BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toinen tiesi ja toinen ei, jassoon tietämys asiasta näytti olevan luokkaa wikipedia, tämä toinen kaveri luultavasti opiskellut asiaa. Siis mitä tulee statiikan ja lujarin perusteisiin.
Olet oikeutettu mielipiteeseesi siinä ei mitään 👍🏼 Mutta miksi linkaan noita kuvia ja tekstejä tähän on se että ne on kirjoittanut alunperin jo joku muu kuin minä! Eli ne ei ole pelkästään minun sanomisteni varassa kun näille sanomisille on jotakin pohjaa. Ja nämä samat asiat ovat siis hänenkin käytettävissä mikäli hän ne haluaa tarkastaa ja toivottavasti jollain referenssillä sitten osoittaa vääräksi jonka minä voin myös tarkastaa. Mielestäni tämä on silloin reilua.
 
Olet oikeutettu mielipiteeseesi siinä ei mitään 👍🏼 Mutta miksi linkaan noita kuvia ja tekstejä tähän on se että ne on kirjoittanut alunperin jo joku muu kuin minä! Eli ne ei ole pelkästään minun sanomisteni varassa kun näille sanomisille on jotakin pohjaa. Ja nämä samat asiat ovat siis hänenkin käytettävissä mikäli hän ne haluaa tarkastaa ja toivottavasti jollain referenssillä sitten osoittaa vääräksi jonka minä voin myös tarkastaa. Mielestäni tämä on silloin reilua.

Eikö tuosa mitään väärää ole tapahtunut, sulta tulee hyviä postauksia. Ainoastaan tuo edellinen väittely pisti silmään, muuten kyllä mielelläni lueskelen mitä mieltä olet biomekaniikasta.
 
Itse olen ajatellut että ne herkkiä ylimääräselle testolle joilla muutenkin korkeat omat testot. Heillä on paljon myös reseptoreita jotka reagoi testoon. Toivottomin tilanne jos ei ole luontaisesti kovin maskuliininen, niin siihen väkisin aletaan isoja määriä runtata testoa. Voimatasot ja lihat ei kummoisiksi tule ikinä ja uskon että myös haitat on suuremmat kuin sillä jolla on luontaista maskuliinisuutta, herkemmin pysyviä vaurioita saa omalle hormonijärjestelmälle jos se boosti luontaiseen tilanteeseen on ollu suhteeton.

Nuo päätelmät eivät toimi alkuunkaan. Elimistön sietokykyä ei voi päätellä mistään luontaisista testo- tai voimatasoista saatika käyttäjän koosta. Iso körmyn sydän voi ottaa paljon herkemmin hittiä kuin pienen ja hintelän kaverin. Kyse on geeneistä.

Jollei lähdetä tekemään monimutkaisia geenikartoituksia, niin valitettavasti mitään muuta tapaa selvittää lääkeresistanssia ei ole kuin käytännön kokeilu ja kuten todettua se on varsin riskaabeli tapa. Mutta jos siihen kaikesta huolimatta lähtee niin vähin mitä kannattaa tehdä on paitsi käydä säännöllisissä labroissa niin myös kuunnella herkällä korvalla omaa olotilaa. Pääsääntöisesti vakavat terveysongelmat eivät tule yllätyksinä vaan merkkejä niistä on ollut jo pitkään. Niihin merkkehin ei ole vaan reagoitu. Analogia on hyvin yksinkertainen: jos terveysongelmia esiintyy nuorena, niin niitä esiintyy takuuvarmasti myös vanhempana. Lääkkeiden kanssa touhutessa mikään ongelma ei lähde pois vaan pahenee ajan kanssa.
 
Minä uskon myös että luontaisesti heikolle haitat ovat suuremmat. Ihan jo siitä syystä että luontaisilla kukkakepeillä on myös heikommat "tukirakenteet" kropassa. Voimatasojen nopea nousu altistaa vammoille herkemmin. En näe järkeä tykittää mielettömiä määriä jos on muutenkin lahjaton. Pikku boosti on jees

Nuo päätelmät eivät toimi alkuunkaan. Elimistön sietokykyä ei voi päätellä mistään luontaisista testo- tai voimatasoista saatika käyttäjän koosta. Iso körmyn sydän voi ottaa paljon herkemmin hittiä kuin pienen ja hintelän kaverin. Kyse on geeneistä.

