BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Tässä hyvä ja yksinkertainen artikkeli intrahiilarin tyrmääjille ja muutenkin tuohon hiilari/imeytymiskeskusteluun.

Juha Hulmi taisi kiteyttää jossain podcast haastattelussa tämän niin, että suurin osa treenaajista, suurimman osan ajasta, ei saa hyötyä intrahiilareista. Kävivät myös läpi Utin treenejä ja siihen kommentoi että niissä treeneissä ja sillä tasolla on intrahiilareista jo varmasti hyötyä. Sitten pitää vaan käydä rehellistä vuoropuhelua itsensä kanssa että harjoittelenko sillä tasolla ja sillä tavalla, että saan oikeaa hyötyä intrahiilareista.

Itse en ole koskaan kokenut salilla intrahiilarista hyötyä. Sen sijaan useamman tunnin kestävässä aerobisessa suorituksessa ero on selkeästi havaittavissa verrattuna pelkkään veteen.

Juha Hulmi taisi kiteyttää jossain podcast haastattelussa tämän niin, että suurin osa treenaajista, suurimman osan ajasta, ei saa hyötyä intrahiilareista. Kävivät myös läpi Utin treenejä ja siihen kommentoi että niissä treeneissä ja sillä tasolla on intrahiilareista jo varmasti hyötyä. Sitten pitää vaan käydä rehellistä vuoropuhelua itsensä kanssa että harjoittelenko sillä tasolla ja sillä tavalla, että saan oikeaa hyötyä intrahiilareista.

Itse en ole koskaan kokenut salilla intrahiilarista hyötyä. Sen sijaan useamman tunnin kestävässä aerobisessa suorituksessa ero on selkeästi havaittavissa verrattuna pelkkään veteen.

On myös muita seikkoja kuin pelkästään treenin sisällä saatava hyöty lihaskasvun kannalta; hiilaria (ja mielellään myös elektrolyyttejä) sisältävä juoma toimii parempana nesteyttäjänä pelkkään veteen verrattuna.
Toinen seikka on että sillä saa lisää helposti lisäkaloreita treenipäivään, jos kiinteän ruoan syöminen riittävissä määrin tökkii. Ja vielä erittäin hyvin ajoitettuna, vaikka se nyt ei maata mullistava seikka olekaan.

Mulla on intra-hh käytössä. Jos se pitäisi ennen/jälkeen syödä, niin alkaisi jo ruuan määrä olemaan aikamoinen, ettei se oikein käytännössä toimisi.

Itse niin salilla kuin kestävyys treeneissä nautin hiilaria puhtaasti pitämään verensokerit korkealla. Itsellä ainakin ilman infra hiilaria sokerit tippuu ja samalla treeni jää sitten siihen. Jotenkin oma kroppa on todella riippuvainen harjoituksen aikaisesta hiilarista tai muuten yleensä jossain vaiheessa kylmä hiki iskee ja meno loppuu kuin seinään

ihme pilkun viilausta taas.. Miken pointti kyllä on aika oikea.. Jos sulla on intrassa hiilaria ja saat sillä treeniin sen 1-3 toistoa lisää tai enemmän niin laskekaa paljon sillä saa vuodessa toistoja ja kehitystä.. Mul menee scooppi osmoa joka treenissä intraan ja yleenaä teen selkä/ojentaja, rints/hauis yms niin olen saanut niihin paljon enemmäm tuost hiilarista boostia ja lisää toistoja eikä ole mitään placebo vaan huomaa selkeästi. Mä keskityn treeniin enkä hifistelyyn ja excel taulukoihin.. Mulle ihan se ja sama mitä kuka siihen sanoo jos joku toimii mulla niin sillon menen sillä enkä paljoa välitä.. Jotkut käyttää vihkoa ja yms mut itse en kun keskityn treeniin ja lisään painoa aina progesti lisää kunhan tekniikka ei kuse ja piste.

Asiasta aiheeseen niin markolle propsit että yrittää eikä jäädä tuleen makaamaan silloin kun niitä alamäkiä tulee niin sillon se kasvaminen ottaa paikan. :rock:

Täytyy vielä todeta, että harvinaisen hyvä kokonaispaketti tuo Kalevan haastattelu. Make esittää siinä myös varsin realistinen kuvan Suomen kehonrakennuksesta sekä uusien ammattilaisten edessä olevista haasteista ja mahdollisuuksista pärjätä lajinsa huipulla, joka on kova ja kivinen tie!

Täytyy vielä todeta, että harvinaisen hyvä kokonaispaketti tuo Kalevan haastattelu. Make esittää siinä myös varsin realistinen kuvan Suomen kehonrakennuksesta sekä uusien ammattilaisten edessä olevista haasteista ja mahdollisuuksista pärjätä lajinsa huipulla, joka on kova ja kivinen tie!

Varmasti toimittajille yleensä on ongelma, etteivät tunne lajia, eivätkä osaa siksi kysyä kehonrakentajilta oikeita kysymyksiä. Marko on kyllä hyvä haastatteluissa. Sanoo asiat suoraan kaunistelematta. Siitä tulee väkisinkin positiivinen mielikuva.

Tilasin / maksoin parit tasavertainen paidat ni enää ei Marko vastaa. Erikoista, ennen maksamista viestejä vaihdettiin mutta kun maksettu loppu siihen. onks muilla samoja tilanteita? :)

Itse olen odottanut kohta 3vk yhtä paitaa jonka maksoin jo etukäteen ja vähän extra hinnalla, koska posti oli lakossa ja paita piti laittaa matkahuollon kautta.
Vastauksia ei siis ole tullut ainuttakaan sen jälkeen kun rahat menivät tilille vaikka luvattiin samana päivänä viedä paketti matkahuoltoon.

^Kaikki ei ole tasavertaisia näköjään. Vähän saisi asiakaspalveluun näin sivusta katsoen enemmän Marko panostaa jos haluaa enemmänkin omille tuotteilleen ostajia/kiinnostuneita. Tai jos kamaa ei ole varastossa, ei sitä pidä myydäkään.

Itse olen odottanut kohta 3vk yhtä paitaa jonka maksoin jo etukäteen ja vähän extra hinnalla, koska posti oli lakossa ja paita piti laittaa matkahuollon kautta.
Vastauksia ei siis ole tullut ainuttakaan sen jälkeen kun rahat menivät tilille vaikka luvattiin samana päivänä viedä paketti matkahuoltoon.
Koetko joutuneesi huijatuksi?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom