MITÄ ONGELMAA?? Ei ole mitään ongelmaa.
Itselleni 70g rasvaa päivässä on ihan riittävästi siihen, että mitään negatiivista ei siitä johtuen tule.
Olen tehnyt tätä melkein 17 vuotta ja kokeillut ihan kaiken mahdollisen vähärasvaisen 20g päivässä ja ketoosin melkein 200g päivässä väliltä ja todennut mikä yhdistelmä makroja itselleni parhaiten sopii ja toimii.
Eikä valmennuksessanikaan ole ensimmäistäkään yli-inhimillisen rasvattoman massan bodaria, jolle 80-90g rasvaa päivässä olisi liian vähän ;)
Ja kyllä suurimmalle osalle tavoitteellisesti naturaalina treenaavista 1g rasvaa per kehon rasvaton painokg löytyy 65-85g väliltä (kun siis miehistä puhutaan).
Ja jos sitten tulee ongelmaa tms. minkä vaan makron suhteen niin sitten toimitaan tilanteen edellyttämällä tavalla... nämä ovat suuntaviivoja mistä aloittaa, ei mitään ehdottomia sääntöjä mistä pidetään aina kiinni vaikka väkisin.
Musta nyt tuntuu, ettet nähnyt metsää puilta, kun keskityit tuohon sanaan ongelma. Siinä mun tekstissä oli ihan kysymyskin....
Toki sitä pärjää. Ihmiset pärjäsi vuosia keskitysleireillä ihan älyttömän pienillä ravinnoilla. Kyse olikin siitä, että miten se kroppa toimii parhaiten ja kuten mainitisin niin minulla se rasvan määrä tarvitsee olla isompi jotta ne normaalit toiminnot kropassa toimivat. Vitun vaikeetahan se on sanoa, että onko se se optimaalisin vai syönkö turhaa, mutta aika vahvasti uskon siihen että se on melkosen hyvä biofeed singaali. Mulla se rasvaton massaa on yli ton 65-85kg että voi sitä rasvaaki sitte olla enempi ku toi.
Mutta se siitä, kokeilen ja hyvää vappua ja kaikkea sinulle