BB PRO Marko Savolainen

Mike sanoi:
Sua nyt ärsyttää vaikka ylisaturaatiolla karkkiväreille editoitu Jessica Alba ottais sulta poskeen. Onhan sun avatarikin MV.
miten se reeni vilmeihin liittyy millään tavalla, mustavalkoisia reeni vilmejä vain ärsyttää katsoa. älä suutu jos en ole kanssasi samaa mieltä :D
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu mielummin kattelisin kyl värillistä, mut tästä väittelystä nyt ei saa loppua mitenkään joten jätetäänkö se suosiolla tekijöiden päänvaivaksi? ;) Tätä Juupas eipäs sotaa jaksa katella :D
 
-Jusa- sanoi:
Mieluummin DVD väreissä,Yatesin ja Ruhlin videot meni pilalle mustavalkoisuuden takia.

Jep itsekin väri-DVD:n kannattaja, mustavalko-aikakaudesta on jo useita vuosikymmeniä, nyt ollaan 2000-luvulla :D
 
Jukka86 sanoi:
Perinteistä Pakkotoisto foorumia. Juupas eipäs väittelyä aina. NAURETTAVAA TOUHUA!
LOL, maailmassa ei olekaan mitään muuta paikkaa kuin vain Pakkotoisto missä juupas eipäs väiteltäisiin. :D
Pistä 10 kaveria samaan huoneeseen ja kysy onko banaani siistin värinen, mitä veikkaat, syvällistä filosofointia vai kinaa siitä onko se vai eikö se ole?
 
uzbatah sanoi:
Treenipätkät MV ehdottomasti kuten Made in Germanyssa :)

meinasin itse juuri ehdottaa samaa mutta kerkesit ensin :D
eli treenit MV ja mahdolliset muut jutut kuten syömiset väreissä.
eikä todellakaan mitään opetusfilmiä
 
Mike sanoi:
Uskoisin vahvasti, että MV filmi on edullisempi. Ainakin printtimediassa värien poisto karsii hintaa.

Mä epäilen, että DVCAM tai MiniDV on formaatti. Toi filmin kanssa kuvaaminen on sen verran kalliimpaa, jos ei sitten 8mm kuvaa, jolloin jälki mielestäni ei ole DVD kamaa. Jos itse lähtisin toteuttamaan moista projektia, valitsisin digitaalisen formaatin ihan sen takia, ettei tarvi miettiä kuinka paljon filmiä menee esim haastatteluissa, tai itse treenitilanteiden kuvauksissa. Jälki on nykyään MiniDV-kameroissakin melko hyvää ja mielestäni moiset kamerat sopii jo aika hyvin dokumentointiin. Niin, ja saahan sen sitten editissä käännettyä mustavalkoiseksi jos tuntuu siltä.

Muttapa mutta...

enhän minä tiedä millaisella budjetilla hommaa tehdään ja millä kalustolla, joten antaa olla. :)

edit: itse asiassa jos sitten jälkikäteen haluaa sellaista filmiluukkia leffaansa, senkin voi tehdä leikkauspöydällä. Itse vääntelin lopputyöni (joka oli kuvattu PDX-10) näyttämään filmille kuvatulta. Onnistui aika hyvin, vaikkakin olisi onnistunut vielä paremmin, jos olisin alunperin kuvannut DVCAM:illa.
 
Treeniosiot ainakin mustavalkoisena. Ei kai se enää mitenkään radikaalia oo mutta onpahan ainakin hardcorea...
 
Pro-Pain sanoi:
Yksi asia joka tulee mieleen on tekstitys! Eli jos DVD:tä aiotaan myydä ulkomaille niin kannattaa laittaa ainakin englanninkieliset tekstit mukaan. Jos DVD on tarkoitettu ainoastaan Suomen markkinoille niin sitten tekstityksillä ei ole niin väliä.
Tuohon kommentti kielenopettajalta. Jos pistätte DVD:n ulkomaille jakeluun ja siten mukaan esim. englanninkielisen tekstityksen, niin järkätkää pliis tekstityksen tekoon joku, joka on sekä kieliekspertti, että itsekin liikuntaa harrastava, mieluiten salireenari, jos mahdollista, niin vielä semmoinen, joka on oikeasti aikuinen ja töitä tehnyt, ei mikään suoraan lukiosta tullut phuxityttönen.

Tämä toimenpide pienentää typerien käännösmokien mahdollisuutta melkoisesti. Jos homman tekee joku amatööri silleen niinq harrastuspohjalta, niin tuloksena on todennäköisesti :kakka: käännös, mikä antaa projektista todella epäammattimaisen kuvan.

Varsin edullisesti homma tod.näk. hoituisi, kun pistäisi esim. Oulun ja Helsingin yliopistojen englannin kielten laitosten ilmoitustaululle asiasta ilmoituksen. Täysin ilmaiseksi hommaa tuskin edes köyhä opiskelija tekee, mutta halvalla kyllä ja onpahan sitten ainakin kielipuoli suurella todennäköisyydellä kunnossa. :thumbs:
 
Uusia huhuja liikkeellä: Savolainen tulee Turun kisoihin.
 
Marko on tänään, itse asiassa NYT, Mayor'silla kuvattavana tulevaa DVD'tä varten. Juttelin tekijöiden kanssa filmistä ja aika pienellä ideoinnilla näyttävät kaverit olevan liikkeellä. Ideoita heillä oli jonkin verran, mutta ajattelin sitten näyttää tämän threadin, josko täältä tulisi heille uusia ajatuksia. Ja tulihan niitä: Kommenttiraidan pistämistä valikko-ominaisuudeksi ehdotin henkilökohtaisesti ja se saikin lämpimän vastaanoton. Mustavalkoisia treeniosioita he hieman vierastivat, mutta katsottuaan tätä keskustelua, alkoi idea kuulostaa paremmalta. Saa nähdä. Kaverit ainakin ajattelivat, että jotkin kohdat voitaisiin "tehostaa" mv-efektillä.
Ehdotin myös, että Markolta kysyttäisiin painoista, joita hän huippuaikoinaan käytti: Penkki, kyykky, maastaveto, hauiskääntö... Tämä tullaan toivottavasti videossa kuulemaan -loppuu ainainen spekulaatio tästäkin. Markon kisavalmistautumisesta, ruokailusta ja elämästä noin yleensä ja niiden kertomisesta dvd:llä, oli myös puhetta.
Ehdotelkaa tänne vielä lisää ideoita, koska tekijät saattavat vielä lukea palstaa.
Tsemppiä Makelle kuvauksiin!

Ps. Videon julkaisemisaikataulusta oli myös puhetta. Yrittävät saada sen valmiiksi syksyn kisoihin mennessä, että saadaan harrastajille myyntiin vuoden päätapahtumaan.
 
Itse taas en tiedä onko mustavalkoinen treenivideo niin hyvä idea.
Kaikki mustavalkoiset videot on jotenkin tylsiä kuten vaikka Ruhlin XXXL, jota en jaksanu kovin pitkään katsoa.
 
Back
Ylös Bottom