BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näyttää kyllä taas huomattavasti freesimmältä ja parempi vointiselta! Go Make go!! (y):rock::)
 
Etukyykky olis hyvä liike, mutta helvetti kun se on vittumainen tehdä. Jos kuormat yhtään kasvaa, niin on aivan perseestä kun se tanko painaa olkapäitä ja häiritsee tekemistä. Sattuu enemmän kaikkialle muualle paitsi reisiin.
 
Etukyykky olis hyvä liike, mutta helvetti kun se on vittumainen tehdä. Jos kuormat yhtään kasvaa, niin on aivan perseestä kun se tanko painaa olkapäitä ja häiritsee tekemistä. Sattuu enemmän kaikkialle muualle paitsi reisiin.
Sama homma. Ei vaan kertakaikkiaan saa siitä siedettävän tuntuista liikettä. Solisluidenpäihin(kaulanpuolelle) painaa mulla pahiten..
 
Pysätyksen kanssa "aika hapokas" (Klokov näyttää vähän mallia). Tanko voi painaa ikävästi olkapäitä, mutta se tanko kannattaa asettaan kaulaan kiinni niin se oikea paikka löytyy ehkä paremmin. Toki tuohon etukyykkyyn täytyy totutella ja esim. Kiinalaiset käyttää pyyhettä tangon ympärillä kun tangossa alkaa olla maksimikuormat (auttaa yllättävän paljon!). Helvetin raskasta kyykätä edestä jos toistot menee yli 10 >:/


View: https://www.youtube.com/watch?v=tDVNM9Yto7E
 
Fr Sq with straps...kipuun kokeilkaa tota...

IMG_0191-1.jpg
 
Tuolla tavalla remmeillä olen itse etukyykkyä jo vuosia tehnyt, ja on melko miellyttävä tapa. Ainoa vaan, että kurkkua se tanko ikäväsi painaa ja yli viiden toiston sarjat pistää kyllä yskittämään.

Ja Mikekin jos tekis etukyykkyä aktiivisesti, niin etuolkapäät yms tottuisi siihen ja loppuisi tuo itku ja tosiaan remmeillä kannattaa tehdä jos kädet ei painonnosto-otteeseen taivu. Adrenaniilihöyryissä aktiivisesti tehtynä se tuntuu samalta onko siinä tyhjä tanko vai 180kg...

Btw, missä Make noihin g&a kyssäreihin vastailee tänään?
 
Viimeksi muokattu:
Ai nyt se on itkua jo. Jos mä teen triplapudotuksia vapaassa kyykyssä, niin mä mitään itke, vaan harmittelen että hyvän liikkeen tekeminen menee ohitse kun liian paljon häiriötekijöitä. Se mitään vitun itkua ole, vaan harmitusta kun ei sitä pysty tehokkaasti tekemään asennosta johtuen. Tee sinä 30-20-10 sarjoja ja kato miltä tuntuu pitää 30 toistoa sitä tankoa siinä olkapäillä. Katotaan sitten tuntuuko sustakin siltä, että liian paljon häiritsee se itse asennon pitäminen semisti kivuttomana, että voisi keskittyä täysin tekemään reisiä.

Ja painonnosto-ote se vasta ilkeä onkin, tuntuu että siinä ojentajat repee irti, liian kireellä paikat siihen.
 
Ai nyt se on itkua jo. Jos mä teen triplapudotuksia vapaassa kyykyssä, niin mä mitään itke, vaan harmittelen että hyvän liikkeen tekeminen menee ohitse kun liian paljon häiriötekijöitä. Se mitään vitun itkua ole, vaan harmitusta kun ei sitä pysty tehokkaasti tekemään asennosta johtuen.

No kokeile tuota remmisysteemiä ja katso millainen ero :ROFLMAO: Ei tuo ristiote ole etukyykyssä mistään kotoisin.

Ja onhan se selvä, ettei etukyykyssä ole yhtä helppoa tehdä jotain 15-20 sarjoja juuri sen takia, kun jos yläkroppa väsyy niin hankalaksi se tangon pitäminen silloin muodostuu joka tapauksessa. Lyhyisiin max 8 sarjoihin etukyykky on bueno.
 
