Massaa pois

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
45
Pitkähkön punttikuurin jälkeen sain pieneen mieleeni ajatuksen palata nyrkkeilykehiin. Viime matsista on puoltoista vuotta, minkä jälkeen paino on noussut 83:n kilon tuntumaan. Painoluokka on siis alle 69 kg.

Nyt pitäis saada siis painoa pois ja tuntuvasti. Laardia ei kuitenkaan kehossa ole kuin sen 8-10 % viime mittausten mukaan. Painoluokassa ylöspäin siirtyminen ei mitenkään hirveästi viehätä pygmiä, kun tulee noi ulottuvuuskysymykset vastaan.

Itse kysymys siis kuuluu: Minkä näistä valitsen?
1) Lopetan puntinnostoston kokonaan :down: (tai jätän esim. kyykyn sun muut suuria lihasryhmiä kasvattavat liikkeet vähemmälle)
2) Vaihdan reippaasti painoluokkaa ylöspäin jä ostan puujalat.
3) Joku muu, mikä?

Minkäköhänlainen lisäravinnepolitiikka kannattais omaksua, tällä hetkellä menee palkkarissa heraa+kreatiinia ja jonkun verran maltoa.

Joo, tiedän että tässä liikutaan off-topicin rajamailla, mutta näin kuitenkin tänään...

Nykysellään menee ehkä viidensadan paikkeilla miinuskaloreilla. 5-6 ateriaa päivässä. Alkupäivästä hiilaripitosempaa, ja ihan kunnon tavaraa on pyritty syömään, suhde about 35prot/35hiil/30rasva. Palauttavat huuleen treenien jälkeen (hera + krea+malto).

Aamutreeni menee tyhjään vatsaan: ma-ke-pe puntti +1km uinti. Ti-to-la HIIT. Sunnuntai lepo. Ma-ti-to lajitreenit, sunnuntai lepo.

Kovaa aerobista ja anaerobista treeniä ja punttitreeni kevyemmäksi, eiköhän rupea lihaa lähtemään. Ja kovasta aerobisesta/anaerobisesta kunnosta lienee kehässäkin aika paljon iloa.

Tahaton emissio sanoi:
Jep, näin olin itsekin kaavaaillut. Tarkoitatko kevyemmällä punttitreenillä esim. pienempää vastusta tai harvempia salipäiviä?

Ehkäpä punttitreeninä voisit tehdä voima-massapainotteisen treenin sijaan enemmän lajipainotteista voimaharjoittelua. En ole itse perehtynyt nyrkkeilyssä käytettävään voimaharjoitteluun, mutta netistä/kirjallisuudesta/seurastasi varmaan saisit tietoa asiasta.

tai miksei voimanosto / painonnostotreeniä? räjähtävää voimaa lisää ja kuntoa sitten aerobisista treeneistä. ei tarvitse salipäivistä karsia. tekee muutenkin voimakausi hyvää jos olet boditreeniä vain tehnyt. tosin alikaloreilla ei mahdottomia voimia saa mutta pysyisi ainakin hermotus kunnossa.

Sinulla on sama ongelma kuin minulla. Olen pikajuoksija 183cm/reilu 90kg/rasva% 6.9%. Minun pitäisi saada paino 85kg, koska juoksu muistuttaa enemmän norsun etenemistä kuin pikajuoksijaa. :itku: Vaatimuksia dieetille:
-treeniteho ei saa kärsiä likaa
-aerobista saa tehdä vain vähän
-puntilla ei saa tehdä pitkää sarjaa
-toivomuksena on että voimataso pysyisi ennallaan :thumbs:

Kalorit olen pyrkinyt pitämään -500Kcal ja paino on pudonnut 4kg 3kuukaudessa eli huonosti.

Tahaton emissio sanoi:
Nykysellään menee ehkä viidensadan paikkeilla miinuskaloreilla. 5-6 ateriaa päivässä. Alkupäivästä hiilaripitosempaa, ja ihan kunnon tavaraa on pyritty syömään, suhde about 35prot/35hiil/30rasva. Palauttavat huuleen treenien jälkeen (hera + krea+malto).

Aamutreeni menee tyhjään vatsaan: ma-ke-pe puntti +1km uinti. Ti-to-la HIIT. Sunnuntai lepo. Ma-ti-to lajitreenit, sunnuntai lepo.

Syöt vähän hh:ta eli miten jaksat treenata? Oma paino putoaa paremmin 25/50/25 jakoisella ravinnolla. Koska tässä yritetään polttaa lihasta silloin kannattaa syödä vähämmän proteiinia ja rasvaa.

Treeneistä vielä, että tee puntilla räjähtäviä suorituksia ja tee paljon aerobista, niin luulisi painon tippuvan. Punttia ei kannata jättää kokonaan pois, koska silloin räjähtävävoima tippuu. :whip:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kiitti vinkeistä. Täytyy tarkistaa toi hiilareiden suhde muihin. Kyllähän dietistä on tupannut treenit kärsimään.

Oon lueskellu ketodietistäkin menneitä threadeja. Tuntuis tehokkaalta mutta epäilyttää pikkasen että soveltuisko juuri mun tilanteeseen.

Muistaakseni nyrkkeiliöiden tulisi treenata kestävyyttä ja räjähtävää voimaa... itse en kyllä lihojani polttaisi mistään hinnasta ja valitsisin raskaamman sarjan kuin 69kg

Samaa mieltä kuin Nepheq, en itsekään lähtisi vaivalla hankittuja lihoja polttamaan vapaaehtoisesti vaan siirtyisin suosiolla johonkin hieman korkeampaan painoluokkaan. Toki voisi rasvoja vielä alemmaksi tiputtaa jonnekin 5 prosentin tuntumaan, jos tämän avulla pääsisi johonkin "sopivaan" painoluokkaan (en tiedä mitään nyrkkeilyn painoluokista :D). Ja jos on aivan pakko jostain ruveta lihasta pudottamaan niin itse jaloista lähtisin, tosin sieltäkään en pudottelisi lihaksia kuin aivan pakon edessä.

Jep jep, samaa mieltä. Eihän sitä tietenkään olis tarkoituksena pienentää rinnanympärystä kun sitä on yli vuoden opetellut suurentamaan.

Tarkoitus ois saada rasvaprosentti sinne Katabolicin suosittelemaan vitoseen ja sitten ennen kisoja pudottaa viimeiset ylimääräiset nesteestä pari päivää ennen punnituksia. Punnituksen jälkeen uus tankkaus. Tämä skenaario on kuitenkin kuukausien päähän suunniteltu (kesä-heinäkuu), ja sitä ennen ois kiva kokeilla esim. ketoosia. Hirvittää vaan luopua viimeisistäkin hiilareista tällä treenimäärällä. Josko sitä kokeilis esim. Stack 2:sen turvin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom