BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sehän on ihan normaali ilmaisu, että joku "nauttii palkkaa". Jos ei ole siihen törmännyt, niin kannattaa varmaan alkaa lukea lehtiä.





Sehän on ihan normaali ilmaisu, että joku "nauttii palkkaa". Jos ei ole siihen törmännyt, niin kannattaa varmaan alkaa lukea lehtiä.




Laita vielä posteljoonista ja kaupan kassoista samat otsikot, ovat lähempänä palkkatasossa sosiaalipummeja, jotka nauttivat.
 
Kyllä he varmaan siitä nauttivat verrattuna tilanteeseen, etteivät saisi etuutta ollenkaan. Kokonaistilanne ei tietenkään ole kovin nautinnollinen, ellei ole runsaita pimeitä tuloja.
Mun mielestä tuo vaan on vitun typerä sanonta jos tulotaso on aivan umpipaska ja raha riittää hädintuskin halpaan ruokaan. Yleensä sitä käyttää työssäkäyvät, joita vituttaa pummit.

Muutenkin ei elämä mene niin että nautit paskoista tuloista vs jos ne otettais pois.
Sit kun ne otettais pois, sit alkais harmittamaan ettei saa niitä vähäisiäkään ropoja.

Vähän sama kun terveys. Harva oikeasti nauttii siitä että on terve. Koska sitä pitää ikäänkuin itsestäänselvyytenä. Sitten kun terveys menee, vasta sitten alkaa ikävöimään tilannetta kun oli terve.
Näin se ihmismieli usein toimii. En usko päätkääkään että kun raha ei riitä mihinkään, siitä tilanteesta kukaan nauttii.
 
Jos mielenrauhaasi häiritsevät epäloogiset kielelliset ilmaisut, niin elämäsi tulee olemaan kovaa.

Miten esim. "vetää lonkkaa" eli nukkua tai makoilla? Lonkkahan on siinä maassa, mutta ei siinä vedetä mitään mihinkään.

Ei kieli toimi täysin loogisesti missään yhteydessä.
 
Kun tässä langan alkuvaiheessa on 2004 vuodelta hienoa pöhinää kun alkoi olla huhuja Markon comebackista, niin mielenkiintoista että toi Jyrki Tepsa oli todellinen sponsori siinä projektissa, ilmeisesti suoralla rahallakin ja ainakin lääkkeiden suhteen.

Tossa podcastissa kohdasta 33:13 eteenpäin on juttua siitä. On tästä varmaan langassa voinut jo ollakkin, mutta nostetaan nyt esiin silti. Kun luin tuota langan alkupäätä äsken ja sitten muistin ton podcastin, niin tuli silleen vahvana toi case mieleen.


View: https://youtu.be/Ge2_BYaNieQ?si=Yctk8qCBaUZ73las
 
Vähän sama kun terveys. Harva oikeasti nauttii siitä että on terve. Koska sitä pitää ikäänkuin itsestäänselvyytenä. Sitten kun terveys menee, vasta sitten alkaa ikävöimään tilannetta kun oli terve.
Minä ainakin nautin siitä, että olen terve ja yritän myös vaalia sitä tilaa. En pidä lainkaan itsestäänselvänä terveyttä saati sitä, että olen huomenna elossa. Elämä on yllätyksellistä ja tulevaa ei pysty ennustamaan.

Nautin myös palkastani, vaikka se ei kaikkeen haluamaani riitäkään. Se voisi olla pienempi, kuin nyt tai voisi olla tilanne, jossa en saisi palkkaa lainkaan. Olen siis tyytyväinen. Teen myös palkkani eteen työtä ja työtä sen eteen, että palkkani kehittyisi, jotta voisin olla siihen vieläkin tyytyväisempi.
 
Ok. No miksei palkallisista työssäkäyvistä kukaan puhu, että tuokin posteljooni nauttii palkastaan. Tai tuo kaupan kassa täti pääsee nauttimaan rahoistaan. Mutta ainakun on kyse sosialituella elävästä, silloin sanotaan lähes aina että nauttii näistä kusisista roposista.
Uskomatonta miten hankalaa luetunymmärtäminen voi olla. Siinä alempana joku jo mainitsikin, että tässä puhutaan täysin kahdesta eri asiasta. Kannattaisi varmaan lukea joskus vaikka joku kirja.
 
Minä ainakin nautin siitä, että olen terve ja yritän myös vaalia sitä tilaa. En pidä lainkaan itsestäänselvänä terveyttä saati sitä, että olen huomenna elossa. Elämä on yllätyksellistä ja tulevaa ei pysty ennustamaan.

Nautin myös palkastani, vaikka se ei kaikkeen haluamaani riitäkään. Se voisi olla pienempi, kuin nyt tai voisi olla tilanne, jossa en saisi palkkaa lainkaan. Olen siis tyytyväinen. Teen myös palkkani eteen työtä ja työtä sen eteen, että palkkani kehittyisi, jotta voisin olla siihen vieläkin tyytyväisempi.
Näin sen tulisikin olla. Sossupummina et varmasti nauttisi kusisista roposista kun rahaa ei ole mihinkään.
 
Näin sen tulisikin olla. Sossupummina et varmasti nauttisi kusisista roposista kun rahaa ei ole mihinkään.
Jos mä saisin jostain vaikka 10e tekemättä mitään, kyllä se hyvältä tuntuisi ehkä jopa nauttisin siitä.

Harmi että on 14-vuotiaasta asti itse tienannut omat rahansa enkä pysty ikinä ymmärtämään työkykyisten työttömyyttä.

Sit kallut valittaa kun tulot on niin pienet. No entä jos vaikka kesä/syksyaikaan kävisi keräämässä marjoja tai sieniä myyntiin, leikkaa naapureiden nurmikot, tekee lumityöt jne.
Rahan teko on jumalattoman helppoa mutta jos sitä ei jostain "ilmaiseksi" saa niin voi kyynel 😅

Toivottavasti nykyhallitus laittaisi 50% portaan ansiosidonnaiseen vaikka 2kk kohdalle.
Koko ansiosidonnainen niin helvetin turha lusmuille tarkoitettu vaihtoehto. Jos katsotaan pitkän ajan tilastoja niin kumma piikki on aina työllistymisessä kun maksettujen päivien aika alkaa olla lopuillaan.
 
Näin sen tulisikin olla. Sossupummina et varmasti nauttisi kusisista roposista kun rahaa ei ole mihinkään.
Tiedän joitakin, jotka nauttii siitä vapaudesta, jonka sosiaalituet mahdollistaa. Voi kalastella päivät pitkät ja harrastella.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

Ihailen kyllä niitä, jotka pystyvät elämään antoisaa elämää tuilla. Ei paljon oravanpyörä rasita. Vaatii jonkinlaista mielen lujuutta downgreidata elämä niin, että tuilla pystyy elämään.
 
Toivottavasti nykyhallitus laittaisi 50% portaan ansiosidonnaiseen vaikka 2kk kohdalle.
Koko ansiosidonnainen niin helvetin turha lusmuille tarkoitettu vaihtoehto. Jos katsotaan pitkän ajan tilastoja niin kumma piikki on aina työllistymisessä kun maksettujen päivien aika alkaa olla lopuillaan.
Kutsutaan nimellä "taiteilijavapaa" 😅
 
Tähän lainaus viimeisten sivujen keskusteluista.
IMG_20240831_121805.webp
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom