BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka moniin Markon juttuihin suhtaudun varauksella niin treenimetodeja en kyseenalaista, senverran kovaa tahtia takoi valtavat lihakset joita ei tosiaan millään satujumpalla hankita.

60cm_käsi.jpg


Harvalla 20v jannulla on 60cm hanska, saatika sellaisella joka 16 vuotiaana painoa 50kg ja risat.
 
Eiks tohon pitäis nyt sanoa, että koska Markolla oli isot lihakset, niin se ei tiedä miten lihaksia tehdään, koska se mikä Makella toimi, ei välttämättä toimi muilla. Joten kannattaa ne ohjeet ottaa mahdollisimman laihalta joka parhaimmassa tapauksessa ei ole edes salilla käynyt. Näinhän tää toimii Pakkotoistolla.
 
Markon voimat olivat myös aivan käsittämättömää luokkaa. Mies olisi helposti penkannut yli 300 kiloa jos olisi sitä lähtenyt priorisoimaan.
Tätä en kyllä itse ainakaan usko. Kukaan suomalainen ei tuota virallisesti ole tehnyt. Yli 300kg raw-penkkaajat ovat yleensä jo lähtökohtaisesti rakenteeltaan raamikkaita ja hyvin todennäköisesti paksulla luustolla/nivelillä varustettuja. Marko ei rakenteellisesti näyttäisi kovin todennäköiseltä +300kg raw-penkkaajalta.
 
Tätä en kyllä itse ainakaan usko. Kukaan suomalainen ei tuota virallisesti ole tehnyt. Yli 300kg raw-penkkaajat ovat yleensä jo lähtökohtaisesti rakenteeltaan raamikkaita ja hyvin todennäköisesti paksulla luustolla/nivelillä varustettuja. Marko ei rakenteellisesti näyttäisi kovin todennäköiseltä +300kg raw-penkkaajalta.
Mä uskon. Se ei koskaan ottanu maksimiykkösiä vaan pumppaili yli kahdensadankilon painoilla sarjoja. Marko on niin vaatimaton, että kun juttelin sen kanssa niin se itse vähätteli, ettei se ”varmaan” olis kauheesti yli 260 saanut. Mut siltikin, Marko ei siis koskaan keskittynyt penkissä penkkaamiseen vaan penkki oli yksi liike muiden joukossa kun treenattiin rintaa. Mieti nyt jos bodaustreenillä voimat kasvaa noihin mittoihin, se olis aivan takuulla saanut sen 300 kiloa, jos olisi keskittynyt penkkipunnerrukseen lajina bodauksen sijaan.
 
Mä uskon. Se ei koskaan ottanu maksimiykkösiä vaan pumppaili yli kahdensadankilon painoilla sarjoja. Marko on niin vaatimaton, että kun juttelin sen kanssa niin se itse vähätteli, ettei se ”varmaan” olis kauheesti yli 260 saanut. Mut siltikin, Marko ei siis koskaan keskittynyt penkissä penkkaamiseen vaan penkki oli yksi liike muiden joukossa kun treenattiin rintaa. Mieti nyt jos bodaustreenillä voimat kasvaa noihin mittoihin, se olis aivan takuulla saanut sen 300 kiloa, jos olisi keskittynyt penkkipunnerrukseen lajina bodauksen sijaan.
Muistaakseni jollain 2014-2015 videolla Jukka naureskeli Markon ”bodaus” tekniikalle penkissä ja juuri sillä, että siinä treenataan ihan puhtaasti rintaa eikä liikettä. Jos olisi treenannut sitä oikeasti liikkeenä niin varmasti olisi romut kasvaneet huomattavasti
 
Muistaakseni jollain 2014-2015 videolla Jukka naureskeli Markon ”bodaus” tekniikalle penkissä ja juuri sillä, että siinä treenataan ihan puhtaasti rintaa eikä liikettä. Jos olisi treenannut sitä oikeasti liikkeenä niin varmasti olisi romut kasvaneet huomattavasti

Katsoin videon toissapäivänä ja ei Jukka siinä kyllä mitään naureskellut.
 
Vaikka oonki vähätelly Maken treenejä, niin on se kyllä ollu mielettömän vahva. Mäki uskon et olis penkannu 300 jos ois keskittyny penkkiin tosissaan. Veikkaan et Markolla on ollu suhteessa normijamppaan todella iso osa nopeita lihassoluja. Huomaa kaikesta sen tekemisestä että räjähtävyyttä on ollu hitosti. Eikö niissä kovimmissa treeneissä pudotussarjat alkanu ihan parist kolmesta toistosta? Jossain Marko ite näin muistaakseni sanonu. Eli lähtöpainot ollu sarjoissa tosi kovat eikä missään yksittäisessä sarjassa kovin paljon toistoja, mutta yhdessä sarjassa tosi monta pudotusta ja kokonaistoistomäärä toki suuri. Mutta ton tyyppinen treeni kehittää just niitä nopeita lihassoluja tehokkaasti. Se on varmasti ollu yks iso syy miks Marko kasvo niin nopeesti ja isoksi. Siksi varmaan kamppailulajeissakin kehitty niin hyvin ja varmaan kaikessa olis pärjänny missä nopeutta vaaditaan..

Ps. Pakko myöntää et oon vähän provonnu noita Markon treenejä osittain siksi, koska en vaan pidä kovintakaan kehonrakennustreeniä oikeesti kovana treenaamisena.. En sen kummemmin jaksa perustella, mutta aika monipuolinen tausta on itselläkin ja on tullu treenattua bodauspainotteisesti salilla aina ja kovaakin on treenattu, vaikka ei kukaan tietysti voi uskoa, että joku muukin kun Marko pystyy treenaamaan niin kovaa, mut ois voinu Markoltakin jäädä tekemättä jotkut treenit.. Mutta eihä kukaan nobody voi treenata yhtä kovaa vai mitä?
 
Katsoin videon toissapäivänä ja ei Jukka siinä kyllä mitään naureskellut.
Katsoin myös itse äsken ja sen verran nähtävästi muisti petti melkein yhdeksän vuoden takaisesta videosta, että ei se siinä tosiaan lattialla pyöri ja naura. Marko kysyy mitä maestro on mieltä tekniikasta ja siihen Jukka naureskellen toteaa ettei uskalla sanoa mitään koska fanit syö elävältä mutta toteaa, että rinnalle se menee. Tähän Marko toteaa ettei ole koskaan tehnyt mitään voimapenkkiä.
 
Back
Ylös Bottom