En ole nyt ihan varma mihin olen vastaamassa ja tämä voi olla kohtalokasta, mutta senkin uhalla yritän
Itse ole poikkeuksetta ilmoittanut ja myös olettanut kuukauden ruokakulujen olevan ne mitkä kuluu normaalisti ruokakaupasta haettavien ruoka-aineiden hankkimiseen. Se hankkiiko ne pienistä kivijalkaliikkeistä vai isosta marketista, ei periaatteessa ole väliä, mutta toki se voi vaikuttaa hintaan. Mutta jos puhutaan satasen kuukausibudjetista, oletan voimakkaasti että puhutaan markettitason kauppojen antimista.
Ravintolassa käynnit ja viikonlopun viinit ei mielestäni ole perus kuukauden ruokaostokset kategoriaan meneviä, vaikka ne monella ovat enemmän tai vähemmän säännölliset kulut. Ne ovat ehkä enemmän sellaista elämästä nauttimista, mikä on myös panostus itseen ja/taiparisuhteeseen.
Mutta edelleen, ja nyt viimeisen kerran, sanon että hankki ruokansa mistä tahansa laillisesti ja sisälsi se kuinka monta ravintola illallista ikinä, ei kovin helpolla syö yleisesti hyväksyttyä ns. normaalia ruokaa vain sadalla eurolla kuukaudessa, jos määrät ovat myös normaalitasolla. Kyllä siihen aika hemmetin helposti menee ikävä kyllä enemmän. Ja tarkennus vielä, erilaisia kun ollaan, niin minulle normaali ruokavalio ei ole joka päivä pelkkää kahvia, kaurapuuroa ja kalapuikkoja. Tästä jos ottaisi katugallupin, niin oletan vahvasti että normaalina ruokavaliona pidetään jotain muuta? Ehkä olen vain outo ja sen hyväksyn.
Jos ja kun Predatori syö kuten väittää, niin se on vain hyvä asia. En jaksa hänen kanssaan enää kinata tästä asiasta, minun aikani on halpaa monen muun aikaan verrattuna, mutta on se silti niin kallista etten viitsi enää tähän tuhlata sitä enempää.