BB PRO Marko Savolainen

Jep, kyllähän sitä vähän alas tulee ja tosiaan ei niin tarkalla tekniikalla pysty samoja rautoja käsittelemään. Mutta se että, ollaan joka kuurin lopulla lähes samassa kunnossa, niin ei mitään järkeä. Tämä on minun mielestä se tärkein tekijä, miksi Suomesta ei nouse kovia ukkoja.


Miten ihmeessä joku voi kisailla esim. jossain 80 kiloisissa vuodesta toiseen? Tiedän kuitenkin, että siellä on kavereilla ammattilaisten kuuritusmäärät, jotainhan tehdään pahasti väärin. Ei tätä voi pelkillä geeneillä selittää.
- - - Updated - - -
Kyllähän siellä geeneillä on melkoisesti vaikutusta siihen miten paljon yksilö voi kasvaa. Ihan samoin joku Lee Priest on kisannut saman kokoisena todella pitkään. Jos jokaisen kaverin kaikki lihasryhmät kasvaisi yhtä hyvin mitä paras, niin olisi peruspunttaajakin isompi. Se vain on niin yksilöllistä miten helposti sitä lihaa tarttuu. Ektomorfin on paha kasvatella isoa lihasmassaa ihan simppelisti.
Mesomorfi taas kerää paljon helpommin lihasmassaa. Ei kaikki aina ole kiinni siitä miten kovaa treenaa tai treenaako tarpeeksi kovaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, kyllähän sitä vähän alas tulee ja tosiaan ei niin tarkalla tekniikalla pysty samoja rautoja käsittelemään. Mutta se että, ollaan joka kuurin lopulla lähes samassa kunnossa, niin ei mitään järkeä. Tämä on minun mielestä se tärkein tekijä, miksi Suomesta ei nouse kovia ukkoja.

Harvasta on samaan kuin sinusta.
 
Jotainhan suomessa tehdään väärin kun 90% SM kisan ukoista mahtuis oikeasti 212paunasiin kisaamaan :) joko se on tuo Maken paasaama huono panostaminen lajiin tai sitten vaan niitä myrkkyjä ei lyyä tarpeeksi, treenata kaikki osaa.

Minun vahva mielipiteeni on, että omistautuminen ei ole lähellekkään sitä mitä pitäisi. Lääkkeitä kyllä käytetään, tiedän niistä jonkin verran :)
Se tuo omistautumisjuttu on tullut aika selväksi tässä valmennushommassa. Ja ennenkuin tulette minulle puhumaan omistautumisesta, niin kerron omalta kohdalta muutaman tarinan.
Kaikki alkoi ammattikoulussa. Minä lopetin tupakanpolton sen takia, että ei tarvitse kävellä tupakkipaikalle, vaan voin jäädä makaamaan pukuhuoneeseen. Minulla oli myös linja-autokortti, mutten käyttänyt sitä, koska olisin joutunut kävelemään ylimääräiset 100 metriä, vaan äitini toi minut joka aamu kouluun oven eteen. Myös senaikainen avovaimoni kuskasi minua 12 vuoden ajan salille ja myös haki minut, sillä en ajanut korttia vaan käytin nekin rahat bodaukseen. Myös raskaimmat työt ammattikoulussa teetin muilla :) Myös armeijan jätin käymätta, koska siellä olisi laihtunut. Kerran avovaimo leikkasi sirkkelillä pari sormea ja saatiin vakuutuksista rahaa, niin nekin meni harrastukseen En ikinä ostanut myöskään vaatteita, vaan laitoin nekin bodukseen. En koskaan viettänyt myöskään nuoruutta vaan makasin kotona ja bodasin jne jne. näitä olisi vaikka kuinka paljon. Believet or not :)
Niinkuin huomaatte myös läheiset joutui sopeutumaan ja tekemään aika moisia uhrauksia. Tälläkin hetkellä olen kyllä tietyissä asioissa fanaattinen, mutta kaukana tuosta ja se kyllä näkyy fysiikassakin :)
Olisinko kehittynyt vähemmälläkin fanaattisuudella, ehkä ehkä en. Kehityin niin huimaa vauhtia, että noin neljän vuoden treenauksen tuloksena minulle myönnettiin Pro Card, montako on tehnyt saman maailmassa? Ja ainut asia mitä tein erilailla, kuin muut oli tuo, että kaikki tehtiin bodauksen ehdoilla. Minun ikäluokassa oli paljon lahjakkaita ja lahjakkaampia kuin minä tähän touhuun.
Kannattiko kaikki uhraus? Vastaus on, ei todellakaan ja siitä ei voi syyttää, kuin itseä. Olin liian nuori tajutakseni tilanteen ja mahdollisuuden.
 
