- Ikä
- 52
Olen tässä yhtäjaksoisesti treenannut kohta viisi vuotta. Sitä ennen on tullut treenattua enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Perinteisesti olen treenannut 4-jakoisella, mutta nyt on kohta vuosi menty 2-jakoisella ja olen ollut tyytyväinen tuloksiin. Olen aiemmin kokeillut (4 ja 3 - jakoisella) Mega-Duty tyyppistä treeniä, mutta minulle sopii massan hankinnassa ilmeisesti paremmin volyymityyppinen treeni.
Ainoana ongelmana on voiman puute ja sen hankinta. Penkkitulos on ollut jo monta vuotta 105Kg ja kunnon syväkyykkykin vaatimaton 135Kg. Sekin vuodelta miekka ja kirves. Olen koettanut saada voimapuolta parannettua tekemällä penkkiä ja kyykkyä 5x5 systeemillä (voimaa) ja loput liikkeistä pienellä vastuksella (massaa).
Onko noista treenimetodien sekoittamisesta enemmän hyötyä kuin haittaa? Pääpaino on kuitenkin kehoilussa, mutta olisi mukava saada pientä lisää voimapuoleen. Ohessa vielä ohjelma, joka toivottavasti selventää täVitä ajatuksien harhailua..
MA (rinta, olkapäät, ojentaja, hauikset)
Penkki 5x5
Vinopenkki kp 2x10-20
Viparit 2x10-20
Ranskalainen pun.maat. 3x10-20
Hauisk. kulmat. 3x10-20
Hauisk. käsip. 2x10-20
KE (etureidet, takareidet, selkä, vatsa, pohkeet)
Kyykky 5x5
Jalkahauis tai sjmv 3x10-20
Kulmasoutu 3x10-20
Ylätalja 2x10-20
Pullover taljassa 2x10-20
Vatsoja
Pohkeet kon. tai smith. 3x10-20
TO
1. Treeni
LA
2. Treeni
Ohjelmaa saa kommentoida muutenkin. En koskaan suorita mitään ohjelmaa orjallisesti. Tässäkin ohjelmassa saatan vaihdella noita muotoliikkeitä fiilisten mukaan. Penkki ja kyykky tulee tehtyä aina noin treenin aluksi. Kevyitä päiviä pidän sen mukaan miten kroppa vaatii. Liikkeet tulee tehtyä aina puhtaasti, ehkä liiankin puhtaasti...
Eli voiko tuollaisella ohjelmalla saada hyviä tuloksia.. Aika sen tietysti parhaiten näyttää, mutta olisi kiva saada kokeneimmalta kommenttia.
Ainoana ongelmana on voiman puute ja sen hankinta. Penkkitulos on ollut jo monta vuotta 105Kg ja kunnon syväkyykkykin vaatimaton 135Kg. Sekin vuodelta miekka ja kirves. Olen koettanut saada voimapuolta parannettua tekemällä penkkiä ja kyykkyä 5x5 systeemillä (voimaa) ja loput liikkeistä pienellä vastuksella (massaa).
Onko noista treenimetodien sekoittamisesta enemmän hyötyä kuin haittaa? Pääpaino on kuitenkin kehoilussa, mutta olisi mukava saada pientä lisää voimapuoleen. Ohessa vielä ohjelma, joka toivottavasti selventää täVitä ajatuksien harhailua..
MA (rinta, olkapäät, ojentaja, hauikset)
Penkki 5x5
Vinopenkki kp 2x10-20
Viparit 2x10-20
Ranskalainen pun.maat. 3x10-20
Hauisk. kulmat. 3x10-20
Hauisk. käsip. 2x10-20
KE (etureidet, takareidet, selkä, vatsa, pohkeet)
Kyykky 5x5
Jalkahauis tai sjmv 3x10-20
Kulmasoutu 3x10-20
Ylätalja 2x10-20
Pullover taljassa 2x10-20
Vatsoja
Pohkeet kon. tai smith. 3x10-20
TO
1. Treeni
LA
2. Treeni
Ohjelmaa saa kommentoida muutenkin. En koskaan suorita mitään ohjelmaa orjallisesti. Tässäkin ohjelmassa saatan vaihdella noita muotoliikkeitä fiilisten mukaan. Penkki ja kyykky tulee tehtyä aina noin treenin aluksi. Kevyitä päiviä pidän sen mukaan miten kroppa vaatii. Liikkeet tulee tehtyä aina puhtaasti, ehkä liiankin puhtaasti...
Eli voiko tuollaisella ohjelmalla saada hyviä tuloksia.. Aika sen tietysti parhaiten näyttää, mutta olisi kiva saada kokeneimmalta kommenttia.