BB PRO Marko Savolainen

Ja toisaalta on myös niin, että Suomi on varmaan ainoa maa jossa laitetaan enemmän rahaa antidopingtyöhön kuin urheilijoiden apurahoihin. Tämän vuoksi useammassakin lajissa joudutaan piipertämään hyvin amatöörimäisesti, joten en jaksa millään uskoa että Suomessa pystyy testien alaisissa lajeissa kovinkaan kauaa vetämään ADT:tä höplästä ennenkuin käry käy.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
hah hah, no ei tietenkään,puhdas natulaji,200 penkit ja 270 kyykyt on tullu kaikille dominokekseillä ilman varsinaista voimailua kaiken lisäksi,vahingossa,sitä se aamupuuro tekee kun oikein maustaa
Pitkämäen kilpakumppanille kilpailukielto ? vältteli dopingtestejä - Yleisurheilun MM-kisat - Urheilu - Helsingin Sanomat
Erkki Aho - päiväkirja

montako sataa kappaletta haluat edellä mainitun kaltaisia linkkejä

Hahaa , no tottakai joka lajiin mahtuu sekaan ukkoja jotka yrittää pärjätä hormoonien avulla mutta eivät kuiteskaan pärjää näille huippujätkille joilla kaikki lahjat lajiin löytyy :) !

Kylläpä ne Thorgildsenin/Pitkämäen penkit ja kyykyt on aikamoisia runkkupenkkejä :) , Se vaan menee niin että heihin on voimaa tarttunu kun johonkin panostaa 110% niin tulosta tulee.


Ja selvähän noi Maken synthoolit on että itelleen ne on tilannut kun meinasi kisalla ja päästä kovaan kuntoon ja kun vielä aikaisemminkin pelleillyt kyseisellä aineella.
 
No keihästä voi heittää 85-metriä 140kilon penkkipunnerruksella, 180kilon takakyykyllä ja 140-150kg rinnallevedolla. Jos ei raamikas 190-senttinen tehourheiluun lahjakas tyyppi tuohon pysty ilman droppeja niin kannattaa vaihtaa harrastusta. Dopingvapaan kehonrakennuksen vertaaminen keihäänheittoon on lähinnä oksettavaa, puhumattakaan Suomi-keihäänheitosta. Selkeesti eniten myötähäpeää itse tunnen pakkotoistoa lukiessani näitä kaikki käyttää ja testeillä ei ole väliä propaganda juttuja. Onhan se nyt vitun vaikea käsittää että kun itse on hauiksensa ja suorituskykynsä harrastelijana tehnyt teston ja dbollin voimalla, että voi olla oikeasti lahjakasta porukkaa jotka ei vippaskonsteja tarvitse, puhumattakaan siitä että kilpaurheilu ei ole millään tasolla verrattavissa harrastelijoiden puuhasteluun.

Onkohan nämä kaverit ajatellut, miksi kehonrakennus ei kuulu Suomessakaan dopingtestauksen piiriin. Jos kuuluisi, niin jopa hyväksyisi nämä vertaukset. Mutta kaikkihan tietää että sitä ei enää koskaan tapahdu, yksi ja ainut kokeilu vanhanaikaisilla testimenetelmilläkin tuotti sellaisen kärysuman, ettei liitto voinut kun irtautua ko. toiminnasta. Harmi että unohtivat peiteaineet ja sen ettei testeillä ole väliä, niinkuin harraste-doping expertit täällä antaa ymmärtää. Itse seuraan kehonrakennusta jonkun verran, ja hyväksyn lajin "vapaana" toimintana. Se kuuluu siihen, mutta näitä idioottivertauksia WADAn alaiseen urheiluun en kyllä ymmärrä yhtään.
 
Itse en ymmärrä kilpaurheilijoita jotka jaksavat yrittää netissä todistaa näille epäilijöille oman/muiden puhtauden.

Se kun tunnetusti onnistuu yhtä hyvin kuin taputtaminen yhdellä kädellä.

Turhaa ajan hukkaa IMO.
Toki tajuan sen kuinka loukkaavaa/vituttavaa on se että oma vuosien kova työ selitetään nimimerkin takaa automaattisesti sillä että olet vetänyt muutakin kuin Rapalan Uistinta.

Voimanosto,kehonrakennus yms voimalajit nyt riittää jo periaatteessa ilman mitään tulosnäytettä siihen että tiettyjen ihmisten silmissä olet roinaaja...minkäs teet?
 
Tai sitten kukaan ei jaksa treenata keihäänheittoa niin saatanan monta tuntia viikossa että jaksaisi maailmanennätyksiä. Eikä varmaan ole niitä lahjojakaan. Jos muksuna jo havaitaan että olet hyvä heittämään keihästä niin lähetkö ekana douppaamaan, jotta voit heittää jossain talonyhtiön kisoissa 100 metriä? No etpä varmaan.

Eiköhän siellä huipulla ole niitä dopingin käyttäjiä, en siis sano, että kaikki välttämättä käyttäisi, mutta miksi huipulla on sitten niin tasaista jos oletetaan, että osa käyttää ja osa ei?
 
Eiköhän siellä huipulla ole niitä dopingin käyttäjiä, en siis sano, että kaikki välttämättä käyttäisi, mutta miksi huipulla on sitten niin tasaista jos oletetaan, että osa käyttää ja osa ei?

Koska lahjakkaan ja superlahjakkaan eroa pystyy kuromaan niillä umpeen.
 
Onko roinaaminen roinaamista jos aine ei vielä ole kiellettyjen aineiden listalla?

Tuli vaan mieleen ku Kurri#17 kerto et sitä kamaa mistä Bäckström kärähti, vedettiin huolella 90-luvun änärissä.
 
Eihän se ole NHL:ssä vieläkään kielletty. Eli ei ole roinaamista siellä. Olympialaisissa urheilijat ovat WADA:n alaisia ja silloin pätee eri säännöt.

Tekeekö kiellettävyys aineesta "roinaa"? Koko roina -termi on kovin mielivaltainen minusta.
 
21 Virtsan pseudoefedriinipitoisuus ei saa ylittää pitoisuutta 150 mg/l. WADA:n selvitysten perusteella tämä rajapitoisuus ei ylity tavanomaisilla hoidollisilla pseudoefedriiniannoksilla (esimerkiksi otettaessa 60 mg:n kapseleita yksi (1) kapseli 1–3 kertaa päivässä, 120 mg:n depottabletteja yksi (1) tabletti kaksi kertaa päivässä, tai 240 mg:n depottabletteja yksi (1) tabletti päivässä) mikäli viimeisestä pseudoefedriiniannoksesta on kulunut 24 tuntia, eli pseudoefedriinin varoaika on yksi vuorokausi. Pseudoefedriini on kielletty vain kilpailujen aikana.

Pseudoefedriini kuuluu pitoisuuksilla alle 150 mg/l "seurannan kohteena oleviin aineisiin", joita tutkitaan kilpailujen yhteydessä otetuista dopingnäytteistä. Sen käyttö pitoisuuksin alle 150 mg/l on vuonna 2014 kuitenkin sallittu, eikä positiivista testitulosta pidetä dopingrikkomuksena eikä siitä määrätä seuraamuksia

svnl:n lisenssinomaavan nostajan ovikello voi soida milloin tahansa ja kun avaat oven esittäydytään adt:n virkailijoiksi niin et oo hetkeäkään yksin ennen kuin kusi on purkissa.
siinä on hankala laittaa muuta kuin omaansa purkkiin.
kuinka moni asiasta "tietävä" on kussu purkkiin tai ees nähny kyseisen tapahtumaketjun
 
Kyllä joissain lajeissa vaan on pakko käyttää dopingia jos meinaa huipulla pärjätä! Joissain lajeissa ei välttämättä tarvii käyttää! Lahjakkuus ja panostus riittää! Keihäänheitto ei mun mielestä vaadi välttämättä dopingia!? Jos vertaa lyöntivoimaakin ni se on tekniikasta ja lahjakkuudesta kiinni!

Mitä tulee tohon syntholiin niin oon ollu sitä vastaan ja pistänyt vituttaa koko homma, mutta silmät on nyt vähän auennut... Ku kattoo kehonrakentajia tarkkaan huomaa, et on tullut tökittyä syntholia moni ukko... Eräskin tääl pakkiksel usein mainittu henkilö jota pidetään melkein jonain jumalana (suomalainen) ni ku kattoo sen kuvia koko kehoilun aikana ni jossain vaihees on kyl tökitty syntholia! Mä en viitti ruveta nimeä mainitsemaan, ku en voi olla 100% varma asiasta, mut esim. olkapäät pisti pahasti silmään!
 
Kyllä joissain lajeissa vaan on pakko käyttää dopingia jos meinaa huipulla pärjätä! Joissain lajeissa ei välttämättä tarvii käyttää! Lahjakkuus ja panostus riittää! Keihäänheitto ei mun mielestä vaadi välttämättä dopingia!? Jos vertaa lyöntivoimaakin ni se on tekniikasta ja lahjakkuudesta kiinni!

Mitä tulee tohon syntholiin niin oon ollu sitä vastaan ja pistänyt vituttaa koko homma, mutta silmät on nyt vähän auennut... Ku kattoo kehonrakentajia tarkkaan huomaa, et on tullut tökittyä syntholia moni ukko... Eräskin tääl pakkiksel usein mainittu henkilö jota pidetään melkein jonain jumalana (suomalainen) ni ku kattoo sen kuvia koko kehoilun aikana ni jossain vaihees on kyl tökitty syntholia! Mä en viitti ruveta nimeä mainitsemaan, ku en voi olla 100% varma asiasta, mut esim. olkapäät pisti pahasti silmään!

Ennen Maken avautumista et tiennyt juurikaan syntholista proukkojen käytössä mut nyt silmäsi aukenivat ja oletkin samantien spesialisti joka bongaa kuvista syntholia käyttävät/käyttäneet. Mielenkiintoista.
 
Ennen Maken avautumista et tiennyt juurikaan syntholista proukkojen käytössä mut nyt silmäsi aukenivat ja oletkin samantien spesialisti joka bongaa kuvista syntholia käyttävät/käyttäneet. Mielenkiintoista.

Tää pakkis on hyvä ku tääl on joka asiaan heti vittuilijoita :) Oon pongannut ennenkin syntholi ukkoja! En oo ollu perehtynyt syntholiin ja joku oli laittanut tekstin tänne syntholin vaikutuksesta ni siitä luin, että syntholilla saa isonnettua lihasta ku se venyttää ja näin edes auttaa myöhemmin lihaksen kasvatusta... Ei toi nyt niin paha juttu oo... syntholi poistuu kehosta... noi hirveet syntholi paiseet on toinen juttu... Jos ajattelee tarkemmin ni onhan horkatkin huijaamista!
 
Kyllä joissain lajeissa vaan on pakko käyttää dopingia jos meinaa huipulla pärjätä! Joissain lajeissa ei välttämättä tarvii käyttää! Lahjakkuus ja panostus riittää! Keihäänheitto ei mun mielestä vaadi välttämättä dopingia!? Jos vertaa lyöntivoimaakin ni se on tekniikasta ja lahjakkuudesta kiinni!

Shakista alkaen ei tule mieleen yhtään lajia tai urheilulajia, jossa ei olisi hyötyä kemiallisesta valmennuksesta/dopingista. Aine vaan täytyy olla oikea ja määrä tarkoituksenmukainen. Lahjakkuus sinänsä on vain genetiikkaa, josta kenenkään ei pitäisi henkseleitään paukuttaa. Se ikään kuin lottovoitto, jota ei voi itse valita. Joidenkin genetiikka on niin hyvä, että asteikon alemmalla tasolla olevien on joskus mahdoton sitä saavuttaa, edes kemiallisella avulla. Se on sitä geneettistä epätasa-arvoa, joka lähtötilanteessa antaa toisille etulyötiaseman. Harjoittelu tuo geneettisen potentiaaliin esiin ja kemiallinen valmennus vie sen huippuunsa ja ehkä ylikin...
 
Minusta Savolaisen avoimuus on pelkästään positiivinen asia.

Vähän hämmästyttää se naiivius mitä osalla tuntuu olevan suhteessa kehonrakennukseen. Kyllä suomalaisetkin osaavat ottaa hyödyn irti kaikesta, mistä sen vaan voidaan irti saada.
Jos se nuoruuden sankari ja idoli osoittautuukin vielä suht rehelliseksi ihmiseksi, "maineen" menetyksenkin uhalla, niin omissa silmissäni pisteet vain nousevat.
Nyt tulee hieman sellainen vaikutelma, että osan mielestä totuutta ei kannata paljastaa, koska omat ihanteet ja käsitykset saattavat murentua. Ei Make ole meille mitään velkaa, vaikka pohkeissa öljyä olisikin ollut.

Huippu-urheilussa ei ole ylipäätään mitään järkeä. Se ammatti ei perustukaan järjelle, vaan intohimolle. Näin uskaltaisin sanoa, vaikka huipulla en olekaan urheillut.
 
Kehonrakkennuksesta keihäänheittöön alta aikayksikön? Joku kertoo öljyistä oman mielipiteen ja soppa on valmis. Näitä kun lukee ketjusta ketjuun, niin pistää miettimään minkälainen olisi pakkotoisto jos kirjoteltaisiin omien nimien takaa.
 
Back
Ylös Bottom