GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

BB PRO Marko Savolainen

Voi luoja mä vihaan sun kaltasia vatipäitä. Mitä varten foorumit on? Hmm, oisko vaikka sen takia että siellä voisi keskustella asioista? NO VITTU KYLLÄ. Eli miksi sä tuut tänne tavallaan kieltämään ihmisiä puhumasta tästä aiheesta? Ja kyllä, tää asia liittyy Markoon jollakin tavalla kerta on osakas M-Nutritionissa.
Siinäs vihaat, ei pilaa mun päivää :) Tietenkin asia liittyy Markoon, mutta ei täällä esim. Hulkin ketjussa valiteta Fastin hinnoittelusta tai Miken ketjussa sen ottamien kuvien hinnoista jne jne.
Ehkä joku lisäravinto-ketju olis parempi paikka tuohon kaikkeen (ihan perusteltuun) kritiikkiin M-Nutritionin ympärillä?
 
Tietenkin asia liittyy Markoon, mutta ei täällä esim. Hulkin ketjussa valiteta Fastin hinnoittelusta tai Miken ketjussa sen ottamien kuvien hinnoista jne jne.
Ehkä joku lisäravinto-ketju olis parempi paikka tuohon kaikkeen (ihan perusteltuun) kritiikkiin M-Nutritionin ympärillä?
Marko on osaomistajana kyseisessä yritykessä, jonka uudesta hinnoittelusta täällä puhutaan ja uskon myös vakaasti että hänelle on jonkunlainen sanavalta firman tuotteisiin ja hintoihin. Hulkki ei käsittääkseni ole merkittävässä osakkuusroolissa Fast:llä ja miten Miken kuvat tähän nyt liittyy? Jos Mike puolitoistakertaisi hintansa, tai vastaavasti pitäisi hinnan samana, mutta sillä saisikin puolet vähemmän kuvia niin ihan varmasti siitä kohistaisiin Miken kuvausasiakkaiden keskuudessa, joita on mm kisailijat. Markon asiakkaita ovat taas ns normi treenaajat kuten minä ja moni muu täällä jotka kyseenalaistavat hintojen nousun ja haluaisivat tietää että miksi hinnat nousivat niin voimakkaasti ilman että tuotteiden sisältö muuttui miksikään?

Olen vähän periaatteesta käyttänyt Mannisen ja Markon tuotteita jo vuosia, koska haluan tukea kotimaisia yrittäjiä. Samalla tavallani aikoinaan tuin lihatuotteissa kotimaisia tuottajia kuten mm Kariniemeä yms. Jossain vaiheessa kuitenkin huomasin että miksi tukisin Kariniemeä jonka 390g valmiiksi maustettu minuuttipihvi rasia maksaa melkein 7 euroa, kun halvemmalla sai Lidlistä broileria 600g rasian. Sama tulee käymään nyt tässä episodissa. Oma taloudellinen tilanne ei opiskelijana ole niin hyvä, että olisi varaa syödä oikeasti mitä haluaa ja käyttää lisäravinteista kalleimpia, vaan pitää koittaa katsoa omalle budjetille sopivia vaihtoehtoja. Aikaisemmin Mannisen tuotteet olivat erittäin kilpailukykyisiä ja kuluttaja ystävillisillä hinnoilla varusteltuja, mutta nyt ei vaan enää voi sanoa samaa.

Tilasin yhdeltä heidän jälleenmyyjältä vielä alennuksella heidän vanhoja tuotteita halvemmalla hinnalla ja ne jäävät todennäköisesti vikoiksi tuotteiksi joita heiltä käytän ja jatkossa siirryn käyttämään Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-Shop:n, Sportnutritionin tai jonkun muun tuotteita, jotka tarjoavat tuotteita halvemmalla hinnalla.
 
Marko on osaomistajana kyseisessä yritykessä, jonka uudesta hinnoittelusta täällä puhutaan ja uskon myös vakaasti että hänelle on jonkunlainen sanavalta firman tuotteisiin ja hintoihin. Hulkki ei käsittääkseni ole merkittävässä osakkuusroolissa Fast:llä ja miten Miken kuvat tähän nyt liittyy? Jos Mike puolitoistakertaisi hintansa, tai vastaavasti pitäisi hinnan samana, mutta sillä saisikin puolet vähemmän kuvia niin ihan varmasti siitä kohistaisiin Miken kuvausasiakkaiden keskuudessa, joita on mm kisailijat. Markon asiakkaita ovat taas ns normi treenaajat kuten minä ja moni muu täällä jotka kyseenalaistavat hintojen nousun ja haluaisivat tietää että miksi hinnat nousivat niin voimakkaasti ilman että tuotteiden sisältö muuttui miksikään?

Olen vähän periaatteesta käyttänyt Mannisen ja Markon tuotteita jo vuosia, koska haluan tukea kotimaisia yrittäjiä. Samalla tavallani aikoinaan tuin lihatuotteissa kotimaisia tuottajia kuten mm Kariniemeä yms. Jossain vaiheessa kuitenkin huomasin että miksi tukisin Kariniemeä jonka 390g valmiiksi maustettu minuuttipihvi rasia maksaa melkein 7 euroa, kun halvemmalla sai Lidlistä broileria 600g rasian. Sama tulee käymään nyt tässä episodissa. Oma taloudellinen tilanne ei opiskelijana ole niin hyvä, että olisi varaa syödä oikeasti mitä haluaa ja käyttää lisäravinteista kalleimpia, vaan pitää koittaa katsoa omalle budjetille sopivia vaihtoehtoja. Aikaisemmin Mannisen tuotteet olivat erittäin kilpailukykyisiä ja kuluttaja ystävillisillä hinnoilla varusteltuja, mutta nyt ei vaan enää voi sanoa samaa.

Tilasin yhdeltä heidän jälleenmyyjältä vielä alennuksella heidän vanhoja tuotteita halvemmalla hinnalla ja ne jäävät todennäköisesti vikoiksi tuotteiksi joita heiltä käytän ja jatkossa siirryn käyttämään Fitnesstukku koodi pakkotoisto15-Shop:n, Sportnutritionin tai jonkun muun tuotteita, jotka tarjoavat tuotteita halvemmalla hinnalla.

Käsittääkseni "kilpailijat ja bodyjuorot" osiossa on tarkoitus keskustella kilpailijoista ja bodyjuoruista, ei valittaa tuotteiden korkeista kustannuksista.
 
Turhaa alat siinä viisastelemaan. Täällä on lässytetty jengin tyttöystävistä ja eksistä niin kyllä tämäkin tänne varmasti sopii vaikka bodyjuoruna.
Juoru = toisen henkilön henkilökohtaisiin asioihin liittyvä huhu. Huhu = kuulopuhe.
Niistähän tyttöystävä ja eksä-tapauksissa on ollut kyse. Tässä on käsittääkseni ihan faktasta kyse, eli hinnat ja/tai pakkauskoot ovat muuttuneet.
Nyt hoidat ne opiskelut pois alta, meet töihin ja alat ostamaan Mannista ;) Jaksa lukea kun persaukiset itkee hinnoista, paljon enemmän kiinnostaa Markon kuulumiset ja treenit, joita varten tämä threadi kai täällä on.
 
Pakkis on siitä hyvä keskustelu forumi, että täällä jengi oikeesti flippaa jostain heran hinnan noususta ja vääntää siitä sitten kättä miten se on pahempi rikos kuin hitlerin ja stalinin teot yhteensä :D Mutta tämä on vain hyvä asia että saadaan keskustelua aikaan ;) Onhan tämä keskustelu forumi.
 
Asiaan perehtymättömänä pari kysymystä. Onks tässä taistelussa tiivistetysti kysymys nyt siitä, että M-Nutritionin tuotteissa on kilohinnat nousseet uusien pakkauksien myötä kymmeniä prosentteja ja syytä siihen ihmetellään? Aika hurjaltahan tuo nousu vaikuttaa jos tuotteiden sisällöt eivät ole muuttuneet, vai ovatko?

Tämä hintojen nousu ei ilmeisesti koske Supermass Nutritionia, vai?
 
Kirjaimellisesti viimeinen paikka mihin sitä lisätuottoa tungetaan on Maken taskut. Tuossa vaiheessa oleva firma ei sellaista vain mene tekemään, ikinä. Ilmeisesti yritys tarvitsee joko pääomaa tulevia suunnitelmia varten (ulkomaat?) tai sitten firman kulut ovat syystä tai toisesta kasvaneet ja sitä sitten koetetaan paikata.

Sitäpaitsi, väittäisin että M-Nutritionin voittomarginaali on pienempi kuin muiden suomalaisten lisäravinnefirmojen. Erityisesti alan ykköset ostavat tavaraa sellaisella voluumilla että sisäänostohinnat on oltava täydellisen eri luokkaa.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Huvittaa aina kun joku rivikäyttäjä tulee kertomaan mistä täällä saa kirjottaa ja mistä ei :D jos ei kiinnosta lukea, älä avaa ketjua..
 
Juoru = toisen henkilön henkilökohtaisiin asioihin liittyvä huhu. Huhu = kuulopuhe.
Niistähän tyttöystävä ja eksä-tapauksissa on ollut kyse. Tässä on käsittääkseni ihan faktasta kyse, eli hinnat ja/tai pakkauskoot ovat muuttuneet.
Nyt hoidat ne opiskelut pois alta, meet töihin ja alat ostamaan Mannista ;) Jaksa lukea kun persaukiset itkee hinnoista, paljon enemmän kiinnostaa Markon kuulumiset ja treenit, joita varten tämä threadi kai täällä on.
Anteeksi vaan, mutta miksi muiden (pääasiassa)asiallinen palaute rapsuttaa niin paljon sun persettä? Se, että täällä on muutama kommentti lisää Markon ketjussa, ei mitenkään vaikuta Markon tuottaman materiaalin määrään ja sä voit skipata nämä keskustelut aika helposti. Eipä mulla muuta ja anteeksi offtopic, Markoa arvostan kilpailijana ja yrittäjänä ja toivin pitkää ja menestyksekästä uraa lisäravinnebisneksessä.
 
Omasta mielestä Suomeen tarvittiin tällästä Markon brändiä. Tähän suuntaan tätä hommaa pitää täällä viedä, hinnasta viis. Joilla ei ole varaa ostakoot jotain halvempaa. Ensimmäinen brändi mikä jollain tapaa tuo mieleen bodyscenen jenkeissä. Itsellä ei ole varaa ostaa Supermass -tuotteita jatkuvalla syötöllä, mut sillon harvoin kun on ylimäärästä niin haen kyllä purkin Intrazonea, onhan se nyt ihan saatanan hyvä tuote.
 
M_atti sattu nyt olemaan jonkin sortin insinööri omien sanojensa mukaan, joten hänellä on luonnollisesti tärkeää sanottavaa joka asiaan (omasta mielestään).
Jaa nyt sua nyppii jo mun koulutus/ammattikin :) Jos meet vaikka sen skidis kanssa leikkimään ja ajattelet positiivisia asioita, turhaa sä mun miettimiseen "kallisarvoista" elämääs tuhlaat :) Oon toki otettu että oot kiinnostunut mun edesottamuksista, kateus on mukava ansaita.
 
Omasta mielestä Suomeen tarvittiin tällästä Markon brändiä. Tähän suuntaan tätä hommaa pitää täällä viedä, hinnasta viis. Joilla ei ole varaa ostakoot jotain halvempaa. Ensimmäinen brändi mikä jollain tapaa tuo mieleen bodyscenen jenkeissä. Itsellä ei ole varaa ostaa Supermass -tuotteita jatkuvalla syötöllä, mut sillon harvoin kun on ylimäärästä niin haen kyllä purkin Intrazonea, onhan se nyt ihan saatanan hyvä tuote.


Menikö keskustelun pointti ohi??
 
Jokainen yrityshän voi hinnoitella tuotteensa niin kuin parhaaksi näkee. Asiakas sitten päättää ostaako vai ei. Jos tämä hintojen tarkistus pienentää voittoa niin M-Nutrition sen varmaan jossain vaiheessa huomioi hinnoittelussaan. Olen toki ollut sellaisessakin firmassa töissä joka nosti erään tuotteen hintaa 50% ja samalla sen myyntitavoitetta 10%. Yllättäen myyntitavoite ei toteutunut. :)

Mutta tuohon "kannattaa myydä mieluummin enemmän halvempaa" pitää kyllä sanoa että ei se ihan niin mene. Miettikääpä vaikka Toyotaa ja Jaguaria. Jaguar on paljon kalliimpi ja siinä on toisaalta enemmän ominaisuuksia. Toyotaa myydään tietysti paljon enemmän ja varmasti Toyotan myynti maailmanlaajuisesti tuottaa paljon enemmän kuin Jaguarin. Kuitenkaan Jaguar ei ole alkanut tuottaa edullisia perusautoja. Eikö heidän kannattaisi tehdä niin jos sillä kerran ansaitsee enemmän? No eihän se niin mene, koska Jaguarilla on oma asiakaskuntansa ja Toyotalla omansa. Tämän halpa-Jaguarin ei tosiaan olisi mikään pieni työ lähteä valloittamaan Toyotan markkinoita vaan siihen pitäisi erikseen panostaa ja paljon.

Onhan se nyt ihan selvä että M-Nutritionin liikeidea ei ole myydä perusheraa mahdollisimman alhaisella hinnalla vaan siihen on Suomessa ihan muut merkit, joiden kanssa M-Nutrition ei edes yritä kilpailla. Kukaan ei osta Jaguaria siksi että se on niin halpa eikä osta M-Nutrition tai Supermass Nutrition -tuotteitakaan. Niitä myydään ihan muilla perustein kuin hinnalla. Siksi hintojen nousu ei mitenkään välttämättä näy kovin suurena myyntivolyymin putoamisena.
 
