BB PRO Marko Savolainen

Aina ku näen tän otsikon pompanneena, ni mietin että täällä on viesti että Marko on ripannu.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On kyllä Make vähän väsähtäneen näköinen tos kuvassa, meno lienee aikaa kovaa tällä hetkellä. Kuva nyt on aina vaan kuva mutta tosta näkee et kaveri on kuihtunu joka suunnassa ja reilusti.
 
Joo uran aikana kyllä mutta ymmärsin että puhuttiin uran jälkeen.

Tämä on itseasiassa aivan mahdollista. Lähipiirissäni oli nyttemmin jo kuollut henkilö, joka toimi perus duunariammatissa, vaikkakaan ei juuri putkimiehenä. Jouduttuaan työkyvyttömyyseläkkeelle sairauden johdosta yli viisikymppisenä, hänelle alkoi viina maistua aivan eri tahtiin kuin ennen.

Syynä oli selkeästi se, että hänen identiteettinsä oli rakentunut voimakkaasti kovan työmiehen imagon varaan. Kun se ei enää ollut mahdollista ja elämään jäi samaan aikaan paljon luppoaikaa, alkoholi täytti sen.

Tämä on aivan sama ilmiö kuin lopettaneella urheilijalla joka ratkeaa päihteisiin. Se tapahtui vanhemmalla iällä vain siksi että työssä on mahdollista jatkaa paljon pidempään kuin huippu-urheilijana. Hän tuskin oli lajissaan ainoa.
 
Tämä on itseasiassa aivan mahdollista. Lähipiirissäni oli nyttemmin jo kuollut henkilö, joka toimi perus duunariammatissa, vaikkakaan ei juuri putkimiehenä. Jouduttuaan työkyvyttömyyseläkkeelle sairauden johdosta yli viisikymppisenä, hänelle alkoi viina maistua aivan eri tahtiin kuin ennen.

Syynä oli selkeästi se, että hänen identiteettinsä oli rakentunut voimakkaasti kovan työmiehen imagon varaan. Kun se ei enää ollut mahdollista ja elämään jäi samaan aikaan paljon luppoaikaa, alkoholi täytti sen.

Tämä on aivan sama ilmiö kuin lopettaneella urheilijalla joka ratkeaa päihteisiin. Se tapahtui vanhemmalla iällä vain siksi että työssä on mahdollista jatkaa paljon pidempään kuin huippu-urheilijana. Hän tuskin oli lajissaan ainoa.
Näitä oli vissiin ennen enemmän, olettaisin ainakin. Teollisuudessa joskus ennen kaikki tunsi jonkun joka oli välillä tai usein kännissä työpaikalla. Nykyään ainakin teoriassa pitäisi ohjata hoitoon, ja todennäköisemmin näin käy kuin ennen. Sitten jos oot high functioning alkoholisti, pystyt jossain määrin sen työuran hoitamaan niin että juot vain viikonloppuisin. Tai niinkuin yksi tuttuni, että piirsi viinapulloon tussilla viivan, minkä ali ei saa pullo tyhjentyä, tai ei voi aamulla ajaa töihin. Mutta yhtäkkiä kun onkin 7 päivää aikaa juoda sitä viinaa, ilman töitä häiritsemässä, alamäki voi olla aika nopea ja kova. Jos elimistö on sinne asti vielä kestänyt.
 
Aina ku näen tän otsikon pompanneena, ni mietin että täällä on viesti että Marko on ripannu.
Juu itsella on aiemmin ollut samanlaisia fiboja mutta olen alkanut ajattelemaan etta Markolla on erityisen kestava elimisto, ei pro kehonrakentajaksi edes paase jos kroppa ei kesta myrkkyja hyvin. Nayttaa etta tata touhu pystyy jatkumaan vuosi toisensa jalkeen joka on tietysti tosi surullista elaman hukkaan heittamista.
 
Mä en tiiä meneekö se elämä hukkaan noinkaan, toi on vaan tapa elää kuin esim spurguilla. Mä tiedän monta tapaa miten oma elämä menee hukkaan oikeesti, esim niin, ettei elä sitä omaa elämäänsä, vaan keskittyy vain muiden elämään. Ja niitä luusereita riittää.
 
Mä en tiiä meneekö se elämä hukkaan noinkaan, toi on vaan tapa elää kuin esim spurguilla. Mä tiedän monta tapaa miten oma elämä menee hukkaan oikeesti, esim niin, ettei elä sitä omaa elämäänsä, vaan keskittyy vain muiden elämään. Ja niitä luusereita riittää.
Kurjaa tuossa elämäntapatyöttömyydessä on että jonkun se on kustannettava. Valitettavasti keski- ja suurituloiset heidän elämän maksaa.

Kenneth Eriksson on hyvin sanonut että varsinkin sosiaalietuuksia nauttivat rikolliset voisi muuttaa jonnekkin omaan pikku mökkiin, viljellä omat perunat ja metsästää vaikka peuroja eikä nauttia Suomen älyttömän hyvistä sosiaalietuuksista.
Sama kaikille jotka eivät suostu töitä ottamaan vastaan. Eri asia sairauden vuoksi työelämästä pois olevat
 
Mä en tiiä meneekö se elämä hukkaan noinkaan, toi on vaan tapa elää kuin esim spurguilla. Mä tiedän monta tapaa miten oma elämä menee hukkaan oikeesti, esim niin, ettei elä sitä omaa elämäänsä, vaan keskittyy vain muiden elämään. Ja niitä luusereita riittää.
Hyvää viihdettä seurata, kun muut sekoilee. Itse voi käyttäytyä kunnollisesti.
 
Hyvää viihdettä seurata, kun muut sekoilee. Itse voi käyttäytyä kunnollisesti.
Isolla osalla se ei vaan jää siihen, vaan se seurattava tulee pakkomielteeksi. Siinä vaiheessa sitten ei enää vain tajua katsoa peiliin, vaan luulee itse olevansa niin täydellinen ihminen, että on varaa arvostella kaikkia muita ja kun se muuttuu viihteeksi se sairas stalkkaaminen, on jo menetetty tapaus. Tätähän ei toki itse koskaan voi myöntää, vaan eletään jossain hikky-kuplasssa, jossa itse on maailman paras ihminen.

Enkä tiedä minkälainen vitun sairas sosiopaatti pitää olla jos Markon kohtalo on jotenkin viihdyttävää.
 
Viimeksi muokattu:
Nayttaa etta tata touhu pystyy jatkumaan vuosi toisensa jalkeen joka on tietysti tosi surullista elaman hukkaan heittamista.
Kurjaa tuossa elämäntapatyöttömyydessä on että jonkun se on kustannettava. Valitettavasti keski- ja suurituloiset heidän elämän maksaa.

eikä nauttia Suomen älyttömän hyvistä sosiaalietuuksista.
Sama kaikille jotka eivät suostu tövastaan.
jokainen elää kuten itse haluaa, uskoisin silti, että harva päihderiippuvainen haluaa elää niin. Mutta ei vaan oikekn voi omalle riippuvuudelle mitään.

En mä oikein osaa olla kade meidän älyttömän hyvästä sosiaaliturvasta. Kyllä se aika tiukalla on sillä. Toki varastelemalla saa hiukan ekstraa. Jokaisella suomalaisella on ihan sama mahdollisuus alkaa sossupummiksi, siihen ei paljoa vaadita. Aika harva kuitenkin siihen mahdollisuuteen tarttuu ja valtaosa aktiivisesti haluaa sieltä pois. Aina tulee olemaan sossupummeja, eikä sille oikein mitään voi. Vai meinaatteko, että päihderiippuvainen menis vaan töihin kun tuet otettaisiin pois. Mä en siihen usko.

(Ja kyllä minuakin sylettää, kun täysin yhteiskunnan ja varmaan hiukan varastetuillakin rahoilla aletaan huutelemaan vartijoille ja poliiseille töihin menemisestä.)
 
Isolla osalla se ei vaan jää siihen, vaan se seurattava tulee pakkomielteeksi. Siinä vaiheessa sitten ei enää vain tajua katsoa peiliin, vaan luulee itse olevansa niin täydellinen ihminen, että on varaa arvostella kaikkia muita ja kun se muuttuu viihteeksi se sairas stalkkaaminen, on jo menetetty tapaus. Tätähän ei toki itse koskaan voi myöntää, vaan eletään jossain hikky-kuplasssa, jossa itse on maailman paras ihminen.

Enkä tiedä minkälainen vitun sairas sosiopaatti pitää olla jos Markon kohtalo on jotenkin viihdyttävää.
No Markon kohtaloa en pidä kovin hauskana, vaikka täällä välillä lukaisenkin tuoreimmat jutut. Suurinta huumoria tarjoavat itselleni yleensä narsistiset assburgerit, jotka ovat sokeita omille mielenterveyshaasteilleen ja sekoiluilleen, ja painavat elämänsä tunnossa menemään täyttä höökiä.
 
Jokaisella suomalaisella on ihan sama mahdollisuus alkaa sossupummiksi, siihen ei paljoa vaadita. Aika harva kuitenkin siihen mahdollisuuteen tarttuu ja valtaosa aktiivisesti haluaa sieltä pois. Aina tulee olemaan sossupummeja, eikä sille oikein mitään voi. Vai meinaatteko, että päihderiippuvainen menis vaan töihin kun tuet otettaisiin pois. Mä en siihen usko.
Kyllä se näin on. Sitä paitsi täällä on sellaisiakin ihmisiä, Että on kaikkien etu, heidän itsensä, mahdollisten työkavereiden, sekä työnantajien, että eivät ole työelämässä. Enkä puhu sairaseläkkeellä olevista.
 
Kyllä se näin on. Sitä paitsi täällä on sellaisiakin ihmisiä, Että on kaikkien etu, heidän itsensä, mahdollisten työkavereiden, sekä työnantajien, että eivät ole työelämässä. Enkä puhu sairaseläkkeellä olevista.
Juu. Itse olen virallisesti työkyvytön sairauden vuoksi. Mikäs tässä eläessä. On aikaa harrastaa ja seurata intternetin sankareita.
 
Juu. Itse olen virallisesti työkyvytön sairauden vuoksi. Mikäs tässä eläessä. On aikaa harrastaa ja seurata intternetin sankareita.
Se on hyvä että harrastaa ja tekee asioita kaikesta huolimatta. Virtaa kuin vesi, jos/kun elämä tuo haasteita eteen. Se pitää pään kunnossa.
Jos itsellä tulisi työttömyyttä tai muuta niin olisin vaan iloinen kun kerkeää tehdä kaikkea eikä mielikuvitusta puutu. Ei tarvis ees paljon jäädä kuussa ylimääräistä käteen, kun olis vaan peruskulut aina hoidettu eikä tarvis niistä murehtia.
 
On muuten jännä, että varsinkin nyrkkeilijöitä ja painijoita on aktiiviuran jälkeen paljon mennyt kans tolleen vakavasti päihteisiin ja ulos elämänhallinnasta. En toki tiedä onko heidän luisuminen oikeasti sen yleisempää kuin muilla urheilijoilla, mutta sellanen mutu tuntuma on että olisivat riskiryhmää. Eipä päihdeongelma toisaalta taustoja kysele. Ikäviä hommia.
Ei siinä oikeasti ole mitään ihmeellistä. Mikään noista lajeista ei ole älyköille ja se elämänhallinta vaatii kuitenkin jonkin verran sitä älyä. Typerän perseilyn osaa kaikki joilla on pulssi, oli älykkyyttä miten vähän tahansa. Nyrkkeilijöillä vielä se, että ne päähän kohdistuvat iskut tekee 100% varmuudella hitaasti etenevän aivovaurion, joka sekään ei edistä sitä älynkäyttöä. Samaa aivovauriota tavataan jenkkifutaajilla, jo yliopistosarjoissa 80% on merkkejä siitä, ja tuohan on kevyttä vielä nyrkkeilyn rinnalla.
 
Back
Ylös Bottom