Jollei lähdetä tekemään monimutkaisia geenikartoituksia, niin valitettavasti mitään muuta tapaa selvittää lääkeresistanssia ei ole kuin käytännön kokeilu ja kuten todettua se on varsin riskaabeli tapa. Mutta jos siihen kaikesta huolimatta lähtee niin vähin mitä kannattaa tehdä on paitsi käydä säännöllisissä labroissa niin myös kuunnella herkällä korvalla omaa olotilaa. Pääsääntöisesti vakavat terveysongelmat eivät tule yllätyksinä vaan merkkejä niistä on ollut jo pitkään. Niihin merkkehin ei ole vaan reagoitu. Analogia on hyvin yksinkertainen: jos terveysongelmia esiintyy nuorena, niin niitä esiintyy takuuvarmasti myös vanhempana. Lääkkeiden kanssa touhutessa mikään ongelma ei lähde pois vaan pahenee ajan kanssa.
Täysin samaa mieltä tuohon sydämeen liittyen. Mun pointti oli että miten elimistö reagoi ylimääräiseen testoon positiivisessa mielessä lihaskasvun ja voimantulon suhteen , ja että miten taas kuurin jälkeen natuna ollessa pärjätään omilla testoilla esim seksuaalisuuteen ja jaksamiseen ja tunne elämään liittyen. Tässä kaikessa uskon että ne on voittajia joilla luontaisestikkin vahva maskuliininen elimistö ja hyvät omat testot sekä lahjakkuutta voiman sekä lihan tarttumisen suhteen. Heikompi tapaus saa siipeensä kuurittelussa enempi eikä pääse kummoseen kuntoon edes. Se että kenen sydänlihas paksunee herkimmin, on toinen juttu, ja muut tollaset elimelliset ongelmat. Siinä ei varmaan mene mitään selkeää jakoviivaa.

On myös vaikea arvioida, jos joku on maskuliininen mutta aivan kukkakeppi kun ei oo ikinä tehnyt fyysistä hommaa, niin voi silti kasvaa hyvin sekä natuna että kuurilla kun alkaa treenata

Vaikea aihe, mutta silti oma näkemys on ollu että lahjakkaat saa pienemmillä määrillä jo paremman buustin sekä toipuvat kuureista paremmin kuin vähemmän lahjakkaat.
 
On myös vaikea arvioida, jos joku on maskuliininen mutta aivan kukkakeppi kun ei oo ikinä tehnyt
Tämä on totta. Moni väittää olevansa "täysin lahjaton luontainen kynäniska" koska oli laiha ennen punttien nostelua. Todellisuudessa oli laiha kun ei syönyt eikä harrastanut mitään. Potentiaalin näkee vasta kun syö kunnolla ja treenaa. Luontainen kynäniska on se joka ei kasva koskaan kummoiseksi treenistä ja riittävästä huolimatta. Ja kyllä, tiedän että jokainen kasvaa. Pointti on että siinä kasvun määrässä on suuria eroja.
 
Kyse on enemmänkin adrogeenireseptorien tiheydestä kudoksissa, eikä testotasosta kun puhutaan normaaleista viitteiden sisällä olevista arvoista.
Elikkäs lahjakkaalla voikin olla matalammat testotasot jotka riittävät koska reseptoreja on enemmän. Kaasu pohjassa näkyykin sitten enää pölypilvi taivaanrannassa.

Täyttä paskaa se että lahjakkuuden voisi määritellä sen perusteella onko natuna tasot korkeat tai matalat.
 
Kyse on enemmänkin adrogeenireseptorien tiheydestä kudoksissa, eikä testotasosta kun puhutaan normaaleista viitteiden sisällä olevista arvoista.
Elikkäs lahjakkaalla voikin olla matalammat testotasot jotka riittävät koska reseptoreja on enemmän. Kaasu pohjassa näkyykin sitten enää pölypilvi taivaanrannassa.

