BB PRO Marko Savolainen

No otti vaan silmään toi en pahalla meinannu.
Mielestäni 60kg kässärit nyt ei kummoiset ole esim rintaa tehdessä itekki ottanu sarjaa tollasilla 14 toiston sarjaa,enkä pidä tollasta kummosena sarjana.
Mietihän nyt jatkossa sekunti ennen kuin postaat. Ensin sanot, että 60kg käsipainot ja 10+ toistoa vinopenkissä on Markolle munuaisten mentyä niin kova sarja, että tarinan pakko olla paskapuhetta. Ja sitten perään ettei toki nyt pahalla epäilty, että paskapuhetta ja eihän se itse asiassa ole kummoinenkaan sarja, koska itsekin otat enemmän toistoja helposti. :woot:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mietihän nyt jatkossa sekunti ennen kuin postaat. Ensin sanot, että 60kg käsipainot ja 10+ toistoa vinopenkissä on Markolle munuaisten mentyä niin kova sarja, että tarinan pakko olla paskapuhetta. Ja sitten perään ettei toki nyt pahalla epäilty, että paskapuhetta ja eihän se itse asiassa ole kummoinenkaan sarja, koska itsekin otat enemmän toistoja helposti. :woot:

Kun ei näköjää hyvällä mene perille nii. Osaatko sä lukea kirjoitin maken voimatasot romahti, en muista videota mutta jossain videolla Marko itse sanoi että pystyy max 120-130kg penkissä tekemää sarjaa.

60kg kässäreillä sarjaa on hivenen eri kuin esim 120kg tankolla tehtynä

Mä perustan tuon väitteeni ainoastaan siihe mitä make itse sanoi joten tuo sun 60kg kässäreillä sarjaa kuulostaa paskapuheelta vs mitä itse Marko sanoi

Edelleenkään 60kg kässäreillä sarjaa ei ole kova juttu.

Enempää en jaksa vääntää jos tuo rautalanka ei riittänyt
 
No otti vaan silmään toi en pahalla meinannu.
Mielestäni 60kg kässärit nyt ei kummoiset ole esim rintaa tehdessä itekki ottanu sarjaa tollasilla 14 toiston sarjaa,enkä pidä tollasta kummosena sarjana.

Miten se nyt ottaa. Itse teen 55kg kilon kässäreillä 6 toiston sarjaa ja olen mielestäni aika vahva, vaikka rinta onkin heikko osa-alue. Mitään apuja en kyllä ole koskaan tarvinnut niiden käsittelyssä.

En tiedä olenko koskaan nähnyt kenenkään tekevän 60kg kässäreillä penkkiä.

Eli toi sun 60kg kässäreillä 14 toiston sarjaa on kyllä jo todella kova. Ei nyt mikään maailmanluokan tulos tietenkään, mutta ehkä pientä vähättelyä silti havaittavissa. Paljonko sulla on maksimiykkönen penkissä?

Tässä jotain juttua Markon treenistä, jossa tekee 60kg kässäreillä penkkiä (koska suurempia ei ole)
 
Viimeksi muokattu:
Miten se nyt ottaa. Itse teen 55kg kilon kässäreillä 6 toiston sarjaa ja olen mielestäni aika vahva. Mitään apuja en kyllä ole koskaan tarvinnut niiden käsittelyssä.

En tiedä olenko koskaan nähnyt kenenkään tekevän 60kg kässäreillä penkkiä.

Eli toi sun 60kg kässäreillä 14 toiston sarjaa on kyllä jo todella kova. Paljonko sulla on maksimiykkönen penkissä?

Tässä jotain juttua Markon treenistä, jossa tekee 60kg kässäreillä penkkiä (koska suurempia ei ole)

Mä en "koskaan" ole kokeillu ykkösiä ja penkkiä en ole tykänny tehdä kässäreillä ottaa paremmin rintaan.

Korvaushoito tuossa oli alla kun tuon sarjan tein 4 vuotta sitten mutta pitää muistaa omapainokin oli 116kg ja pituutta 182, nii kun oman painon ottaa huomioon nii en pidä tuota hyvänä, 20 toistoa oli tavoite mutta jäi erinäisistä syistä nyt ainaki toistaseksi tekemättä suurin syy vieläkin päällä oleva hermovaurio
 
Miten se nyt ottaa. Itse teen 55kg kilon kässäreillä 6 toiston sarjaa ja olen mielestäni aika vahva, vaikka rinta onkin heikko osa-alue. Mitään apuja en kyllä ole koskaan tarvinnut niiden käsittelyssä.

En tiedä olenko koskaan nähnyt kenenkään tekevän 60kg kässäreillä penkkiä.

Eli toi sun 60kg kässäreillä 14 toiston sarjaa on kyllä jo todella kova. Ei nyt mikään maailmanluokan tulos tietenkään, mutta ehkä pientä vähättelyä silti havaittavissa. Paljonko sulla on maksimiykkönen penkissä?

Tässä jotain juttua Markon treenistä, jossa tekee 60kg kässäreillä penkkiä (koska suurempia ei ole)

Oon kyl tuon herra sarmx:In kanssa samaa mieltä että +10 toiston sarja kp penkkiä tai kp vinopenkkiå 60kg kässäreillä ei kyl oo mikään kummonen juttu.
Se että sitä ei nää kaikkien tekevän johtuu varmaan enemmän siitä että se sarjan aloittaminen tommosilla kässäreillä ilman apua on perseestä, vaikka ne ei punnertaessa niin kauheasti painakkaan.
Ja pidän itseäni kyllä melko heikkona.
 
Täähän riippuu vähän kaikesta. Omapaino, onko käytössä kovempaa kun bcaa juoma, tekniikka jne.

Sanoisin että 60kg käsipainopunnerrukset alle 100kg natulle on tosi hyvä suoritus. Varsinkin jos liikerata on ainakin lähes täysi, eikä semmoista lyhyttä nylkytystä.
 
Oon kyl tuon herra sarmx:In kanssa samaa mieltä että +10 toiston sarja kp penkkiä tai kp vinopenkkiå 60kg kässäreillä ei kyl oo mikään kummonen juttu.
Se että sitä ei nää kaikkien tekevän johtuu varmaan enemmän siitä että se sarjan aloittaminen tommosilla kässäreillä ilman apua on perseestä, vaikka ne ei punnertaessa niin kauheasti painakkaan.
Ja pidän itseäni kyllä melko heikkona.

Varmaan joku 1/500 salikävijästä saa 60kg käsipainoilla yli 10 toistoa.

Kyllä mulla 55kg käsipainoilla onnistuu sarjan aloittaminen ihan ongelmitta. Pitäähän niitä painoja pystyä käsittelemään millä treenaa. Kehonrakennus sitten erikseen.

Eihän sitä tarvitse mikään Riku Kiri olla, että voi sanoa itseään vahvaksi. Tai näköjään pitää, muuten ei ole mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Noin paita päällä ja housut jalassa ja osaksi toki niiden dialyysihoitojen jättämien jälkien takia niin oli rajumman näköinen käsien osalta kuin nyt esim. Ilkka Mursu, jota siellä omalla salillaan välillä näki pumppailemassa. Ilkka kuitenkin suomenmestari 2012.

Olen nähnyt Maken hanskaposet livenä vierestä joskus 90 -luvun loppupuolella ja silloin ne kädet olivat RAJUT, mutta myös nätit, jos monsteri kokoisista käsistä näin voidaan sanoa. Mutta taas myöhempinä vuosina kädet alkoivat näyttämään vain rujoilta, johtuen ilmeisesti vammoista ja dialyysihoidoista.
 
Olen nähnyt Maken hanskaposet livenä vierestä joskus 90 -luvun loppupuolella ja silloin ne kädet olivat RAJUT, mutta myös nätit, jos monsteri kokoisista käsistä näin voidaan sanoa. Mutta taas myöhempinä vuosina kädet alkoivat näyttämään vain rujoilta, johtuen ilmeisesti vammoista ja dialyysihoidoista.

Muistaakseni noiden vammojen takia Marko ei lähtenytkään kisaamaan, vaikka oli jo dietannut kisakondikseen. En muista onko Markolta nähty yhtään hauisposea sitten vuoden 2006.

Niillä massoilla mitkä Markolla oli ennen dialyysihoitoja, niin katkenneetkin hauikset näyttää hyvältä.
 
Oon kyl tuon herra sarmx:In kanssa samaa mieltä että +10 toiston sarja kp penkkiä tai kp vinopenkkiå 60kg kässäreillä ei kyl oo mikään kummonen juttu.
Se että sitä ei nää kaikkien tekevän johtuu varmaan enemmän siitä että se sarjan aloittaminen tommosilla kässäreillä ilman apua on perseestä, vaikka ne ei punnertaessa niin kauheasti painakkaan.
Ja pidän itseäni kyllä melko heikkona.
Jos 60kg kässäreillä tekee pidempää sarjaa pystäriä täydellä liikeradalla selkänoja pystyssä, niin sitten pitää olla jo helvetin vahva. Tasapenkkiin varsinkaan ei ole mikään erityisen kova suoritus niillä sarjaa ottaa. Haastavinta tai vittumaisinta kai siinä on niiden kässäreiden otto ja poislaitto, jos yksin treenaa. Ei oo niillä saleilla, jossa pääsääntöisesti oon treenaillut edes yli 60-kilosia yhessäkään ollu. Olishan niillä voinut kevyenä päivänä penkata tai toisena/kolmantena liikkeenä mutta aivan liian kevyet ne ainakin joskus oli. Vinopenkata ei kestä olkanivelet, flyesseja tein vinopenkillä viiskymppisillä sarjat vahvimmillaan ollessa. Pystärissä ei kyllä ikinä ole kuuskymppisillä mennyt enkä saanut edes käännettyä olkapäille niitä kun yritin joskus, viisvitoset aina juuri ja juuri sain otettua.

Ei liene Markolle mikään supersuoritus ollut edes sen munuaissiirron jälkeen penkata niillä 60-kilosilla. Onhan 60-kiloset kuitenkin aika vähän käytettyjä semmosilla perussaleilla, jossa tavoitteellisesti treenaavia bodareita ja voimailijoita vähemmän näkee. Se 10-40kg haarukka se yleisin varmaan mitä yleisesti kuntoilijat käyttää liikkeestä riippuen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ite en kans pidä 200kg penkkiä minään. Pitää vähintään 250kg ottaa. :)
Ei ole 60kg kp-sarja ihan verrannollinen ees tuohon. Ja eihän kukaan voikaan henkkohttasolla pitää x lukemaa minään, jos haluaa saada enemmän. Se on sitten eri asia miten noita tuloksia kukin suhteuttaa yleisellä mittapuulla. Fakta nyt taisi vaan olla se, että tuo 60kg kp-sarja on ollut luultavasti täysin realistinen eläköityneelle ja terveysongelmista kärsineelle ex-huippubodarille. Eikä epäuskottava kuten jotkut oli epäilleet.
 
Muistan kun Mentula punnersi muutaman toiston 60 kässäreillä pystypunnerrusta ja näytti ne kyllä painavan. Jarihan oli kumminkin 270 kg raakapenkkaaja.
 
Ei ole 60kg kp-sarja ihan verrannollinen ees tuohon. Ja eihän kukaan voikaan henkkohttasolla pitää x lukemaa minään, jos haluaa saada enemmän. Se on sitten eri asia miten noita tuloksia kukin suhteuttaa yleisellä mittapuulla. Fakta nyt taisi vaan olla se, että tuo 60kg kp-sarja on ollut luultavasti täysin realistinen eläköityneelle ja terveysongelmista kärsineelle ex-huippubodarille. Eikä epäuskottava kuten jotkut oli epäilleet.

Mm -tasoisella Allan Jokisella oli jo takavuosina penkkikunto reilusti yli 200kg ja dippikunto myös melko kova, mutta ei ne 60kg kässärit pystiksessään aivan keveitäkään olleet, kuten tuossa vanhassa videossa näkyy.


View: https://www.youtube.com/watch?v=7My9roYAJRA


Ps. Itse jeesasin joskus suomalaista raskaansarjan huippubodaria kässäripystiksessä, painojen ollessa 50kg per käsi. Penkki oli pystyssä ja suoritustekniikkaa äärimmäisen puhdas, mutta ei aivan täydellä liikeradalla. Kyllä se 50kg painoi isolla miehellä ja kaikki hermosolut olivat varmasti käytössä. Mutta en nyt kuitenkaan lähtisi vähättelemään kenenkään suoritusta. Tilanteet ja ihmisten vahvuusalueet vaihtelee, eikä ne aina ole niin vertailukelpoisia toistensa kanssa.
 
Mm -tasoisella Allan Jokisella oli jo takavuosina penkkikunto reilusti yli 200kg ja dippikunto myös melko kova, mutta ei ne 60kg kässärit pystiksessään aivan keveitäkään olleet, kuten tuossa vanhassa videossa näkyy.


View: https://www.youtube.com/watch?v=7My9roYAJRA


Ps. Itse jeesasin joskus suomalaista raskaansarjan huippubodaria kässäripystiksessä, painojen ollessa 50kg per käsi. Penkki oli pystyssä ja suoritustekniikkaa äärimmäisen puhdas, mutta ei aivan täydellä liikeradalla. Kyllä se 50kg painoi isolla miehellä ja kaikki hermosolut olivat varmasti käytössä. Mutta en nyt kuitenkaan lähtisi vähättelemään kenenkään suoritusta. Tilanteet ja ihmisten vahvuusalueet vaihtelee, eikä ne aina ole niin vertailukelpoisia toistensa kanssa.

Joo juuri noin. Penkki ja pystäri muutenkin huonosti korreloi keskenään. Bodareilla tietysti on enempi varmaan linjassaan ne, jos molempia tehdään tasaiseen tahtiin. Mutta silti voi olla isoja suhde-eroja eri voimantuottosuunnissa.
 
Ei ole 60kg kp-sarja ihan verrannollinen ees tuohon. Ja eihän kukaan voikaan henkkohttasolla pitää x lukemaa minään, jos haluaa saada enemmän. Se on sitten eri asia miten noita tuloksia kukin suhteuttaa yleisellä mittapuulla. Fakta nyt taisi vaan olla se, että tuo 60kg kp-sarja on ollut luultavasti täysin realistinen eläköityneelle ja terveysongelmista kärsineelle ex-huippubodarille. Eikä epäuskottava kuten jotkut oli epäilleet.

Onhan se tosiaan paljon ihmisestä kiinni. Mitä edistyneempi on, sitä kovemmat on tavoitteet. Entiset enkat ja unelmat muuttuu äkkiä vain vanhoiksi välitavoitteiksi.

Markollahan oli mielessä vain lihasten kasvatus. Sillä mentaliteetillä varmasti saa isot lihakset, mutta voiko olla oikeasti tyytyväinen siihen mitä on saanut aikaan? Ehkä sitten jos olisi voittanut Mr. Olympian. Jos silloinkaan, koska voitti "vain" yhden.

Liian tyytyväinen ei voi koskaan olla paras, liikaa itseltään vaativa voi saavuttaa suuria, mutta ei voi olla tyytyväinen ja nauttia saavutuksistaan. Ehkä pienen hetken ennen uusien tavoitteiden asettamista.

En halua väheksyä meitä harrastelijoita, joiden tavoitteena on olla aina vain vahvempi ja lihaksikkaampi. Joskus voisi kuitenkin olla paikallaan sanoa itselleen, että olenpa saavuttanutkin jo aika paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen tehnyt 60x12 käsipainopenkissä. Suurin ongelma on saada ne ylös alkuasentoon. Siihen kuluu jo energiaa 2-3 toiston verran. Tekniikka vaikuttaa tosi paljon. Kyynärpäät lähelle kroppaa niin jaksaa paljon enemmän. Pystärit ovat kaikin puolin vittumaisia. Pienikin virhe niin on vaikeaa saada korjattua jos tekee isoilla painoilla. Sama juttu käsipainopenkissä.
 
Back
Ylös Bottom