BB PRO Marko Savolainen

Kyllähän ainakin semipuhtaat ipf nostajat taitaa melko lähellä olla muiden liittojen tuloksia. Näin olen käsittänyt

Ainakaan ite en svnl-piireissä koskaan törmännyt roinaamiseen, mutta onhan sitä idiootteja sielläkin jotka ei säännöistä välitä, kun käryjä on tullut vuosien varrella. Kansainvälisesti tuskin on paljon puhtaampaa kuin pro-liitoissa. Eihän se tulostaso eroa juuri lainkaan kärjen osalta. Mutta tietenkään semmoset ei usko puhtaaseen urheiluun, jotka ei joko ole naturaalina/puhtaana paljoa urheillut tai saavuttanut kuin maksimissaan keskinkertaisia tuloksia. Mutta ulkosesti on jonkun verran nostajilla keskimäärin eroa sitten oikeasti testatuilla urheilijoill (Suomessa) ja ei testatuilla. Toki siinäkin on suurta yksilöhajontaa suuntaan jos toiseen Toki sillä nyt ei voimailussa olekaan merkitystä miten muskulaariselta näytät, sehän omalla tavallaan suorituskykyurheilun hienous onkin. Yhtään et voi päällepäin nähdä, kuka oikeasti on vahvin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos saa 10-20% tulosta nostettua 10 vuodessa on/off kuurittelulla
Jos kymmenessä vuodessa kuurittelulla nousee tulokset noin vähän täytyy kaiken olla täysin perseellään. Johan natikkakin nostaa tuloksiaan nopeammin. Tuon 10 % saa voimiin lisää joka kuurilla vaikka ne olisivat alle puoli vuotta. En ymmärrä mikä siinä vituttaa porukkaa jos minun kevyet kuurit toimivat paremmin kuin teidän hirveät satsit. Ilmeisesti käytätte ihan paskaa tavaraa tai olette roinanneet niin paljon ettei mikään enää potki. Katsos kun tauottaa välillä niin roina potkii aina😉 Kyllä minuakin vituttaisi jos pitäisi tykittää saakelisti että huomaa jotain. Mutta ei tarvitse. Valitan 💁‍♂️ Sovitaan että olen tässäkin asiassa kusipää ja valehtelija jos saan testosta hyvän vasteen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jos kymmenessä vuodessa kuurittelulla nousee tulokset noin vähän täytyy kaiken olla täysin perseellään. Johan natikkakin nostaa tuloksiaan nopeammin. Tuon 10 % saa voimiin lisää joka kuurilla vaikka ne olisivat alle puoli vuotta. En ymmärrä mikä siinä vituttaa porukkaa jos minun kevyet kuurit toimivat paremmin kuin teidän hirveät satsit. Ilmeisesti käytätte ihan paskaa tavaraa tai olette roinanneet niin paljon ettei mikään enää potki. Katsos kun tauottaa välillä niin roina potkii aina😉 Kyllä minuakin vituttaisi jos pitäisi tykittää saakelisti että huomaa jotain. Mutta ei tarvitse. Valitan 💁‍♂️ Sovitaan että olen tässäkin asiassa kusipää ja valehtelija jos saan testosta hyvän vasteen.
Mitkä helvetin hirveät satsit? 🤣 Luulen käyttäneeni vähemmän roinaa kuin sinä, ainakin jos sinun kirjotukset määristä paikkaansa pitää. Ongelma taitaa olla siinä hyvässä vasteessa, että jos sen kuurittelun aloittaa 50-60% tuloksissa siitä mihin saattaisi olettaa keskiverron natuna pääsevän. No tottakai nousee natuna nopeammin, mutta ei se niin mene jos on 10v tavoitteellista naturaaliurheilua takana ja lähellä omia voimapotentiaalin ylärajoja. Et sinä millään kuureilla saa sellaista kehitystä aikaan kuin våhillä treenivuosilla ja nuorena naturaalina, sinulla se vaihe on tainnut aika puutteellinen olla. Mulla ainakin 1/5 kehitystahti siitä oli mitä 20v-> 24v naturaalina. Nykyään kai kymmenesosa, kun sarjamaksimi ei ole 5 vuoteen parantunut enää toistoakaan. Mutta 1-2 toistoa yritän saada lisää, jos paikat saa pidettyä välttävässä kunnossa. Niin tuo 10 vuotta oli heitto. Esim. jos on 10v natuna nostellut pohjille ja toisen 10v niin että siellä on niitä kuurejakin mukana ollut. Sitten kai sitä jo eläkkeelle joutaa. Eli tuossa ajassa luulis hitaasti kehittyvänkin pääsevän lähelle oman potentiaalinsa kattoa voimatasoissa, jos panostaa hommaan. Mutta ei alkoa juomalla ikinä.

Tuo 10% tarkottas karkeesti itellä esim penkissä lähes 25 kiloa, semmosta tulosta en kuuna päivänä tulis nostamaan jos ei geenimuuntelua tehtäisi. 5-10kg vuoteen on ylärajalla ja hyvä ennätysparannus jo nykyään. Käytännössä jo aika epärealistinen, mutta teoriassa realismin rajoissa. 4,5 vuodessa sain 10kg ennätystä parannettua. Ennen viimeisintä vuoden ajanjakso, jolloin ei ole päässyt vielä isompia rautoja kokeilemaan.

Sinä et vieläkään sisäistä sitä mitä D. Vitamiini sanoi, ei ole koskaan kuurit tai offit akuutisti voimatasoja muuttaneet. Sinulla näemmä heittää ylösalas. Ainut mistä ite oon huomannu eron salilla on lihaspaineet ja että lihakset kehittyy merkittävästi paremmin, mutta vuosia siinäkin menee että suurta muutosta saa aikaan. Sitä kuuritteluhommaa. Sen myötä myös voimataso hiljalleen kasva, jos ehjänä pysyy ja treenaa voimahakuisesti ja järkevästi.
 
Viimeksi muokattu:
Jos kymmenessä vuodessa kuurittelulla nousee tulokset noin vähän täytyy kaiken olla täysin perseellään. Johan natikkakin nostaa tuloksiaan nopeammin. Tuon 10 % saa voimiin lisää joka kuurilla vaikka ne olisivat alle puoli vuotta. En ymmärrä mikä siinä vituttaa porukkaa jos minun kevyet kuurit toimivat paremmin kuin teidän hirveät satsit. Ilmeisesti käytätte ihan paskaa tavaraa tai olette roinanneet niin paljon ettei mikään enää potki. Katsos kun tauottaa välillä niin roina potkii aina😉 Kyllä minuakin vituttaisi jos pitäisi tykittää saakelisti että huomaa jotain. Mutta ei tarvitse. Valitan 💁‍♂️ Sovitaan että olen tässäkin asiassa kusipää ja valehtelija jos saan testosta hyvän vasteen.
Tässä varmaan tarkotettiin sitä maksimia 10 vuoden jälkeen ja prosenttuaalista eroa natun ja roinan välillä. Sehän nyt on selvää että millä tahansa treenillä nousee voimatasot 10 prosentilla :D
 
Niin ja yks juttu myös mikä särähtää. Ryyppääminen ei haittaa eikä runsas aerobinen (ja/tai muut lajit) voimatasoja/lihaskasvua. Ja sitten pilkataan "fanaatikkoja" pelleiksi kun luulevat vaikuttavan mihinkään. Luulen että moni on henkilökohtaisesti huomannut vaikutuksen, jos proriteettina on ollut maksimoida tulokset. Ne pienetkin jutut kertaantuu pitkällä aikavälillä. Se on ok jos ei halua kaikkea antaa, mutta typerää sitten selittää vajavaisista lahjoista/geeneistä ja olettaa, että ero vahvempiin on aina siinä. Tai kuuluisassa KUURISSA Se on toki ihan ok valinta ja varmaan fiksumpaakin mitä ammattiurheilijan elämäntyylin kopiointi harrastelijana/amatöörinä. Mutta eipä sitä sitten kannata kehitystään valittaa, jos se on oma valinta ettei ole rajojaan selvittänyt. Tai se ettei saa syömällä painoaan nostettua yli 75 kilon. Silti ei ole haittaa voimahommille kuluttavista cardio:tyyppisistä lajeista. Ei varmaan hirveesti jos tarpeeks syö, mutta ristiriidassa sekin on tuon jutun kanssa etteikö painoaan saa ylös.
 
Sinä et vieläkään sisäistä sitä mitä D. Vitamiini sanoi, ei ole koskaan kuurit tai offit akuutisti voimatasoja muuttaneet. Sinulla näemmä heittää ylösalas.
Mikä siinä on niin vaikea sisäistää että minun tauot ovat aina ILMAN MITÄÄN ULKOPUOLISTA AINETTA ? Vähintään puoli vuotta. Viimeisin tauko 3 vuotta.Teistä jokainen roinaa käyttänyt on tauot vähintään korvaushoidolla. Ja "taukojen" pituus max 2 kk. Käytännössä roinaatte kokoajan. Jättäkää itse kaikki roina pois ja tulkaa sitten huutelemaan ettei vaikuta mitenkään. Olette aika jumalia kun ette pienene edes nolla testoilla 😅
 
Jos kymmenessä vuodessa kuurittelulla nousee tulokset noin vähän täytyy kaiken olla täysin perseellään. Johan natikkakin nostaa tuloksiaan nopeammin. Tuon 10 % saa voimiin lisää joka kuurilla vaikka ne olisivat alle puoli vuotta. En ymmärrä mikä siinä vituttaa porukkaa jos minun kevyet kuurit toimivat paremmin kuin teidän hirveät satsit. Ilmeisesti käytätte ihan paskaa tavaraa tai olette roinanneet niin paljon ettei mikään enää potki. Katsos kun tauottaa välillä niin roina potkii aina😉 Kyllä minuakin vituttaisi jos pitäisi tykittää saakelisti että huomaa jotain. Mutta ei tarvitse. Valitan 💁‍♂️ Sovitaan että olen tässäkin asiassa kusipää ja valehtelija jos saan testosta hyvän vasteen.
Kysytkö sä sporttisilta lukiotytöiltäkin salilla, että ootko muistanu tauottaa ja mikä kuuri on päällä? Kun et ite roinalla pääse samaan ja silti on ennennäkemätön hyöty roinasta.
 
Mikä siinä on niin vaikea sisäistää että minun tauot ovat aina ILMAN MITÄÄN ULKOPUOLISTA AINETTA ? Teistä jokainen roinaa käyttänyt on tauot vähintään korvaushoidolla. Juttujen mukaan aika moni vähintään tupla määrällä. Jättäkää itse kaikki roina pois ja tulkaa sitten huutelemaan ettei vaikuta mitenkään. Olette aika jumalia kun ette pienene edes nolla testoilla 😅
Sulla on psykoosit päällä. Ihan 5 vuotta oon aktiivisesti kilpaillut voimailussa koskematta mihinkään roinaan. Ja en ole ikinä "korvaushoitoja" käyttänyt. Ei pätkän vertaa kiinnostaisi itseensä lyödä mitään paskaa jatkuvasti saati rahojaan tuhlata moiseen. Nivelet ei myöskään kestäisi pelkän testosteronin käyttöä. Ja sinä tulet mulle väittämään, että en ymmärrä puhtaana, puhumattakaan naturaalina urheilemisesta mitään kun olen myöhemmin harrastemielessä käyttänyt ja sen myöntänyt. Tämä on sama laulu kuin aikanaan. Kaikki jotka on isompia tai vahvempia = dopingin suurkuluttajia ja B) ei ole koskaan ollut naturaali vaan kaikki on aina roinalla tehty. Ja sitten suitsutat ihtees kun kuvittelet että asia on oikeasti näin. Tuntuu koko ajatusmaailma pyörivän roinan ympärillä. Minusta se pitäs olla A) Omistautuminen/asenne, B) Ruokavalio(+ ravintolisät), C) Treenien ohjelmointi, D) riittävä lepo, jotka on keskiössä. Sitten jos se ei riitä, niin järkevästi jotakin apuja, ainakin jos aikeissa on fysiikan kehittäminen. Kehonrakennus kilpatasolla sitten erikseen. Laskin tuossa, että 3kk lisäravinnetilaukseen meni 50% siitä rahasta mitä roinaan on mennyt vuositasolla. Sillä varmasti hirveesti nonstopitetaan. Tai käytettäisi suuria määriä. Ei minulla ole tarvetta tehdä taloudellista ja terveydellistä vararikkoa harrastuksen tähden, riittää jos saisi sen 5kg penkkiin vuodessa ja kilon pari lihasta. Sekin toki vaatii täyden panostuksen asiaan ja ehjän kropan. Mutta ei se enää lifetime natikkana olisi sekään onnistunut kun on puolet elämästään liki asunut salilla.
 
Viimeksi muokattu:
@PRB Pointti on edelleen ettet ymmärrä mikä ero on tauottaa ilman roinaa ja käyttämällä roinaa. Ja mikä ero on 2kk ja 2 vuoden tauolla. Sinun tai minun tulokset ei liity asiaan mitenkään. Mikä pakkomielle ne on vetää joka keskusteluun mukaan.
 
Mikä siinä on niin vaikea sisäistää että minun tauot ovat aina ILMAN MITÄÄN ULKOPUOLISTA AINETTA ? Vähintään puoli vuotta. Viimeisin tauko 3 vuotta.Teistä jokainen roinaa käyttänyt on tauot vähintään korvaushoidolla. Ja "taukojen" pituus max 2 kk. Käytännössä roinaatte kokoajan. Jättäkää itse kaikki roina pois ja tulkaa sitten huutelemaan ettei vaikuta mitenkään. Olette aika jumalia kun ette pienene edes nolla testoilla 😅
Mitäs jos sitten sillä tauollasi treenaisit koko ruhosi lihastyhmiä kovemmin kuin koskaan ja siten vielä ne kasvuun...

Tämä vain viittauksena parin päivän takaiseen, missä et oikein tainnut ymmärtää kuin omia ajatelmiasi...etkö sitä, että ainakin jotkut eivät voi treenata saman aikaisesti sata lasissa kaikkia lijasryhmiään. Tai ylipäätään, että rasituatasoa tulee vaihdella, tai kymmenien vuosien treeniaika on pitkä-aika ja se voi muodostua kymmenistä erilaisista kuukausien sykleistä mm treenauksen suhteen...eikä vain omiesi aistien suhteen...:)

Mutta ethän sinä raukka ymmärrä tällaista puhetta, sokea raukka..
 
silti on ennennäkemätön hyöty roinasta.
Ja tämä tuntuu vituttavan taas 😂 Jos en kyykkää 300kg sekö tarkottaa etten ole saanut roinasta mitään hyötyä ? Luulisi sinunkin tajuavan että kehitys mitataan OMIIN LÄHTÖTASOIHIN NÄHDEN. Vai verrataanko sinun tuloksia Savolaiseen ja sanotaan että olet vitun paska kun et päässyt samaan ? Pääsin pelkällä testolla 78kg-98 kg alle kahdessa vuodessa. Väitätkö etten ole saanut mitään vastetta ? Paljonko se on kehityttävä että on sulle ok ? 50kg massaa vuodessa ja penkkiin 100kg ?
 
Mitäs jos sitten sillä tauollasi treenaisit koko ruhosi lihastyhmiä kovemmin kuin koskaan ja siten vielä ne kasvuun...
Ja sinä tiedät mistä kuinka treenaan ? Jos et ole roinannut ja jäänyt sen jälkeen nollatestoille ihan turha tulla pätemään. Vai löytyikö taas uusi mutantti joka väittää ettei pienene nollatestoilla. Mistä näitä spedejä riittää 🙄
 
Olisit varmaan päässyt samoihin tuloksiin natuna panostamalla syömiseen ja treeniin paremmin.
Sinäkö senkin tiedät kuinka olen treenannut ja syönyt ja mihin olisin päässyt ? Oot kyllä pakkiksen kovin selvinnäkijä. Mihin parempiin tuloksiin ? Olenko voimanostaja tai bodari ? Ei voi ymmärtää kun jätkät keulii omien lajien tuloksilla sellaisille joka ei edes ole harrastanut samoja lajeja. Mene sinä nyrkkeilemään ja painimaan niin minä huutelen kuinka paska olet. Voima treeni ei ole koskaan ollut päälaji enkä ole pyrkinyt kasvattamaan pelkkää maximi voimaa. Ei myöskään bodaus. Tuo vituttaa teissä voimanostajissa kun näette vain kyykky pena mave tulokset. Varmaan koripalloilijoillekin vittuilette kuinka heikkoja olette.
 
Eipä ne hommat ole vain roinasta kiinni.

Ite aikoinaan roinasin maltilla ja kuntobodailin kaloreita rajoittaen, 8x160kg meni penkissä.
SItten 8kk täysin ilman mitään kemiaa voimatreeniä ja hitosti kaloreita, jakkaralta meni 5x180kg.

Roina tekee toki paljon helpommin muokattavan kehosta, tulostasoon vaikuttaa sitten hitosti se miten syö ja treenaa. Bodailua ja voimatreeniä ei voi verrata mitenkään.
 
Eipä ne hommat ole vain roinasta kiinni.
Ei kait kukaan ole väittänytkään. Myös yksilölliset erot ovat suuria. Sitäkään ei pakkis väki voi hyväksyä. "Minä en kehity roinalla paljon niin ei perkele kukaan muukaan". Joku saa paremman vasteen niin heti ollaan porukalla kimpussa ettei voi olla mahdollista. Savolais Make itsekin puhuu varmaan paskaa kun kertoi että roina toimi hänelle aina paremmin kuin kavereilleen ja pienikin määrä toi hyvän vasteen ? Omissa kavereissa on 5-10 tyyppiä jotka vedetään samaa roinaa. Minuun toiminut aina nopeiten ja olen saanut prosentuaalisesti eniten painoa ja voimaa. Osalla pieni määrä testoa ei vaikuta mitenkään treeneihin tai fysiikkaan. Pitäisi tajuta yksilöllisyys eikä syytellä heti paskan puhujaksi jos on asteikon ääripäässä jossain asiassa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei kait kukaan ole väittänytkään. Myös yksilölliset erot ovat suuria. Sitäkään ei pakkis väki voi hyväksyä. "Minä en kehity roinalla paljon niin ei perkele kukaan muukaan". Joku saa paremman vasteen niin heti ollaan porukalla kimpussa ettei voi olla mahdollista. Savolais Make itsekin puhuu varmaan paskaa kun kertoi että roina toimi hänelle aina paremmin kuin kavereilleen ja pienikin määrä toi hyvän vasteen ?
Paussin jälkeen toki on paljon kyse siitä että otetaan vanhoja takas. Loppupelissä siinä ei maltillisella kuurilla välttämättä paljoa enkat pauku enää.
Tietysti kun ikä ja vaivat jossakin vaiheessa alkaa kanssa rajoittamaan niin kuvio taas muuttuu.
 
Tuomas Hautala, alle 120kg total 900,5kg

Open Powerliftingista, kaikki liitot RAW -120kg sarja Derek Thistlewaite 1002,5kg

Molemmat testatuissa liitoissa, oletetaan et Tuomas ainakin on natu. Missä ne kaikki ei testattujen liittojen kovat nostajat on tästä?

Larry Williams alle 125kg 1075kg total, ei varmana natu
 
Back
Ylös Bottom