Jokainen yrityshän voi hinnoitella tuotteensa niin kuin parhaaksi näkee. Asiakas sitten päättää ostaako vai ei. Jos tämä hintojen tarkistus pienentää voittoa niin M-Nutrition sen varmaan jossain vaiheessa huomioi hinnoittelussaan. Olen toki ollut sellaisessakin firmassa töissä joka nosti erään tuotteen hintaa 50% ja samalla sen myyntitavoitetta 10%. Yllättäen myyntitavoite ei toteutunut.
Mutta tuohon "kannattaa myydä mieluummin enemmän halvempaa" pitää kyllä sanoa että ei se ihan niin mene. Miettikääpä vaikka Toyotaa ja Jaguaria. Jaguar on paljon kalliimpi ja siinä on toisaalta enemmän ominaisuuksia. Toyotaa myydään tietysti paljon enemmän ja varmasti Toyotan myynti maailmanlaajuisesti tuottaa paljon enemmän kuin Jaguarin. Kuitenkaan Jaguar ei ole alkanut tuottaa edullisia perusautoja. Eikö heidän kannattaisi tehdä niin jos sillä kerran ansaitsee enemmän? No eihän se niin mene, koska Jaguarilla on oma asiakaskuntansa ja Toyotalla omansa. Tämän halpa-Jaguarin ei tosiaan olisi mikään pieni työ lähteä valloittamaan Toyotan markkinoita vaan siihen pitäisi erikseen panostaa ja paljon.
Onhan se nyt ihan selvä että M-Nutritionin liikeidea ei ole myydä perusheraa mahdollisimman alhaisella hinnalla vaan siihen on Suomessa ihan muut merkit, joiden kanssa M-Nutrition ei edes yritä kilpailla. Kukaan ei osta Jaguaria siksi että se on niin halpa eikä osta M-Nutrition tai Supermass Nutrition -tuotteitakaan. Niitä myydään ihan muilla perustein kuin hinnalla. Siksi hintojen nousu ei mitenkään välttämättä näy kovin suurena myyntivolyymin putoamisena.