BB PRO Marko Savolainen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juuri tuo parempi vaste on yksi syy miksi tykkään tauottaa. Jos käyttää kokoajan tehot alkavat hiipua ja joutuu lisäämään annosta. Toinen periaatteeni on jos pieni määrä potkii hyvin, en käytä enempää. Vaikka kuinka tulee isoilta körmyiltä kuittailua ettei noissa pikkutyttöjen määrissä ole mitään järkeä. Yllättävän usein naureskellaan milli vko seteille ja retostellaan omilla "miesten kuureilla"

Itse luulisin että lähes kaikki (tai ainakin toivoisin että kaikki) ajattelee noin että jos pieni määrä toimii, niin turha käyttää isompaa määrää.

Valitettavasti ne on harvassa joille ihan pienet määrät riittää, suurin osa menee varmaan siihen "Keski kastiin" että tarvitaan jo jonkun verran tavaraa että mitään kehitystä alkaa tapahtua, ja sitten on tietysti niitä jotka tarvitsevat todella paljon.
 
Itse luulisin että lähes kaikki (tai ainakin toivoisin että kaikki) ajattelee noin että jos pieni määrä toimii, niin turha käyttää isompaa määrää.

Valitettavasti ne on harvassa joille ihan pienet määrät riittää, suurin osa menee varmaan siihen "Keski kastiin" että tarvitaan jo jonkun verran tavaraa että mitään kehitystä alkaa tapahtua, ja sitten on tietysti niitä jotka tarvitsevat todella paljon.
Oisko niin että jos on luonnostaan matalat testotasot pieni määrä potkii hyvin ? Eikös kehityksen voi sanoa olevan hyvä jos paino nousee 6-8kg 3-4 kk kuurilla ja voimatasot 15%. Suunnilleen samaan voiman lisäykseen on päässyt kaverinikin joilla annostus on 2-3 x suurempi. Itse olen kokeillut lyhyitä aikoja tupla annoksilla, mutta hyöty ei ole juurikaan kasvanut. En osaa sanoa kuinka kunnon isojen miesten satsi potkisi.
 
Oisko niin että jos on luonnostaan matalat testotasot pieni määrä potkii hyvin ? Eikös kehityksen voi sanoa olevan hyvä jos paino nousee 6-8kg 3-4 kk kuurilla ja voimatasot 15%. Suunnilleen samaan voiman lisäykseen on päässyt kaverinikin joilla annostus on 2-3 x suurempi. Itse olen kokeillut lyhyitä aikoja tupla annoksilla, mutta hyöty ei ole juurikaan kasvanut. En osaa sanoa kuinka kunnon isojen miesten satsi potkisi.
Mitäs sitten jos dieettaa tuon 6-8kg siinä 3-4kk:ssa. Onko se sitten miinusmerkkistä kehitystä? En ymmärrä mitä tuo paino kertoo hyödystä. Luultavasti pakonomaista painonnousua ei kyllä tapahdu, jos ei ole geenifriikki kyseessä joka käyttää koko arsenaalin, ja siinä ne perusaineet on yksistään eriteltynä aika rajatussa roolissa. Voihan siinä ottaa vaikka 15kg, mutta luultavasti 2kg lihasmassan kasvu on jo poikkeuksellisen kova kehitys pienellä määrällä tuossa ajassa, jos aiempaa taustaa löytyy. Ihan samalla tavalla sille kehityskäyrälle käy kuin naturaalina. Sitten kun se oma potentiaali alkaa olla tietynlaisella buustilla käytetty niin ei siitä eteenpäin kasveta ilman radikaaleja muutoksia touhussa. Sekö on kehitystä, jos tuolla on/off tyylillä vahvistut 15% ja menetät saman tauolla kuten olet kertonut. Ja siitä taas palaa entiseen. Eihän se mitään kehitystä ole. Sitten jos taas kehityt 15% jokaisella syklillä verrattuna edelliseen (6kk on/6kk off) niin olet 5 vuodessa nostanut 1RM voimatason 100-kilosta 201-kiloon jossakin liikkeessä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse luulisin että lähes kaikki (tai ainakin toivoisin että kaikki) ajattelee noin että jos pieni määrä toimii, niin turha käyttää isompaa määrää.

Valitettavasti ne on harvassa joille ihan pienet määrät riittää, suurin osa menee varmaan siihen "Keski kastiin" että tarvitaan jo jonkun verran tavaraa että mitään kehitystä alkaa tapahtua, ja sitten on tietysti niitä jotka tarvitsevat todella paljon.
Monesti se on, "jos 1ml toimii, niin pistän 2ml, niin toimii tuplasti jne"
 
Mitäs sitten jos dieettaa tuon 6-8kg siinä 3-4kk:ssa. Onko se sitten miinusmerkkistä kehitystä? En ymmärrä mitä tuo paino kertoo hyödystä. Luultavasti pakonomaista painonnousua ei kyllä tapahdu, jos ei ole geenifriikki kyseessä joka käyttää koko arsenaalin, ja siinä ne perusaineet on yksistään eriteltynä aika rajatussa roolissa. Voihan siinä ottaa vaikka 15kg, mutta luultavasti 2kg lihasmassan kasvu on jo poikkeuksellisen kova kehitys pienellä määrällä tuossa ajassa, jos aiempaa taustaa löytyy. Ihan samalla tavalla sille kehityskäyrälle käy kuin naturaalina. Sitten kun se oma potentiaali alkaa olla tietynlaisella buustilla käytetty niin ei siitä eteenpäin kasveta ilman radikaaleja muutoksia touhussa. Sekö on kehitystä, jos tuolla on/off tyylillä vahvistut 15% ja menetät saman tauolla kuten olet kertonut. Ja siitä taas palaa entiseen. Eihän se mitään kehitystä ole. Sitten jos taas kehityt 15% jokaisella syklillä verrattuna edelliseen (6kk on/6kk off) niin olet 5 vuodessa nostanut 1RM voimatason 100-kilosta 201-kiloon jossakin liikkeessä.
Miksi dieettaisit heti kuurin loputtua? Vai oliko tämä vain esimerkki tapaus huonosta logiikasta tms ei niin optimaalisesta tavasta kehittyä? Vai ymmärsinkö väärin?
 
Miksi dieettaisit heti kuurin loputtua? Vai oliko tämä vain esimerkki tapaus huonosta logiikasta tms ei niin optimaalisesta tavasta kehittyä? Vai ymmärsinkö väärin?
Siis en nyt ymmärtänyt? Jos joku vetää sitä kuuria dieetin ohessa tuon 3-4kk, niin paino voi tippua tuon 6-8kg. Lähinnä puutuin siihen, että miten suoranaisesti painonlisäys liittyy niihin milli viikkoon kuureihin, jos koostumusta ei eritellä. Voihan sitä sikabulkata ilman aineitakin, mutta mitäs se sitten kertoo. 25kg vuoteen olen itsekin nuorena ottanut ja natuna, vaikka olen samaa sarjaa ettei tosiaankaan helpolla paino tartu. Oliko tuossa sitten mitään järkeä, jos rasvatonta massaa siitä oli ehkä 10kg yhdistettynä beginnergainsseihin/ ensimmäinen jakso pluskaloreilla. Minun mielestä ei. Vaikka lihasta tuli nopeammin kuin 10v myöhemmin vaikka käyttäisikin vähän jotain. Buusteilla en ikinä ole sikabulkannut. Silti on kehittynyt kehonkoostumus vaikka ne pikkukuurit ei itsessään painolleni tee mitään ylläpitokaloreilla (en aineista pöhöty vaan pikemmin ihon alta neste häviää, toki solut paineisemmat). Uskallan väittää että lihasmassan kehitystä enempi kuin Predatorilla, vaikka paino ei liiku mihinkään suuntaan jos sen millin viikkoon decaakin heittää. Voi kilo tulla nesteenä. Mutta kreatiinimonohydraatti jo enemmän sitä painoa nostaa. Ymmärrän jos on aineista/estrosta herkkä pöhöttymään, niin voi nesteen muodossa paino nousta silloin, mutta metsään nenee jos aletaan luulla, että on 6-8kg lihasmassaa tehty siinä ajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Oisko niin että jos on luonnostaan matalat testotasot pieni määrä potkii hyvin ? Eikös kehityksen voi sanoa olevan hyvä jos paino nousee 6-8kg 3-4 kk kuurilla ja voimatasot 15%. Suunnilleen samaan voiman lisäykseen on päässyt kaverinikin joilla annostus on 2-3 x suurempi. Itse olen kokeillut lyhyitä aikoja tupla annoksilla, mutta hyöty ei ole juurikaan kasvanut. En osaa sanoa kuinka kunnon isojen miesten satsi potkisi.

Jos tuosta painon noususta edes 1/3 on puhdasta lihas massaa, niin tuo kehitys on todella kovaa.
 
Ja paljon vaikuttaa se, koska on aloitettu kemikaalien käyttö. Jos niitä ollut kierrossa 20 vuotiaasta asti ja jatketaan 50 vuotiaaksi, on mahdollista että vanhemmiten seuraksia saa ruveta poimimaan. Jos taas kevyt myrkytys aloitettu vaikka 40 vuotiaana niin en tiedä onko silloin 45 vuotiaana sen suurempi riski kuin nuorempana?
Ongelma on juuri siinä, että ikääntyessä lääkkeiden aiheuttamien sivarien sitetokyky laskee yleensä kaikilla joka taupauksessa. Sillä ei ole sen suhteen merkitystä, milloin kuurittelun aloittaa. Toki on huonompi tilanne silloin, jos on aloittanut jo nuorena ja vetää "hautaan" saakka. On tietysti poikeuksiakin, ne joilla sisuskaulut kestävät kovempaakin rasitusta.
 
Siis en nyt ymmärtänyt? Jos joku vetää sitä kuuria dieetin ohessa tuon 3-4kk, niin paino voi tippua tuon 6-8kg. Lähinnä puutuin siihen, että miten suoranaisesti painonlisäys liittyy niihin milli viikkoon kuureihin, jos koostumusta ei eritellä. Voihan sitä sikabulkata ilman aineitakin, mutta mitäs se sitten kertoo. 25kg vuoteen olen itsekin nuorena ottanut ja natuna, vaikka olen samaa sarjaa ettei tosiaankaan helpolla paino tartu. Oliko tuossa sitten mitään järkeä, jos rasvatonta massaa siitä oli ehkä 10kg yhdistettynä beginnergainsseihin/ ensimmäinen jakso pluskaloreilla. Minun mielestä ei. Vaikka lihasta tuli nopeammin kuin 10v myöhemmin vaikka käyttäisikin vähän jotain. Buusteilla en ikinä ole sikabulkannut. Silti on kehittynyt kehonkoostumus vaikka ne pikkukuurit ei itsessään painolleni tee mitään ylläpitokaloreilla (en aineista pöhöty vaan pikemmin ihon alta neste häviää, toki solut paineisemmat). Uskallan väittää että lihasmassan kehitystä enempi kuin Predatorilla, vaikka paino ei liiku mihinkään suuntaan jos sen millin viikkoon decaakin heittää. Voi kilo tulla nesteenä. Mutta kreatiinimonohydraatti jo enemmän sitä painoa nostaa. Ymmärrän jos on aineista/estrosta herkkä pöhöttymään, niin voi nesteen muodossa paino nousta silloin, mutta metsään nenee jos aletaan luulla, että olen 6-8kg lihasmassaa tehnyt siinä ajassa.
Aika paljon genetiikkaan menee mitenkä nuo aineet kenelläkin toimii ja miksi rajoittaa se ajatuksen tasolla jo heti että 6-8kg lihasta ON mahdotonta saada.

Eikö tuo ajattelu jo suoraan määritä epäonnistumisen kohdan ja sitä tehden tulokset jäävät alle tuon.

Minä en ymmärrä että jos haluat kasvaa niin rajoitat sitä millään osa alueella. Ei tarvitse porsastella mutta kyllä se progressiota vaatii samalla kun kuuri etenee niin ruoan levon ja treenin suhteen. Sitten sitä pitäisi lääkkeiden lopetuksen jälkeen pystyä yllä pitämään se ~3kk kynsin ja hampain jotta elimistö tottuu siihen uuteen massaan. Lääke määrällä ei sinänsä ole väliä koska tämä nyt sopii niin ensimmäisiin kun viimeisiinkin kuureihin. Se on yksi syy miksi itse en pitkiä kuureja ymmärrä koska harvalle tämä lääkkeiden ympärillä oleva homma on mahdotonta yllä pitää.
 
Aika paljon genetiikkaan menee mitenkä nuo aineet kenelläkin toimii ja miksi rajoittaa se ajatuksen tasolla jo heti että 6-8kg lihasta ON mahdotonta saada.

Eikö tuo ajattelu jo suoraan määritä epäonnistumisen kohdan ja sitä tehden tulokset jäävät alle tuon.

Minä en ymmärrä että jos haluat kasvaa niin rajoitat sitä millään osa alueella. Ei tarvitse porsastella mutta kyllä se progressiota vaatii samalla kun kuuri etenee niin ruoan levon ja treenin suhteen. Sitten sitä pitäisi lääkkeiden lopetuksen jälkeen pystyä yllä pitämään se ~3kk kynsin ja hampain jotta elimistö tottuu siihen uuteen massaan. Lääke määrällä ei sinänsä ole väliä koska tämä nyt sopii niin ensimmäisiin kun viimeisiinkin kuureihin. Se on yksi syy miksi itse en pitkiä kuureja ymmärrä koska harvalle tämä lääkkeiden ympärillä oleva homma on mahdotonta yllä pitää.
Öö? Tarkoitin, että jos on pitkä historia jo natutreeniä ja vastaavantason kuureja alla. Eihän se sillon mahdollista ole suurta kehitystä saada. Muutenhan kaikista vähän korotettua korvaushoitoa käyttävistä tulis muutamassa vuodessa raskaan sarjan kisaajia. Ja siis ilmeisesti suurin osa kisaajistakin tekee asiaa päin helvettiä, jos kisaprepilläkin paino luonnollisesti tippuu, luulen että kemiaa vaatii enempi ku testoa millin viikossa vielä se touhu.
Karrikoituna siis ymmärsin, ettei noilla em. milli viikkoon kuureilla voi muutakuin syödä yli kulutuksen ja ylläpitää se tauolla. En minäkään tauolla dieettaisi, mutta tuolla tyylillä tuskin kovin moni onnistuu kehonkoostumuksen muokkauksessa. Eipä siinä jos tavoite on olla ikilihava.

Ja tuli vielä mieleen tuosta aiemmin mainitusta voimatasojen käytöstä mittarina. Joillain psyykkisesti douppaamiseen koukussa olevilla placebo on jo 300% jos alkavat jotain käyttää. Voimatason ja lihasmassan korrelaatio on muutenkin aika heikko tietyn pisteen jälkeen, joten kyllä parempi mittari niiden aineiden toimivuudelle on lihasmassan kehitys. Katso naturaalinostajia ja ei-testattuja. Varianssia toki kehotyypeissä löytyy molemmista, mutta varsin erinäköisiä fysikaltaan, jos ihan ääripäihin mennään. Silti tulostasossa ei juuri eroa jos sitä keskimääräisesti tutkailee. Ite sain 14,2% penkkiin ja se vei useita vuosia. Kuurit just tota minibudjetin touhua. Aikaa oli välissä 7,5v, niin en kaikkea kyllä niiden aineiden piikkiinkään pelkästään pistäisi. Kun moni on hieman vahvempi yli kolmekymppisenä kuin vajaa 10v nuorempana muutenkin, mikäli systemaattisesti pyrkii sitä voimaa kehittämään. Pysyvä hyöty niistä kyllä on, et pystyy 200lla penkkaamaan sarjaa puolenkin vuoden totaalitauon jälkeen halutessaan, kun natuaikoina ne oli lähinnä ykkösiä minulla. Mitä tulee tuohon voimatasojen tippumiseen. Luukki muuttuu enemmän ei haluttuun suuntaan jos ei käytä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Öö? Tarkoitin, että jos on pitkä historia jo natutreeniä ja vastaavantason kuureja alla. Eihän se sillon mahdollista ole suurta kehitystä saada. Muutenhan kaikista vähän korotettua korvaushoitoa käyttävistä tulis muutamassa vuodessa raskaan sarjan kisaajia. Ja siis ilmeisesti suurin osa kisaajistakin tekee asiaa päin helvettiä, jos kisaprepilläkin paino luonnollisesti tippuu, luulen että kemiaa vaatii enempi ku testoa millin viikossa vielä se touhu.
Karrikoituna siis ymmärsin, ettei noilla em. milli viikkoon kuureilla voi muutakuin syödä yli kulutuksen ja ylläpitää se tauolla. En minäkään tauolla dieettaisi, mutta tuolla tyylillä tuskin kovin moni onnistuu kehonkoostumuksen muokkauksessa. Eipä siinä jos tavoite on olla ikilihava.
Siis tottakai natuna ja lääkkeillä oli annos mikä tahansa tulee katto vastaan. Ja sinnehän sitä pitää pyrkiä oli kumpi tapaus tahansa. Tehdä siitä joko siitä genetiikasta tai siitä lääkemäärästä se heikoin kohta ja silloin se on maksimi kehitys mitä siitä voi ulos mitata. 👍🏼

Kun dieetataan niin yllättävän vähällä määrällä se lihas siellä säilyy, mutta mikäli vielä dieetillä pyritään saamaan lihas massaan kehitystä se vaatii kemialta enemmän.

Hirveän iso ero kisalavat vs kireä kunto.

Ei tarvita montaa kiloa lisää lihasta ja se dieetti kulkee ihan eri tavalla eli ensin pyritään säilyttämään massa lihas + rasva ja sitten hyvän ajan päästä pyritään pääsemään siitä ylimääräisestä rasvasta eroon. Eli kiire pilaa monen lihaksen säilymisen kuurin jälkeen. Toki se on ymmärrettävää jos tavoite on kisata paljon mutta jos lihasta meinaa tehdä ja yllä pitää niin kunnon tauko kisoista että käteen jää muutakin kun pitkät kynnet.
 
Mitäs sitten jos dieettaa tuon 6-8kg siinä 3-4kk:ssa. Onko se sitten miinusmerkkistä kehitystä? En ymmärrä mitä tuo paino kertoo hyödystä. Luultavasti pakonomaista painonnousua ei kyllä tapahdu, jos ei ole geenifriikki kyseessä joka käyttää koko arsenaalin, ja siinä ne perusaineet on yksistään eriteltynä aika rajatussa roolissa. Voihan siinä ottaa vaikka 15kg, mutta luultavasti 2kg lihasmassan kasvu on jo poikkeuksellisen kova kehitys pienellä määrällä tuossa ajassa, jos aiempaa taustaa löytyy. Ihan samalla tavalla sille kehityskäyrälle käy kuin naturaalina. Sitten kun se oma potentiaali alkaa olla tietynlaisella buustilla käytetty niin ei siitä eteenpäin kasveta ilman radikaaleja muutoksia touhussa. Sekö on kehitystä, jos tuolla on/off tyylillä vahvistut 15% ja menetät saman tauolla kuten olet kertonut. Ja siitä taas palaa entiseen. Eihän se mitään kehitystä ole. Sitten jos taas kehityt 15% jokaisella syklillä verrattuna edelliseen (6kk on/6kk off) niin olet 5 vuodessa nostanut 1RM voimatason 100-kilosta 201-kiloon jossakin liikkeessä.
Minä olen puhunut voiman ja lihaksen hankkimisesta. Ei kait kukaan oleta että silloin tiputetaan painoa. Aika huolestuttavaa jos on massakaudella + kuurilla niin paino tippuu. Kyllä se painon nousu kertoo että roina toimii. Ainakin itsellä selkein merkki ettei tuote ole tyhjä arpa. Ja luonnollisesti myös voimataso kasvaa painon noustessa. Enkä väittänyt tai luule että painonnousu on pelkkää lihasta. Nestettä iso osa. Älä tuijota tuohon 15% voiman nousuun. Se on vain sivutuote. Nousee vaikka en hakisi voimaa. Vaikka se nollaantuisi offilla, se ei tarkoita että kaikki muukin kehitys nollaantuu. Esimerkiksi painoni on vakiintunut pysyvästi alimmillaan 90kg pintaan. Ei tipu offilla tuon alle enää. Olen ollut keskimäärin pari kg painavampi joka kuurin jälkeen. Sopisi kokeilla monen muunkin jäädä kokonaan offille vaikkapa vuodeksi ja keulia sitten "ettei mulla tipu offilla voima ja paino yhtään". Moni väittää noin mutta todellisuudessa eivät ole edes olleet kunnon offilla koskaan. 2-3 kk tauko ei ole offi. Siinä mennään vielä kuurin höyryillä.
 
Minä olen puhunut voiman ja lihaksen hankkimisesta. Ei kait kukaan oleta että silloin tiputetaan painoa. Aika huolestuttavaa jos on massakaudella + kuurilla niin paino tippuu. Kyllä se painon nousu kertoo että roina toimii. Ainakin itsellä selkein merkki ettei tuote ole tyhjä arpa. Ja luonnollisesti myös voimataso kasvaa painon noustessa. Enkä väittänyt tai luule että painonnousu on pelkkää lihasta. Nestettä iso osa. Älä tuijota tuohon 15% voiman nousuun. Se on vain sivutuote. Nousee vaikka en hakisi voimaa. Vaikka se nollaantuisi offilla, se ei tarkoita että kaikki muukin kehitys nollaantuu. Esimerkiksi painoni on vakiintunut pysyvästi alimmillaan 90kg pintaan. Ei tipu offilla tuon alle enää. Olen ollut keskimäärin pari kg painavampi joka kuurin jälkeen. Sopisi kokeilla monen muunkin jäädä kokonaan offille vaikkapa vuodeksi ja keulia sitten "ettei mulla tipu offilla voima ja paino yhtään". Moni väittää noin mutta todellisuudessa eivät ole edes olleet kunnon offilla koskaan. 2-3 kk tauko ei ole offi. Siinä mennään vielä kuurin höyryillä.
Niin miten tämä sinun offihöpötyksesi liittyy mihinkään, siihenkö että pönkität itsetuntoasi sillä, että ehkä olet monia muita pienempi tai heikompi ja päättelet siitä, että olet ainut douppaaja joka ei ole pitänyt pitkiä taukoja. Mihin helvettiin ne tulokset voi edes tippua, jos koskaan ei ole paljoa aineilla nousseet? Siinä vaiheessa merkkaa se mitä olet natuna tehnyt. Siis miten se paino tippuu, jos syö saman verran kuin kuluttaa? Eikä pöhöty aineista. Koostumus voi kyllä muuttua. Minä en ole koskaan niin paljon painanut kuin ennen aineita, niin hukkaanko ne kuurit olen mielestäsi käyttänyt? En enää kommentoi. Ei tule painokelpoista tekstiä noista logiikoistasi ja teorioistasi. Paino ei tipu alle 90kg enää? Siis mitä aktuaalista vittua, johan moni löysäkroppainen treenaamaton tavis painaa enemmän. Et ole kuitenkaan mikään kireä kilpabodari. Mutta niin oon tajunnu, että sulle tärkeintä on painaa mahdollisimman paljon riippumatta koostumuksesta. Mutta siinä tavoitteessa oot kyllä onnistunut helvetin huonosti. Ja sen tavoitteen eteen hormonitoiminnan vaarantaminen lääkeaineilla on melko tyhmä ratkaisu. Ja voimatasot kasvaa itsestään vaikkei siihen kiinnittäisi
huomiota? Nämä jutut ei kyllä ole yhtään linjassa realiteettien kanssa, rinnastaen sarjapainoihin ja tuloksiin. En oo varmaan ainut joka nää ristiriidat viimeaikaisissasi kirjoituksissasi on huomannut.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom