BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysymys on ennenaikainen, mutta miksi Marko Savolainen on hyvä poliitikko?
Tuohonhan ei kukaan voi vielä vastata, mutta kun panostan/paneudun politiikkaan yhtä paljon kuin kehonrakennukseen, ei voi jälki olla huonoa. Tietenkin "samoja virheitä" en halua tehdä mitä tuli tehtyä kehonrakennusaikana.
Minulla on myös kokemusta monelta elämän osa-alueelta ja käynyt aivan pohjalla kuin huipullakin, noista kokemuksista on varmasti hyötyä myös politiikassa.
Minun "esikuva" tai millainen poliitikko haluaisin olla, on Sebastian Tynkkynen. Hän on oikeasti siellä tekemässä muutosta, ei rahan tai titteleiden perässä.
Mutta tämähän on kuin menisi ekaa kertaa punttisalille, kaikki on uutta mutta halu oppia on todella kova.
Olen päättänyt mennä pitkälle ja pystyä omalta osalta vaikuttamaan tämän maan asioihin, koska tällä hetkellä ollaan menossa erittäin huonoon suuntaan monessa asiassa.
Viimeistään kolmen vuoden päästä nähdään haluavatko ihmiset nähdä minut "isossa talossa"

Mitään muuta ei voi toivoa politiikkaan lähtijälle, että vaikuttimet ovat oikeat ja oma tekeminen kestää päivän valoa. Mutta jos Marko näin on suunnitellut niin mitä muuta voi kun tsemppiä toivottaa!
Politiikkaa suht läheltä seuranneena ei tule olemaan helppoa(ns. Julkkispolitiikolla) ja yllättävän nopeasti huomaa pettävänsä äänestäjänsä ja kannattajansa tilaisuuden tullen. Valitettavasti usein oman edun ajaminen ja ahneus pistää arvot uusiksi.

Mitään muuta ei voi toivoa politiikkaan lähtijälle, että vaikuttimet ovat oikeat ja oma tekeminen kestää päivän valoa. Mutta jos Marko näin on suunnitellut niin mitä muuta voi kun tsemppiä toivottaa!
Politiikkaa suht läheltä seuranneena ei tule olemaan helppoa(ns. Julkkispolitiikolla) ja yllättävän nopeasti huomaa pettävänsä äänestäjänsä ja kannattajansa tilaisuuden tullen. Valitettavasti usein oman edun ajaminen ja ahneus pistää arvot uusiksi.
Näin en siis ajattele Markon kohdalla, vaan kokemuksista mitä olen nähnyt.

Tuohonhan ei kukaan voi vielä vastata,

Mun mielestä sun olisi jo tässä vaiheessa hyvä osata vastata tuohon kysymykseen. :) Jatkossa sama kysymys tulee monesti eteen. Maailma on täynnä epäilijöitä ja lyttääjiä.

Mutta tämähän on kuin menisi ekaa kertaa punttisalille, kaikki on uutta mutta halu oppia on todella kova.

Osittain tästä syystä kysyin. Olet menessa tekemään päätöksiä muiden asioista, tavallaan "valmentamaan". Opettelu kuulostaa vähän huteralta lähtökohdalta, jolloin luottamuksen herättäminen voi olla vaikeaa.

Viimeistään kolmen vuoden päästä nähdään haluavatko ihmiset nähdä minut "isossa talossa"

Minkä verran ääniä tarvitaan "pikku taloon"? Tuleeko jo Pakkotoistolta riittävästi?

Joka tapauksessa onnea matkaan!

Tuota juuri tapahtuu politiikassa ihan liikaa, että nuollaan perseitä oman henk koht edun saavuttamiseksi ja osittain siksi tämä maa on tässä jamassa.

Politiikkaan lähtiessä kannattaa muistaa se, että siellä joutuu tekemään enemmän tai vähemmän kompromisseja, ellei sitten satu olemaan Putin, Erdogan tai Orban. Ja kun niitä kompromisseja joutuu tekemään, ei kannata lähteä lupailemaan liikoja. Joillain äänestäjillä kun tuntuu olevan turhankin sinisilmäinen suhtautuminen siihen mitä yksittäinen kunnanvaltuutettu tai kansanedustaja voi tehdä. Edesmennyt Tony Halme on yksi esimerkki tästä.

Minkä verran ääniä tarvitaan "pikku taloon"? Tuleeko jo Pakkotoistolta riittävästi?

Toivottavasti kukaan ei äänestä Marko Savolaista vain siksi, että hän on Suomen mittapuulla menestynyt bodari ja kirjoittelee Pakkikselle. Tietysti on hyvä äänestää, mutta toivoa sopii, että ihmiset ottaisivat edes hiukan selvää, mitä asioita kukin ehdokas ajaa.

Mun mielestä sun olisi jo tässä vaiheessa hyvä osata vastata tuohon kysymykseen. :) Jatkossa sama kysymys tulee monesti eteen. Maailma on täynnä epäilijöitä ja lyttääjiä.

Osittain tästä syystä kysyin. Olet menessa tekemään päätöksiä muiden asioista, tavallaan "valmentamaan". Opettelu kuulostaa vähän huteralta lähtökohdalta, jolloin luottamuksen herättäminen voi olla vaikeaa.

Joka tapauksessa onnea matkaan!
Opettelulla tarkoitan ihan käytännön asioita. Toki minulla on selkeä kuva mitkä asiat on minulle tärkeitä ja mihin haluan muutosta.
Ja hyvä poliitikko olen siksi, että en ikinä anna periksi 🙂
Politiikassa vain ei kukaan yksin päätä ja ryhmäkuri jne on otettava huomioon.
Ja tiedän myös, että jos pääsee pitkälle, niin tulee iskuja joka suunnasta, mutta sanansäilä ei näillä kilometreillä ja kokemuksella kyllä heilauta mihinkään suuntaan.
Äänimääristä ei mitään hajua, muuta kun toivotaan, että PS saa kaikki 100 paikkaa täyteen se aina lisää mahdollisuuksia mennä läpi.
Mutta maanantaina selviää pääsenkö edes ehdokkaaksi 🙂
Kiitos kovasti tsempeistä ja lupaan olla jokaisen äänen arvoinen!

Politiikkaan lähtiessä kannattaa muistaa se, että siellä joutuu tekemään enemmän tai vähemmän kompromisseja, ellei sitten satu olemaan Putin, Erdogan tai Orban. Ja kun niitä kompromisseja joutuu tekemään, ei kannata lähteä lupailemaan liikoja. Joillain äänestäjillä kun tuntuu olevan turhankin sinisilmäinen suhtautuminen siihen mitä yksittäinen kunnanvaltuutettu tai kansanedustaja voi tehdä.
Juuri näin.

Toki minulla on selkeä kuva mitkä asiat on minulle tärkeitä ja mihin haluan muutosta.

Kerrot ne ehkä myöhemmin. :)

Ja hyvä poliitikko olen siksi, että en ikinä anna periksi 🙂

Eikö siellä suunnalla ole jo yksi Paavo?

Ja tiedän myös, että jos pääsee pitkälle, niin tulee iskuja joka suunnasta, mutta sanansäilä ei näillä kilometreillä ja kokemuksella kyllä heilauta mihinkään suuntaan.

Ennen kuin pääset mihinkään, joudut todistamaan toistuvasti pätevyytesi ihan samalla tavalla kuin missit. Uskallan epäillä, että julkisuuskuvasi ja menneisyytesi perusteella varsin harva pitää sinua pätevimpänä yhteisten asioiden hoitajana. Inhottavinta asiassa on se, että "todistustaakka" on sinulla.

Äänimääristä ei mitään hajua, muuta kun toivotaan, että PS saa kaikki 100 paikkaa täyteen se aina lisää mahdollisuuksia mennä läpi.

Puolueen tavoitetta helpottaa tunnettu henkilö. Sinut kuitenkin tietävät miljoonat ihmiset maailmassa (joskaan uurnilla he kaikki eivät voi sinua edustaa). Kumpi ehdokkuudestasi hyötyy, sinä vai puolue?

Kommenttini ovat vain harmittomia arvailuja. Oletan, että kun ovet aukeavat, tulee totisempia tivaajia.

Juuri näin.

Markosta vaan ei huippu poliitikkoa tule, koska pitäs nuoleskella ja valehdella silmät päästä, eikö nää "sankarit" jotka huippuviroissa ole osaa just tän perseen nuolennan ja varsinki valehtelun oman ja kaveripiirin edun ajamisen.

Ei vaan, toivottavasti marko pääsee läpi varmasti oikea mies sinne!

Eli Platzin Tomppa menee metsään, koska hän on morooni, eikä tiedä että kaikilla on suunnilleen samat nivelet ja vipuvarret, ja kun vipukulmaa vähän muuttaa, niin rasitus muuttaa paikkaansa? No kuule hyvä että tuli selväksi, ettei ainakaan Platzin videoita kannata katsella.

Osuit juuri siihen pointtiin jota yritin hahmotella, ts. on niin paljon jotka sanoo tietävänsä, ja niin harvoja joilla on siitä näyttöä. Jos nyt laitetaan samaan kehään Platz ja Mike pakkikselta, niin kummallakin on kiistatta tietoa asiasta, mutta ehkä vähän eri meriitit ja motiivit. :giggle:
Tom Platzin kananpojankoivet olivat selkee osoitus siitä, ettei se tiennyt yhtään mitään siitä, miten hänen tuli jalkojaan treenata.

Kerrot ne ehkä myöhemmin. :)

Eikö siellä suunnalla ole jo yksi Paavo?

Ennen kuin pääset mihinkään, joudut todistamaan toistuvasti pätevyytesi ihan samalla tavalla kuin missit. Uskallan epäillä, että julkisuuskuvasi ja menneisyytesi perusteella varsin harva pitää sinua pätevimpänä yhteisten asioiden hoitajana. Inhottavinta asiassa on se, että "todistustaakka" on sinulla.

Puolueen tavoitetta helpottaa tunnettu henkilö. Sinut kuitenkin tietävät miljoonat ihmiset maailmassa (joskaan uurnilla he kaikki eivät voi sinua edustaa). Kumpi ehdokkuudestasi hyötyy, sinä vai puolue?

Kommenttini ovat vain harmittomia arvailuja. Oletan, että kun ovet aukeavat, tulee totisempia tivaajia.
Minusta aika hyvän kuvauksen joku heitti "2000 luvun Tony Halme, ilman Tonin virheitä"
Menneisyys on nimenomaan vahvuuteni. Moni äänestäjä pystyy samaistumaan minuun ja minä monenlaiseen äänestäjään. Ja olen koko elämäni joutunut todistelemaan jollain tapaa, ei mikään ongelma.

Markosta vaan ei huippu poliitikkoa tule, koska pitäs nuoleskella ja valehdella silmät päästä, eikö nää "sankarit" jotka huippuviroissa ole osaa just tän perseen nuolennan ja varsinki valehtelun oman ja kaveripiirin edun ajamisen.

Ei vaan, toivottavasti marko pääsee läpi varmasti oikea mies sinne!
Kiitos!
Kyllä jos pääsen tulette näkemään värikkäitä päivityksiä ja tulen paikkani lunastamaan.

Minusta aika hyvän kuvauksen joku heitti "2000 luvun Tony Halme, ilman Tonin virheitä"
Menneisyys on nimenomaan vahvuuteni. Moni äänestäjä pystyy samaistumaan minuun ja minä monenlaiseen äänestäjään. Ja olen koko elämäni joutunut todistelemaan jollain tapaa, ei mikään ongelma.

Halme oli 2000-luvulla.

Ehkä äänestäjän olisi hyvä tukea ajatuksia ja asioita, joiden edestä pyrit toimimaan. Sinuun samaistuminen, ja sen perusteella äänen antaminen, ei välttämättä ole oikeaa/oikeanlaista politiikkaa tai poliittista toimintaa.

Jaa että agendalla on värikkäät lauseet. :) Hmm.

Jotain samaa olen havaitsevinani:

"Postuumisti julkaistussa teoksessaan Testamentti Halme kertoi ajastaan eduskunnassa:"
Mä läksin eduskuntaan ihan tosissani ollen siinä ehkä hieman lapsellisessa uskossa, että yksi ihminen voi muuttaa koko suomalaisen poliittisen kentän, kulttuurin ja rakenteen. Mä ajattelin, että kun mä sivallan sanan säilällä yhtä terävästi ja lujaa kuin aiemmin nyrkeillä kehässä, niin johan alkaa tapahtua.

Tartun noihin YouTube videoihin vielä, kun aloin pohtimaan, mikä saa minut katsomaan tiettyjä kanavia. Ihmisiähän vetää puoleensa tarinat. Vatasen videot ovat saaneet suosiota varmasti juuri siksi, että hänellä on hyvä menestystarina. Tai esimerkkinä Arska, miten moni asia on luotu tyhjästä ja hän on menestynyt monella osa-alueella, vaikka on tullut aika kurjista oloista. Tämä yhdistettynä karismaan herättää ja pitää yllä mielenkiinnon.

Markolla on paljon mistä ammentaa ja hänellä on todella vivahteikas elämä. Hauiskääntöjä voi opettaa kuka vain, ei sen funktio niin vaikea ole. Mutta jokaisella on ne omat kokemukset ja historia, joita kukaan ei voi ottaa pois. On varmasti monia, jotka enemmän kuin mielellään kuulisi tarinoita vaikka 90-luvun bodauskulttuurista tai siitä, minkälaista oli Mr. Olympia bäkkärillä.
Tai puhuminen riippuvuuksista tavoittaisi lukuisia ihmisiä, koska valitettavan moni osaa samaistua kyseiseen asiaan. Pointtina oli ehkä se, että tarinat vetävät puoleensa ja Markolla on rikas menneisyys. Kyykkyvinkkejä mielenkiintosempaa olisi siis kuulla omia kokemuksia. Niitä kun ei kukaan muu voi tarjota :giggle:

Edellisiin keskusteluihin viitaten: Hohhoijaa taas, meillä menee paremmin kuin ikinä ja maailman mittapuulla edelleen parhaita maita asua ja elää, ihan sama miten mitataan. Toki aurinko ei ihan niin paljon paista kuin päiväntasaajalla. Olemme siis hyvässä jamassa. Jos itse ei ole hyvässä jamassa, niin monesti se kritiikki kohdistuu ympäröivään maailmaan.

Politiikka on kyllä raakaa peliä ja siellä on paikallistasollakin aika säälimätön meno. Vähänkin jos tietotaito kusee, niin siitä kyllä kuulee. Tämän voi todeta ihan somea seuraamalla. Jos olet tehnyt rikoksia ja toipuva narkomaani ei ainakaan Oulun seudulla ole mitään toivoa päästä mistään äänestyksestä läpi. Tämä on konservatiivista seutua, halusi sitä tai ei.

Suositut

Back
Ylös Bottom