No kokeile tuota remmisysteemiä ja katso millainen ero :ROFLMAO: Ei tuo ristiote ole etukyykyssä mistään kotoisin.
Remmejä voisi koittaa. Olen sitä painonnosto-otetta koittanut, mutta siinä yksinkertaisesti tulee aivan liian paljon vääriin paikkoihin venytystä, jotta voisi keskittyä täysipainoisesti kyykkyyn. Jos joka sarjan jälkeen räkistä lähtee helvetin tuskaisena ulos, niin ei siinä simppelisti saa tehtyä reisiä maksimitehokkaasti kun osa energiasta menee siihen asennon vaikeuteen.

Kyllä sillä siis pystyy tekemään, mutta liian paljon ottaa vääriin paikkoihin, että kannattais. Ristiotteella mulla se tanko jää etuolkapäiden päälle, en saa siihen kuoppaan sitä ja seuraavana päivänä on todella vittumaiset kivut sitten ihan väärässä paikkaa.
 
Remmejä voisi koittaa. Olen sitä painonnosto-otetta koittanut, mutta siinä yksinkertaisesti tulee aivan liian paljon vääriin paikkoihin venytystä, jotta voisi keskittyä täysipainoisesti kyykkyyn. Jos joka sarjan jälkeen räkistä lähtee helvetin tuskaisena ulos, niin ei siinä simppelisti saa tehtyä reisiä maksimitehokkaasti kun osa energiasta menee siihen asennon vaikeuteen.

Kyllä sillä siis pystyy tekemään, mutta liian paljon ottaa vääriin paikkoihin, että kannattais. Ristiotteella mulla se tanko jää etuolkapäiden päälle, en saa siihen kuoppaan sitä ja seuraavana päivänä on todella vittumaiset kivut sitten ihan väärässä paikkaa.

Eiköhän etukyykkyynkin pysty kroppaan totuttamaan eli alotat tekemään vaikka 70kg 5x 10 joka jalkatreenin lämmitttelynä ja viikonvälein lisäät 5 - 10kg painoa.
 
Onhan tuohon niitä etukyykkyhaarniskoita, joilla tanko pysyy paikallaan.

En väitä, että itsekään etukyykystä varsinaisesti nautin tuon tangon pitämisen takia vs. takakyykky, mutta noilla pikku jipoilla tuosta saa paljon paremman tuntuisen liikkeen kokonaisvaltaisesti.
 
Camber bar on hyvä kyykkyyn jos on kireät olkapäät.
Kyykystä tulee myös, ainakin mulle, selkeästi enemmän etukyykyn oloinen vaikka paino onkin niskassa.
Taitaa 200€ about maksaa hyvälaatuinen 30kg tanko. Ei pitäis olla kova investointi monellekaan salille.
 
Camber bar on hyvä kyykkyyn jos on kireät olkapäät.
Kyykystä tulee myös, ainakin mulle, selkeästi enemmän etukyykyn oloinen vaikka paino onkin niskassa.
Taitaa 200€ about maksaa hyvälaatuinen 30kg tanko. Ei pitäis olla kova investointi monellekaan salille.
Mayorilla on toi ja voiko enää ärsyttävämpää tankoa olla, alkaa vispaamaan aivan liikaa ja on semmoinen heiluva paska. Siinä saa sanoa morjens stabiilille asennolle ja tekniikalle.
 
Joo... Ok.
No, sit pitää vaan valita kumpi on heikompi.
Olkapäiden liikkuvuus vai tasapaino.
Käsittääkseni wesidebarbellin juttuja isoille ukoille?

On kyllä totta että vaatii totuttelua. Liikkeen rytmikin vähän muuttuu.
 
Joo... Ok.
No, sit pitää vaan valita kumpi on heikompi.
Olkapäiden liikkuvuus vai tasapaino.
Käsittääkseni wesidebarbellin juttuja isoille ukoille?

On kyllä totta että vaatii totuttelua. Liikkeen rytmikin vähän muuttuu.
Mulla ei ainakaan takakyykyssä mitään ongelmaa ole, tanko ylös niskaan ja menoksi. Mutta etukyykyssä tulee aivan liikaa kaikkea muuta kipua, että siinä ei noita haastavia settejä kykene suorittamaan tehokkaasti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom