BB PRO Marko Savolainen

Ei Marko sun sitä tarvi ymmärtääkkään. Turha mua on esimerkiksi ottaa tähän keskusteluun koska mä en ole niin TYHMÄ että mä sijoittaisin koko elämäni tälle lajille. Koska loppujen lopuksi mitä siitä jää käteen? Kertoisitko?

Mulla itellä on tämän lajin ansioista toimiva yritys ja koen että panostus kehonrakennukseen on riittävä sillä tasolla millä haluan kilpailla.

Ja mitä thaimaassa ”lomailuun” tulee:

-joka aamu hotellille kuljetaan tuoreet ruuat (kanat,riisit,öljyt,suolat) punnittuna. Jotta en KULUTA turhaa energiaa ruuan laittoon.
- sali on hyvin ilmastoitu joten ei ole vaikuttanut negatiivisesti treenien kulkuun.
- 5 punttia ja 9 aerobista tälle viikolle check!
- hotellin sänky on oikein pehmeä ja ilmastointi takaa ihanat unet joka yö.
-hierontaa saa pilkkahintaan päivittäin ja tarjonta on todella runsasta.

Kaikista mukavintahan tässä reissussa on työstressin unohtaminen joka taas vie varmasti kuntoa eteenpäin. Tämän toki tietää vai ne jotka ovat joskus työ elämässä olleet.

Kiitos viestististä ja huolenpidosta! Täällä kaikki hyvin :)

Ei tainnut Marko pahalla sanoa, kysyttiin vaan miksi ei tule uutta supermassaa nii avasi että se panostus ei juuri ole sitä mitä Markolla oli. Niinkun itekki sanoit Marko sijoitti koko elämän lajille jonka tuloksena syntyi Marko "Supermassa" Savolainen, tuo suomen suurimpia ja arvostetuimpia kehonrakentajia sekä "pyhä graali" -97 kunnollaan ja line upissa missä oli. Sulla toki eri tavotteet elämässäs jossa oot onnistunukki erittäin hyvi! Mutta eikai nyt kovin kehittävää oo Markoa alakaa tyhmäksi haukkumaan sen takia että rakasti lajia niin että panosti kaikkensa siihen. Yleensä tyhmä tyhmän tunnistaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei Marko sun sitä tarvi ymmärtääkkään. Turha mua on esimerkiksi ottaa tähän keskusteluun koska mä en ole niin TYHMÄ että mä sijoittaisin koko elämäni tälle lajille. Koska loppujen lopuksi mitä siitä jää käteen? Kertoisitko?

Mulla itellä on tämän lajin ansioista toimiva yritys ja koen että panostus kehonrakennukseen on riittävä sillä tasolla millä haluan kilpailla.

Ja mitä thaimaassa ”lomailuun” tulee:

-joka aamu hotellille kuljetaan tuoreet ruuat (kanat,riisit,öljyt,suolat) punnittuna. Jotta en KULUTA turhaa energiaa ruuan laittoon.
- sali on hyvin ilmastoitu joten ei ole vaikuttanut negatiivisesti treenien kulkuun.
- 5 punttia ja 9 aerobista tälle viikolle check!
- hotellin sänky on oikein pehmeä ja ilmastointi takaa ihanat unet joka yö.
-hierontaa saa pilkkahintaan päivittäin ja tarjonta on todella runsasta.

Kaikista mukavintahan tässä reissussa on työstressin unohtaminen joka taas vie varmasti kuntoa eteenpäin. Tämän toki tietää vai ne jotka ovat joskus työ elämässä olleet.

Kiitos viestististä ja huolenpidosta! Täällä kaikki hyvin :)
En minä tosiaan pahalla tarkoittanut. Onkohan siellä dieetikalorit liian alhaalla? :) Jos joku väittää minulle, että jossain muualla on paremmat olosuhteet kuin kotona hoitaa dieettiä, niin on asiat kotosalla tosi huonosti. Ja mitä TYHMYYTEEN tulee, onko Matias järkeä lyödä itseensä douppia, jos se on vain harrastus, eikä tehdä asioita kunnolla KERTOISITKO?? Tsemppiä dieettiin!
No hard feelings! :)
Ja mitä minulle jäi käteen, varmaan tarkoitat taloudellisesti. Firman osakkeet 150 000€ mitkä lahjoihin ex vaimolle ja sain pitkään 9000€ puhtaana käteen kk vain olemalla minä. Minulle tuollainen 9000 kk riitti elämiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tainnut Marko pahalla sanoa, kysyttiin vaan miksi ei tule uutta supermassaa nii avasi että se panostus ei juuri ole sitä mitä Markolla oli. Niinkun itekki sanoit Marko sijoitti koko elämän lajille jonka tuloksena syntyi Marko "Supermassa" Savolainen, tuo suomen suurimpia ja arvostetuimpia kehonrakentajia sekä "pyhä graali" -97 kunnollaan ja line upissa missä oli. Sulla toki eri tavotteet elämässäs jossa oot onnistunukki erittäin hyvi! Mutta eikai nyt kovin kehittävää oo Markoa alakaa tyhmäksi haukkumaan sen takia että rakasti lajia niin että panosti kaikkensa siihen. Yleensä tyhmä tyhmän tunnistaa.
En sanonut mäkään pahalla. Älkää nyt takertuko yhteen sanaan vaikka sitä korostinkin. Tarkotin tota omalle kohdalleni. Koska mun olisi TYHMÄÄ omistaa kaikki tälle lajille koska yksinkertaisesti musta ei oo siihen. Markolla ne taas riitti joten sillon siihen kannattaakin satsata kaikki jos sitä oikeesti haluaa.

Mun osalta tää oli tässä. Tää kommentti oli sen takia kun mun nimi otettiin esiin. Mä en oo ikinä sanonu edes haluavani olla maailman paras. Suomen riittää ;)
 
Onko siellä dieetikalorit liian alhaalla? :) Jos joku väittää minulle, että jossain muualla on paremmat olosuhteet kuin kotona hoitaa dieettiä, niin on asiat kotosalla tosi huonosti. Ja mitä TYHMYYTEEN tulee, onko Matias järkeä lyödä itseensä douppia, jos se on vain harrastus, eikä tehdä asioita kunnolla KERTOISITKO?? Tsemppiä dieettiin!
No hard feelings! :)
Kehonrakennukseen liittyvät asiat hoidan huolellisesti ja valmentajan ohjeiden mukaan täällä ollessani. Ja mitä mainitsemaasi tyhmyyteen tulee niin asiat voi hoitaa tossakin asiassa monella tapaa. Joko tosi TYHMÄSTI tai vähemmän tyhmästi :)

Kiitos tsempeistä!
 
En sanonut mäkään pahalla. Älkää nyt takertuko yhteen sanaan vaikka sitä korostinkin. Tarkotin tota omalle kohdalleni. Koska mun olisi TYHMÄÄ omistaa kaikki tälle lajille koska yksinkertaisesti musta ei oo siihen. Markolla ne taas riitti joten sillon siihen kannattaakin satsata kaikki jos sitä oikeesti haluaa.

Mun osalta tää oli tässä. Tää kommentti oli sen takia kun mun nimi otettiin esiin. Mä en oo ikinä sanonu edes haluavani olla maailman paras. Suomen riittää ;)

Aivan, käsitin hieman väärin viestisi eka, pahoittelut siitä! :) Tsemppiä diettii!
 
Huhhuh upeita kuvia. Manttelinperijää ootellessa :) tokkopa toista samanlaista tulee.

Todella epäilen, että samanlaista pro-luokan kehonrakentajaa Suomesta enää koskaan tulisi. Ihan loistavia ja potentiaalisia jätkiä päästä pitkälle/osa on jo päässyt (erityisesti Nyyssölä senior) meillä on todella paljon; mm. Kemppainen, Kotipohja, Kallio, Nyyssölä(t?), Halmo, Suonsivu(?), Wilenius, Kille, Kohonen jne. Ja tietysti ylivoimaisesti kovimpana mr Sihvonen, jonka fysiikka on mielestäni ainoa, joka kestää vertailua Savolaisen kanssa tietyssä mielessä. Vertailu sinänsä on kuitenkin "typerää", koska puhutaan ihan eri massaluokan kavereista. Itse kuitenkin veikkaan, että tämä kunnon massamonsterien pro-kehonrakennus ehtii kuolla kokonaan, ennenkuin joku suomalainen ihan oikeasti esim.tänä päivänä seisoisi jonkun Phil Heathin vieressä täysin tasavertaisena. Ja eritoten se, että sen tekisi joku päälle 20v pojankloppi, jolla olisi potentiaalit vielä täysin auki. Erittäin mielelläni olen väärässä, mutta en usko, että olen. Marko oli suomalaisen kehonrakennuksen ainoa mahdollisuus kilpailla top-tasolla/parhaimmillaan voittaa Mr Olympia. Ihan ei sinne asti päästy, mutta kovin potentiaali oikeasti jopa voittaa Mr Olympia ja sellaisia ei nyt vaan tule kuin kerran sadassa vuodessa, jos silloinkaan. Naiset sitten asia erikseen.
 
En sanonut mäkään pahalla. Älkää nyt takertuko yhteen sanaan vaikka sitä korostinkin. Tarkotin tota omalle kohdalleni. Koska mun olisi TYHMÄÄ omistaa kaikki tälle lajille koska yksinkertaisesti musta ei oo siihen. Markolla ne taas riitti joten sillon siihen kannattaakin satsata kaikki jos sitä oikeesti haluaa.

Mun osalta tää oli tässä. Tää kommentti oli sen takia kun mun nimi otettiin esiin. Mä en oo ikinä sanonu edes haluavani olla maailman paras. Suomen riittää ;)
Olisi sen nimen voinut jättää pois, mutta en tosiaan tarkoittanut mitään henkilökohtaista.
 
Kehonrakennukseen liittyvät asiat hoidan huolellisesti ja valmentajan ohjeiden mukaan täällä ollessani. Ja mitä mainitsemaasi tyhmyyteen tulee niin asiat voi hoitaa tossakin asiassa monella tapaa. Joko tosi TYHMÄSTI tai vähemmän tyhmästi :)

Kiitos tsempeistä!
En epäile, että et hoitaisi siellä asioita valmentajan ohjeiden mukaan. Mutta jo aikaero vaatii 1h/1päivä jotta sopeutuu ja tämä ei ole mielipideasia eikä tässä olla juurikaan erilaisia. Samaten se lämpö kerää nestettä kroppaan ja kuntoa vaikea seurata. Matkat rasittaa jne jne Nämä vaan on faktoja. Menetät vähintään viikon hyvää dieetti aikaa. Ja toivottavasti ei tule ruokamyrkytystä ja ja ja....
No kaikki tavallaan ja aidosti toivon, että kisat menee nappiin.
 
En henkilökohtasesti ota kantaa kenenkään tekemisiin dieetillä, jos reissata haluaa niin antaa palaa, itselleni se ei niinkään varmasti dieetillä sovi.
Thaimaaseen mentiin kolmeksi viikoksi 2017 joulukuussa ja kyllä ittellä meni yli viikko siinä ennenku vähän edes totuin siinä kuumuudessa reenaamaan. Treenit oli pakko pitää noin 30min mittaisina, muuten hikoilin kaikki nesteet läpi ja nuuduin.
Sama sitten tuon aikaeron kanssa niin kyllä siinä muutama päivä meni ennenkun oli sen suhteen täydessä terässä itse.
Meistä jokainen kelailee nää asiat eri tavalla, itse en vaan anna kisan jälkeen itselle anteeksi sitten sitä jos kunto on vajaa ja en olisi sen eteen antanut itsestäni kaikkea.
Ja itsellä se on kans paras paikka kotona hoitaa sitä hommaa, ei ulkopuolisia häiriötekijöitä jne.
Mutta tämä siis täysin vain minun ajattelua, joku muu voi kokea toisin
 
Kenenkään tätä ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti mutta imo nykyään jos on jossain tarpeeksi hyvä niin ei tarvitse muuta tehdä. Jos Marko olisi nyt nuori ja treenaisi / kehittyisi samalla tavalla hän saisi niin paljon näkyvyttää että ei muuta tarvitsisi tehdä. Tarviitseekohan Larry Wheelsin käydä töissä? Ei koska hän tekee tarpeeksi rahaa somesa. Someenkaan hänen ei tarvitse sen enempää keskittyä koska hänen mukanaan kulkee kuvausryhmä joka hoitaa kaiken. Eli jos Marko olisi nyt nuori ja hänellä olisi tiimi joka osaisi hoitaa somen oikein, hän voisi vain treenata ja maata sohvalla josta voisi sitten tehdä videoita, vastailla kysymyksiin ja olla esillä sen mitä tarvitsee. Varmasti saataisin valtava some näkyyvyy kaverilla joka kehittyy, treenaa, ja on yhtä vahva mitä Marko oli nuorena. Niillä 20v 60cm käsillä kyllä saataisiin instassa paljon seuraajia.

Eli summasummarum, nykyään ei tarvitse tehdä töissä jos on todella hyvä josain, oli se sitten shakinpeluu, tietokonepelaaminen tai bodaaminen
 
Kenenkään tätä ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti mutta imo nykyään jos on jossain tarpeeksi hyvä niin ei tarvitse muuta tehdä. Jos Marko olisi nyt nuori ja treenaisi / kehittyisi samalla tavalla hän saisi niin paljon näkyvyttää että ei muuta tarvitsisi tehdä. Tarviitseekohan Larry Wheelsin käydä töissä? Ei koska hän tekee tarpeeksi rahaa somesa. Someenkaan hänen ei tarvitse sen enempää keskittyä koska hänen mukanaan kulkee kuvausryhmä joka hoitaa kaiken. Eli jos Marko olisi nyt nuori ja hänellä olisi tiimi joka osaisi hoitaa somen oikein, hän voisi vain treenata ja maata sohvalla josta voisi sitten tehdä videoita, vastailla kysymyksiin ja olla esillä sen mitä tarvitsee. Varmasti saataisin valtava some näkyyvyy kaverilla joka kehittyy, treenaa, ja on yhtä vahva mitä Marko oli nuorena. Niillä 20v 60cm käsillä kyllä saataisiin instassa paljon seuraajia.

Eli summasummarum, nykyään ei tarvitse tehdä töissä jos on todella hyvä josain, oli se sitten shakinpeluu, tietokonepelaaminen tai bodaaminen

Just tänään mietin että Markon elämä olisi saattanut nyt olla monessakin suhteessa hyvin erilaista ja varmasti olisi ollut paremmat tulot aktiiviaikana juurikin somen ansiosta, jokainen lajin piirissä/alueella tahkoava firma olisi tarjonnut rahadiilejä.
Olisiko tulokset olleet parempia, sitä ei voi kukaan tietää.
 
Oot varmaan Marko vastannut näihin kysymyksiin tuhat kertaa, mutta kun kerrot ottaneesi puolet kaloreista litkuina ja puolet ruokana, niin miten tämä käytännössä tapahtui? Litkut ennen treenejä ja jälkeen ja muuten ruokana vai?

Toinen kysymys: Kun aloit pyörimään noissa pro-piireissä, niin minkälaisia reaktioita aiheutit noissa jo nimekkäissä bodareissa kun Oulun liharekka hyppää yhtäkkiä skeneen ja napsii top 10 sijoituksia :D
Joka ateria oli rakennettu niin, että puolet nesteenä ja puolet kiinteänä. Toki molemmin puolin treeniä oli pelkkä nestemäinen ateria.
Ennen Night Of The Champion kisaa sen aikainen ammattilaispomo Wayne Demilia kertoi, että Coleman ja kumppanit oli vähän väliä kyselleet, että onko hän kuullut siitä suomalaisesta ja että missä kunnossa se on :) Eli olin -97 GP:stä jäänyt kyllä niiden mieleen :)
 
Ei Marko sun sitä tarvi ymmärtääkkään. Turha mua on esimerkiksi ottaa tähän keskusteluun koska mä en ole niin TYHMÄ että mä sijoittaisin koko elämäni tälle lajille. Koska loppujen lopuksi mitä siitä jää käteen? Kertoisitko?

Mulla itellä on tämän lajin ansioista toimiva yritys ja koen että panostus kehonrakennukseen on riittävä sillä tasolla millä haluan kilpailla.

Ja mitä thaimaassa ”lomailuun” tulee:

-joka aamu hotellille kuljetaan tuoreet ruuat (kanat,riisit,öljyt,suolat) punnittuna. Jotta en KULUTA turhaa energiaa ruuan laittoon.
- sali on hyvin ilmastoitu joten ei ole vaikuttanut negatiivisesti treenien kulkuun.
- 5 punttia ja 9 aerobista tälle viikolle check!
- hotellin sänky on oikein pehmeä ja ilmastointi takaa ihanat unet joka yö.
-hierontaa saa pilkkahintaan päivittäin ja tarjonta on todella runsasta.

Kaikista mukavintahan tässä reissussa on työstressin unohtaminen joka taas vie varmasti kuntoa eteenpäin. Tämän toki tietää vai ne jotka ovat joskus työ elämässä olleet.

Kiitos viestististä ja huolenpidosta! Täällä kaikki hyvin :)
Ai että kun meni tunteisiin :ROFLMAO:
 
Joka ateria oli rakennettu niin, että puolet nesteenä ja puolet kiinteänä. Toki molemmin puolin treeniä oli pelkkä nestemäinen ateria.
Ennen Night Of The Champion kisaa sen aikainen ammattilaispomo Wayne Demilia kertoi, että Coleman ja kumppanit oli vähän väliä kyselleet, että onko hän kuullut siitä suomalaisesta ja että missä kunnossa se on :) Eli olin -97 GP:stä jäänyt kyllä niiden mieleen :)
Huikeeta miettiä et joskus Colemanin kaltaset nimet olleet huolissaan suomipojasta! Kiitos vastauksista.
 
Ai että kun meni tunteisiin :ROFLMAO:
Jep, ja erikoinen ajattelutapa ettei rakkaasta harrastuksesta/ammattista "jää mitään käteen", ei taida sitten mistään jäädä mitään käteen loppujen lopuksi..

Tuosta Markon omistaumisesta; tunnen erään Markon sukulaisen, Markoa hieman nuorempi heppu ja ei itse mikään salimarkku, joka totesi joskus että "muistan kun Marko nuorena harrasti punttia, ja ikävää oli kun kävi sukuloimassa heidän luona niin Marko ei voinut tulla touhuilemaan muiden kanssa kun se vaan lepäs omassa huoneessa.":)
 
Kukas tama Nieme heppu on - yleensa kun pitaa toitottamalla toitottaa etta asiat on hyvin, niin usein taustalla on lahinna itsevarmuuden puutetta jota sitten kompensoidaan rehvastelemalla ja kutsumalla muitten valintoja tyhmaksi.

Mita pahaa on jos elamassa omistautuu jollekin? Kaikki saa nautintoa eri asioista. Toinen pelaa varman paalle ja hommaa omakotitalon, pari muksua, koiran ja turvallisen duunin. Toiset vetaan 180 astetta eri suuntaan. Ei mun mielesta loppupelissa millaan mulla ole merkitysta kun silla etta itse on onnellinen eika jaa katumaan valintojaan kun elama alkaa olla finaalissa. Ihan yksinkertaisia lihakasojahan taalla vaan ollaan suuressa mittakavassa ja elama on ohi silmanrapayksessa. Tehkaa ihmiset sita mita rakastatte, olipa se mita tahansa.
 
Kukas tama Nieme heppu on - yleensa kun pitaa toitottamalla toitottaa etta asiat on hyvin, niin usein taustalla on lahinna itsevarmuuden puutetta jota sitten kompensoidaan rehvastelemalla ja kutsumalla muitten valintoja tyhmaksi.

Mita pahaa on jos elamassa omistautuu jollekin? Kaikki saa nautintoa eri asioista. Toinen pelaa varman paalle ja hommaa omakotitalon, pari muksua, koiran ja turvallisen duunin. Toiset vetaan 180 astetta eri suuntaan. Ei mun mielesta loppupelissa millaan mulla ole merkitysta kun silla etta itse on onnellinen eika jaa katumaan valintojaan kun elama alkaa olla finaalissa. Ihan yksinkertaisia lihakasojahan taalla vaan ollaan suuressa mittakavassa ja elama on ohi silmanrapayksessa. Tehkaa ihmiset sita mita rakastatte, olipa se mita tahansa.

Matias Niemi kyseessä ja kyllä mä ainakin ymmärrän, jos niin sanotusti "menee tunteisiin" (vittu miten ärsyttävä fraasi), kun nimellä vähätellään toisen valintoja. Onhan siinä kieltämättä hieman jo mielisairaita piirteitä (lähinnä neuroottistyyppisistä sairauksista siis puhun), jos ei oikeasti siis Make ole voinut kävellä viittä metriä, että pääsee aurinkoon. Ei kyse silloin kyllä ole mielestäni ihan vain "omistautumisesta". Mutta tämä ei millään pahalla Markoa kohtaan, nuorena ja intohimoisena sekä "vähän hullulla tavalla määrätietoisena" tekee äärimmäisiä ratkaisuita, joita mä kyllä osaan ehdottomasti myös arvostaa. Mun mielestä Marko ja Matias ihan nätisti jo sopi koko homman, Marko pahoitteli suoraa nimen käyttöä ja Matias selvensi mitä tarkoitti "tyhmyydellä". Silti jengi innostuu jatkamaan :ROFLMAO:
 
No nii , Matias tuli ja otti nokkaansa :) Markoa osaa arvostaa kun laittoi kaiken peliin . Ei se tyhmyyttä ollut. Hulluutta toki mutta tavoite olikin mailman huipulla. Tosiaan jos douppaa niin mitä sitä tyytyy vähään. Harraste douppaaminen on oikeasti tyhmää.
 
Matias Niemi kyseessä ja kyllä mä ainakin ymmärrän, jos niin sanotusti "menee tunteisiin" (vittu miten ärsyttävä fraasi), kun nimellä vähätellään toisen valintoja. Onhan siinä kieltämättä hieman jo mielisairaita piirteitä (lähinnä neuroottistyyppisistä sairauksista siis puhun), jos ei oikeasti siis Make ole voinut kävellä viittä metriä, että pääsee aurinkoon. Ei kyse silloin kyllä ole mielestäni ihan vain "omistautumisesta". Mutta tämä ei millään pahalla Markoa kohtaan, nuorena ja intohimoisena sekä "vähän hullulla tavalla määrätietoisena" tekee äärimmäisiä ratkaisuita, joita mä kyllä osaan ehdottomasti myös arvostaa. Mun mielestä Marko ja Matias ihan nätisti jo sopi koko homman, Marko pahoitteli suoraa nimen käyttöä ja Matias selvensi mitä tarkoitti "tyhmyydellä". Silti jengi innostuu jatkamaan :ROFLMAO:
Kaikella kunnioituksella myös Matiasta kohtaa joka on tehnyt paljon kovaa duunia ja hyvin menestynyt monella saralla mutta silti:
- on legendoja mutta on myös lippiskauppiaita -
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom