BB PRO Marko Savolainen

En ole ikinä saanut mitään tuntumaa drag curlilla. Ehkä Benin kannattaa vaihtaa tyyliä, sillä nimittäin ehkä pienimmät kädet mitä olen pro - bodareilla nähnyt.
Oiskohan sunkin aikoinaan pitäny vaihtaa pohjereeniä vai oliko vaan helppotie mennä ottaan niihin syntholit?Vipareiden tekniikkaa kun olit niin helvetin kapea hartioinen?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oiskohan sunkin aikoinaan pitäny vaihtaa pohjereeniä tai vipareiden tekniikkaa kun olitniin helvetin kapea hartioinen?

Ehdottomasti. Ja vaihdoinkin, kun Rännälä alkoi opastaa. Prässipainot tippui 800 kilosta 500 kiloon jne. ja aivan eri tunne lihaksissa.
 
Mun pohkeet kasvoi Maken valmennuksessa muistaakseni 2-2,5cm kuukaudessa :) tosin ne omalla painolla tehdyt pohjenoususarjat alko olla aika jäätävän mittasia, yli tuhatta toistoa. Polte oli aivan kamala ja lihaskalvoja piti huoltaa monesti viikossa mutta kyllä se aikansa toimi.


Niin, ja natikkana. Joku sitä olis kuitenki kysyny.
 
Uusitalon tekniikkavideot ovat todella helmiä!!

En muuten ymmärrä, miksi osa porukasta keskustelee tästäkin asiasta aggressiivisesti haastavaan sävyyn. En tunne Markoa, mutta videoiden ja tämän ketjun perusteella tosi mukava kaveri ja avoin sekä kaikkea muuta kuin besserwisser, vaikka on kehoilusta pro-tason näytöt ja kokemus.
 
Oiskohan sunkin aikoinaan pitäny vaihtaa pohjereeniä vai oliko vaan helppotie mennä ottaan niihin syntholit?Vipareiden tekniikkaa kun olit niin helvetin kapea hartioinen?

Olen treenannut pohkeita kovempaa kuin suurin osa kehonrakentajista. Syntholia meni -98 pari pulloa muistaakseni. Ja sen jälkeen kovaa vasta treenattiinki jotta kalvot venyisi. Tule joskus treenaamaan kanssani pohkeita, niin katsotaan kuin helppo tie se on :)
 
Mua ei hen koht kiinnosta joidenkin ihmisten hiustenhalkomiset toisten pohkeista tai kasista, mutta sen haluan sanoa Makelle, etta varsinkin nama tekniikkavideot on todella arvokkaita. Olen itse ollut
"alalla" 20 vuotta ja muistan sut ekoista kisoista asti. Varmaan yks sun ekoista seminaareista oli Turun Gym 2000:lla kun olit siella Jarin kanssa pitamassa luentoa. En muista vuotta mutta olisko ollut jotain -96 ta -97 ? Siita ujosta ulosannista tahan paivaan on HIRVITTAVA ero. Siis positiivisessa mielessa :). Jatka samaan malliin. Thanks!
 
Mua ei hen koht kiinnosta joidenkin ihmisten hiustenhalkomiset toisten pohkeista tai kasista, mutta sen haluan sanoa Makelle, etta varsinkin nama tekniikkavideot on todella arvokkaita. Olen itse ollut
"alalla" 20 vuotta ja muistan sut ekoista kisoista asti. Varmaan yks sun ekoista seminaareista oli Turun Gym 2000:lla kun olit siella Jarin kanssa pitamassa luentoa. En muista vuotta mutta olisko ollut jotain -96 ta -97 ? Siita ujosta ulosannista tahan paivaan on HIRVITTAVA ero. Siis positiivisessa mielessa :). Jatka samaan malliin. Thanks!

Kiitos! :) vuosi taisi olla -94-95.
 
tuli vaa mieleen täs et ku pro jätkillä jäätävän suuret pinnalliset lihakset esim yläkropassa nii reenasikko itse syviä kaula/niska lihaksia jne? luulis et kärsis kovista vaivoista jos nää tärkeet pienet syvät lihakset ei oo kunnossa. vai voimistaako horppa net kuntoon automaattisesti :D yleensäkki millasta kehon huolto oli sulla?
 
Kyllä sai olkapäät aivan uutta tuntumaa, kun kattoi nuo tekniikkavideot pari kertaa läpi!

Arvostan suuresti, että jaksat tehdä näitä meidän harrastelijoitten eteen. Fiktiivinen hatunnosto!
 
Tuossa Arin ja Maken videossa hämmästyttää yksipuolisuus, kyllä sivuolkapäät saa treenattua missä tahansa kulmassa kehoon nähden, ei käsien tarvitse olla kehon suuntaisesti, jopa face pull menee yhtä paljon sivulohkoon kuin taakse, tekniikasta riippuen. Tärkeämpää on liikkeen suunta olkapään osaan/lohkoon nähden.
Kuten etulohkojakin voi treenata vaikka selällään maaten.
 
Tuossa Arin ja Maken videossa hämmästyttää yksipuolisuus, kyllä sivuolkapäät saa treenattua missä tahansa kulmassa kehoon nähden, ei käsien tarvitse olla kehon suuntaisesti, jopa face pull menee yhtä paljon sivulohkoon kuin taakse, tekniikasta riippuen. Tärkeämpää on liikkeen suunta olkapään osaan/lohkoon nähden.
Kuten etulohkojakin voi treenata vaikka selällään maaten.


Mehän käytiin vain muutamia liikkeitä tuossa videolla. Toki olkapäitä voi treenata kymmenillä eri liikkeillä. Nyt en oikein ymmärtänyt viestiä?
 
Mehän käytiin vain muutamia liikkeitä tuossa videolla. Toki olkapäitä voi treenata kymmenillä eri liikkeillä. Nyt en oikein ymmärtänyt viestiä?



Kädet versus kehon kulma ei ole ratkaiseva, myös etuolkapäitä voi treenata vahvassa etukumarassa jos käsivartta tuodaankin suoraan eteenpäin jne.

Sanoit itsekkin videolla että saat paremman tuntuman sivuolkapäihin kun nojaat pikkaisen eteen, samoin koen itsekkin, eli liikkeen suunta olkapään lohkon suhteen on tärkeämpää kuin se missä suhteessa käden kulmä on vartalon kulmaan. Hihattomalla paidalla jopa näkee milloin sivulohko jännittyy kun hakee oikeaa kulmaa.

Eli kun Ari korosti ettei sivuvipareissa kädet saa olla liian edessä, kun muuten menee etuolkapäihin, niin nojaamalla eteenpäin rasitus menee jälleen sivuolille, vaikka käsivarsien kulma meneekin nyt sivusuunnasta katsoen kehon etupuolella.
 
Kommentti olkapäätreeniin. Itse teen olkapään keskimmäistä osaa sekä etukenossa että takakenossa. Riippuen siitä haluanko tehostaa treeniä alempaan vaiko ylempään kiinnityskohtaan. Ainoastaan kokonaisvaltainen treenaaminen antaa riittävän täyteläisen lookin lihaksistoon.(pyöreät lihakset) Siinä se suola tässä bodauksessa onkin. Ongelma koko treeniscenessä onkin että ennenkuin opetellaan näitä tärkeitä niksejä niin hätäillään jos jonkinlaisten aineiden perään kun ei vielä osata edes näitä kaikkein tärkeimpiä asioita. Aineet ei ole ratkaisu vaan se että osataan treenata oikein ! Nyt puhun kokemuksesta. En koskaan käyttänyt kasvuja enkä insuliinia ja silti sain jotain kerrytettyä !
 
Ei se vielä riitä, että osaa tekniikat, pitää treenaa tarpeeksi kovaa ja siinä se suurin pullonkaula suurimalla osalla on. Ei vain vedetä tarpeeksi kovaa sen lihaskasvuun johtavan rajan ylitte.

Se onkin se seuraava vaihe kun tekniikat on kunnossa.
 
Eipä noita kovilla olkapäillä (tai muillakaan lihasryhmillä) varustettuja harrastajia niin paljoa näe, etteikö videoissakin näytetyn kaltaiset näkökulmat olisi tervetulleita suurimmalle osalle treenikansasta.
 
Markolle kyssäri tosta viimeisimmästä vlogista ku jäi päätä vaivaa toi treenin aikanen juoma mistä pulkkisen kans oli puhetta videon loppupuolella? Eli siis jos haluaa pitää sarjakestävyyden hyvällä tasolla koko treenin ajan nii täytyykö hiilari+aminojuomaan lisätä jotai mikä puskuroi happotasoja ja saa solun sisällä sen nesteen pidettyä ja että ne happotasot ei nouse korkeelle? Tarkoittaako tämä siis sitä että myös treenin aikaseen juomaan olisi järkevä lisätä sitruliinia tai beta-alaniinia?
 
Hei make olis tosi hienoa jos voisit joskus heittää kuviä siitä sun edellisen dietin viime vaiheista? Taisitkin sanoa että kunto oli rapsakkain mitä sulla on koskaan ollu:)
 
Back
Ylös Bottom