Meillä 7 vuotias tyttö,vuosi taitoluistelua,nyt 2x treenit viikossa,2 tuntia kerralla,tiistaina klo 16-18 ja lauantaina klo 9-11,olis ollu mahdollisuus 3 treeniin viikossa kuten monet mutta ei lisätty vielä,8 vuotiaana vedetään 3-4x2-3 tuntia kerrallaa eikä se ole mitään leikkiä,kyllä siellä ihan tason mukaan vedetään eikä leikitä vaan ihan laji treeniä,nuorimmat sitten leikkii luistimilla jotka on noin 3-vuotiaita,sen mitä itse joka kerta olen mukana ollut katsomossa.
10 vuotiaat taitoluistelutytöt treenaa 5 kertaa viikossa liki ympäri vuoden.Lätkästä en tiedä mutta kyllä siellä 10 vuotiaat pojat näyttää olevan kovissa treeneissä 5 kertaa viikossa hallilla.Koulun ym lisäksi.
Treenit on täysin systemaattisia ja tavoite nousee joka vuosi ylemmäs jolla into ja lahjat kestää eikä mitään hassua leikkiä,koulun liikuntatunneilla sitten leikitään ja puuhataan huvikseen ja huumorilla.
Eihän näitä tiedä jos ei ole lapsia eikä itse ole saanu lapsena treenata kovaa,tavoitteellisesti jopa kohti maailman huippua.Kyllä maailmanmestarit on näissä hommissa aloittanu sen jälkeen kun on opittu kävelemään eli 3-4 vuotiaina,viimeistään 6-7 vuotiaana.