BB PRO Marko Savolainen

Hyljintää estäviä lääkkeitä loppuelämän ja sitten tietty kontrollikäyntejä. Pääosin kuitenki normaalia elämää ellei komplikaatioita ilmaannu jne.

Jos olen ymmärtänyt, niin ei se ihan noin yksinkertaista ole. Kaikki mahdolliset tulehdukset ja muut halutaan varmaan hoitaa mahdollisimman nopeasti pois alta, yms. Se on asia, mikä täytyy ottaa eläessä kuitenkin huomioon.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miken kans oon samoilla linjoilla, että jos reenit heitetään sikseen niin on VARMAA että lihat lähtee vuodessa. Täysin normaali lihainen ukko tulee, oli sitten vaikka 150kg tiukkaa lihaa. Onhan näitä kovia lopettaneita esimerkkejä Dorian yates, kevin levrone yms. jotka totaalisesti heittäneet reenikassin nurkkaan. Nyt ovat ihan normaali äijiä ja jokuaika sitten melko monstereita. Ja myös samaa mieltä oon siinä että jos kerran roinari niin aina roinari. Se vaan on niin että vaikka vuosien reenitauon päästä eksyy salille ja aattelee että nyt vedetään natuna. Niin eipä mee ku kk ja jos sitä pikku nappi satsin vetäsis. Puolen vuoden päästä 2g testoo viikkoon helposti ja muut mukavat päälle... Itse nähnyt läheltä myös tuon munuais rulianssin joka surukseni päättyi tasan vuosi sitten. Siirrännäinen appiukolla kesti 11 vuotta.. Makelle hatun noston paikka että on jaksanut reenailla kovaa dialyysihoitojenkin aikana. Joskus itsekkin ollut sitä hommaa seuraamassa ja potilaat olleet melko väsyneitä koneesta päästyään. Siihen jos on reenit vielä heittänyt päälle niin on kova sana. Olet jo nyt varmasti kovin suomalainen koskaan keho hommissa. Ei sitä enää tartte todistaa.
 
Minusta markon pitäisi keskittyä nyt valmentamiseen ja olisi lähes tyhmää olla ryhtymättä tälle alalle. Kaikki mahdollisuudet ovat nyt omissa käsissä ja siellä pääkopassa. Jos marko ryhtyy treenaamaan kovaa ja menee lavoille niin olen niissä ihmisissä jotka eivät nosta hattua päästään. Omalle papalle kävi siten että munuainen alkoi hylkimään ja se oli siinä.
 
Totta, vaikka Suomeen tulis uusi lihoiltaan isompikin kaveri ku Make ni silti Marko on mulle se idoli Nro #1 siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Tsemppiä jatkoon Make!
 
Miken kans oon samoilla linjoilla, että jos reenit heitetään sikseen niin on VARMAA että lihat lähtee vuodessa. Täysin normaali lihainen ukko tulee, oli sitten vaikka 150kg tiukkaa lihaa. Onhan näitä kovia lopettaneita esimerkkejä Dorian yates, kevin levrone yms. jotka totaalisesti heittäneet reenikassin nurkkaan. Nyt ovat ihan normaali äijiä ja jokuaika sitten melko monstereita.

Lihat varmasti lähtevät kun rasitustaso lasketaan riittävän alas. Missä tämä taso sitten on ja kuinka suuria yksilöllisiä eroja siinä on, onkin sitten toinen kysymys. Mielenkiintoisinta olisi kyllä tietää, mitä kävisi jos roinan avulla hankitut lihat sulateltaisiin ensin pois ja sitten ryhdyttäisiin taas treenaamaan, mutta natuna. Olisiko mahdollista ylittää "natumaksimi", kuinka paljolla ja mistä se tarkalleen ottaen johtuisi?
 
Marko Lavalle!!!!:whip:

Eipäs kuin Marko terveeksi ! :dance2:

Tuli tässä luettua Supermassan kirjan ja siitä alkoi pienimuotoinen fanitus miestä kohtaan.. Sai fiksun vaikutelman kaverista, ja ohjelmaa on nyt tullut tahkottua kyseisestä opuksesta :)

PS. Onko valmentaminen käynyt mielessä ?
 
Joskus itsekkin ollut sitä hommaa seuraamassa ja potilaat olleet melko väsyneitä koneesta päästyään. Siihen jos on reenit vielä heittänyt päälle niin on kova sana..
Tuota väsymys juttua ihmettelin itsekin. Minulla henkilokohtaisesti tuli paljon pirteämpi olo hoidon jälkeen, paitsi jos poisti liikaa nestettä. Kahta treeniä vedin koko ajan.
 
PS. Onko valmentaminen käynyt mielessä ?[/QUOTE]
Nyt vihdoin on aikaa panostaa myös tähän valmennus hommaan. Ois kait se aika alkaa tekemään myös suomi boudareista ISOJA!!! Mutta kaikki aikanaan.
 
Jos marko ryhtyy treenaamaan kovaa ja menee lavoille niin olen niissä ihmisissä jotka eivät nosta hattua päästään. Omalle papalle kävi siten että munuainen alkoi hylkimään ja se oli siinä.[/QUOTE]
Olin kerran valmis uhraamaan terveyteni tälle lajille, mutta en toista kertaa.
 
Miken kans oon samoilla linjoilla, että jos reenit heitetään sikseen niin on VARMAA että lihat lähtee vuodessa.
Tämän kai tajuaa jokainen. Kyse oli siitä, miksei liha pala vaikka mennään reilusti miinus kaloreilla.

Nyt kun on kortisoni lääkitys jatkuvasti päällä, niin jospa sitä nyt laihtus:dance:
 
Tuota väsymys juttua ihmettelin itsekin. Minulla henkilokohtaisesti tuli paljon pirteämpi olo hoidon jälkeen, paitsi jos poisti liikaa nestettä. Kahta treeniä vedin koko ajan.

Ne ketä itse näin koneissa + appiukko oli jo muutenkin aika huonossa kunnossa. Nii luulen että se vaikutti enempi siihen väsymys hommaan. Monesti näytti olevan melkosta kikkailua että yleensäkin sai koko hoidon tehtyä. Siinä alussa se ultrafiltraatio meni yleensä hyvin mutta kun ne käänsi sen suodattimen toisinpäin ja alko hemodialyysi niin verenpaineet romahti aina johonki 60/30 ja siinä koneenhälyttäessä tuikittiin jos monenlaista paineita nostavia lääkkeitä.. Kattelin monesti että voi saatana jos joskus tuohon ralliin ittensä vasiten hommaa niin voi vittu.. Nyt joku vuotta myöhemmin silti tässä taas roinataan, että silleen. Niitä hoitoja kun muistelee niin alkaa taas tuntuun aika turhalta koko roinaushomma.
 
?

Kyllähän minä Mike hyvä sen ymmärrän, että liha pysyy kun sitä rasittaa. Mutta selitäppä se, että jos 100 kiloinen kaveri syö 1500 kaloria, ja treenaa 3-4 tuntia päivässä niin ei liha sula. Tai niinku joskus kun vedin pirin paskaa(älkää ikinä koskeko kyseiseen aineeseen edes sitä yhtä kertaa) vuoden päivät ja treenasin ehkä pari kertaa viikossa enkä saanut painoa alle 100 kilon.

Kyllä tuossa nyt jotain outoa täytyy olla. 15 kiloiselle pikkulapselle lasketaan energian tarpeeksi sairaala oloissa tuo sama 1500kcal/vrk (Lasten ja nuorten hoitotyön käsisirja s. 128). En ymmärrä. Miten voi 100 kiloisella lihaskimpulla olla 3 tunnin treenauksella sama aineenvaihdunta kuin 2 vuotiaalla? Pidempään jatkuneena tuollaisella miinuskalorimäärällä elimistö vielä puolustautuu nimenomaan lihaksista luopumalla, koska se on se kropan konsti vähentää kulutusta.

Kun olen lueskellut Maken kuulumisia dialyysin aikana, niin äskettäin tuli hullu ajatus mieleeni. Treenailikohan Make liikaa tai väärin silloin parhaimmillaankin? Make oli naisten testoilla ja alhaisilla proteiineillakin sellainen mörkö, että kykyjen täytyy olla mielettömät. Älyttömäksihän ne lahjat bodyareenoille on toki tiedettykin. Jotenkin on alkanut tuntumaan, että Maken onnistuessa kympillä hakisi Ronnie vielä ensimmäistään Olympiassa. Olikohan Marko liiankin brutaali ja omistautunut lajille?

Olisi mielenkiintoista kuulla Markon itsensä ajatuksia. Eikös ne pohkeetkin tykänneet juoksusta...
 
Nyt kun on kortisoni lääkitys jatkuvasti päällä, niin jospa sitä nyt laihtus:dance:

Tuo keskustelua herättänyt blogilainaus pari sivua sitten oli pari kuukautta vanha, eli ei kai painonpudotus nyt siirrännäisen saatuasi ole enää tavoitteena?

Tätä ketjua lukiessa sain kuvan, että siirrännäisen kanssa kilpaileminen kickboxingissa ei olisi suositeltavaa. Ja se kai oli ainut syy miksi painoa alas halusit?

Toivottavasti palaat kehonrakennuksen pariin vielä. Olisihan se jo tieteellisestikin mielenkiintoista nähdä miten noin lahjakas ukko natuna kehittyy :)
 
Toivottavasti palaat kehonrakennuksen pariin vielä. Olisihan se jo tieteellisestikin mielenkiintoista nähdä miten noin lahjakas ukko natuna kehittyy :)


Jos oot ihan tosissas niin eikö kilpa-urheilussa se juttu ja varsinkin kehonrakennuksessa ole se että mennään aina eteenpäin?
 
Vaikkei tuo Markon treenaaminen, tai innostuneisuus, niin terveeltä aina kuulosta niin kaikista sairaimpia täällä on nämä paluuta kaipaavat fanit. Fanit, jotka niin tulenpalavasti haluavat Markon palaavan joko bodauksen tai minkä tahansa lajin pariin, jotta heillä olisi joku idoli, jota palvoa.

Ihan niinkuin se äärettömän tärkeän lajin lopettaminen ei olisi muutenkin hankalaa, niin sitten vielä jotkut haikailevat menneitä, muistelevat "kultaisia aikoja" ja haluavat vaan, että asiat olis yhtälailla hyvin niinkuin ennenkin. Jumalauta. Vaikka Marko on melkeen kuollut lajinsa puolesta, niin se ei tunnu riittävän. Vielä pitäis yrittää sen takia, että näkis edes kerran sen Suomen Suurimman Bodarin lavalla. Kuulostaa siltä, että Marko vois teidän super-fanien mielestä vaikka kuolla palatessaan sinne? Kuin hiton itsekkäitä te ootte?

Mä toivon, että Marko ei välitä niistä ihailijoiden puheesta pätkääkään. Eikä anna nuiden kilpien kiillottajien ihailun repiä bodailumuistojen haavoja auki.

Itsehän Marko päätät mitä teet, mut mieti nyt kuitenkin mikä on oikeasti tärkeätä ja mikä ei. Oon vain hetken nähnyt sitä treenimotivaatiota minkä omaat. Siksi luulenkin, että siitä kilpailuun tähtäävästä treenaamisesta tulee olemaan käsittämättömän vaikea päästä eroon. Vaikka saattaisi olla jo aika.
 
Onhan se vaikeaa etenkin itsetunnon kannalta ja siksi suurin osa entisistä bodareista yllättäen vaihtaa kamppailulajeihin. Alitajuinen "kova jätkä" se sitä kaipaa. Kun itsetunto rakennetaan lihasten ja koon ympärille, on se korvattava sitten jollain uskottavalla tavalla ja kamppailulajit ovat hyvinkin tavallinen vaihtoehto.
 
Kuka lopulta kovin jätkä

Onhan se vaikeaa etenkin itsetunnon kannalta ja siksi suurin osa entisistä bodareista yllättäen vaihtaa kamppailulajeihin. Alitajuinen "kova jätkä" se sitä kaipaa. Kun itsetunto rakennetaan lihasten ja koon ympärille, on se korvattava sitten jollain uskottavalla tavalla ja kamppailulajit ovat hyvinkin tavallinen vaihtoehto.

Niinpä kovin jätkä onkin se jo pystyy uransa jälkeen olemaan "tavis".
Monet jää "koukkuun" ja pitää lähes kisa systeemeillä "kuntoaan" yllä vaikkei
enään kilpailisi ollenkaan. Kyllä asia on näin jos olet joskus saavuttanut jotain "suurta"
ei se katoa mihinkään. Olet todistanut sen jo itselle ja pitäis riittää myös muille todisteeksi
että pystyt siihen.
Mutta niinhän se on vaikka olisi tavallinen innokas treenari ja joskus näyttänyt jopa siltä,
niin olet sitä koko loppuelämäsi niin sukulaisten kuin kavereitten kesken.
Vaikka et olisi treenannut vuosiin ja joku näkee sinut pitkän ajan kuluttua...
ja ihmettelee ei se tuokaan kehity vaikka ikänsä treenannut.
 
Back
Ylös Bottom