BB PRO Marko Savolainen

Teet kyykkynä jotain kolmen sentin niiausta siinä räkissä mihin minä odottelen vuoroani = kyylä joka kyttää muiden tekemisiä? Just juu, sopiikin vituttaa jo etukäteen. Se illuusio, jonka me useimmat siellä salilla jaamme, on se että me teemme aina kaiken oikein. Ja jos ei ihan oikein, niin parhaalla mahdollisella, tavalla niissä olosuhteissa, jotka olemme itse luoneet tekemällä esim. 3 sentin kyykkyjä, 2 sentin dippejä 100kg:n lisäpainoilla jne. Se mitä monikaan meistä ei tajua, on se että emme itse näe niitä virheitä joita itse teemme, koska itse olemme tekemässä sitä pahuksen liikettä peräsuoli viisi senttiä ulkona. Apunamme peili, josta näemme juuri sen mitä haluammekin nähdä, tai kaveri joka on yhtä kuutamolla suoritustekniikoista kuin itsekin olemme. Minäkin olen omin silmin peilistä katsottuna pitkä komea nuori mies, mutta valokuvissa jonkun viheliäisen suotimen vuoksi olen aina persjalkainen kuusikymppinen. Ei voi ihmismieli käsittää miten, mutta näin vain on..

Siis oliko pointtisi nyt se, että jos Marko tekisi videoita niiden kymmenentuhannen suomalaisen ja miljoonan ulkomaalaisen videon lisäksi niin se ratkaisisi tämän sinun ongelman?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielenkiintoinen tuo keppitesti. Tämmöinen vanha mieskin voi tuo perusteella kyykätä melkein atg :giggle: Tosin tuossa oli kait kyse lähinnä lonkkien liikkuvuudesta. Sitten on nilkkojen liikkuvuus, polvien kunto, selän kunto. Itse lähinnä etukyykkäilen ja tosiaankin melkein pohjiin, mukavampi selälle.

Mielenkiintoinen tuo keppitesti. Tämmöinen vanha mieskin voi tuo perusteella kyykätä melkein atg :giggle: Tosin tuossa oli kait kyse lähinnä lonkkien liikkuvuudesta. Sitten on nilkkojen liikkuvuus, polvien kunto, selän kunto. Itse lähinnä etukyykkäilen ja tosiaankin melkein pohjiin, mukavampi selälle.
Etukyykky parempi monille, ei mene niin paljon alaselälle.
Ja joo muutkin vaikuttaa esim. nilkkojen liikkuvuus. Siihen auttaa monesti kyykky kengät tai koroke kantapäiden alle.

Teet kyykkynä jotain kolmen sentin niiausta siinä räkissä mihin minä odottelen vuoroani = kyylä joka kyttää muiden tekemisiä? Just juu, sopiikin vituttaa jo etukäteen. Se illuusio, jonka me useimmat siellä salilla jaamme, on se että me teemme aina kaiken oikein. Ja jos ei ihan oikein, niin parhaalla mahdollisella, tavalla niissä olosuhteissa, jotka olemme itse luoneet tekemällä esim. 3 sentin kyykkyjä, 2 sentin dippejä 100kg:n lisäpainoilla jne. Se mitä monikaan meistä ei tajua, on se että emme itse näe niitä virheitä joita itse teemme, koska itse olemme tekemässä sitä pahuksen liikettä peräsuoli viisi senttiä ulkona. Apunamme peili, josta näemme juuri sen mitä haluammekin nähdä, tai kaveri joka on yhtä kuutamolla suoritustekniikoista kuin itsekin olemme. Minäkin olen omin silmin peilistä katsottuna pitkä komea nuori mies, mutta valokuvissa jonkun viheliäisen suotimen vuoksi olen aina persjalkainen kuusikymppinen. Ei voi ihmismieli käsittää miten, mutta näin vain on..
Juu, ymmärrän kyllä.

Mutta kun niitä videoita on jo youtubessa ihan vitusti ja riittävän hyvin ohjeistettuna. Se että Marko ne selittäis ei tee siitä mitään maata mullistavaa

Itseasiassa tekee. Vielä mullistavampia niistä tulisi, jos Bull Mentula selittäisi sitä kyykkyä - silloin sitä kyykkäämistä katsoisivat taviksetkin, eikä pelkkä salikansa.

Nimenomaan tunnettu ja kiinnostava henkilö esiintymässä on se, joka tuollaiselle videolle tuo suosiota. Markolla on tietysti kokeneena urheilijana paljon osaamistakin ja varmaan jopa jotain sellaista sanottavaa kyykystä, mitä jokaisella perustason PT:llä ei ole.

Mutta se sisältö ei ole oleellista vaan henkilö. Jos Marko selittää asian itse, sitä katsotaan paljon enemmän kuin jos joku noname selittää ne asiat, vaikka sanoisi kaikki samat jutut.

Tässä ikää 17-18 v Hannulan Peten kanssa ravintolassa esiintymässä. Pete vedettiin mukaan extempore niinku "posehousuista" näkyy 🙂 Minun piti esiintyä salinpikkujoulujen kabinetissa omalle porukalle vaan. No ravintoloitsija halusi minut tanssilavalle sanoin, että en varmaan mene ainakaan yksin ja sitten Pete "pakotettiin" kaveriksi 😁

Liitteet

• Screenshot_20200727_222050.jpg
    Screenshot_20200727_222050.jpg
    75,6 KB · Katsottu: 1 198
Itseasiassa tekee. Vielä mullistavampia niistä tulisi, jos Bull Mentula selittäisi sitä kyykkyä - silloin sitä kyykkäämistä katsoisivat taviksetkin, eikä pelkkä salikansa.

Nimenomaan tunnettu ja kiinnostava henkilö esiintymässä on se, joka tuollaiselle videolle tuo suosiota. Markolla on tietysti kokeneena urheilijana paljon osaamistakin ja varmaan jopa jotain sellaista sanottavaa kyykystä, mitä jokaisella perustason PT:llä ei ole.

Mutta se sisältö ei ole oleellista vaan henkilö. Jos Marko selittää asian itse, sitä katsotaan paljon enemmän kuin jos joku noname selittää ne asiat, vaikka sanoisi kaikki samat jutut.
Youtubesta taitaa löytyä Bullin selittämiä kyykkyjä

Siis oliko pointtisi nyt se, että jos Marko tekisi videoita niiden kymmenentuhannen suomalaisen ja miljoonan ulkomaalaisen videon lisäksi niin se ratkaisisi tämän sinun ongelman?

Juu, ymmärrän kyllä.

Mutta kun niitä videoita on jo youtubessa ihan vitusti ja riittävän hyvin ohjeistettuna. Se että Marko ne selittäis ei tee siitä mitään maata mullistavaa

Pointti on siinä, että olisi kerrankin video jossa asiaa selittää joku, joka oikeesti tietää mistä puhuu, eikä mikään itseään ihmeenä pitävä some-profeetta, ja vielä kotimaisella kielellä, jottei pikku ressukoiden tarvii käyttää googlen transaltoria kuten iltapaskalehtien toimittajakunnan. Samaten IMHO Marko ei mene näihin asioihin ego edellä, kuten valitettavan monet tekevät. Ts. ei sellaista "tarviin huomiota, katsokaa kaikki mua"- videota, vaan sellainen jossa kerrotaan asioista objektiivisesti. Markohan teki joitain tällaisia, mutta vähän paistoi ramppikuume ja oli käsikirjoitus vähän hukassa. Entä jos hommaan ryhtyisi ihan pohdinnan kanssa ja huolella? Sekaan vähän esim. Rännälän ajatuksia, mestareiden tekniikkaoppia, mitä naturaalin kannattaa ja ei kannata huomioida jne. Haittaisiko ihan vitusti jos saisit tällaisen katsottavaksi?

Jos tommoisen ohjeen tarttee johonkin kyykkäämiseen, joka on kuitenkin helvetin yksilöllistä, niin kyllä mä vaihtaisin lajia jos internetistä ja itse kokemalla ei onnistu, vaan siihen kelpaa vain yksi ihminen maapallolta.

Etukyykky parempi monille, ei mene niin paljon alaselälle.
Ja joo muutkin vaikuttaa esim. nilkkojen liikkuvuus. Siihen auttaa monesti kyykky kengät tai koroke kantapäiden alle.

Eikös tuo mene siinä järjestyksessä, että kun kantapäätä korotetaan, rasitus siirtyy gluteukselta ja alaselältä enemmän etureisille, ja päinvastoin. Ts. niille joilla tavoitteena on iso perse ja mahdollisimman isot kyykkypainot, heille kyykkyä ohutpohjaisissa kengissä ilman kantakoroketta. Niille jotka panostaa lihaskokoon eikä tuijota kuormia joilla se syntyy, heille kannan alle koroketta jotta saadaan maksimistimulaatio etureidelle. Ts. jos lajina on voimanosto, niin ilman koroketta, jos bodaus, niin kanta korotettuna. Terveisin T.Platz

Eikös tuo mene siinä järjestyksessä, että kun kantapäätä korotetaan, rasitus siirtyy gluteukselta ja alaselältä enemmän etureisille, ja päinvastoin. Ts. niille joilla tavoitteena on iso perse ja mahdollisimman isot kyykkypainot, heille kyykkyä ohutpohjaisissa kengissä ilman kantakoroketta. Niille jotka panostaa lihaskokoon eikä tuijota kuormia joilla se syntyy, heille kannan alle koroketta jotta saadaan maksimistimulaatio etureidelle. Ts. jos lajina on voimanosto, niin ilman koroketta, jos bodaus, niin kanta korotettuna. Terveisin T.Platz
Just näin sitä mennään metsään, ei se ole kuule niin yksinkertaista, se on täysin yksilöllistä. Jos nyt yhtään kyykkäät, niin se aukeaa kyllä sulle sun fysiikan osalta.

Etureisiä jos haluat harjoittaa maksimaalisesti niin ei se ole sen kummempaa kuin että lantion tulee olla keskiasennossa, selkäranka suorana ja paino kantapäällä (jolla ehkäset myös ne polvivaivat) . Sitä varten on kehitetty juurikin hack-laite. Eli vapaan kyykyn ois tapahduttava kuin hack kyykky tehdään...

Suosituimman suomenkielisen kyykkyvideon - 227 000 katselukertaa - on tehnyt Eric Savolainen aka Lakko. Hän näyttää tältä.

13-3-8225505.jpg

Se kiinnostava henkilö on se mikä tekee videosta suositun. Ei lihakset tai asiantuntemus.

Nyt siirty maalitolpat, Andy-hyvä. Toi on tubettaja, joka teki videon otsikolla "yritin tehdä 1000 kyykkyä tunnissa." Se ei ole opetusvideo.

Mentula on tunnettu ja kiinnostava juurikin lihaksiensa takia. Persoona, valmentajatausta ja kisaaminen bodauksessa vaikuttavat tietysti myös, mutta ne lienevät enemmän jatkumoa sille näyttävälle ulkomuodolle.

Suomenkielisissä kyykkyopetusvideoissa kärjessä näkyy olevan mm. gymlog, ristiote, pernilla böckerman jne. Oispa niillä lihakset.

Niinpä näkyi. Oli 63 000 katselukertaa, kun esimerkiksi Reino Holopaisen kyykkyvideolla oli 2000. Tämä johtuu nimenomaan siitä, että Bull on tunnetumpi henkilö kuin Holopainen.
Juuri näin se menee. Jos oikein muistan, niin Holopaisen video oli parempi. Myös sillä yhdellä pt:llä, olikohan Haikarainen nimeltään, on hyviä opetusvideoita. Maailma on täynnä eri alojen ammattilaisia, todellisia ammattilaisia, joilla ei ole kuitenkaan minkäänlaista kykyä opettaa, ei sosiaalisia taitoja tai esiintymiskykyä. Puhumattakaan siitä, että osaisivat asettua vasta-alkajan tai harrastelijan tasolle. Ja nyt en tarkoita, ettei Bull osaisi.
Harvasta huippu-urheilijasta on hyväksi valmentajaksi. Heillä on usein se oma juttu joka toimi heille, mutta ei toimi muille. On myös ihan eri asia olla valmentaja kuin urheilija. Parhaat valmentajat ovat entisiä max. keskitason kilpailijoita, jotka ovat yrittäneet kaikkea mahdollista kehittyäkseen.
Mutta joo, kyllä ainakin suomalaiset ovat kiinnostuneita Markon videoista. Eikä miehen esiintyminen huonoa ole ja aina voi parantaa. Moni vannoo Pakulskin nimeen. Ei ihan absoluuttista huippua kehonrakentajana mutta tietotaito treenaamisesta on.

Just näin sitä mennään metsään, ei se ole kuule niin yksinkertaista, se on täysin yksilöllistä. Jos nyt yhtään kyykkäät, niin se aukeaa kyllä sulle sun fysiikan osalta.

Eli Platzin Tomppa menee metsään, koska hän on morooni, eikä tiedä että kaikilla on suunnilleen samat nivelet ja vipuvarret, ja kun vipukulmaa vähän muuttaa, niin rasitus muuttaa paikkaansa? No kuule hyvä että tuli selväksi, ettei ainakaan Platzin videoita kannata katsella.

Osuit juuri siihen pointtiin jota yritin hahmotella, ts. on niin paljon jotka sanoo tietävänsä, ja niin harvoja joilla on siitä näyttöä. Jos nyt laitetaan samaan kehään Platz ja Mike pakkikselta, niin kummallakin on kiistatta tietoa asiasta, mutta ehkä vähän eri meriitit ja motiivit. :giggle:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom