BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aivan niin. Tämän vuoksi sanoinkin, että muistelen kuulleeni tai lukeneeni. En siis väitä todeksi missään nimessä. Kyseinen aine oli hyvin yleinen 80-luvulla ja sillä ilmeisesti saatiin näyttäviä pumppeja aikaiseksi. Ei siinä mitään väärä ole, että lajissa, jossa kaikki on sallittua, käytetään tollaisia. Ei se vähennä saavutuksia millään tapaa.

Ai mulla on ollut oikein ”ojentaja-syntholkohu”? 😂 Missä tästä kohusta ollaan keskusteltu? Lehdissä? Uutisissa? 🤣 Sehän on vaan hieno homma, että joku luulee mun läträävän tällä mystisellä syntholilla, koska se tarkoittaa, että kädet ovat poikkeuksellisen paksut. Jotain on tehty oikein. 👍
Oot tehnyt paljonkin oikein. Olemalla yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista kehonrakentajista. Amatööritasolla paras.
Ja varustettu sellaisella selällä, jota harvalla ammattilaisellakaan Suomessa on koskaan ollut. Mittasuhteet ja kisapaino toki huomioiden.
Ja noi sun ojentajat on poikkeuksellisen suuret. Siitä se "kohu" joskus lähti täällä.
 
Tässä ketjussa se tuolla jossain on.
Marko itse "vahingossa" tunnusti.
Sitten tais kääntyä just niin että ei Syntholia mutta Esicleneä.
Jotain videon stillikuvia joku postaili ja aika selkeää oli. Sit lopulta Marko itse osallistui keskusteluun.

Saattoi olla niitä aikoja kun viimeisen kerran diettasi kunnolla ja oli menossa kisoihin mut sit munuaisarvot lähti nousemaan.
Katso lukuisat podcast haastattelut. Sanoo kaikissa saman. Testoa on kyllä mennyt hauiksiin, niinkuin kaikkialle muuallekin kehoon. Öljyä vain ja ainoastaan pohkeisiin.
 
Mikä on Bisleyn lempiliike ojentajille?
Ei ole mitään lempiliikettä ojentajille suoranaisesti. Ennemminkin pitäisi kysyä sitä protokollaa, miten ojentajia tulisi treenata ja kuinka usein. Teen yhä ojentajia 2-3 krt/vko ja pyrin aiheuttamaan hypertrofiaa niille muiden lihasryhmien rinnalla (mm. staggered sets). Käsille on myös hyvä pyhittää oma treeni kerran viikossa. Mun käsipriorisaatio-ohjelma keskittyy juurikin tähän hypertrofian tuottamiseen pitkin viikkoa ja se toimii hämmentävän tehokkaasti. Jos haluaa isot kädet, ojentajat ovat juurikin se osa-alue, joka kasvattaa olkavarren paksuutta huomattavasti enemmän kuin hauikset.
 
Ainoo ongelma isojen käsien ja ison selän kanssa on kauluspaidat ja muut kivannäköiset paidat, joita ei voi käyttää, kun omat mitat on niin epäsuhtaiset. Kädet ei mahdu yleensä hihoista sisään nykypäivän paitamalleissa, jotka on tehty alle 40 senttisille olkavarsille.
Eiks kauluspaidat kuten puku nyt muutenkin ole sellainen vaate kappale että jos vähänkin paremmin istuvan haluaa niin kyllä se täytyy mittojen mukaan teettää.
 
Eiks kauluspaidat kuten puku nyt muutenkin ole sellainen vaate kappale että jos vähänkin paremmin istuvan haluaa niin kyllä se täytyy mittojen mukaan teettää.

Ei ainakaan sopivaa löydy, jos nyt hieman sattuu pattia olemaan kertynyt. Vaatteiden mitoituskin on semmonen, että mitä isompaa ottaa nii teltta kasvaa vaan vatsan kohdalle.
 
Koita nyt reppana vaan laittaa se kuva. Suu käy nii vitusti mutta todisteita ei tule. En hirveesti älystä huutelis jos 60v ja käyttäytyy kuin koulukiusattu teini, äiti passaa ja paapoo vielä ja tekee vielä sapuskat?
Ja surullista tässä on se, että sinä joudut oikein miettimään, mitä kirjoitat, sitten kieli keskellä suuta kirjoitat sen takoen etusormillasi sitä näppäimistöä, siinä isin tai äidin ostamassa laitteessa? Minä kirjoitan tätä paskaa kymmensormijärjestelmällä nopeammin kuin sinä osaat edes ajatella, eikä se johdu pelkästään siitä, että sinun aivotoimintasi on kovin hidasta. Sinähän olit se, joka pelkää niitä rokotteita, koska on se suuri salaliitto, globaali juoni, joka kattaa kaiken lääketeollisuuden, kaikki lääkärit jne. tällä planeetalla. Jo tuo pelkästään kertoo mikä on älyllinen tasosi, koska vain kengilleen kuolaava vajaaälyinen voi uskoa moiseen paskaan..:ROFLMAO:
 
Tämä koe oli tehty 30-40-luvun taitteessa vähän sen jälkeen, kun testo oli syntetisoitu ja niille annettiin testoa. Teston vaikutuksia siinä tutkittiin.

Lisää voi lukea kirjasta The Male Hormone, De Kruif 1945
No itseasiassa ei ole sama koe, vaan tämä oli tehty USA:ssa, ja siitä kirjoitti Muscle & Fitness joskus 80-luvun alussa. Ei käytetty aineita, vaan liikuntaa ja lisäravinteita, jos en ihan väärin muista. Samaa on testattu sen jälkeen monissa paikoin, ei se mitään salatiedettä ole..
 
Muutenkin ihan vitun älytön kinastelun aihe "kuka treenaa koviten" mitä vitun väliä sillä edes on🤔
Jos oot bodari niin fysiikka ratkaisee, jos voimailija niin tulokset ratkaisee.
Ei sillä pitäs olla merkitystä onko siihen lopputulokseen kuka milläkin treenillä päässy.

Monesti ne jotka kehuskelee treenin kovuudella on just niitä jotka ei mitään tulosta oo saanu aikaan🤔
Tuossa on vinha perä, koska jokaisen joka treenaa, tulisi treenata pääasiallisena motiivinaan saada se oma lihas maksimaaliseen kasvuun. Se ei ikävä kyllä onnistu muuten, kuin rajaamalla kaiken huomion sen lihaksen optimaaliseen harjoitteluun, ja antaa sitten tulosten hoitaa se kisailu vaikkapa siellä lavalla. Tämän sijasta porukoilla on taipumus tehdä näitä vertailuja tajuamatta, että vaikka olet peilissä se oman elämäsi supersankari ja helvetinmoinen atleetti, niin kaikkien silmät eivät näe sitä samalla tavoin. Tämä on mm. syy siihen, miksi siellä SM- kisoissa on joka vuosi niitä myötähäpeää nostattavia hahmoja,. :LOL:
 
Jos olisin tän foorumin omistaja, pakottaisin tällaset vetelät huutelut loppumaan jollain konstilla. Vähän tyrannimaiseks menis, mut näit on aina ihan vitun raskas lukee ku porukka huutelee toisilleen netissä, eikä mitään OIKEESTI tapahdu. Pelkkää puhetta, joltain potentiaalisesti mielikuvitushahmoilta, jotka luotu internettiä varten. Vuonna 2023 joku Pakkisflaidis tapahtuma ei olis ollenkaan poisluettua edes :LOL:. Sinne mennään, ja riitapukarit vetää toisiaan turpaan kehässä. Voivat yhä vihata toisiaan netissä, & jokeltaa ku pikkulikat, mut häviäjää on kuitenki nöyryytetty, ja saatu jtn oikeeta actioniaki aikaan. Totea ''mul ei oo mitään todisteltavaa teille 😰''--->kirjoita miljoona psykoosintäytteistä voimafantasiaa sipsinrasvasine nakkisorminesi, joissa koitat todistella kaikkea maan ja helvetin väliltä. Valitse vain yksi. Vitun selkärangaton läski troglodyytti.

Imo: kaikki kritiikki, ja poikkeuksellisen vahvat mielipiteet, neuvot yms. vaatii jtn validaatiota. Jos oot joku nössö pask... köhköh ''anonyymi osallistuja'', lukitun tilin takaa huuteleva kakkapylly, ei yhen yhtä vitun videota, kuvaa, MITÄÄN mistä saada sun omasta osaamisesta edes joku peruskuva, ni tuun pitään sitä ikuisesti epäilyttävänä, enkä sinuna olis ihan niin kärkäs ku ehkä olet. Ja tää ei oo nyt mikään sellanen viittaus, et ''näytä naamas, tuun vetää lättyyn!'' tai mitään. Omalla naamalla, ehkä jopa omilla videoilla ku julkisesti esiintyy, ni se kuitenki riittää pistään edes vähän pelkoa perseeseen omista sanomisista. Mut jatkakaa urheaa taisteluanne 🥱.
Sanoo hän, anonyyminä nimimerkin takaa? Ei yhtään tekopyhä vuodatus, siis. Esim. minä olen useaan kertaan todennut, ettei minulla ole mitään motiivia todistella yhtään mitään kenellekään täällä, koska minulle on täysin yhdentekevää, uskotteko te vai ette, ja syynkin miksi: Syy on edelleen se, että jos minä annan esim. kokemukseen ja loputtomaan kokeiluun perustuvia treenivinkkejä, onko se minulta pois, jos kukaan ei niistä mitään opi? Olen linkittänyt muutamia videoitakin, ja noin 0 henkilöä on ne katsonut, vielä vähemmän kokeillut tekniikoita, joita videolla demoaa henkilöt, joilla on enemmän massaa ja kokemusta kuin noin 99% suomalaisista. No, minä olen treenissäni objektiivinen ja olen kokeillut, huolella, ja toimii. Arvatkaa kenen etu se on, jos löytää paremman tien sinne, minne noin kaikki täällä pyrkii? Sen henkilön, jonka lihas kasvaa kun sitä stimuloidaan paremmin, vai teidän, jotka dissaatte kaikkea mitä ette itse tiedä? :ROFLMAO:
 
Ja surullista tässä on se, että sinä joudut oikein miettimään, mitä kirjoitat, sitten kieli keskellä suuta kirjoitat sen takoen etusormillasi sitä näppäimistöä, siinä isin tai äidin ostamassa laitteessa? Minä kirjoitan tätä paskaa kymmensormijärjestelmällä nopeammin kuin sinä osaat edes ajatella, eikä se johdu pelkästään siitä, että sinun aivotoimintasi on kovin hidasta. Sinähän olit se, joka pelkää niitä rokotteita, koska on se suuri salaliitto, globaali juoni, joka kattaa kaiken lääketeollisuuden, kaikki lääkärit jne. tällä planeetalla. Jo tuo pelkästään kertoo mikä on älyllinen tasosi, koska vain kengilleen kuolaava vajaaälyinen voi uskoa moiseen paskaan..:ROFLMAO:
Alan kallistua siihen että tää kaveri on psyk osastolla, ja tietyt viikonpäivät pääsee nettii ,kun ilmestyy kuin tyhjästä.
 
Ei koskaan riittävän isot, vaikka vaimon mielestä liian isot. 😂 Ainoo ongelma isojen käsien ja ison selän kanssa on kauluspaidat ja muut kivannäköiset paidat, joita ei voi käyttää, kun omat mitat on niin epäsuhtaiset. Kädet ei mahdu yleensä hihoista sisään nykypäivän paitamalleissa, jotka on tehty alle 40 senttisille olkavarsille. Se on sinänsä harmi mutta minkäs teet, kun oma persoona on pitkälti ollut sen yli 30 vuotta, että on lihaksia. Kyllä mä jossain kohtaa himmailen salit minimiin ja laihdutan itteni ”normaalin” kokoiseksi. Sit saa pukea kivoja vaatteita ylle.
Mentiin vaimon kanssa naimisiin joskus siinä 80- luvun puolessa välissä, ja pitihän sitä paita olla sulhasella, joten se käytiin varta vasten ostamassa. Se oli silloin sopiva, istui nuoren miehen päälle hyvin, jopa hiukan väljästi kuten ajan tyyli edellytti. Lyhythihainen kauluspaita. Valkoiselle on niukasti käyttöä, joten se jäi kaappiin, ja kulki muutoissa mukana aina 90-luvulle asti. Treenaaminen alkoi 80-luvun lopulla, ja kun löysin paidan kaapista joskus siinä 95-96 ja sovitin päälle, niin kyynervarsi ei enää mahtunut hihan läpi. Halvalla hyvä paita, kerran käytetty, kuin uusi..Hivenen nauratti sillä kohtaa..

Nyt on jo pitkään ostettu paidat koossa 5XL, lähin koko joka ei kiristä hartioista ja joka istuu rennosti. Kun menee johonkin XXL tms. urheilukauppaan tai markettiin etsimään vaatetta, niin kengät on ainoat jotka mahtuu päälle, kun koko muu valikoima loppuu XL kokoon. Jos myyjä tulee pyörimään jaloissa, se on helppo karkottaa kun kysyy, että "mitäs teillä on koossa 5XL?" Ilmeet puhuu puolestaan, heppua ei sen koommin näy.. Sitä ihmettelen, että treenivaatteetkin on lasten kokoja, pitää jenkeistä tilata, jos haluaa kunnollista päälle? Esim. Tiendan verkkarit aikoinaan, niitä sai 7-8XL kokoon asti..:ROFLMAO:
 
Alan kallistua siihen että tää kaveri on psyk osastolla, ja tietyt viikonpäivät pääsee nettii ,kun ilmestyy kuin tyhjästä.
Tai sitten en vaan vietä kaikkea aikaani täällä, vaan elän elämääni todellisuudessa, treenailen, käyn kaupassa, laitan perheelle ruokaa jne. Sitä on someaddikti-poloisen aina vaikea ymmärtää, että somen ulkopuolellakin on elämää? Kannattaisiko kokeilla joskus?? :ROFLMAO:
 
Tai sitten en vaan vietä kaikkea aikaani täällä, vaan elän elämääni todellisuudessa, treenailen, käyn kaupassa, laitan perheelle ruokaa jne. Sitä on someaddikti-poloisen aina vaikea ymmärtää, että somen ulkopuolellakin on elämää? Kannattaisiko kokeilla joskus?? :ROFLMAO:

Näyttää suurin osa sinun viesteistä foorumille olla muille vittuilemista.

Onko se sinusta sitten hyvää ajankäyttöä?
 
Sanoo hän, anonyyminä nimimerkin takaa? Ei yhtään tekopyhä vuodatus, siis. Esim. minä olen useaan kertaan todennut, ettei minulla ole mitään motiivia todistella yhtään mitään kenellekään täällä, koska minulle on täysin yhdentekevää, uskotteko te vai ette, ja syynkin miksi: Syy on edelleen se, että jos minä annan esim. kokemukseen ja loputtomaan kokeiluun perustuvia treenivinkkejä, onko se minulta pois, jos kukaan ei niistä mitään opi? Olen linkittänyt muutamia videoitakin, ja noin 0 henkilöä on ne katsonut, vielä vähemmän kokeillut tekniikoita, joita videolla demoaa henkilöt, joilla on enemmän massaa ja kokemusta kuin noin 99% suomalaisista. No, minä olen treenissäni objektiivinen ja olen kokeillut, huolella, ja toimii. Arvatkaa kenen etu se on, jos löytää paremman tien sinne, minne noin kaikki täällä pyrkii? Sen henkilön, jonka lihas kasvaa kun sitä stimuloidaan paremmin, vai teidän, jotka dissaatte kaikkea mitä ette itse tiedä? :ROFLMAO:
Niin no ei mun käsissä. Voisin olla valmis siihen et pitää esittää henkkarit Mikelle tai Tard Fuckenbergille✊🤣. Oma kuva pakollinen. Sama netin tuoma vastuuttomuus yhä, mut mitä ikinä sanotkaan, ni kaikki tietää sun olomuodon yms. Voin luvata, että 100% foorumeista yleinen rohkeuden taso tippuis ihan kiitettävästi. Hyvässä & pahassa, mulla on kyllä ihan vitusti esim. videoita. En tod väitä, että ne antais kuvaa mistään elämää suuremmasta treenifilosofista tai mitään, mut ne antaa kuitenki JONKUN kuvan, ja niitä voi käyttää mua vastaanki. Kasvot nimimerkille. Tämä on... mielestäni rehtiä, ja läpinäkyvää. Huom. siis videot/kuvat nyt olennaisia tässä sen vuoksi, että treenaus on käytännön tekemistä. Todistekappale omasta uskottavuudesta voinee olla jtn muutakin, ketjun aiheesta riippuen. Eli esim. jos nyt alkaisin väitteleen jostain keharoinnista(mistä en tiiä vittu yhtään mitään, enkä halua), niin sä voisit tarkistaa vaikka sen mun olomuodon ja todeta, että oon ihan selkeesti ulkona elementistäni. Takaan myös, et mitä ikinä tänne kirjotan, ni sama pätee livenä. Mut älä luota muhun. Oon vaan yks paskaperse muiden joukossa internetissä ;=). Näin sen kuitenki kuuluu mennä, tai vedät vaan jtn roolia. Jos oot yhtä vittumainen netin ulkopuolella mitä täällä, ni nostan rehdisti kyllä sombreroani.

Mä toivon että niitä ujoja poikia 😶‍🌫️, joilla on ainoastaan netissä kova ääni, & täällä solvaatte julkkiksia(jotka ihan sama paskaa ku kaikki muutki), tuntemattomia ihmisiä yms. armotta vituttaa ees vähän lukee tätä(nah), ja meette itseenne. Mut heh. Eihän se oiskaan enää kivaa, & vaatis vähän giguliaki. Ja edelleen Roboz: todistelet silti hyvin kiihkeästi, vaikka väität, ettei tarvetta moiseen. Miten et nää tätä? Jokaikinen sun viestis on 100% todistelua, tai sen yrittämistä. Mutjoo... vitun räkänen basic bitch ketju#44546546, missä ei tapahdu mitään. Ennen täällä sentään porukka postaili jtn oikeeta tekemistäki, treenivideoitaki.
 
Niin no ei mun käsissä. Voisin olla valmis siihen et pitää esittää henkkarit Mikelle tai Tard Fuckenbergille✊🤣. Oma kuva pakollinen. Sama netin tuoma vastuuttomuus yhä, mut mitä ikinä sanotkaan, ni kaikki tietää sun olomuodon yms. Voin luvata, että 100% foorumeista yleinen rohkeuden taso tippuis ihan kiitettävästi. Hyvässä & pahassa, mulla on kyllä ihan vitusti esim. videoita. En tod väitä, että ne antais kuvaa mistään elämää suuremmasta treenifilosofista tai mitään, mut ne antaa kuitenki JONKUN kuvan, ja niitä voi käyttää mua vastaanki. Kasvot nimimerkille. Tämä on... mielestäni rehtiä, ja läpinäkyvää. Huom. siis videot/kuvat nyt olennaisia tässä sen vuoksi, että treenaus on käytännön tekemistä. Todistekappale omasta uskottavuudesta voinee olla jtn muutakin, ketjun aiheesta riippuen. Eli esim. jos nyt alkaisin väitteleen jostain keharoinnista(mistä en tiiä vittu yhtään mitään, enkä halua), niin sä voisit tarkistaa vaikka sen mun olomuodon ja todeta, että oon ihan selkeesti ulkona elementistäni. Takaan myös, et mitä ikinä tänne kirjotan, ni sama pätee livenä. Mut älä luota muhun. Oon vaan yks paskaperse muiden joukossa internetissä ;=). Näin sen kuitenki kuuluu mennä, tai vedät vaan jtn roolia. Jos oot yhtä vittumainen netin ulkopuolella mitä täällä, ni nostan rehdisti kyllä sombreroani.

Mä toivon että niitä ujoja poikia 😶‍🌫️, joilla on ainoastaan netissä kova ääni, & täällä solvaatte julkkiksia(jotka ihan sama paskaa ku kaikki muutki), tuntemattomia ihmisiä yms. armotta vituttaa ees vähän lukee tätä(nah), ja meette itseenne. Mut heh. Eihän se oiskaan enää kivaa, & vaatis vähän giguliaki. Ja edelleen Roboz: todistelet silti hyvin kiihkeästi, vaikka väität, ettei tarvetta moiseen. Miten et nää tätä? Jokaikinen sun viestis on 100% todistelua, tai sen yrittämistä. Mutjoo... vitun räkänen basic bitch ketju#44546546, missä ei tapahdu mitään. Ennen täällä sentään porukka postaili jtn oikeeta tekemistäki, treenivideoitaki.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, en vittuile, mutta onko sulla lukihäiriö tai vastaava? Jotenki tulee semmonen kuva vaan tuosta ajatuksen virrasta.
 
Oot tehnyt paljonkin oikein. Olemalla yksi kaikkien aikojen parhaista suomalaisista kehonrakentajista. Amatööritasolla paras.
Ja varustettu sellaisella selällä, jota harvalla ammattilaisellakaan Suomessa on koskaan ollut. Mittasuhteet ja kisapaino toki huomioiden.
Ja noi sun ojentajat on poikkeuksellisen suuret. Siitä se "kohu" joskus lähti täällä.
Amatööritasolla ei todellakaan ole ollu paras..
 
Back
Ylös Bottom