BB PRO Marko Savolainen

Mä nyt en ihan välttämättä ole Jukan kohdalla tommoisen treenin kannalla. Jukan reidet ovat varsin isot ja mallikkaat, miksi syödä treenitehoja pois muista treeneistä vetämällä kroppa aivan solmuun noin hullulla treenillä. Eiköhän ne säikeet ole jo rikki menneet tuossa hyvissä ajoin, että tarttis enää ihan noin helvetin loppuun vetää kun silloin mennään jo hermoston äärirajoilla ja hermosto kun tukitaan, niin siitä ei kivaa seuraa.

Mutta se on varmaa, että perille tuo treeni varmaan meni, eri asia sitten montako turhaa palautuspäivää tuosta seurasi ja ne kaikki on pois kehityksestä muissa lihasryhmissä. Noin pitäisi rankaista huonoja lihasryhmiä, Jukan ennestään kovat reidet tuskin kaipaavat noin kovaa settiä, ellei sitten kyse ole shokin antamisesta harvoin.

En nyt kyseenalaista Maken tapaa treenauttaa, mutta se treenaaminen ei aina ole välttämättä "täysiä, aina, jopa parhaita lihasryhmiä". Kehonrakennuksessa on keskityttävä kokonaiskuvaan, pitää ymmärtää, että tuo treeni on suoraan pois palautumisesta kaikissa lihasryhmissä ja huonoimmassa tapauksessa Jukka ei veivannut tuon jälkeen täydellä teholla moneen viikkoon muita lihasryhmiä. Priorisointia kiitos. Jos jollain on mielettömät kädet, niin yleensä niitä käsiä veivataan oikein huolella pitäen varmana sen, että ne pysyy mielettömän isoina ja tekemässä balanssieroa kroppaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mukavaa että ketju tuli takaisin! Terkut vaan sinne Ouluun täältä Ulvilasta :puntti:


Itte oon vetäny Markon ohjaaman hauis/ojentaja-treenin ja kyllä oli äitiä ikävä...
Pari päivää oli lihakset kipeät, mutta muita vaurioita ei syntyny. ?nisiluuL
 
itse taas haluasin tietää mistä tämä tälläinen tapa on savolaiselle tullut treenauttaa ja mihin se perustuu? marko ei kuitenkaan itse kovimmassa kunnossaa tainnut todellakaan treenata edes noin, kyllähän treenistä nyt noin saa tosi "kovaa" kun tekee helvetisti erikoistekniikoita, ja ukon paskaksi mutta onko tuossa sitten mitään järkeä?
Ja ettei nyt kukaan ymmärrä väärin en tod puhu tässä nyt minkää 2 tai yksi jakoisen puolesta.
 
Ittekkin miettinyt, että eikö Make ollu just näitä jotka väitti suurimman osan kehonrakentajista treenaavan liikaa ja korosti itse palautumisen tärkeyttä. Nykymeininki on kuitenkin nyt sitten tätä.
 
itse taas haluasin tietää mistä tämä tälläinen tapa on savolaiselle tullut treenauttaa ja mihin se perustuu? marko ei kuitenkaan itse kovimmassa kunnossaa tainnut todellakaan treenata edes noin, kyllähän treenistä nyt noin saa tosi "kovaa" kun tekee helvetisti erikoistekniikoita, ja ukon paskaksi mutta onko tuossa sitten mitään järkeä?
Ja ettei nyt kukaan ymmärrä väärin en tod puhu tässä nyt minkää 2 tai yksi jakoisen puolesta.
Marko omien sanojensa mukaan todellakin treenasi kovaa...

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2342711&postcount=3819
 
Mä nyt en ihan välttämättä ole Jukan kohdalla tommoisen treenin kannalla. Jukan reidet ovat varsin isot ja mallikkaat, miksi syödä treenitehoja pois muista treeneistä vetämällä kroppa aivan solmuun noin hullulla treenillä. Eiköhän ne säikeet ole jo rikki menneet tuossa hyvissä ajoin, että tarttis enää ihan noin helvetin loppuun vetää kun silloin mennään jo hermoston äärirajoilla ja hermosto kun tukitaan, niin siitä ei kivaa seuraa.

Mutta se on varmaa, että perille tuo treeni varmaan meni, eri asia sitten montako turhaa palautuspäivää tuosta seurasi ja ne kaikki on pois kehityksestä muissa lihasryhmissä. Noin pitäisi rankaista huonoja lihasryhmiä, Jukan ennestään kovat reidet tuskin kaipaavat noin kovaa settiä, ellei sitten kyse ole shokin antamisesta harvoin.

En nyt kyseenalaista Maken tapaa treenauttaa, mutta se treenaaminen ei aina ole välttämättä "täysiä, aina, jopa parhaita lihasryhmiä". Kehonrakennuksessa on keskityttävä kokonaiskuvaan, pitää ymmärtää, että tuo treeni on suoraan pois palautumisesta kaikissa lihasryhmissä ja huonoimmassa tapauksessa Jukka ei veivannut tuon jälkeen täydellä teholla moneen viikkoon muita lihasryhmiä. Priorisointia kiitos. Jos jollain on mielettömät kädet, niin yleensä niitä käsiä veivataan oikein huolella pitäen varmana sen, että ne pysyy mielettömän isoina ja tekemässä balanssieroa kroppaan.
Priorisointiasiasta olen täsmälleen samaa mieltä ja olenkin asiasta paljon vuosien varrella kirjoitellut. Vuosituhannen alusta asti olen priorisoinut voimakkaasti heikoimpia lihasryhmiäni ja jätän vastaavasti paremmin kehittyvät lihasryhmät hyvinkin vähälle treeneissä, enkä näe kauheasti pointtia siinä, että porukka pumppailee parhaimpia lihasryhmiään heikompien kustannuksella jos tavoitteena pitäisi olla kisoissa pärjäävän (= tasapainoisen) fysiikan rakentaminen.

Tuossa Jukan jalkatreenissä HyKen salilla oli tosin varmaankin taustalla myös jonkinlainen näytösluonteisuus, ja käsittääkseni tuo on ainoa kerta kun Marko pääsi Jukalle jalkatreenin rääkkäämään (voin toki olla väärässäkin). Eli todennäköisesti Jukka keskittyy normaalisti enemmän niihin oman fysiikkansa heikkouksiin.
 
ettei vaan olisi aika kullannut muistot, no voihan näinkin olla että tuollaisia treenejä veteli, mitä epäilen kyllä kun kertoi itse jopa kirjassaan että aerobinen kunto oli aina dietin alussa sitä luokkaa että kilometrin kävelyyn meni 45min(jotenkin noin meni, voin toki muistaa väärin) mutta tämä ei se postaukseni suurin pointti ollut, vaan se että mitä järkeä tuollaisessa treenamisessa on, ja se että ei se vaadi valmentajalta/ohjaajalta mitään lyödä vaan paljon erikoistekniikkaa toisen perään. Mutta toki jos tässä oli kyseessä joku näytös luonteinen juttu niin sittenhän asia eri.
Ja kun kaikki teinit ei sitä tajua näköjään taaskaan niin tarkoitus ei ole dissata maken saavutuksia yms. vaan kysyä ideaa tuossa jutussa.
 
markohan alkaa olemaan noissa uusissa blogi kuvissa aika vitullisessa lihassa :D kun katsoo esim side chest vaatteet päällä jarin rinnalla
 
ettei vaan olisi aika kullannut muistot, no voihan näinkin olla että tuollaisia treenejä veteli, mitä epäilen kyllä kun kertoi itse jopa kirjassaan että aerobinen kunto oli aina dietin alussa sitä luokkaa että kilometrin kävelyyn meni 45min(jotenkin noin meni, voin toki muistaa väärin) mutta tämä ei se postaukseni suurin pointti ollut, vaan se että mitä järkeä tuollaisessa treenamisessa on, ja se että ei se vaadi valmentajalta/ohjaajalta mitään lyödä vaan paljon erikoistekniikkaa toisen perään. Mutta toki jos tässä oli kyseessä joku näytös luonteinen juttu niin sittenhän asia eri.
Luitko tota linkin takaa löytyvää postia ollenkaan? "Katselin vanhoja treenivihkoja..."

Jukan hack-ja prässivideot ovat käsitykseni mukaan juurikin "näytösluonteisia", ja onhan tuollaisiakin treenejä hyvä aina silloin tällöin vetää.

Enemmän ainakin itseäni huolestuttaisi jos on aikuinen mies ja ei edes itsekään tiedä mitä kirjoittaa:
Ja kun kaikki teinit ei sitä tajua näköjään taaskaan
Mainitsepa pari esimerkkiä, osaathan toki täysi-ikäisenä perustella väitteesi vai tuliko kirjoitettua jotain harkitsematonta?
 
markohan alkaa olemaan noissa uusissa blogi kuvissa aika vitullisessa lihassa :D kun katsoo esim side chest vaatteet päällä jarin rinnalla
Niinpä. Ympäryksessä häviää kuulemma 15 senttiä käden osalta, mutta kuten moneen kertaan on todettu: ei se mitta vaan se miltä se käsi näyttää. Markon hanskan muoto on vieläkin niin kova että ympärystäkin voisi veikata olevan 5-10cm lisää.
 
Eiköhän herrat tiedä mitä tekevät(varmaan löytyy erittäin kovaa tietämystä omasta fysiikasta/rääkkäämisestä, kuin yleensäkin fyysisestä treenistä), eivät he ole ensimmäistä kertaa rautojen kimpussa. Olisiko siinä ollut sitten ideaa, että sarjat olisivat olleet tavanomaisen kovia sarjoja..
 
Sivulla 451 on pitkä teksti, eli juurikin tuo Supermassan tarina. Siitä selvinnee.:thumbs:

No vittu. Tuon tarinankin oon kyllä lukenut ja muutenkin uraa seurannut, mutta jotenkin vaan ei missään välissä tuollainen hauishaaveri oo jääny mieleen...
 
No vittu. Tuon tarinankin oon kyllä lukenut ja muutenkin uraa seurannut, mutta jotenkin vaan ei missään välissä tuollainen hauishaaveri oo jääny mieleen...

"Super Mega Mass Grand Prix 1998 olikin sitten pahaa katseltavaa Markon faneille. Hän oli löysä ja pieni, tuskin edes tunnistettavissa edellisen vuoden hahmosta. Ja sen kyllä huomasi Markostakin. Kisan jälkeen taas Ouluun ja kului melkein kolme kuukautta ennen kuin hommat alkoivat taas luistaa. Wayne DeMilia oli yhä toiveikas Markon suhteen ja antoi Markolle taas tilaisuuden kilpailla NOC:issa. Marko oli ehtinyt treenata kisaan kuukauden verran ja ollut saman verran dieetillä, kunnes maaliskuun ensimmäisenä päivänä selkätreenin jälkeen hauiskäännössä hänen hauiksensa meni poikki. Kisatreenit loppuivat siihen paikkaan. Käsi leikattiin ja Marko piti kipsiä kuusi viikkoa. Kisat olivat menneet sen saman tien, mutta mies silti jatkoi treenejään, tosin vain jalkoja, koska ylävartaloa ei pystynyt treenaamaan.
"

Sieltä 451 sivultahan se löytyi.
 
Sieltä 451 sivultahan se löytyi.

No löyty löyty, enhän mä sitä tarkoittanukaan. Ihmettelin vaan että mitenkä multa on jotenkin jääny tuo hauiksen katkeaminen rekisteröimättä vaikka ton tarinankin oon lukenu jo aikoja sitten, ja muutenkin oon Maken touhuja seurannu toistakymmentä vuotta...Noh, hyvä kuitenkin että haba saatiin aikoinaan ilmeisen hyvin kursittua kasaan.
 
On kyllä tullut niin paljon hyvää materiaalia Markon blogista viime aikoina, ettei mikään ole ollut yhtä mielenkiintosta seurata. Tuskin kovin moni on nuitakaan juttuja tiennyt ja kuvia nähnyt.

Vähän on tuohon aikaan ollut nuoret kovassa tikissä, mutta nykysinhän tuo menee CBB:nä niin ei noita voi verratakkaan keskenään. :)
 
Nuo kuvat mitä blogissa on, niin on vissiin skannattu jostain kotivalokuvista mitä sieltä lueskelin, eli ei ole netissä ennen missään ollut. Varsinki nuo nuoruuspään kuvat on aika hauskaa katottavaa. Treenileffojakin vielä taitaa saada Makelta nimmarilla varustettuna.

skannaaminen0024.jpg
skannaaminen0023.jpg

skannaaminen0021.jpg
skannaaminen0022.jpg



skannaaminen0032.jpg
skannaaminen0033.jpg
skannaaminen0028.jpg

skannaaminen0034.jpg
skannaaminen0036.jpg
skannaaminen0037.jpg
 
Back
Ylös Bottom