BB PRO Marko Savolainen

Nykyisinhän on tainnut ainakin jenkeissä yleistyä nämä telineet joihin käsipainot asetellaan ja siitä vaan punnertamaan ilman riuhtomisia. Fiksua ja vähentää loukkaantumisriskiä.

On se +60kg hantteleilla penkkailu vitun arvostettava suoritus, sanoi nää yhdet kovat jätkät mitä hyvänsä.

Ite 50kg tehny ja nekin kaverit nosti käsille, tunsin kyllä oloni vahvaksi ja miehekkääksi. Mut harmi kun jotkut lähes häpeää omia 60kg kp penkkejä kun on niin "paskoja" 😆

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nykyisinhän on tainnut ainakin jenkeissä yleistyä nämä telineet joihin käsipainot asetellaan ja siitä vaan punnertamaan ilman riuhtomisia. Fiksua ja vähentää loukkaantumisriskiä.
Suomessakin muutamalla salilla tommoseen telineeseen törmänny, on kyllä todella fiksu laitos ja soisi yleistyvän saleilla.

Ite saan kyllä ainakin 65kg hanttelit (isompia ei oo salilla sattunu olemaan) penkissä itse käsille, mutta ei se mukavaa ole ja aina on pieni pelko että jos vähän nitkahtaa väärään suuntaan nii herkästi on joku paikka rikki.

Semmoseen ongelmaan myös törmänny että läheskään kaikki sali kävijät ei jaksa noita isompia kässäreitä edes auttaa käsille.

Itse olen tehnyt 60x12 käsipainopenkissä. Suurin ongelma on saada ne ylös alkuasentoon. Siihen kuluu jo energiaa 2-3 toiston verran. Tekniikka vaikuttaa tosi paljon. Kyynärpäät lähelle kroppaa niin jaksaa paljon enemmän. Pystärit ovat kaikin puolin vittumaisia. Pienikin virhe niin on vaikeaa saada korjattua jos tekee isoilla painoilla. Sama juttu käsipainopenkissä.
Siis pystäriä vai tasapenkkiä?? Eihän nuo nyt vaikea ole ylös saada jos tasapenkkiä kässäreillä tekee, istuen vauhtia heijaamalla ja "heittää" ne jalkojen päälle, tai vielä helpompaa nostaa ne ns mavena ylös ja istuu alas penkille.

Jos pystäriä meinasit sitten onkin hankalampaa

En ole ikinä ymmärtänyt miten jengi saa isot käsipainot pystärin aloitusasentoon. Tein aikoinaan neljäkymmentä kiloisilla pitkähköä sarjaa, eli ei millään mahdottomilla painoilla, mutta ikinä saanut ilman apua niitä olkapäille. En ikinä oppinu niitä nostamaan polvien päältä ja lopetin koko liikkeen tekemisen. Outoa vaikka haukkareitakin tein silloin kolmekymppisillä.

En ole ikinä ymmärtänyt miten jengi saa isot käsipainot pystärin aloitusasentoon. Tein aikoinaan neljäkymmentä kiloisilla pitkähköä sarjaa, eli ei millään mahdottomilla painoilla, mutta ikinä saanut ilman apua niitä olkapäille. En ikinä oppinu niitä nostamaan polvien päältä ja lopetin koko liikkeen tekemisen. Outoa vaikka haukkareitakin tein silloin kolmekymppisillä.
En itsekään polvien päältä kyllä saanut otettua juuri mitään tai tuntuisi hyvin hankalalta. Tein niin että seisten käänsin ne olkapäille ja sitten penkille istumaan/sarjan aloitus. Joskin hieman riskialtis tyyli sekin on niitä ottaa.

En itsekään polvien päältä kyllä saanut otettua juuri mitään tai tuntuisi hyvin hankalalta. Tein niin että seisten käänsin ne olkapäille ja sitten penkille istumaan/sarjan aloitus. Joskin hieman riskialtis tyyli sekin on niitä ottaa.
Tämä on ainoa keino ja vie vähiten voimia. Itse alan jo 20kg ylöspäin tekemään näin

Ite en ymmärrä tuota ongelmaa pystypunnerruksessa tai vinopenkissä. Käsipaino mavella polven päälle ja polvella tuo sen loppuun asti. Kai se vähän vaatii liikkuvuutta, mutta kyllä mulla istuen polvi taipuu pystärissäkin lähes tarvittavalle korkeudelle. Ainakin 55kg kässärit pystärissä ja 70kg vinopenkissä onnistuu vaivatta. Samoin alas laskeminen onnistuu ilman paiskomista, jopa failuren jälkeen.

Oskarilla on valtavasti sisäpiirin tietoa tunnetuista kehonrakentajista aina ulkomaita myöten. Näiden salaisuuksien pitäminen sisällä on erittäin kuluttavaa ja vaatii valtavasti itsehillintää. Välillä paine meinaa kasvaa liian suureksi ja Oskari on lähellä raottaa salaisuuksien verhoa. Lopulta hän saa kuitenkin aina onneksi hillittyä itsensä. Tosiasiahan on, että ne asiat, mitkä hän tietää, eivät vain ole tarkotettu päivänvaloon.

Varmasti hankala tilanne kun olisi jakaa tietoa skenen hurjimmista jutuista ja viime hetken käänteistä jopa iltapaskalle ja seiskalle asti. Haastis Päivärinnan speciaalissa myös mahdollinen.

Onneksi puntti on lojaali parhaille kamuilleen eikä lavertele juttuja jotka saisivat bodypiirit täysin sekaisin eikä mikään enää palaisi ennalleen. Sijaiskärsijän rooli jatkukoon.

Itse tulee kasikymppisillä tehtyä pystäriä seisaaltaan. Tykkään ottaa niillä ensin herkistellen kympin hauiksille ja viimeisellä toistolla nostan olkapäille, siitä paukuttaa fiiliksen mukaan sen 20-30 toistoa.

Ja ketjun aiheeseen palatakseni, niin instassa Make kertoi, että ensi viikolla olisi tulossa infoa Legend Nutritionionin lisäravinnesarjasta.

Pakkiksen ajattomimpia, ja itselleni ehdottomasti lähimpänä sydäntä olevia meemuja on ehdottomasti nämä "otan 200kg penkistä mutta en ole lahjakas" ja "ei 60kg hantteleilla vinopena ole kova, itse otan pitkää sarjaa tuolla vaikka olen heikko" -jutut. Se mikä noista tekee tosi söpöjä on se, että nämä kaverit kyllä vallan hyvin tiedostavat sen, että ovat aivan saatanan vahvoja. Ei, ei mitään larrywheelsejä, mutta kuitenkin vahvempia kuin yksikään toinen harrastaja suurimmalla osaa Suomen kuntosaleja. Eli se paistaa kirkkaampana kuin the late great Ilkka Nummiston kalju tänne takariviin saakka, että noilla jutuilla haetaan kehuja ja ylistystä niille omille suorituksille. Vrt. pikkulapsi, joka vähättelemällä omia tekemisiään hakee vanhemmiltaan rohkaisua.

Pakkiksen ajattomimpia, ja itselleni ehdottomasti lähimpänä sydäntä olevia meemuja on ehdottomasti nämä "otan 200kg penkistä mutta en ole lahjakas" ja "ei 60kg hantteleilla vinopena ole kova, itse otan pitkää sarjaa tuolla vaikka olen heikko" -jutut. Se mikä noista tekee tosi söpöjä on se, että nämä kaverit kyllä vallan hyvin tiedostavat sen, että ovat aivan saatanan vahvoja. Ei, ei mitään larrywheelsejä, mutta kuitenkin vahvempia kuin yksikään toinen harrastaja suurimmalla osaa Suomen kuntosaleja. Eli se paistaa kirkkaampana kuin the late great Ilkka Nummiston kalju tänne takariviin saakka, että noilla jutuilla haetaan kehuja ja ylistystä niille omille suorituksille. Vrt. pikkulapsi, joka vähättelemällä omia tekemisiään hakee vanhemmiltaan rohkaisua.
Tää on kyllä niin suomalaista että oikein vituttaa, tuo ajatustyyli siis.

Sama kun Utti, vittu että mua ärsyttää se jätkä kun joskus vielä seurasin ja joka kommentti itsestään oli "Ihan paskan näköinen/mihinkään kehittyny/aivan säälittävä" jne.
Niin kuin Renne jossain podcastissa sanoi niin tuohan on Utilta suoraan sanottuna vittuilua kaikkia häntä pienempiä tai samankokoisia kohtaan.
Uttikin tais 70kg hantteleilla penkkiä tehdä ja kommentit itsestään samaa luokkaa.

Onko tää porukalta jotain hyväksynnän hakemista muilta vai onko itsetunto oikeesti niin paska ettei voi edes oikeasti keskivertoa vahvemmista suorituksista itseään kehua tai olla ylpeä?

Sitten löytyy niitä jotka on tyytyväisiä kaikkeen suoritukseen ja ihmetellään kun ei kehitytä ja toiset kehittyy.

Ei sitte tullu mieleen että sille joka sen suorituksen tekee, ei se välttämättä tunnu miltään/ ole kova suoritus koska tavoittee nii korkealla.

Aina löytyy kitisijöitä, jos pidät omaa suoritusta hyvänä olet omahyväinen kyrpä, ei pidä omaa suoritusta kummoisena haet muilta kehuja, teit niin tai näin nii aina löytyy itkijä.

Edit Makkaran kanssa samaa mieltä että JATKUVA ittensä mitätöinti ja valittaminen oon pieni ja heikko on just sitä huomion ja kehujen kalastelua

Viimeksi muokattu:
Sitten löytyy niitä jotka on tyytyväisiä kaikkeen suoritukseen ja ihmetellään kun ei kehitytä ja toiset kehittyy.

Ei sitte tullu mieleen että sille joka sen suorituksen tekee, ei se välttämättä tunnu miltään/ ole kova suoritus koska tavoittee nii korkealla.

Aina löytyy kitisijöitä, jos pidät omaa suoritusta hyvänä olet omahyväinen kyrpä, ei pidä omaa suoritusta kummoisena haet muilta kehuja, teit niin tai näin nii aina löytyy itkijä.

Edit Makkaran kanssa samaa mieltä että JATKUVA ittensä mitätöinti ja valittaminen oon pieni ja heikko on just sitä huomion ja kehujen kalastelua
Älä lässytä iso mies. Varsin hyvin tiedät itsekin, että 60kg hantteleilla sarjaa vinopenassa on ihan helvetin kova suoritus. Heikoksi tuota sanoit, koska toivoit että joku tulee sanomaan, että et ole heikko vaan vahva.

Älä lässytä iso mies. Varsin hyvin tiedät itsekin, että 60kg hantteleilla sarjaa vinopenassa on ihan helvetin kova suoritus. Heikoksi tuota sanoit, koska toivoit että joku tulee sanomaan, että et ole heikko vaan vahva.

Joo sovitaan niin, ostaisko äiti sulle tikkarin nii ei tuu enempää paha mieli

Se että muiden mielestä "vähättelee" jotakin omaa suoritusta ei välittämättä johdu siitä että itse tiedostaa suorituksen olevan kova ja hakee vähättelyllä itselleen kehuja.

Se "vähättely" voi useinkin johtua juuri niistä omista tavoitteista jotka ovat selvästi korkeammalla tai sitten seurasta jossa ko. Asiaa tekee.

Otetaan Esimerkiksi vaikka jonkun yrityksen johtaja, jonka kuukausi tulot on 10000e hän voi sanoa ja aidosti ajatella että tienaa todella vähän jos lähipiiri ja kaverit tienaa vaikka 25000e/kk.

Samalla tavalla alle 90kg sarjan bodari voi oikeasti pitää itseään todella pienenä jos hänen treeni kaverinsa on raskaan sarjan kilpailijoita.

Otetaan Esimerkiksi vaikka jonkun yrityksen johtaja, jonka kuukausi tulot on 10000e hän voi sanoa ja aidosti ajatella että tienaa todella vähän jos lähipiiri ja kaverit tienaa vaikka 25000e/kk.
Jos tämä johtaja menisi mummotunneliin valittamaan vähäiseksi kokemiaan tuloja satunnaiselle lähihoitajalle, niin tarkoitus kyllä olisi saada häneltä arvostusta (ja pimppiä) eikä suinkaan sääliä tai tukea vaikeassa palkkakuoppaisessa elämäntilanteessa.

Tää on kyllä niin suomalaista että oikein vituttaa, tuo ajatustyyli siis.

Sama kun Utti, vittu että mua ärsyttää se jätkä kun joskus vielä seurasin ja joka kommentti itsestään oli "Ihan paskan näköinen/mihinkään kehittyny/aivan säälittävä" jne.
Niin kuin Renne jossain podcastissa sanoi niin tuohan on Utilta suoraan sanottuna vittuilua kaikkia häntä pienempiä tai samankokoisia kohtaan.
Uttikin tais 70kg hantteleilla penkkiä tehdä ja kommentit itsestään samaa luokkaa.

Onko tää porukalta jotain hyväksynnän hakemista muilta vai onko itsetunto oikeesti niin paska ettei voi edes oikeasti keskivertoa vahvemmista suorituksista itseään kehua tai olla ylpeä?
Ihan ot, mutta mistä vitusta tulee makkarapötky nimimerkki? on nimellä heitetty iha huippu 🤣

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom