Toi on varmaan ihan totta, et tänne tuskin kukaan työhön tai opiskeluun kykenemätön haluaisi tulla. Tarkotin tosin sitä koskien jo maassa olevia ihmisiä, en tulevia. Tollasta politiikkaa tuskin muutenkaan tehtäis, kun enemmistö tuskin haluaisi edes tuota.
Köyhyys lisää rikollisuutta, ja köyhyyttä vähentämällä voidaan vähentää rikollisuutta.
Ei tässä oo mun mielipiteistä kyse, vaan eettisistä periaatteista, joiden perusteella suomalaisessa yhteiskunnassa tehdään päätöksiä. Samaa mieltä edelleen, että luvattomat pitää poistaa täältä. Sä kuulostat nyt siltä, ettet ymmärrä tota päätöksenteon monimutkaisuutta ja suhdetta aluevaltuustoihin. En väitä itsekään sitä tuntevani, mut sulle käy nopeesti tonyhalmet, eli turhaudut koko tehtävään, ku huomaat, ettei valtuutettuna tehä mitään mullistuksia.
Toistan itseäni: En mä haluu kenenkään päätä silitellä näillä mun puheilla, mut vähän kuulostaa siltä, että tässä keskustelussa menee puurot ja vellit sekaisin. Yhdenvertaisuudesta, ihmisarvosta ja -oikeuksista puhuttaessa ei oikeen voi alkaa tehdä omia tulkintoja. Aluevaaleissa on kyse soten järjestämisestä ja noi jutut on hyvin keskeisiä siellä. Muutenkin näkisin mielelläni valtuustoissa ensisijaisesti kokeneita sosiaali- ja terveysalataustaisia ihmisiä.
Edit:
@tompo Lue ajatuksella uudestaan.