BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pillahdatko sä siis itkuun ihan joka kerta?

Varmaan vähä vitsin ivaa, mutta kyllä itseä ainakin joskus herkistää katsoa Markon rutiinia. Osaksi ihailusta ja osin siksi, että kuinka paljon harmittaa kun hän ei tehnyt pidempää uraa. Olisi ollut mahtava seurata suomalaista bodaria, joka pärjää oikeasti bodauksessa. Oikeassa pro-sarjassa.
 
Mikä juttu tää VUOHI oikeen on mikä nyt tuntuu toistuvan monessa paikassa?
Ensin Olli teki vuohi aiheisen video sarjan ja nyt savolaistakin kutsutaan jo vuoheksi.
upload_2018-10-20_18-14-23.jpeg
 
Maken tapa tehdä (enemmän, nopeammin...) asioita johti siihen, että lihakset katkesivat ja terveys meni ennen kuin mitään tavoitteita ehdittiin saavuttaa. Muistoihin ja tallenteisiin jäi kieltämättä hurjan kova -97 kunto.

Sihvonen, joka ei edes tavoittele (eikä käsittääkseni ole koskaan tavoitellut) samoja lavoja kuin Make, on nyt omassa sarjassaan maailman kärjessä, on menestyneinen suomalainen kehonrakentaja ja jatkaa ennennäkemätöntä uraansa.

Niinpä. Molemmilla eri tavoitteet ja sitä myötä eri strategiat. Makella myös kaikki korkean luokan riskit realisoituivat kehossa, kun taas Sivonen porskuttaa hyvissä voimissa eteenpäin menestyksestä menestykseen. Lienee selvää kumman strategia on kantanut pidemmälle. Näitä asioita kannattaa myös mietiskellä silloin kun haaveilee suuremmista lihaksista ja mahdollisesta kisaurasta.
 
Sivonen porskuttaa hyvissä voimissa eteenpäin menestyksestä menestykseen.

Markon kilpaura oli kuitenkin monta kertaa pidempi kuin Sihvosen tähänastinen ura. Ensimmäinen kilpailu oli vuonna 1992 ja viimeinen kai 2001 eli 9 vuotta. Sihvonen on kilpaillut pari vuotta. Ei kai Savolaisellakaan vielä 1994 ollut mitään suurempia terveysongelmia?
 
Entä jos muutetaan katsantokantaa, ja mitataan menestystä kisoista ansaituilla rahoilla; kuten elämässä usein tehdään. Kuka on Suomen menestynein kehonrakentaja?
 
Markon kilpaura oli kuitenkin monta kertaa pidempi kuin Sihvosen tähänastinen ura. Ensimmäinen kilpailu oli vuonna 1992 ja viimeinen kai 2001 eli 9 vuotta. Sihvonen on kilpaillut pari vuotta. Ei kai Savolaisellakaan vielä 1994 ollut mitään suurempia terveysongelmia?
Vuosissa ehkä pidempi, mutta taitaa Sihvosella olla jo parin vuoden ajalta tuplasti enemmän kisoja kuin Savolaisella oli koko uransa aikana.
 
Kyllä minä nyt edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että jos mietitään _kehonrakennuksen_ parasta suomalaista, niin kyllä se kuuluisa eyetest tässä on luotettavin. Katsokaa Markon kisakuvia, offikuvia, treenivideoita ja katsokaa minkälaisten miesten kanssa hän on seissyt lavalla. En halua ottaa mitään keneltäkään pois, mutta kuvitelkaa jos vaikka Kille pomppaisi yhtäkkiä sille tasolle, että hän olisi mr. Olympia top10. Pitäisittekö edelleen Elite Pro:n puolella kisaavia menestyneempinä?
 
Kyllä minä nyt edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että jos mietitään _kehonrakennuksen_ parasta suomalaista, niin kyllä se kuuluisa eyetest tässä on luotettavin. Katsokaa Markon kisakuvia, offikuvia, treenivideoita ja katsokaa minkälaisten miesten kanssa hän on seissyt lavalla. En halua ottaa mitään keneltäkään pois, mutta kuvitelkaa jos vaikka Kille pomppaisi yhtäkkiä sille tasolle, että hän olisi mr. Olympia top10. Pitäisittekö edelleen Elite Pro:n puolella kisaavia menestyneempinä?
Ihan sama millaisten ukkojen kanssa on seisonut lavalla, kun ei sitä menestystä ikinä tullut ja kilpailujakin kertyi koko uran aikana vain kourallinen, eikä kertaakaan esim mr. Olympiassa. Olihan Juhani Herranenkin vuoden 1992 mr. Olympiassa samalla sijalla kuin esim Coleman, Bannout ja Sarcev eikä tätä hehkuteta yhtään, eikös toi ole jos jokin tasavertaista? Mikä hiton eyetest:) Se nyt vaan on valitettavasti niin, että kehonrakennuksessa sun menestys mitataan kisalavalla, ei offilla pukkarin peilin kautta otettujen kuvien tai fantsujen treenivideoiden perusteella.
 
Ihan sama millaisten ukkojen kanssa on seisonut lavalla, kun ei sitä menestystä ikinä tullut ja kilpailujakin kertyi koko uran aikana vain kourallinen, eikä kertaakaan esim mr. Olympiassa. Olihan Juhani Herranenkin vuoden 1992 mr. Olympiassa samalla sijalla kuin esim Coleman, Bannout ja Sarcev eikä tätä hehkuteta yhtään, eikös toi ole jos jokin tasavertaista? Mikä hiton eyetest:) Se nyt vaan on valitettavasti niin, että kehonrakennuksessa sun menestys mitataan kisalavalla, ei offilla pukkarin peilin kautta otettujen kuvien tai fantsujen treenivideoiden perusteella.
Coleman oli ihan pikkusen eri tasolla vuonna 1992 kun 1997. Ja ihan samat ukot oli 97 gp:ssä kun saman vuoden olympiassakin.
 
Coleman oli ihan pikkusen eri tasolla vuonna 1992 kun 1997. Ja ihan samat ukot oli 97 gp:ssä kun saman vuoden olympiassakin.
Coleman -97 Olympiassa sijalla 9, Finnish GP:ssä sijalla 3. Savolainen ei mukana Olympiassa ja Finnish GP sijalla 7. Ei toi mun mielestä nyt niin tasavertaista ole.
 
Mielipiteensä itse kullakin, ja minun vankkumaton mielipide on että Marko oli aikanaan ihan omaa luokkaansa, tästä maasta ei viimeisen sadan vuoden ajalta löydy miestä joka olisi vakavasti Markoa haastanut silloin kun hän oli parhaimmillaan. Sen tasoista kuninkuus-sarjan pakettia ei ole näkynyt ennen 97 GP:tä eikä sen jälkeen, ja tuskin minun elinaikana tulee näkymäänkään. Ansioitunein Marko ei ole.
 
Coleman -97 Olympiassa sijalla 9, Finnish GP:ssä sijalla 3. Savolainen ei mukana Olympiassa ja Finnish GP sijalla 7. Ei toi mun mielestä nyt niin tasavertaista ole.
Okei. Empä oo huomannu että noin alas sijoittui -97 olympiassa, seuraavassa olympiassa olikin sit jo ensimmäinen. Itse olen aika varma että -97 kunnossa savolainen olisi ollut top6 saman vuoden olympiassa. Ja vaikka coleman sijoittuikin yhdeksänneksi, niin esim. Dillet oli viides -97 olympiassa ja savolainen oli dilletiä kovempi -97 gp:ssä, vaikka hänen taakse sijoittuikin.
 
Okei. Empä oo huomannu että noin alas sijoittui -97 olympiassa, seuraavassa olympiassa olikin sit jo ensimmäinen. Itse olen aika varma että -97 kunnossa savolainen olisi ollut top6 saman vuoden olympiassa. Ja vaikka coleman sijoittuikin yhdeksänneksi, niin esim. Dillet oli viides -97 olympiassa ja savolainen oli dilletiä kovempi -97 gp:ssä, vaikka hänen taakse sijoittuikin.
En tiedä kuinka hyvin seurasit tuon ajan bodykisoja, mutta kyllä noi kärkiukot olivat jättäneet sen terävimmän kuntonsa Olympiaan ja sen jälkeinen GP kiertue oli monelle heistä huvia ja rahastusta. Jos ja kun Savolainen ei pärjännyt tuota paremmin GP:ssä, niin miten olisi muka pärjännyt paremmin samoja ukkoja vastaan kun he olivat paremmassa kunnossa Olympia lavalla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom