BB PRO Marko Savolainen

Onhan tässä ongelmaa kun yritämme persu avohoitopotilaiden kanssa yhdessä ottaa selvää ihmisten seksuaalisuuden monimuotoisuudesta keskustelussa johon tulin vedetyksi mukaan yhden kirjoitusvirheen ansiosta.
Kyse on hyvin vakavasta ongelmasta johon varmasti tulevaisuuden historioitsijat tämän kansallisarkiston aarteen ansiosta sadan vuoden päästä saavat jonkinlaista selvyyttä aikaan
Jos minua tarkoitat, niin kerro missä olen väärin sanonut.
Ja tuo monimuotoisuus, mitä se tarkoittaa?
Olisiko kuitenkin niin että biseksuaalinen mies tarkoittaa homoa?

Ja nuo puolue poliittiset asiat voit jättää eri keskusteluihin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valitan, äitini tuskin kykenee tulkitsemaan yhtään sujuvammin tuollaista kirjoitusvirheitä vilisevää apukoulu-tason tekstiä
Joo no ajattelinkin ettei äitisikään hyvin jäsennetyltyä ja oikeaoppisesti kirjoitettua tekstiä kykene ymmärtämään .Koska lukutaito ei ehkä hänelläkään liene ole ollut se aivan tärkein asia elämässä. Joten olen pahoillani etten voinut asiaani ilmaista ääniviestinä.Ikävä kun teillä kulkee tuo vähä osaisuus periintyvänä sukupolvittain.
Onneksi toki nykyään myös teistä jotka ette ehkä kuitenkaan sitä toimeentuloa ja sivistystä pysty perinnöllisistä syistä kouluttautumalla hankkimaan pidetään myös yhteiskunnan ja vapaaehtoistyön puolelta huolta.
Kuitenkin ehkä suosittelisin sen luku ja luetun ymmärtämisen taidon hankkimista
Se helpottaisi paljonkin elämässä kuten esimerkiksi Kelan etuuksien saamista.
 
Jos minua tarkoitat, niin kerro missä olen väärin sanonut.
Ja tuo monimuotoisuus, mitä se tarkoittaa?
Olisiko kuitenkin niin että biseksuaalinen mies tarkoittaa homoa?

Ja nuo puolue poliittiset asiat voit jättää eri keskusteluihin.
Itse asiassa yritin kyllä vastata Suntsun pohdiskeluun.
En sinulle millään muotoa.

Mikäli vähän vakavammin puhutaan niin todellisuudessa moni homoseksuaali joka on kaapissa mieltää hyvin mielellään itsensä bi seksuaaliksi Arvelisin että valehdellen näin jopa itselleen koska se että on aidosti homoseksuaali on hyvin monelle erittäin arka paikka ja se yritetään itsessä kieltää viimeiseen saakka vaikka sitten nimeämällä itsensä bi seksuaaliksi. Seksin harrastaminen kun kuitenkin suurimmalle osalle kuitenkin onnistuu molempien sukupuolien kanssa
Tämän osoittavat poikkeukselliset tilanteet jossa sitä tapahtuu kuten ennen vankiloissa
Nykyään vankilat ovat homofobisimbia paikkoja ainakin Suomessa
Samoin Tom of Finland eli Touko Laakso kertoi muistelmissaan sodan aikana tapahtuneista homoseksuaaleista suhteista.
Henkilöiden kanssa jotka myöhemmin olivat tavallisia perheellisiä miehiä jne ..
On tietysti osa ihmisistä joille se homoseksualinen identiteetti on niin voimakas ettei seksuaalisuuden harjoittaminen eri sukupuolen kanssa yksinkertaisesti onnistu.
Vaikea ainakin minun sanoa mistä tämä eroavaisuus johtuu
En tiedä onko asiasta minkäänlaista tutkimusta tai vastaavaa olemassa
 
Joo no ajattelinkin ettei äitisikään hyvin jäsennetyltyä ja oikeaoppisesti kirjoitettua tekstiä kykene ymmärtämään .Koska lukutaito ei ehkä hänelläkään liene ole ollut se aivan tärkein asia elämässä. Joten olen pahoillani etten voinut asiaani ilmaista ääniviestinä.Ikävä kun teillä kulkee tuo vähä osaisuus periintyvänä sukupolvittain.
Onneksi toki nykyään myös teistä jotka ette ehkä kuitenkaan sitä toimeentuloa ja sivistystä pysty perinnöllisistä syistä kouluttautumalla hankkimaan pidetään myös yhteiskunnan ja vapaaehtoistyön puolelta huolta.
Kuitenkin ehkä suosittelisin sen luku ja luetun ymmärtämisen taidon hankkimista
Se helpottaisi paljonkin elämässä kuten esimerkiksi Kelan etuuksien saamista.
Olkoon En jatka enää tätä ja olisin poistanut tämänkin jos olisin ehtinyt.
Sama mitä vastaat mutta eiköhän tämän jouda lopettaa
 
Jos minua tarkoitat, niin kerro missä olen väärin sanonut.
Ja tuo monimuotoisuus, mitä se tarkoittaa?
Olisiko kuitenkin niin että biseksuaalinen mies tarkoittaa homoa?

Ja nuo puolue poliittiset asiat voit jättää eri keskusteluihin.
Vaikutat homofoobiselta ihmiseltä tai sellaiselta, jolla on kapea elämänkokemus joko iän tai muiden syiden takia. Yleisesti vain omasta miehisyydestään epävarmalla ihmisellä on tarve luokitella hatarin perustein toisia herkästi esim. juuri homoiksi. Tänä päivänä tuolla nyt ei pitäisi muutenkaan olla mitään merkitystä. Aikaisemmasta elämästä minulla on kokemusta hengellisistä piireistä ja siellä niillä, jotka kiivaimmin saarnasivat "haureutta" vastaan oli ns. omia luurankoja kaapissa.
Biseksuaali on ihminen, jolla on seksuaalista kiinnostusta kumpaankin sukupuoleen, vaikka se harvemmin nyt ihan tasan meneekään. Naisilla ja miehillä ei tässä mitään eroa ole, naiset ovat vaan tällaisten asioiden suhteen avoimempia. Kuten tuossa aikaisemmin mainittu Kata Kärkkäinen sanoi, kiinnostusta on nimenomaan ihmiseen, sukupuoli voi vaihdella.
Tunnustan, etten oikein tykkää katsella miespareja, lesboja helpommin. Enemmän hämmästyttää silti jotkut fetissit, mutta ei se minulta ole pois. Näitä asioita on joutunut työstämään itsensä kanssa, vaikka aina olenkin tiedostanut, ettei kukaan ole 100 prosenttisesti mitään. Eli eläköön kukin sen mukaan, mikä parhaiten onnelliseksi tekee, muita häiritsemättä tai loukkaamatta. En kaipaa mitään kaapista ulos tulemisia esim. urheilijan kohdalla (tai mikään muukaan hänen seksuaalisuuteensa liittyvä), kiinnostaa vain se urheilusuoritus. Sama pätee viihdetaiteiljoihin tai vaikka poliitikkoihin. Tuntuisi pöljältä arvioida Pekka Haavistoa homouden perusteella.
 
Se kun joku Juha ottaa sinut takaapäin,suutelee kaulalle ja tunnet hänen parran ihollasi,niin tottakai se tuntuu erikoiselta ensin,samahan se oli naisen kans ku eka kerran pimppiä sai "Jee,nyt se tapahtuu ja meikä on mies".
Mies miehen kans sama asia,mutta" Jee,nyt meikästä tule eka kerran muija ja tiiän miltä naisesta tuntuu"
Jos mieskumppani on taitava ja osaa ottaa niinkö mies toisen miehen ottaa,niin paluuta ei ole. Galaksit räjähtelee ja saturnukset renkaat sinkuu ja poksahtelee silmissä kun reisipensselit(poskiparta) hivelee sisäreisiä.
Moni on ekan kerran jälkeen hyvin hämmennyksissä,kun eivät oikeen tiedä mitä helvettiä äsken tapahtu? Näin käy monelle aviomiehelle miesten saunaillassa ja se on ihan normaali tunne,koska koko maailman avartuu kerrasta ihan uusin silmin katseltavaksi. Kaikki musta on poissa ja näet värejä sielläkin missä heterot näkee vain harmaata.
saunan jälkeen olo on niinkö omenalla,posket punasena ja sisus täynnä siemeniä kunnes tajuat että sinustahan vois tulla hyvä muija jolleki?
Sitten sitä jo aamukahvilla selaa netistä nuoria,hoikkia ja seksikkäitä miehiä. Samalla ku mietii miten akan sais talosta ulos siististi ettei tarvi ottaa senkkaa nokasta.
 
Se kun joku Juha ottaa sinut takaapäin,suutelee kaulalle ja tunnet hänen parran ihollasi,niin tottakai se tuntuu erikoiselta ensin,samahan se oli naisen kans ku eka kerran pimppiä sai "Jee,nyt se tapahtuu ja meikä on mies".
Mies miehen kans sama asia,mutta" Jee,nyt meikästä tule eka kerran muija ja tiiän miltä naisesta tuntuu"
Jos mieskumppani on taitava ja osaa ottaa niinkö mies toisen miehen ottaa,niin paluuta ei ole. Galaksit räjähtelee ja saturnukset renkaat sinkuu ja poksahtelee silmissä kun reisipensselit(poskiparta) hivelee sisäreisiä.
Moni on ekan kerran jälkeen hyvin hämmennyksissä,kun eivät oikeen tiedä mitä helvettiä äsken tapahtu? Näin käy monelle aviomiehelle miesten saunaillassa ja se on ihan normaali tunne,koska koko maailman avartuu kerrasta ihan uusin silmin katseltavaksi. Kaikki musta on poissa ja näet värejä sielläkin missä heterot näkee vain harmaata.
saunan jälkeen olo on niinkö omenalla,posket punasena ja sisus täynnä siemeniä kunnes tajuat että sinustahan vois tulla hyvä muija jolleki?
Sitten sitä jo aamukahvilla selaa netistä nuoria,hoikkia ja seksikkäitä miehiä. Samalla ku mietii miten akan sais talosta ulos siististi ettei tarvi ottaa senkkaa nokasta.

Kunnioitettavan rohkea avautuminen kokemuksista! Kauniisti kuvailtu kuinka Juha ottaa takaapäin, arvostan kyllä että ihmiset tulevat esille näiden asioiden kanssa eivätkä häpeile.
 
Fetissit ja niiden toteuttaminen on parhautta! Enemmän vituttaisi rynkyttää vuodesta toiseen lauantaisin saunan jälkeen samaa rutiinia, kun ei saa suutansa auki ja kehtaa kertoa mikä kiihottaa. Puolin ja toisin. Yhtä mukavaa on toteuttaa toisen haaveita.

Toki a.) ei mitään sairasta/laitonta b.) kumpikaan osapuoli ei koe häiritseväksi
 
Vaikutat homofoobiselta ihmiseltä tai sellaiselta, jolla on kapea elämänkokemus joko iän tai muiden syiden takia. Yleisesti vain omasta miehisyydestään epävarmalla ihmisellä on tarve luokitella hatarin perustein toisia herkästi esim. juuri homoiksi. Tänä päivänä tuolla nyt ei pitäisi muutenkaan olla mitään merkitystä. Aikaisemmasta elämästä minulla on kokemusta hengellisistä piireistä ja siellä niillä, jotka kiivaimmin saarnasivat "haureutta" vastaan oli ns. omia luurankoja kaapissa.
Biseksuaali on ihminen, jolla on seksuaalista kiinnostusta kumpaankin sukupuoleen, vaikka se harvemmin nyt ihan tasan meneekään. Naisilla ja miehillä ei tässä mitään eroa ole, naiset ovat vaan tällaisten asioiden suhteen avoimempia. Kuten tuossa aikaisemmin mainittu Kata Kärkkäinen sanoi, kiinnostusta on nimenomaan ihmiseen, sukupuoli voi vaihdella.
Tunnustan, etten oikein tykkää katsella miespareja, lesboja helpommin. Enemmän hämmästyttää silti jotkut fetissit, mutta ei se minulta ole pois. Näitä asioita on joutunut työstämään itsensä kanssa, vaikka aina olenkin tiedostanut, ettei kukaan ole 100 prosenttisesti mitään. Eli eläköön kukin sen mukaan, mikä parhaiten onnelliseksi tekee, muita häiritsemättä tai loukkaamatta. En kaipaa mitään kaapista ulos tulemisia esim. urheilijan kohdalla (tai mikään muukaan hänen seksuaalisuuteensa liittyvä), kiinnostaa vain se urheilusuoritus. Sama pätee viihdetaiteiljoihin tai vaikka poliitikkoihin. Tuntuisi pöljältä arvioida Pekka Haavistoa homouden perusteella.
En ole homoja vastaan, sehän on vanha klisee että jos homoista puhuu, niin täytyy sen seitsemän kertaa mainita että ei ole mitään homoja vastaan.

Kapeakatseinen en ole, vaan nämä juttuni lähtevät juurikin avara katseisuudesta.

Kuten sanoin on tutkimus siitä, miten naisen seksuaalinen suuntautuminen voi muuttua, mutta miehen ei.

Koitan pitää keskustelun tiede pohjalta, ilman mitään kliseisiä mantroja, tyyliin: "kaikilla on oikeus rakastaa ketä vaan" ja "ei ole minulta pois".
Nuo ovat itsestään selvyyksiä.

Taidat nyt liikaa vedellä tunnepohjalta, lukematta ajatuksella viestejäni. En minä ole mitään haureutta vastaan saarnannut, en vain sanonut joka toisessa lauseessa juuri sitä, ettei minulla ole mitään homoja vastaan.

Mutta edelleen olen sitä mieltä että biseksuaalinen mies, kuten se meille on esitelty Hollywoodin elokuvista, on myytti ja tosiasiassa, biseksuaalinen mies on vain yksinkertaisesti homo.

Ja näillä asioilla ei ole mitään tekemistä sen suhteen onko se joltain pois.
 
Aikamoista settiä. Itsekin olen varsin kärsivällinen perustelemaan omia näkemyksiäni, mutta ihan vastaaviin urotekoihin mitä täällä on nyt nähty, en yksinkertaisesti olisi pystynyt. Minulle henkilökohtaisesti on olemassa vain kaksi sukupuolta, joista molemmista löytyy ensisijaisesti heteroita, mutta pakko tunnustaa että myös homoja/lesboja. Trans-sukupuoleen ja niiden eri variaatioihin en osaa ottaa kantaa tarkemmin, mutta mielestäni he ovat ihmisiä siinä missä muutkin, heidän kehitysvaiheessa on vain tapahtunut jotain hyvin epäsuotuisaa. Sama pätee minun mielestäni homoihin ja lesboihin, jos miettii biologisesti. En pidä heitä normaaleina tieteen kannalta, mutta ihan tasavertaisina ihmisinä kuitenkin.

Se mitä tulee näihin nykypäivän kuumiin teemoihin, kuten että mies voi mennä vaikkappa uimahallin naisten osastolle vain päättäessään olla nainen, on ihan sairasta paskaa. Ihminen voi omata vaikka ja mitä ominaisuuksia tai puutteita, mutta oma käytös muita kohtaan määrittää paljon sitä, miten toiset häneen suhtautuu. Sama pätee tietysti heteroihin. Evoluution kannalta meillä ei ole kovin monia merkittäviä tarkoituksia täällä ollessamme, mutta suvun jatkaminen on kiistatta niistä tärkeimpiä, ellei ihan vain tärkein. Tähän tarvitaan mies ja nainen, joista tulee isä ja äiti. Piste.

Tämä paljon kiistelty bi-seksuaalisuus, niin en osaa sanoa mikä sen määritelmä on virallisesti, mutta kyllä minä tunnen/tiedän miehiä jotka ovat olleet parisuhteessa mlempien sukupuolten kanssa, jopa saman aikaisesti. Ja kun se seksin harrastaminen on täällä niin kiva puheen aihe, niin kyllä, he käsittääkseni tykkäävät tehdä sitä molempien sukupuolten kanssa. Sivusta seuranneena en osaa kyllä kyseenalaistaa tätä. En osaa sanoa miten Hollywoodissa bi.-seksuaaliset käyttäytyvät, siellä kun heterotkin käyttäytyvät erityyppisesti mihin itse ole tottunut. Voi olla että nämä bi-seksuaaliset miehet ovat sitten homoja, eikä sekään ole minulta pois millään tavalla, mutta kyllä itse kuvailisin heitä bi-seksuaalisiksi. Miten tämän nyt sitten todistaa vääräksi?

Kuvailemani asiat ovat omia mielipiteitäni, ja kannan niistä täyden vastuun. Muut saa olla eri mieltä, mutta en pääsääntöisesti lähde juupas-eipäs väittelyyn mukaan.
 
Mä ajattelin ennen samoin, että ei ole kuin mies ja nainen. Ja hormonitasot suuntaan tai toiseen liikkuu tällä skaalalla määrittäen kuinka voimakkaasti henkilö identifioituu tiettyyn sukupuoleen. Sukupuolielimet määrittää sitten sukupuolen paperilla.

Kuinkas ollakaan, yksi mun skideistä ei ihan uppoakaan tuohon normiin. Tyttönä syntynyt, mutta jo pienestä pitäen ollut sitä mieltä, että hän ei ole tyttö. Ei koe myöskään olevansa poika. Murrosikä on ollut helvetin vaikeaa, kun naisellisten piirteiden kehittyminen on tuonut itsetuhoisia ajatuksia. On myös sanonut että leikkaa itse rintansa pois, jos ei pääse korjauttamaan tätä erhettä sairaalassa. Mutta ei edelleenkään koe olevansa myöskään poika.

En osaa ottaa kantaa mistä johtuu että jotkut kokevat olevansa kolmatta sukupuolta, tai onko enemmän niin, etteivät samaistu voimakkaasti kumpaankaan puoleen. Ennen itseänikin lähinnä huvitti kyselylomakkeiden ”muu”-kohta sukupuolen vaihtoehtona, mutta aika pahalta tuntuisi valita sellaista, mitä ei koe olevansa. Vanhempina olemme tukeneet 100% ja tehneet selväksi, että on oikeus olla oma itsensä. Täysin yhtä rakas riippumatta sukupuolestaan tai seksuaalisesta suhtautumisestaan, mistä lapsi ei ole ainakaan tällä hetkellä varma.

Uskon siis että spektri on henkisellä tasolla laajempi kuin binäärinen, mutta tietyllä tavalla kyseenalaistan nämä kymmenet trendikkäät uudet sukupuolet. Ja onneksi miehet eivät sentään pääse ennen operaatiota uimahalleihin naisten puolelle vain ilmoittamalla olevansa nainen, vaan heille varataan erillinen pukeutumistila. Transvestiitit (fetissi) on myös hyvä pitää keskustelussa erillään transseksuaaleista.
 
@Sexonthephone , jep. Tolleen ne asiat realisoituu ihan eri tavalla.
Silti, omat ja useat muut teinit nähneenä, koen että mitään peruuttamattomia muutoksia ei tulisi voida tehdä ennen 20v synttäreitä.
Fakta kuitenkin on että jokainen teini on enemmän tai vähemmän sekaisin. Vaikka se ei tietysti kaikilla ilmene yhtä vahvasti.
 
Back
Ylös Bottom