Täyttä paskaa se että lahjakkuuden voisi määritellä sen perusteella onko natuna tasot korkeat tai matalat.

Juu en kehannut aiemmin kirjoittaa samaa, mutta teki mieli. Ei se lahjakkuus lihaskasvuun ja testotasot ole 1:1. Lahjakas nainen kykenee kasvattamaan tehokkaammin lihasmassaa kuin täysin lahjaton mies, vaikka testolevelit murto-osa sen miehen lukemista. Voi myös olla luontaisesti korkeat testotasot ja lihas ei mitenkään erityisen hyvin tartu. Ja päinvastoin jotkut pääsee aika lihaksikkaaseen kuntoon alaviitteissä pyörivillä testotasoilla. Voiman osalta merkitys on varmaan vieläkin vähäisempi. Niitä muuttujia on ihan hemmetin paljon genetiikassa sen suhteen mikä sen kehityspotentiaalin säätelee. Hormonaaliset tekijät yksi, mutta niidenkin osalta testo vain yksi osa-alue. Etkä sä voi ihmisen koosta tai ruumiinrakenteesta suoraan päätellä henkilön luontaisia androgeenitasoja. Ihan todella juntti ajatusmalli tuo.
 
Tämä on totta. Moni väittää olevansa "täysin lahjaton luontainen kynäniska" koska oli laiha ennen punttien nostelua. Todellisuudessa oli laiha kun ei syönyt eikä harrastanut mitään. Potentiaalin näkee vasta kun syö kunnolla ja treenaa. Luontainen kynäniska on se joka ei kasva koskaan kummoiseksi treenistä ja riittävästä huolimatta. Ja kyllä, tiedän että jokainen kasvaa. Pointti on että siinä kasvun määrässä on suuria eroja.
Tää kaveri on hyvä esimerkki.
 

Liitteet

  • craig-golias-1-1109.jpg
    craig-golias-1-1109.jpg
    262,1 KB · Katsottu: 438
Tää kaveri on hyvä esimerkki.
Kyllä. Mutta tuohon luontaisen kynäniskamääritelmään en usko, että KEHONPAINON luontainen katto voi olla 74-kilossa vaikka mitä tekisi !? Itse söin olevinaan paljon 4 ekaa treenivuotta ja olin salin pahin kynäniska, kun olin keskivertoa laihempi aina ollut. Mutta kyllä kun kulutuksen karsi minimiin, alkoholin jätti (sotkee syömisrutiinit) ja alkoi pyörittää päivärytmiä syömisen ehdoilla niin pikkuhiljaa sitä painoa alkoi kertyä. Ihan helvetin koomista keksiä määritelmiä ja termejä, millä erottaa itsensä muista. Kaikki muutkin tämän palstan hardgainerit vois tehdä samoin. Ja niitä on varmaan aika paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä. Mutta tuohon luontaisen kynäniskamääritelmään en usko, että KEHONPAINON luontainen katto voi olla 74-kilossa vaikka mitä tekisi !? Itse söin olevinaan paljon 4 ekaa treenivuotta ja olin salin pahin kynäniska, kun olin keskivertoa laihempi aina ollut. Mutta kyllä kun kulutuksen karsi minimiin, alkoholin jätti (sotkee syömisrutiinit) ja alkoi pyörittää päivärytmiä syömisen ehdoilla niin pikkuhiljaa sitä painoa alkoi kertyä.
Mitä luokkaa kalorisi olivat ? Itsellä oli reiluna parikymppisenä protskut parhaimmillaan 4.2 g painokilo ja kaloreita rapiat yli 4000. Ja omapaino alkoi kutosella tai seiskalla. En nyt näkisi että mitään mikki hiiri lukemia olivat kehon painoon nähden. Ja olin raitis. Tallessa edelleen ruokapäiväkirjat 90-luvulta 👍
 
Juu en kehannut aiemmin kirjoittaa samaa, mutta teki mieli. Ei se lahjakkuus lihaskasvuun ja testotasot ole 1:1. Lahjakas nainen kykenee kasvattamaan tehokkaammin lihasmassaa kuin täysin lahjaton mies, vaikka testolevelit murto-osa sen miehen lukemista. Voi myös olla luontaisesti korkeat testotasot ja lihas ei mitenkään erityisen hyvin tartu. Ja päinvastoin jotkut pääsee aika lihaksikkaaseen kuntoon alaviitteissä pyörivillä testotasoilla. Voiman osalta merkitys on varmaan vieläkin vähäisempi. Niitä muuttujia on ihan hemmetin paljon genetiikassa sen suhteen mikä sen kehityspotentiaalin säätelee. Hormonaaliset tekijät yksi, mutta niidenkin osalta testo vain yksi osa-alue. Etkä sä voi ihmisen koosta tai ruumiinrakenteesta suoraan päätellä henkilön luontaisia androgeenitasoja. Ihan todella juntti ajatusmalli tuo.
Tämä ihan totta. Ei pitäisi tuijottaa sokeana pelkkiä testotasoja. Helevetin riskillä ja isolla sällillä voi olla tasot alempana kuin kynäniskalla. Testotaso on vain pieni osa elimistön palapeliä.
 
Mitä luokkaa kalorisi olivat ? Itsellä oli reiluna parikymppisenä protskut parhaimmillaan 4.2 g painokilo ja kaloreita rapiat yli 4000. Ja omapaino alkoi kutosella tai seiskalla. En nyt näkisi että mitään mikki hiiri lukemia olivat kehon painoon nähden. Ja olin raitis. Tallessa edelleen ruokapäiväkirjat 90-luvulta 👍
No varmaan sillon todella laihana jo 3500 alkoi painonnousua huomata, mutta teki tuokin tiukkaa jo syödä. Loppuvaiheessa melko lihavana (kehonpaino kun oli niin ylhäällä mitä se enimmillään kävi) keskimäärin lähellä 5k välillä eikä enää nousua tapahtunut. Sen takia en tarkkaa tiedä, koska söin paljon kaikkea mahdollista, jonkunlainen perusrunko oli vaan lämpimiin ruokiin. Ja ruokamäärät väkisin vaihteli, kun välillä oli ruokahalu kateissa siitä jatkuvasta syömisestä. Uskomattomalta kuulostaa tuo juttusi, jos paikkansa pitää. 60-70 kiloinen kestävyysurheilija kyllä voisi kuluttaa niin paljon, että kulutus olisi tuota luokkaa, mutta ihan salitreenaaja, niin aika outoa. Siitä voisi ounastella, että sen 5000-6000kcal vähintään saisi syödä, että missään 90-kilossa edes kehonpaino pysyisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä. Mutta tuohon luontaisen kynäniskamääritelmään en usko, että KEHONPAINON luontainen katto voi olla 74-kilossa vaikka mitä tekisi !? Itse söin olevinaan paljon 4 ekaa treenivuotta ja olin salin pahin kynäniska, kun olin keskivertoa laihempi aina ollut. Mutta kyllä kun kulutuksen karsi minimiin, alkoholin jätti (sotkee syömisrutiinit) ja alkoi pyörittää päivärytmiä syömisen ehdoilla niin pikkuhiljaa sitä painoa alkoi kertyä. Ihan helvetin koomista keksiä määritelmiä ja termejä, millä erottaa itsensä muista. Kaikki muutkin tämän palstan hardgainerit vois tehdä samoin. Ja niitä on varmaan aika paljon.
Tässä tärkeä pointti, jos vaikea saada painoa "karsin kulutuksen minimiin"
Jos sinkoilee sinne tänne, niin joutuu syömään niin paljon, että se alkaa väkisin tökkiä lähes kaikilla.
 
Testotaso on vain pieni osa elimistön palapeliä.

Testo on kyllä ihan perustavaa laatua oleva "kemiallinen avain" ihmisen elimistössä. Se myös ratkaisee tuleeko ihmisestä mies vai nainen. Miessukupuoli on kiveksen hormoonitoiminnan (testosteroni) aiheuttama. Subrafysiologiset annokset rasittavat elimistöä enemmän, mutta siinä yhteydessä myös suorituskykyyn nähden lada vaihtuu ferrariksi!
 
Back
Ylös Bottom