BB PRO Marko Savolainen

"Muistelen kuulleeni tai lukeneeni". Juuri tämmöistä mutu huhuista lähtee kaikki paska liikkeelle kuten sinun ojentaja-synthol "kohu".
Näet kyllä bodarina että Markon hauikset oli ihan oikeat. Läpi vuoden aina ja kokoajan järjettömän kokoiset. Korostan, aivan eri levelillä kuin Suomessa kenelläkään tällä hetkellä.
Mentulan kädet ovat olleet myös todella isot. Mutta samalla tavalla eivät olleet härskit kuin Markolla.
Aivan niin. Tämän vuoksi sanoinkin, että muistelen kuulleeni tai lukeneeni. En siis väitä todeksi missään nimessä. Kyseinen aine oli hyvin yleinen 80-luvulla ja sillä ilmeisesti saatiin näyttäviä pumppeja aikaiseksi. Ei siinä mitään väärä ole, että lajissa, jossa kaikki on sallittua, käytetään tollaisia. Ei se vähennä saavutuksia millään tapaa.

Ai mulla on ollut oikein ”ojentaja-syntholkohu”? 😂 Missä tästä kohusta ollaan keskusteltu? Lehdissä? Uutisissa? 🤣 Sehän on vaan hieno homma, että joku luulee mun läträävän tällä mystisellä syntholilla, koska se tarkoittaa, että kädet ovat poikkeuksellisen paksut. Jotain on tehty oikein. 👍
 

Liitteet

  • IMG_8442.jpeg
    IMG_8442.jpeg
    117,1 KB · Katsottu: 559
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei vaikuta lihaksen muotoa kasvattavasti. Jos ette tiedä niin hormoneja piikktetään lihakseen, lihaksiin. Ja hyvin usein sinne pistokohtaan pieni tulehdus syntyy.

Itse asiassa sillä voi olla pientä vaikutusta lihaksen kasvuun.

Isoissa lihaksissa vaikutusta ei varmasti ole, mutta pikku lihaksissa kuten hauiksissa voi olla.

Idea on siis siinä että ennen treeniä lyödään öljyt (testoa/anabolisia) lihakseen ja sitten reenaamaan.
Jokainen tietää että kunnon pumpissa lihas tuntuu siltä että se rähjää, tähän kun lisätään se että siellä lihaksen sisällä on "ylimääräistä tavaraa" niin paine lihaksessa on entistä suurempi jolloin lihas kalvoon kohdistuva venytys on myös suurempi ja tämä voi aiheuttaa paikallista lihaskasvua.

Tästä nyt ei varmasti mitään tutkimusta löydy sitä kaipaavalle, mutta moni bodari tuon uskoo vaikuttavan.
 
Tämän vuoksi sanoinkin, että muistelen kuulleeni tai lukeneeni. En siis väitä todeksi missään nimessä. Kyseinen aine oli hyvin yleinen 80-luvulla ja sillä ilmeisesti saatiin näyttäviä pumppeja aikaiseksi.
Tässä ketjussa se tuolla jossain on.
Marko itse "vahingossa" tunnusti.
Sitten tais kääntyä just niin että ei Syntholia mutta Esicleneä.
Jotain videon stillikuvia joku postaili ja aika selkeää oli. Sit lopulta Marko itse osallistui keskusteluun.

Saattoi olla niitä aikoja kun viimeisen kerran diettasi kunnolla ja oli menossa kisoihin mut sit munuaisarvot lähti nousemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Marko löi esicleneä hauiksiin mm. vuonna 1993 voittaessaan sm-kullan, tätä ainetta käytti myös Kevin Levrone (ojentajiin) ja moni muu. Marko käytti ainakin kerran syntholia pohkeisiin, en muista vuotta tarkkaan, mutta se oli joko -98 tai 2000 luvun alku.

 
Millä selitetään Jorma Rädyn kädet sitten nuorempana, ihan samanlaiset ne oli silloin ja niistä kuuluisa. Oli jopa kovemman näköinen kun ei ollut niin kuiva kunto kuin MM- vuonna. Mistä oikeasti legenda nyt revittiin tähän, seuraavaksi varmaan kaadetaan hautakiviä...
 
Ai mulla on ollut oikein ”ojentaja-syntholkohu”? 😂 Missä tästä kohusta ollaan keskusteltu? Lehdissä? Uutisissa? 🤣 Sehän on vaan hieno homma, että joku luulee mun läträävän tällä mystisellä syntholilla, koska se tarkoittaa, että kädet ovat poikkeuksellisen paksut. Jotain on tehty oikein. 👍
Minkäs kokoiset noi nykyään on?
 
Minkäs kokoiset noi nykyään on?
Ei koskaan riittävän isot, vaikka vaimon mielestä liian isot. 😂 Ainoo ongelma isojen käsien ja ison selän kanssa on kauluspaidat ja muut kivannäköiset paidat, joita ei voi käyttää, kun omat mitat on niin epäsuhtaiset. Kädet ei mahdu yleensä hihoista sisään nykypäivän paitamalleissa, jotka on tehty alle 40 senttisille olkavarsille. Se on sinänsä harmi mutta minkäs teet, kun oma persoona on pitkälti ollut sen yli 30 vuotta, että on lihaksia. Kyllä mä jossain kohtaa himmailen salit minimiin ja laihdutan itteni ”normaalin” kokoiseksi. Sit saa pukea kivoja vaatteita ylle.
 
Ei koskaan riittävän isot, vaikka vaimon mielestä liian isot. 😂 Ainoo ongelma isojen käsien ja ison selän kanssa on kauluspaidat ja muut kivannäköiset paidat, joita ei voi käyttää, kun omat mitat on niin epäsuhtaiset. Kädet ei mahdu yleensä hihoista sisään nykypäivän paitamalleissa, jotka on tehty alle 40 senttisille olkavarsille. Se on sinänsä harmi mutta minkäs teet, kun oma persoona on pitkälti ollut sen yli 30 vuotta, että on lihaksia. Kyllä mä jossain kohtaa himmailen salit minimiin ja laihdutan itteni ”normaalin” kokoiseksi. Sit saa pukea kivoja vaatteita ylle.
Voin vaan kuvitella miten vaikeaa on löytää sopivia kauluspaitoja noilla mitoilla. Ite olen siima, mut monet nykyajan paidat ja takit on tehty kyllä anorektikoille kun itelläkin jotkut muuten istuvat paidat ja takit kinnaa käsistä tai selästä ja sit ei viitsi ostaa sellaista jossa helma polvien alapuolella.
 
Onko tästä tulkittavissa että mittaa löytyy 40cm? 😂

Ei vaan, ihan mielenkiinnosta kyselen, kun onhan noi nyt saatanan isot.
Ilman pumppia reilu 90 kiloisena offikunnossa ne on olleet about 50,5-51cm. Pumpissa en ole koskaan mitannut, kun en salille ole mittanauhaa mukanani kantanut. Kisakireenä ja 79kg painoisena ne oli 48cm.
 
Ei koskaan riittävän isot, vaikka vaimon mielestä liian isot. 😂 Ainoo ongelma isojen käsien ja ison selän kanssa on kauluspaidat ja muut kivannäköiset paidat, joita ei voi käyttää, kun omat mitat on niin epäsuhtaiset. Kädet ei mahdu yleensä hihoista sisään nykypäivän paitamalleissa, jotka on tehty alle 40 senttisille olkavarsille. Se on sinänsä harmi mutta minkäs teet, kun oma persoona on pitkälti ollut sen yli 30 vuotta, että on lihaksia. Kyllä mä jossain kohtaa himmailen salit minimiin ja laihdutan itteni ”normaalin” kokoiseksi. Sit saa pukea kivoja vaatteita ylle.
Käyt sen yhden kisan verran vielä kisaamassa, voitat sen kortin jonka jälkeen posehousut naulaan ja ukko "normaalin" kokoiseksi eläkkeelle 🤝🏻.
 
Jorma Rädyn vika kisa taisi olla 1982 joten on kyllä vastenmielistä tuoda häntä tähän öljymiesten kisailuun, hävetkää. Räty kisasi myös voimanostossa ja sieltä liiton sivuilta voi käydä katsomassa tuloksia.
 
Viimeksi muokattu:
Jorma Rädyn vika kisa taisi olla 1982 joten on kyllä vastenmielistä tuoda häntä tähän öljymiesten kisailuun, hävetkää. Räty kisasi myös voimanostossa ja sieltä liiton sivuilta voi käydä katsomassa tuloksia.
No aiemminhan sita esiclenea oli saatavilla paljon paremmin kun nyt ja mahdollisuus kayttoon parempi. Vai vaitatko etta Jorma oli natu? Ei tietenkaan, sitapaitsi mita valia silla on jos Esiclenea on tuikattu hauikseen jos testausta ei ollut olemassa? Ei mitaan havettavaa. Se kun ei ole oljya.
 
Markoa livenä säännöllisesti Oulussa näkevänä voin sanoa että huppari ja housut jalassa hän näyttää siltä ,ettei treenaa laisinkaan . Kuitenkin Insta kuvien perusteella pitäis olla hyvässä kunnossa. Voihan tuo toki olla ettei ole ollenkaan rasvaa ja siksi näyttää treenatulta. Selaa myös puhelinta samalla kun ajaa polkupyörällä toivottavasti ei satu onnettomuutta.
 
No aiemminhan sita esiclenea oli saatavilla paljon paremmin kun nyt ja mahdollisuus kayttoon parempi. Vai vaitatko etta Jorma oli natu? Ei tietenkaan, sitapaitsi mita valia silla on jos Esiclenea on tuikattu hauikseen jos testausta ei ollut olemassa? Ei mitaan havettavaa. Se kun ei ole oljya.
Kuka tahansa, joka on testoa lätkinyt kroppaansa, on samalla lätrännyt jonkinasteisten öljyjen kanssa. Tuskin nyt Jormakaan mikään natikka ollut. 😂
 
Back
Ylös Bottom