Jokainen yrityshän voi hinnoitella tuotteensa niin kuin parhaaksi näkee. Asiakas sitten päättää ostaako vai ei. Jos tämä hintojen tarkistus pienentää voittoa niin M-Nutrition sen varmaan jossain vaiheessa huomioi hinnoittelussaan. Olen toki ollut sellaisessakin firmassa töissä joka nosti erään tuotteen hintaa 50% ja samalla sen myyntitavoitetta 10%. Yllättäen myyntitavoite ei toteutunut. :)

Mutta tuohon "kannattaa myydä mieluummin enemmän halvempaa" pitää kyllä sanoa että ei se ihan niin mene. Miettikääpä vaikka Toyotaa ja Jaguaria. Jaguar on paljon kalliimpi ja siinä on toisaalta enemmän ominaisuuksia. Toyotaa myydään tietysti paljon enemmän ja varmasti Toyotan myynti maailmanlaajuisesti tuottaa paljon enemmän kuin Jaguarin. Kuitenkaan Jaguar ei ole alkanut tuottaa edullisia perusautoja. Eikö heidän kannattaisi tehdä niin jos sillä kerran ansaitsee enemmän? No eihän se niin mene, koska Jaguarilla on oma asiakaskuntansa ja Toyotalla omansa. Tämän halpa-Jaguarin ei tosiaan olisi mikään pieni työ lähteä valloittamaan Toyotan markkinoita vaan siihen pitäisi erikseen panostaa ja paljon.

Onhan se nyt ihan selvä että M-Nutritionin liikeidea ei ole myydä perusheraa mahdollisimman alhaisella hinnalla vaan siihen on Suomessa ihan muut merkit, joiden kanssa M-Nutrition ei edes yritä kilpailla. Kukaan ei osta Jaguaria siksi että se on niin halpa eikä osta M-Nutrition tai Supermass Nutrition -tuotteitakaan. Niitä myydään ihan muilla perustein kuin hinnalla. Siksi hintojen nousu ei mitenkään välttämättä näy kovin suurena myyntivolyymin putoamisena.


Ehkä protskupussi ja auto ei ole ihan verrattavissa keskenään. Jos toista ostetaan kuukausittain, jopa useita kertoja ja toista esim 5vuoden välein, niin onhan tuossa jo melkoinen ero. Mutta jatketaan tuota sinun ajatusleikkiä ja kuvitellaan, että yhdessä yössä Toyotan hinta tuplaantuu ja tehot/varustelutaso heikkenee myös (eli rahalle vähemmän vastinetta), niin luuletko, että tämä ei vaikuta asiakasmääriin negatiivisesti?
 
[QUOTE="SUPERMASSA,

Sisäänostohinta sama? Kyllä sillä hinnalla voi olla isokin ero jos vaikka tilaa Kiinasta tai Euroopasta. Myös se mitä tuote oikeasti sisältää vaikuttaa katteeseen todella paljon. Esim. lisäämällä yhtä aminohappoa halpaan heikkolaatuiseen proteiiniin saadaan proteiinipitoisuutta nostettua ja yhtä äkkiä se huonolaatuinen hera voidaan myydä hyvänä isolaattina sillä erolla, että se maksaa huomattavasti vähemmän kuin taas se joka myy oikeasti hyvää isolaattia maksaa huomattavasti korkeamman sisäänostohinnan. Sitten se voidaan myydä monta euroa halvemmalla ja kuluttajahan ostaa mitä halvalla saa ja ajattelee vain, että toinen on ahne kun pyytää enemmän "lähes" samasta tuotteesta. Testeissä missä jenkkituotteita testattiin oli keskimäärin 30 % siitä mitä tuotteen luvattiin olevan.[/QUOTE]


Toi on muuten aika yleinen kikka, mitä suurin osa kuluttajista ei tiedä ollenkaan.
Mm. eräs ruotsalainen iso alan firma jäi tuosta samanlaisesta asiasta kiinni.
Jenkkituotteissa taas ei ole varaa ilmeisesti muutenkaan raaka-aineisiin, kun kaikki raha menee markkinointiin ja sitten pitäisi jäädä vielä katettakin, eli laitetaan paskaa purkkiin ja puffataan hienosti se markkinoille.

Valitettavasti meillä suomessa ei ole samanlaista organisaatiota, kuin vaikkapa rakkaassa naapurimaassamme, jossa ravintolisiä myyvä yritys voi liittyä luontaistuoteneuvoston jäseneksi, jolloin puolueeton taho ottaa näytteitä tuotteista tietyin väliajoin ja pitää huolta, että etiketti ja sisältö täsmäävät.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom