BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hack-sarja

Moro kaikille! Sain vinkin tästä keskustelusta ja pyynnön kommentoida keskustelua herättänyttä hack-sarjaa. Pyysin myös Makea heittämään tänne kommentin.

Vastaan lyhyesti kahteen ukkoja mietityttäneeseen kohtaan:

En treenaa jalkoja tuolla tavalla joka kerta, sillä se ei ole mahdollista. Teimme tuona päivänä kolme liikettä ja kaikki yhtä loppuun asti vietynä. Toipumiseen meni pitkälle toista viikkoa. Harjoitus ei rasittanut pelkästään jalkoja vaan koko kehoa ja jouduin lisäämään huomattavasti lepoa seuraavien päivien aikana. Harjoitteella oli kuitenkin oma tarkoituksensa, jota Make voi avata enemmän(mikäli kommentoi tänne). Kyseessä oli mm. oppitunti mielen voittamisesta.

Mitä tulee harjoituspainoihin, niin tuota hack-sarjaa ennen tein vastaavanlaiset sarjat reisiojennusta ja prässiä. Pelkästään reisiojennuksen jälkeen pelkkä kyykkyyn meno oli täyttä taistelua painovoimaa vastaan. Tässä kohdin on pakko todeta hymyssä suin, että jokainen voi kokeilla samaa settiä.

Ja ketä mietityttää kuinka kovaa sitä sitten normaalisti treenataan niin tervetuloa East Bodylle!

Kovia helletreenejä ja kireitä taljoja! Nähdään viimeistään syksyllä!

Jukka
 
Harvemmin on tullut nähtyä samanlaista tappotreeniä. Jalkojen lisäksi kovalla koetuksella on varmasti ollut myös hermosto, mutta hienosti hoidit homman kotiin. Voin vain veikata, että on ollut melkoinen voittaja olo tuon päivän jälkeen.
Tuo jos mikä oli miehen työ :thumbs:

edit. Jukalle sellainen kysymys vielä, että kuinka usein Marko teettää sulla erikoissarjoja? Mitä mä olen noita videoita kattellut niin usein on käytössä esim. pudotussarjat/rest-pauset. Ja yleensä hyvin lyhyet palautumisajat sarjojen välissä.
 
Moro kaikille! Sain vinkin tästä keskustelusta ja pyynnön kommentoida keskustelua herättänyttä hack-sarjaa. Pyysin myös Makea heittämään tänne kommentin.

Vastaan lyhyesti kahteen ukkoja mietityttäneeseen kohtaan:

En treenaa jalkoja tuolla tavalla joka kerta, sillä se ei ole mahdollista. Teimme tuona päivänä kolme liikettä ja kaikki yhtä loppuun asti vietynä. Toipumiseen meni pitkälle toista viikkoa. Harjoitus ei rasittanut pelkästään jalkoja vaan koko kehoa ja jouduin lisäämään huomattavasti lepoa seuraavien päivien aikana. Harjoitteella oli kuitenkin oma tarkoituksensa, jota Make voi avata enemmän(mikäli kommentoi tänne). Kyseessä oli mm. oppitunti mielen voittamisesta.

Mitä tulee harjoituspainoihin, niin tuota hack-sarjaa ennen tein vastaavanlaiset sarjat reisiojennusta ja prässiä. Pelkästään reisiojennuksen jälkeen pelkkä kyykkyyn meno oli täyttä taistelua painovoimaa vastaan. Tässä kohdin on pakko todeta hymyssä suin, että jokainen voi kokeilla samaa settiä.

Ja ketä mietityttää kuinka kovaa sitä sitten normaalisti treenataan niin tervetuloa East Bodylle!

Kovia helletreenejä ja kireitä taljoja! Nähdään viimeistään syksyllä!

Jukka
Täytyy tulla testaamaan taljojen kireys joku kerta ;) Tuollaista hackia tosin ei tykkää tehdä mieli eikä polvet! :D
 
Minähän en ole mikään sanomaan kenenkään jalkatreeneistä mitään, omat koivet kun on kovinkin kapoiset. Sanonpa silti.

Marko veti minulle syksyllä tuontyylisen kuolematulee-jalkatreenin ja olen sen jälkeen pyrkinyt tekemään samantyylisen treenin jaloille noin kerran kuussa. Toki omat treenini on lopulta olleet jonkin verran kevyempiä vaikka kannustaja/avustaja onkin vieressä ollut potkimassa, pudottamassa painoja ja auttamassa pakkotoistoissa. Sitä vaan jotenkin luovuttaa helpommin kun vieressä on Savolaisen sijaan tuttu kaveri. Kuitenkin nuo jalkatreenit ovat olleet reilusti muita raskaampia, niin lihaksille kuin varmasti hermostollekin, mutta samalla väittäisin niiden olevan myös hyvin tehokkaita. Johtuisiko sitten juuri erilaisesta kasvuärsykkeestä, vaihtelusta vai mistä, mutta väittäisin jalkoihin tarttuneen hieman enemmän lihaa tänä aikana kuin aiemmin.

Se on kyllä aivan totta että liian usein ainakaan minä en voi tuontyylistä treeniä tehdä. Palautuminen siitä vie reilusti pidempään kuin tavallisesta kovasta jalkatreenistä.
 
Tervehdys kaikille Pakkislaisille pitkästä aikaa! Tännehän on tullut paljon tekstiä sitten viime kerran. Kerrotaan tähän ensin, että omat treenit kulkee hienosti ja myös terveystilanne on hyvä eli munuainen on pelittänyt :) Treenien ohella olen keskittynyt nyt valmennushommiin.

Raskasta toki voi olla, mutta silti en tajua tätä pointtia tälläisessa treenityylissä..Menee jo kestäävyysurheilun puolelle, ja tuskin Marko tai kukaan muukaan amatööri/ammattilaisbodari on saanut massiivisia jalkoja tekemällä esim.hack kyykkyä 40kg:lla, negatiiviset+pakkotoistot+pudotukset. Varmasti menee hapoille sorkat mutta kasvaako ne? Välillä toki voi kokeilla erilaista ärsykettä mutta ei muuten mitään järkeä.

Terminatorille voisi vastata hyvinkin lyhyesti: pointtina on, että lihakset kasvavat isoiksi ;) itse asiassa juuri tällaisella treenillä jalkani vasta alkoivat kasvaa. Tein nuorena poikana jalkoja todella isoilla painoilla, esim. prässiä 800 kilolla ja kyykkyä n. 300 kilolla, mutta en ollut tyytyväinen jalkojeni kokoon. Vasta kun pienensin treenipainoja huomattavasti ja alettiin tekemään liikkeet niin, että ne menivät sinne minne oli tarkoitettukin, alkoivat reidet kasvaa. Ja mitä tulee tuohon kestävyysurheilukommenttiin, niin esim. hauikseni, kuin myös reiteni, ovat parhaiten kasvaneet juuri kovilla pudotuksilla, joissa tulee joskus jopa satoja toistoja lähes peräkkäin.
Katsokaapa vaikka luistelijoiden tai ratapyöräilijöiden reisiä, he tekevät hurjan paljon toistoja ja reidet ovat kookkaat :O Millä perusteella Terminaattori sanoo, ettei treenityylissä ole mitään järkeä?

Itse todellakin silloin kun kehityin eniten, treenasin joka treenin tälla tavalla tai tämän tyylisellä treenillä, mutta pitää muistaa, että tällaiseen treenityyliin pitää kasvaa pikkuhiljaa. Silloin, kun tällaista treenityyliä aletaan käyttämään, niin lepo on kaiken aa ja oo. Eli käytännössä se tarkoittaa sitä, että jos et ole treenaamassa, niin olet sängyssä makaamassa. Kirjaimellisesti. Ja syödä pitää koko ajan niin paljon, että on koko ajan paha olo. Eli kyllä näin voi treenata vaikka joka treenin, mutta sitten voi unohtaa kaiken muun elämän. Niinkuin mm. Jay Cutler ja Gary Strydom ovat sanoneet, ei ole ylitreenaamista, on vain alisyömistä ja alilepäämistä.

Tällaisella treenillä saadaan treeni pidettyä lyhyenä ja tehokkaana. Niinkuin tuo Jukankin treeni, jossa oli vain kolme liikettä ja kaikissa 1-2 kovaa sarjaa: yksi suora sarja ja yksi pudotussarja.

Niihin kommentteihin, joissa sanotaan, että kyllähän kuka vaan voi teettää kellä vaan pudotussarjoja: totta, mutta pitää olla silmää katsoa, että liike menee sinne minne pitääkin ja ennenkaikkea, kuinka pitkälle kaveria kannattaa rääkätä. Lähes kaikki, joita itse olen treenauttanut, ovat olleet lopettamassa sarjaa noin 5-10 toistoa ennen sarjan todellista loppua. Olen myös kuullut, että kun olen vetänyt esim. tuollaisen kovan jalkatreenin, he ovat saaneet myös omista treeneistään enemmän tehoja irti. Hyvin harvat saavat itsestään irti niin paljon henkisesti kuin voisivat saada, varsinkaan yksin treenatessa tämä ei onnistu oikeastaan keneltäkään. Niinkuin Jukka sanoi, tässä opitaan myös mielen ja kivun hallintaa, mikä on todella tärkeää lihasta kasvatettaessa. Sain aikanaan hyvän neuvon Rännälän Jarilta, kun teimme pohkeita, että kun pystyy sulkemaan kivun pois mielestä, on yksi iso este pois lihasten kasvun tieltä.

Ja jos joku haluaa tulla itse kokeilemaan, löytyykö sitä henkistä kanttia ja onko oikeasti treenannut kovaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä osoitteeseen marko@hardcoreteam.com :)
Hyvät kesän jatkot ja muistakaa treenata kovaa! :)
 
Lähes kaikki, joita itse olen treenauttanut, ovat olleet lopettamassa sarjaa noin 5-10 toistoa ennen sarjan todellista loppua. Olen myös kuullut, että kun olen vetänyt esim. tuollaisen kovan jalkatreenin, he ovat saaneet myös omista treeneistään enemmän tehoja irti.

Tämän voin kyllä ainakin omalta kohdaltani allekirjoittaa ihan täysin.
 
Tämän voin kyllä ainakin omalta kohdaltani allekirjoittaa ihan täysin.

Samaa mieltä. Ollaan täällä Rovaniemellä otettu jokunen kierto tuohon tyyliin ja ei voi moittia. Aika rääkkiä aluksi tuntuis olevan, mutta mites se menikään. no pain, no gain?
Ainoa miinus on tosiaan se että palautuminen on hitaampaa ( ainaki itellä ) mutta kuten sanottua, alisyömistä ja alilepäämistä.:puntti:
 
Tervehdys kaikille Pakkislaisille pitkästä aikaa! Tännehän on tullut paljon tekstiä sitten viime kerran. Kerrotaan tähän ensin, että omat treenit kulkee hienosti ja myös terveystilanne on hyvä eli munuainen on pelittänyt :) Treenien ohella olen keskittynyt nyt valmennushommiin.



Terminatorille voisi vastata hyvinkin lyhyesti: pointtina on, että lihakset kasvavat isoiksi ;) itse asiassa juuri tällaisella treenillä jalkani vasta alkoivat kasvaa. Tein nuorena poikana jalkoja todella isoilla painoilla, esim. prässiä 800 kilolla ja kyykkyä n. 300 kilolla, mutta en ollut tyytyväinen jalkojeni kokoon. Vasta kun pienensin treenipainoja huomattavasti ja alettiin tekemään liikkeet niin, että ne menivät sinne minne oli tarkoitettukin, alkoivat reidet kasvaa. Ja mitä tulee tuohon kestävyysurheilukommenttiin, niin esim. hauikseni, kuin myös reiteni, ovat parhaiten kasvaneet juuri kovilla pudotuksilla, joissa tulee joskus jopa satoja toistoja lähes peräkkäin.
Katsokaapa vaikka luistelijoiden tai ratapyöräilijöiden reisiä, he tekevät hurjan paljon toistoja ja reidet ovat kookkaat :O Millä perusteella Terminaattori sanoo, ettei treenityylissä ole mitään järkeä?

Itse todellakin silloin kun kehityin eniten, treenasin joka treenin tälla tavalla tai tämän tyylisellä treenillä, mutta pitää muistaa, että tällaiseen treenityyliin pitää kasvaa pikkuhiljaa. Silloin, kun tällaista treenityyliä aletaan käyttämään, niin lepo on kaiken aa ja oo. Eli käytännössä se tarkoittaa sitä, että jos et ole treenaamassa, niin olet sängyssä makaamassa. Kirjaimellisesti. Ja syödä pitää koko ajan niin paljon, että on koko ajan paha olo. Eli kyllä näin voi treenata vaikka joka treenin, mutta sitten voi unohtaa kaiken muun elämän. Niinkuin mm. Jay Cutler ja Gary Strydom ovat sanoneet, ei ole ylitreenaamista, on vain alisyömistä ja alilepäämistä.

Tällaisella treenillä saadaan treeni pidettyä lyhyenä ja tehokkaana. Niinkuin tuo Jukankin treeni, jossa oli vain kolme liikettä ja kaikissa 1-2 kovaa sarjaa: yksi suora sarja ja yksi pudotussarja.

Niihin kommentteihin, joissa sanotaan, että kyllähän kuka vaan voi teettää kellä vaan pudotussarjoja: totta, mutta pitää olla silmää katsoa, että liike menee sinne minne pitääkin ja ennenkaikkea, kuinka pitkälle kaveria kannattaa rääkätä. Lähes kaikki, joita itse olen treenauttanut, ovat olleet lopettamassa sarjaa noin 5-10 toistoa ennen sarjan todellista loppua. Olen myös kuullut, että kun olen vetänyt esim. tuollaisen kovan jalkatreenin, he ovat saaneet myös omista treeneistään enemmän tehoja irti. Hyvin harvat saavat itsestään irti niin paljon henkisesti kuin voisivat saada, varsinkaan yksin treenatessa tämä ei onnistu oikeastaan keneltäkään. Niinkuin Jukka sanoi, tässä opitaan myös mielen ja kivun hallintaa, mikä on todella tärkeää lihasta kasvatettaessa. Sain aikanaan hyvän neuvon Rännälän Jarilta, kun teimme pohkeita, että kun pystyy sulkemaan kivun pois mielestä, on yksi iso este pois lihasten kasvun tieltä.

Ja jos joku haluaa tulla itse kokeilemaan, löytyykö sitä henkistä kanttia ja onko oikeasti treenannut kovaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä osoitteeseen marko@hardcoreteam.com :)
Hyvät kesän jatkot ja muistakaa treenata kovaa! :)

Moro Make.

Kyllä ainakin mulle toimi ja kovaa sillon kun vedettiin eastillä hackissä melkein ilman painoja hitaasti pumppaillen "akuankkakyykkyä" jalkaterät ulkona.. Kyllä sen jälkeen tuns tehneensä. Ja mitä opin sulta niin hauiksien, jalkojen kun olkapäidenkin teosta on se miten siihen reeniin pitää keskittyä, kaiken sen poltteen keskellä ;) Joskus kun se tuntuu vaikeelta ja homma menee hutkimiseksi.
Täytyy ehdottomasti katella kun tulet taas tänne stadiin. Mukava kuulla että kondis on hyvä terveyden suhteen, hyvää kesää miehelle!
 
katoin ton markon käsi treeni videon ja olin iha et wtf ku marko oli vieläkin noin iso ja hyväs kunnos tulee varmaan vielä joskus sm voittamaan
 
Vieläkö Markolla on haaveissa päästä käymään kisalavoilla kaiken muun ohella? Joko on eri rajoitteet mm. protskujen ja muiden ravintoaineiden kannalta helpottaneet? Saako prodea jo syödä enemmän kuin mitä vuosi sitten?

Kaikkea hyvää sinne mikäli vain luet näitä joskus!
 
Terve, voisin joku kerta skannailla koneelle kuvia Markosta, vanhoista bodauslehdistä. Kirin threadiin laitoinkin Rikusta kuvia, että oiskos hyvä idea tällänen !? :)
 
Back
Ylös Bottom