- - - Updated - - -
Kyllähän siellä geeneillä on melkoisesti vaikutusta siihen miten paljon yksilö voi kasvaa. Ihan samoin joku Lee Priest on kisannut saman kokoisena todella pitkään. Jos jokaisen kaverin kaikki lihasryhmät kasvaisi yhtä hyvin mitä paras, niin olisi peruspunttaajakin isompi. Se vain on niin yksilöllistä miten helposti sitä lihaa tarttuu. Ektomorfin on paha kasvatella isoa lihasmassaa ihan simppelisti.
Mesomorfi taas kerää paljon helpommin lihasmassaa. Ei kaikki aina ole kiinni siitä miten kovaa treenaa tai treenaako tarpeeksi kovaa.

Jos joku kilpailee 10 vuotta samassa sarjassa lähes saman näköisenä ja kuurittelee joka vuosi, niin ei sitä millään huonoilla geeneillä selitetä, ettei mennä ollenkaan eteenpäin se on varma.
 
Minun vahva mielipiteeni on, että omistautuminen ei ole lähellekkään sitä mitä pitäisi...

Kannattiko kaikki uhraus? Vastaus on, ei todellakaan ja siitä ei voi syyttää, kuin itseä. Olin liian nuori tajutakseni tilanteen ja mahdollisuuden.

Tässähän sinä Marko vastaat itse omaan kysymykseesi (joissain tapauksissa) siitä miksi jotkut kilpailee vuodesta toiseen samoissa sarjoissa. Olisiko niin että he ovat huomanneet jo parikymppisinä että se ei ehkä kuiteskaan ole kaiken sen arvoista?

Itse ainakin kuulun siihen enemmistöön mikä "joutuu" tekemään tätä nykyään muun elämän ehdoilla ja se on onneksi täysin oma päätökseni. 18-20 vuotiaana ei minuakaan työnteko kiinnostanut ku ajattelin et se on pois bodauksesta ja että tämä on kaiken sen arvoista, myös mahdollisen lapsettomuuden, mutta kuten sanoit silloin on liian nuori tajutakseen.

Se etten itse koskaan kasva niihin mittoihin kuin aikanaan halusin on mahdollistanut minulle muun elämän josta en ollut sitten kuiteskaan valmis luopumaan, olen rakentanut itselle ja tulevalle perheelleni (meille on muksu tulossa) omakotitalon ja hankkinut hyvän duunin itselle ja nyt kun mietin asiaa niin on se ollut sen arvoista.

Tämä siis selvennyksenä ihmettelyyn miks jotkut ei vaan kasva koskaan. On myös paljon muita realiteetteja elämässä..

Tästäkin "avautumisesta" huolimatta on pakko sanoa että Marko olet ollut mulle Colemanin ohella ainoa idoli ja tulet aina olemaan ja silloin kun mä näin sut All Star Grandprixin? guest poussaajana päätin et tonne pitää päästä itsekkin :)
 
Minun vahva mielipiteeni on, että omistautuminen ei ole lähellekkään sitä mitä pitäisi. Lääkkeitä kyllä käytetään, tiedän niistä jonkin verran :)
Se tuo omistautumisjuttu on tullut aika selväksi tässä valmennushommassa. Ja ennenkuin tulette minulle puhumaan omistautumisesta, niin kerron omalta kohdalta muutaman tarinan....

Tuntuu aika hassulta, että noinkin tavallaan pienillä asioilla olisi valtavasti merkitystä sen kehittymisen kanssa. Että käveleekö päivässä muutaman sata metriä vai kävisikö vaikka kalastamassa tai pelaamassa biljardia. Colemankin toimi samaan aikaan poliisina kun voitti Mr. Olympioita.
 
Tuntuu aika hassulta, että noinkin tavallaan pienillä asioilla olisi valtavasti merkitystä sen kehittymisen kanssa. Että käveleekö päivässä muutaman sata metriä vai kävisikö vaikka kalastamassa tai pelaamassa biljardia. Colemankin toimi samaan aikaan poliisina kun voitti Mr. Olympioita.
Ei suoraan olekaan mutta antaa vaan kuvan OMISTAUTUMISESTA lajiin! Ihan samat mitalit(?) olisi tullut vaikka olisi kävellyt sen muutama sata metriä! Mutta kun PÄÄTTÄÄ kohdistaa kaiken keskittymisen treeniin niin ei kannata jakaa yhtään sitä keskittymistä muuhun!
 
Mielenkiintoista ja asiapitoista tekstiä!

Aika hurjalta kuullostaa Marko että pidit taukoja ilman palauttavia. Olis tosiaan ollu mielenkiintoista tietää olisko se oma tuotanto sitten ollut yhtään parempi kun mukana olisi olleet mm. nolva, clomi ja hösseli.

Itellä on kokemusta parista kuurista, toinen pidempi ja toinen lyhyempi. Eka meni perseelleen, mutta toisella kuurilla sain aikaiseksi jo jotain. Nyt kun ollaan oltu jo vähän pidempään tauolla tulee taas sellainen olo että pitäsikö.. noh tavara maksaa ja sitten sitä miettii että sitä on saatava jatkossakin lisää jos meinaa tuloksensa pitää, joten taas mietitään uudestaan. Aikaa on ollu kun töitä ei ole pahemmin ollu ja rahaakin ihan sievoisesti säästössä, silti välillä miettii onko tämä "harrastus" kaiken rahan ja vaivan arvoista.
 
käveleekö päivässä muutaman sata metriä vai kävisikö vaikka kalastamassa tai pelaamassa biljardia.

Toi on vain yksi esimerkki. Noita pieniä asioita kun päivässä tulee kymmeniä niin kyllä se kehityksessä näkyy. Se, että Coleman teki sitä ja tätä, ei liity Savolaiseen millään tavalla.

Edit. Kyllä munkin eräs kaveri kehittyy vaikka ruokailut on päin persettä ja vklp ryyppää. Ei se kuitenkaan sitä tarkoita, etteikö mun silti kannattaisi panostaa.
 
Tässähän sinä Marko vastaat itse omaan kysymykseesi (joissain tapauksissa) siitä miksi jotkut kilpailee vuodesta toiseen samoissa sarjoissa. Olisiko niin että he ovat huomanneet jo parikymppisinä että se ei ehkä kuiteskaan ole kaiken sen arvoista?

Itse ainakin kuulun siihen enemmistöön mikä "joutuu" tekemään tätä nykyään muun elämän ehdoilla ja se on onneksi täysin oma päätökseni. 18-20 vuotiaana ei minuakaan työnteko kiinnostanut ku ajattelin et se on pois bodauksesta ja että tämä on kaiken sen arvoista, myös mahdollisen lapsettomuuden, mutta kuten sanoit silloin on liian nuori tajutakseen.

Se etten itse koskaan kasva niihin mittoihin kuin aikanaan halusin on mahdollistanut minulle muun elämän josta en ollut sitten kuiteskaan valmis luopumaan, olen rakentanut itselle ja tulevalle perheelleni (meille on muksu tulossa) omakotitalon ja hankkinut hyvän duunin itselle ja nyt kun mietin asiaa niin on se ollut sen arvoista.

Tämä siis selvennyksenä ihmettelyyn miks jotkut ei vaan kasva koskaan. On myös paljon muita realiteetteja elämässä..

Tästäkin "avautumisesta" huolimatta on pakko sanoa että Marko olet ollut mulle Colemanin ohella ainoa idoli ja tulet aina olemaan ja silloin kun mä näin sut All Star Grandprixin? guest poussaajana päätin et tonne pitää päästä itsekkin :)

Nämä on just niitä valintoja, ja teit oikean valinnan :) Se miksi minun täytyi vastata tuohon "uhraus" kysymykseen, ettei kannattanut, johtuu vain siitää, etten saavuttanut, mitä halusin. Ja tähän yhtenä isona syynä on huumeet. Muuten kyllä kaikki olisi ollut sen arvoista, jos kaikki olisi mennut putkeen.
Olet oikeassa, että kaikki ei pysyty tuollaista elämää noudattamaan, vaikka haluaisikin. Niinkuin kirjoitin se vaatii myös läheisiltä tosi paljon ja sellaiset läheiset jotka tuohon rulettiin ovat valmiita ovat tosi harvassa.
Se mitä ihmettelen on, että ylipäätänsä harrastellaan kehonrakennusta joka on yksi sairaimmista lajeista. Tässä hommassa joutuu kuitenkin pelaamaan lääkeaineiden kanssa ja silti ei tehdä asioita niinkään hyvin, kuin se olisi omissa puitteissa mahdollista. Esim. jos tuo pieni kuva on sinusta, niin joudut tuohon kuitenkin kuurittelemaan ja vaarantamaan terveyden ja minkä takia? Mitä jos se tuleva lapsi menettää isänsä?
Tsemppiä!

- - - Updated - - -

Tuntuu aika hassulta, että noinkin tavallaan pienillä asioilla olisi valtavasti merkitystä sen kehittymisen kanssa. Että käveleekö päivässä muutaman sata metriä vai kävisikö vaikka kalastamassa tai pelaamassa biljardia. Colemankin toimi samaan aikaan poliisina kun voitti Mr. Olympioita.

Coleman ei ollut läheskään samassa kunnossa, kuin minä nuorena, ehkä olisi ollut, jos ei oli harrastellut muita juttuja :)
 
Vedetäänpä tähän keskusteluun mukaan muitakin :) Sillä seuraan kaikkien suomalaisten tekimisiä tarkasti :)

Tässä lainaus Suomen tämän hetken parhaan parhaan amatöörikehonrakentajan blogista:

"Eilinen päivä/ilta oli piiiiitkä! Mainitsikin, että oli vapari muista duuneista, mutta ei se vapaapäivältä tuntunut laisinkaan. Oltiin salilla jo viideltä ekan treenattavan kanssa. Mähän siis aina treenaan itsekin siinä samalla, joten joskus, kun osuu parikin samalle päivälle, niin silloin on sit tiedossa kunnon rääkkiä! Rintaa ja haboja sorvattiin ekaksi ja seuraavan mörssärin tullessa seiskan pintaan tehtiin brutaalit olkapäätreenit! Voin sanoa että oli todellakin brutaalit, sillä sen verran kovat setit oli ja samalla hyödynnettiin hieman gymlogista tuttuja 15 minsan olkapäätreenejäkin!"

Mikalla on tavoitteena kehittyä kahden vuoden aikana niin paljon, että saa Pro Cardin. Minun täytyy kyllä sanoa, että olen tuon projektin suhteen vähän, tai aika paljonkin huolissaan.
Ensinnäkin Mikalla on sama ongelma, kuin minulla eli olemme huonoja syömään. Silloin, kun näin on, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kulutuksen minimoiminen. Rännälän Jari opetti minulle, että mitä pidemmälle mennään, siis mitä isommaksi lihasmassa kasvaa, niin sitä vaikeammaksi sen kasvattaminen tulee. Silloin on tärkeää eliminoida kaikki ylimääräistä energiaa syövät jutut kuten ylimääräiset sarjat treeneissä jne. Kaksi vuotta on lyhyt aika tehdä 10 kiloa lihasta ja päivääkään ei ole aikaa hukattavana. Toivon kyllä Mikalle onnistumista, huippu tyyppi. Tsemppiä Mikalle!

Sitten Heinäsen Markus. Miten tämä kaveri ei ole vielä voittanut SM-kultaa? Kaveri on sata kertaa lahjaakkaampi, kuin minä. Markuksen pitäisi olla jo menestyvä 220 lbs Pro.
Entäpä Hovilaisen Kimmo? Luulin, jo vuosia sitten, että siinä on tuleva ammattilainen, mutta ei. Näitä esimerkkejä on monia ja kaikkia yhdistää se, että ei olla valmiita tai ei haluta panostaa tarpeeksi vaan tyydytään siihen mitä ollaan. Ihan ok, mutta miksi vaarantaa terveys?
 
Miten mä en usko tuota Colemanin "everydaycop" juttua ollenkaan. Onhan siitä kuvaa Unbelievable-videolla,mutta että oikeasti olisi tehnyt kovinkaan kauaa täysipäiväisesti normipoliisin kenttätyötä pro-kehonrakennuksen ohella niin epäilen. Sorry offtopic.
 
Colemanin keissi oli melko varmaan vain imagon puffaamista. Tuskin nyt oikeasti sillä tasolla oleva bodari voi olla poliisin duunissa säännöllisesti.

Voi hyvin olla ollukki jossain konttorilla. Mut tuskin ainakaan missään kenttähommissa niinku leffojen mukaan..
 
Mielenkiintoista lukemista Massan kirjoitukset. Ne kun sattuvat tulemaan vielä kaikkien aikojen kovimmalta suomalaiselta keholta. Omistautuneisuus mikä hänellä on ollut on varmasti kulmakivi kehitykseen. Toki lajakkuuskin on oltava huipussaan. Tuskin ketään muu on noin paljon ollut valmis panostamaan suomalaisista kehonrakentajista kehittymiseen. Ehkä Bull tällä hetkellä panostaa kun kehitys näyttää lähteneen nousuun.

Tuossa videossa on kyllä Savolaisella valtavat lihat ja keho kaikenlisäksi sopusuhtainen.
 
Mikalla on tavoitteena kehittyä kahden vuoden aikana niin paljon, että saa Pro Cardin. Minun täytyy kyllä sanoa, että olen tuon projektin suhteen vähän, tai aika paljonkin huolissaan.
Ensinnäkin Mikalla on sama ongelma, kuin minulla eli olemme huonoja syömään. Silloin, kun näin on, niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää kulutuksen minimoiminen. Rännälän Jari opetti minulle, että mitä pidemmälle mennään, siis mitä isommaksi lihasmassa kasvaa, niin sitä vaikeammaksi sen kasvattaminen tulee. Silloin on tärkeää eliminoida kaikki ylimääräistä energiaa syövät jutut kuten ylimääräiset sarjat treeneissä jne. Kaksi vuotta on lyhyt aika tehdä 10 kiloa lihasta ja päivääkään ei ole aikaa hukattavana. Toivon kyllä Mikalle onnistumista, huippu tyyppi. Tsemppiä Mikalle!

Minuakin vähän mietityttää tämä Nyyssölän Pro Cardin hommaaminen. Nyyssölä on ollut yksi suurimmista innoittajistani harrastuksen aloittamiseen. Gymlogit ovat toimineet inspiraationa ja opetusvideoina. Olen siis suuri Team M&M-fani. Aluksi, kun mistään mitään en tiennyt, uskoin Mikan olevan aina oikeassa ja hänen tekevän kaiken oikein. Nyt asiaa opiskelleena tuleekin siihen tulokseen, että onkohan hän nyt aivan 100% varmasti valmis tekemään ihan OIKEASTI sen määrän duunia, mitä Pro Card vaatii. Luen joka päivä hänen blogiaan ja välillä tulee sellainen fiilis, että oikea ammattilainen olisi tehnyt asioita toisin. Jotenkin joskus tuntuu, että Mikalle on tärkeintä se, että päkki näkyy ja ollaan rantakunnossa ympäri vuoden, eikä niinkään täysin optimaalinen kehitys. Pahalta tuntuu sanoa, mutta minun mielestäni hänen pitäisi paljon parantaa tekemistään Pro Cardin saamiseksi. Siltikin olen vannoutunut Nyyssölä fani ja fanitan häntä joka solullani!

Mitä mieltä olet Make tuosta Ovaskaisen Mikosta? Olen hänen treenipäivyriään seuraillut, ja mun mielestä siinä on äijä, kellä on saumoja aika korkeallekin.
 
Colemanin keissi oli melko varmaan vain imagon puffaamista. Tuskin nyt oikeasti sillä tasolla oleva bodari voi olla poliisin duunissa säännöllisesti.

Toinen esimerkki Cedric McMillan. Kaverilla on kyllä todella monta rautaa tulessa. Facebookin kautta vähän sen tekemisiä seurannut, niin työskentee armeijassa, rakentaa jotain taloa tai vastaavaa, on perhettä ja lapsia... Mies reenaa välillä keskellä yötä, koska ei päivällä kerkeä. :D Kova ukko!
 
Minuakin vähän mietityttää tämä Nyyssölän Pro Cardin hommaaminen. Nyyssölä on ollut yksi suurimmista innoittajistani harrastuksen aloittamiseen. Gymlogit ovat toimineet inspiraationa ja opetusvideoina. Olen siis suuri Team M&M-fani. Aluksi, kun mistään mitään en tiennyt, uskoin Mikan olevan aina oikeassa ja hänen tekevän kaiken oikein. Nyt asiaa opiskelleena tuleekin siihen tulokseen, että onkohan hän nyt aivan 100% varmasti valmis tekemään ihan OIKEASTI sen määrän duunia, mitä Pro Card vaatii. Luen joka päivä hänen blogiaan ja välillä tulee sellainen fiilis, että oikea ammattilainen olisi tehnyt asioita toisin. Jotenkin joskus tuntuu, että Mikalle on tärkeintä se, että päkki näkyy ja ollaan rantakunnossa ympäri vuoden, eikä niinkään täysin optimaalinen kehitys. Pahalta tuntuu sanoa, mutta minun mielestäni hänen pitäisi paljon parantaa tekemistään Pro Cardin saamiseksi. Siltikin olen vannoutunut Nyyssölä fani ja fanitan häntä joka solullani!

Mitä mieltä olet Make tuosta Ovaskaisen Mikosta? Olen hänen treenipäivyriään seuraillut, ja mun mielestä siinä on äijä, kellä on saumoja aika korkeallekin.

Mikko, minun tiimikaveri :) Paljon on odotuksia tähän kaveriin luotu, syksyllä nähdään pystyykö Mikko vastaamaan huutoon. Mikkohan piti välivuoden kisoista, joten kehitystä on täytynyt tulla dramaattisen paljon, ei mitään paineita ;)
 
Suurin osa bodareitten "tauoista" ei mitään taukoja ole. Silloin kiskotaan provikkaa, nolvaa, clomeja, hösseliä ja puolet ns "tauosta" ollaan vielä edellisen kuurin pitkien esterien höyryillä. Sitten aloitetaan jo uutta. Jos tossa pitää kalorit korkealla, niin voi pitää tuloksista edes jotenkin kiinni. Semmoista ihmistä ei tosin tällä pallolla ole, joka kovan kuurin jälkeen kykenisi pitämään saman kunnon tauon aikana, se on mahdotonta. Jos näin olisi, ei lääkkeitä edes tarvitsisi alunperin jos kerran testot nollassa voisi kasvatella lihasmassaa. Siinä voi koittaa toki valehdella itsellensä pistämällä tekniikat nostossa uusiksi ja samalla ylikaloreilla muuttaa osan lihaksista rasvaksi, mutta se on yksinkertainen fakta, että lihasta palaa jos tauko on niin pitkä, että kaikki lääkkeet on poissa pelistä. Jos taas kykenee pitämään saman kunnon, se tarkoittaa sitä, että kuurilla on treenattu naurettavan löysästi ja syöty päin helvettiä, sitten tauolla nämä osa-alueet korjataan täydellisiksi.

Sitten kun mennään oikeille tauoille, lähtee kudosnesteet liikenteeseen ja jos on kovin huolimaton ja repii väkisin samoja painoja, alkaa paikat hajoilemaan. Tauolla tullaan AINA 100% tapauksista alaspäin, ihan sama mitä kuka tahansa väittää ja tämä on yksinkertainen fysiologinen fakta. Tauolla EI voi kehittyä yhtään vitun mitään, silloin on pointtina pitää kaikin mahdollisin tavoin kiinni saavutetusta lihasmassasta ja sitten taas aloitetaan astetta korkeammalta seuraava kierto.

Jos tuo olisi totta, voisi sitä vetää yhden mielettömän kuurin, joka yleensä aina ensimmäisenä toimii melkein parhaiten, sitten jatkaa samoilla treeni-/ruokametodeilla lopun elämäänsä ja pysyisi muka samassa kunnossa. Not gonna happen pojat, satujuttuja. Jos tosta edes 30% saa pidettyä kovalla treenillä, niin se on jo hyvin.

Kovalla duunilla saa pidettyä osan tuloksista, mutta jos tulokset pysyy samassa, silloin on kuurilla treenattu löysästi/väärin/jne.

Ja tää ei tarkoita, että Make olis treenannut huonosti kuurilla tai paussilla. Todellisuus on kuitenkin sitä, että paino voi pysyä samassa kun rasvaa tulee lisää ja lihaa palaa, vaaka siis näyttää samaa. Silmä valehtelee erittäin mielellään tässä lajissa peilin edessä. Tuloksia voi pyristellä rikkomalla tekniikkaa. Edellisestä kuurista on vielä kierrossa tavaraa + päällä on jotain ei-kuuriksi laskettua androgeenia kuten proviron. Suurin syy yleensä tohon on se, että 4 viikon tauko lasketaan tauoksi, vaikka viimeisellä viikolla hakattiin vielä pitkää testoa ja nandroa, jotka kiertää vielä koneessa. Oikea tauko on sitä kun testot laahaa maata ja olo on perseestä, silloin ei edes Superman nosta samoja romuja mitä kuurilla, ei millään.

Toi on niin totta. Miksi edes käyttäisi mitään jos kunto kuurittamatta pysyisi. Sitä on kuurittelija niin mestari uskottelemaan itselleen, että kyllä sitä 230 penkkaaja aina natunakin sen 200 ottaa. Vuosi kuurit poikki niin kunto on sama kun kuurittelut aloittaessaan. Monet aineet, kuten nandrolone vaikuttaa pitkään ja se hämää niin usein monet ja kuvitellaan, että hyvinhän tämä kunto pysyy. Aivan sama onko Coleman tai iso Arska kun kuurit ovat vuoden poissa niin ukko on kuin aloittaessaan kuurittelut.
 
Back
Ylös Bottom