Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistä keksit, ettei olisi mitään vaikutusta lihaskasvuun? Layne puhuu nimenomaan, ettei se välttämättä ole niin ja hormoneilla ei ole lineaarista vastetta, että tuplataan tasot ja se on 2x lihasmassa. Ei ole koskaan sanonut, ettei olisi vaikutusta lihaskasvuun.
Ja toivoisin Tikaltakin vähän tarkkuutta siihen, mitä siteerataan ja sanotaan kaverin väittäneen
Keksin sen siitä kun hän fläppitaululle piirtelyn päätteeksi (@ 5:08 -->) sanoo, että "[- -] in the physiological range isn´t gonna make a difference in muscle mass". Fläppitaululle toki piirtää aavistuksen nousevan käyrän, mutta puhuu siitä termillä "flat". Oletko vieläkin sitä mieltä, että laitoin sanoja hänen suuhunsa?
Kyllähän sen on ihan käytännössä nähnyt, että kun tasot korjataan T-hoidolla ylemmäs jos ne ovat viitearvon alarajoilla olleet, niin kaikki elämässä menee paremmin. Mukaanlukien lihaskasvu. Jos nyt leikitään että kokonaistesto 9 nmol/l oikeuttaa hoitoon ja 11 nmol/l ei oikeuta ja ensin mainittu saa parempaa kehitystä hoidon kanssa kun taso nousee, niin en oikein usko etteikö toinen saisi jos tasot jotenkin kummasti ihan luonnollisesti nousisi vaikka 37 nmol/l mikä vielä normaaliin viitearvoon menee.
En ymmärrä miten ton lauseen vois tahallaan ymmärtää väärin, ja että ois kontekstista irrallista "cherry pickingä"? Mun mielestä Nortonin kanta on aika selkee: viiterajoissa tapahtuvat muutokset teston määrässä eivät vaikuta lihasmassaan. Vaikka mun mielestä kanta on noinkin ehdottoman kuulonen, en usko hänen tarkoittavan, että kenelläkään milloinkaan missään ei ole lihasmassa lisääntyny tai tule lisääntymään, vaan että vasta viiterajojen ulkopuolella alkaa todella tapahtumaan (ja niistä muutoksista en oo missään vaiheessa puhunu). Ja mistä edes sait kuvan tuosta lieventävästä lisäyksestä (ei välttämättä lihasmassa kasva)? "In the physiological range you don´t really get an increase" (@4:49), sana really? Really? :D Sitä paitsi mähän sanoin, että oon Markun - ja ilmeisesti sun - kanssa samoilla linjoilla (alla). En siis ymmärrä miksi tähän tartuit.
Jokainen 70kg vinkuheinä treenaa tuplatreenejä, reverse diettaa ja väittelee IFYYM vs. intermittent fasting. Layne Norton ei ole mitään, kun se nyt siinä videossa sanoi näin ja niin edelleen :D
Varmaan jossain tullutkin esiin, mutta... minkälaista sinkin lisäystä pitäisit vielä ns. turvallisena, olettaen että normiruoasta saanti on 10-15mg? Entä missä vaiheessa pitäisi kiinnittää huomiota myös kromin määrään.
Kyllä sun äiti tähän tietää vastauksen paremmin, kuin sensei.Mitäs sensei sanoo että onko suotavaa jo tänään mennä treenille kun viime viikolla ollut kevyttä kuumetta ti-to ja flunssaa. Nyt kuitenkin tämä viikko käyty töissä ihan normaalisti ja olo muutenkin ihan fresh mutta vähän yskittää vielä varsinkin iltaisin ja nokan joutuu pari kertaa päivän mittaan niistämään.. Olo muutenkin aivan hyvä mutta vähän tämä yskä välillä yhä vaivaa vaikka ei edes mitään limaa irtoa enää.
Kohta taukoa tulee nyt se pari viikkoa jo kasaan niin mietein jos menisi kevyttä peruspumppailua harrastamaan tänään kun kuumeettomia päiviä nyt jo 6 täynnä.
Mitä mieltä tästä? Kannattaako?
Pientä kuumetta viikko sitten, etkä vieläkään reenaa? Nyt kasvata munat ja lopeta se tekosyiden keksiminenMitäs sensei sanoo että onko suotavaa jo tänään mennä treenille kun viime viikolla ollut kevyttä kuumetta ti-to ja flunssaa. Nyt kuitenkin tämä viikko käyty töissä ihan normaalisti ja olo muutenkin ihan fresh mutta vähän yskittää vielä varsinkin iltaisin ja nokan joutuu pari kertaa päivän mittaan niistämään.. Olo muutenkin aivan hyvä mutta vähän tämä yskä välillä yhä vaivaa vaikka ei edes mitään limaa irtoa enää.
Kohta taukoa tulee nyt se pari viikkoa jo kasaan niin mietein jos menisi kevyttä peruspumppailua harrastamaan tänään kun kuumeettomia päiviä nyt jo 6 täynnä.
Mitäs sensei sanoo että onko suotavaa jo tänään mennä treenille kun viime viikolla ollut kevyttä kuumetta ti-to ja flunssaa. Nyt kuitenkin tämä viikko käyty töissä ihan normaalisti ja olo muutenkin ihan fresh mutta vähän yskittää vielä varsinkin iltaisin ja nokan joutuu pari kertaa päivän mittaan niistämään.. Olo muutenkin aivan hyvä mutta vähän tämä yskä välillä yhä vaivaa vaikka ei edes mitään limaa irtoa enää.
Sama mielessä meilläkin. Poika on nyt jo reipas 3v ja kyselee paljon mutta ei vielä ole ruokiin liittyviä asioita kysellyt. Tai jos onkin niin ei mitenkään kummastellen. Vähän pitää aina luovia ja välillä mietityttää, jääkö tästä lapselle takaraivoon jotain..Vähän erilainen kysymys, menee sellaiselle alueelle että ymmärrän jos et halua vastata. Mutta kun on tulossa ensimmäinen lapsi, niin olen miettinyt että antaako se, että minulla on tapana punnita ruokiani, huonon esimerkin sitten kun lapsi alkaa ymmärtää asioita. Oletko miettinyt samaa koskaan?
Kehotan kääntymään Jari Sinkkosen puoleen ;)Vähän erilainen kysymys, menee sellaiselle alueelle että ymmärrän jos et halua vastata. Mutta kun on tulossa ensimmäinen lapsi, niin olen miettinyt että antaako se, että minulla on tapana punnita ruokiani, huonon esimerkin sitten kun lapsi alkaa ymmärtää asioita. Oletko miettinyt samaa koskaan?
Vähän erilainen kysymys, menee sellaiselle alueelle että ymmärrän jos et halua vastata. Mutta kun on tulossa ensimmäinen lapsi, niin olen miettinyt että antaako se, että minulla on tapana punnita ruokiani, huonon esimerkin sitten kun lapsi alkaa ymmärtää asioita. Oletko miettinyt samaa koskaan?