikerralla on enintään 20 sarjaa ja 6-8 liikettä. Liikkeitä per lihas on sitten 2, usein pelkkiä massaliikkeitä (no kyllä olkapäille parit hilavitkutuksetkin löytyy).
Nyt olen alkanut tekemään pystypunnerruksen tilalle niskantakaa punnerrusta (ja vipunostot päälle), ja täytyy sanoa että sillä saa olkapäihin mukavan tuntuman (juuri sivuolkapäihin, joihin pystypunnerrus ei ottanut juuri ollenkaan). Painoja joutuu toki pienentämään, mutta työ menee enemmän olkapäille.
Viime viikolla aloittelin omaa fiksua 4-jakoista, mitä nyt pari kertaa olen sillä treenannut, niin täytyy sanoa että tuolla jatketaan se muutama kk.
Vaikken mikään guru olekaan, niin kyllä sitä massaa on tarttunut ihan mukavasti parin vuoden aikana (93/181cm), 1- ja 2-jakoista on tullut enimmäkseen tehtyä.

Itseasiassa tämän tyyppistä muutosta odottelinki ohjelmalleni :) täytyy käydä lukasee toi threadi kiitos tästä!

Lähinnä tarkoitin että miinus rasvoilla lihaksen kehitys ei oo niin nopeaa kuin "normaali" rasvoilla. vai ?
Rasvat sikseen, mutta miinuskaloreilla lihas ei kasva. Plussakaloreilla lihas kasvaa. Näinkin yksinkertaista kun vähän kärjistellään.

Totta kai saat lihottaa itseäsi. Jos peilissä näyttää omaan silmään hyvältä, niin ei siinä muuta kuin rautaa ylös ja ruokaa naamariin. Ja imo lihakset kasvaa paljon helpommin, kun on kunnolla plussalla ja syö tarpeeksi proteiinia. Itse olen kesän aikana syönyt joka päivä vähintään 250g proteiinia, ja kehitys on ollut 2-jakoisella huimempaa kuin koko kevään aikana. Vedin tässä kesällä jopa kuukauden mittaisen dieetin (proteiinia edelleen väh 250g) ja sarjapainot nousivat silti (tosin tein enempi voimaharjoittelua, ja voimathan kasvavat dieetillä toisin kuin lihakset), paino ei pudonnut kuin muutaman kilon mutta lihakset erottuvat paljon selvemmin (onhan se rasvaprosentti siltikin joku 10-14% paikkeilla).

Niin ja sellaista jäi huomauttamista ohjelmastasi, että kannattaa niihin negatiivisiinkin vaiheisiin panostaa edes himpun verran. Nostat painot niin nopeasti kuin vain saat, mutta lasket hallitusti parissa sekunnissa. Eli älä esim. penkissä tiputa painoa suoraan rinnalle. Mavessa saattaa olla ettei painoa jaksa kovinkaan rauhallisesti alas tuoda, mutta siinäkään ei ole mitään järkeä pudottaa painoa maahan että lattia tärisee. Ja sarjojen välissä itse suosin venyttelyä, en ihan varmaksi osaa sanoa, mutta kyllä tuolla palautuminen on saattanut hieman nopeutua.

Liikkeet pyrin tosissaan tekemään myös negatiivisesti, koska tällä tavalla oon saanu paremman tunteen lihakseen vaikka tosin näyttäisihän se hienommalta tehä isommilla painoilla. Vielä lisäys, että pyrin yleensä tekemään pari viimeistä extra hitaasti.

Rakkauskirje

1. Eikö ole parempi pitää välidieetti ja vetää pitkä bulkki kuin ilman dieettiä suht. korkeissa rasvoissa lyhyt bulkki? :kippis1:
2. Jos neuvot ei kelpaa, niin kysyppä niiltä isoilta miehiltä. Itsehän en edes neuvonut edellisessä postissa. :worship:
3. Painoa löytyy tältä 17 vee kersalta 113 kiloa. :evil:
4. Rasva ei muutu lihakseksi. (Ikävä kyllä) :pano:
5. Mistä ihmeen miinus rasvoista puhut? :david:
6. Mistäpä sä tiedät meidän 17 vee penskojen saavutuksista. Tuskinpa sullakaa on sen kummempia näyttöjä saleilun puolelta. :whip:
7. Sinuna ottaisin ihan kunnon kaksijakoisen ohjelman käyttöön vaikkapa alakroppa/yläkroppa jaolla jossa olisi vielä jaoteltu treenit "voima" (4-6 toistoa) ja "volyymi" (8-15 toistoa) päiviin. Voin sanoa, että musklen tulo on taattu. :thumbs:
8. Jotkut "treenaa" toiset treenaa.
9. Jotkut "syö" toiset syö.
10. Jotkut "lepää" toiset syö.

BTW. Ite tässä dieettailen ja odotan tulevaa pitkää bulkkia :)

TSEMIT TREENEIHIN!

:haart::
Jankster

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom