AMMATTILAINEN Markku "Sensei" Tikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos kerran jauhelihaa paistat kerran kahteen viikkoon niin miksei kananpaisto onnistuis vaikka siinä samalla?
Lidlissä fileesuikaleet on jonkun 8,5€/kilo niin eipä sitäkään oo hinnalla pilattu.
Jauhelihan paistoprosessinkin olen optimoinut aika pitkälle. 4x400g kerralla isoon kattilaan, ruskistus, paseerattu tomaatti + mausteet joukkoon, jäähtymisen jälkeen jaan 10 pussiin ja nakkaan pakkaseen. Hommia tuossa joutuu tekemään about 40 minsaa per 2 viikkoa.

Jospa broilerille löytyisi joku yhtä vaivaton ison satsin valmistusmenetelmä, jolla saisi vielä hyvän ja murean lopputuloksen.

Nuo valinnat ei ole niinkään hinnasta kiinni, vaan vaivattomuudesta.

Jauhelihan paistoprosessinkin olen optimoinut aika pitkälle. 4x400g kerralla isoon kattilaan, ruskistus, paseerattu tomaatti + mausteet joukkoon, jäähtymisen jälkeen jaan 10 pussiin ja nakkaan pakkaseen. Hommia tuossa joutuu tekemään about 40 minsaa per 2 viikkoa.

Jospa broilerille löytyisi joku yhtä vaivaton ison satsin valmistusmenetelmä, jolla saisi vielä hyvän ja murean lopputuloksen.

Nuo valinnat ei ole niinkään hinnasta kiinni, vaan vaivattomuudesta.

Mitähän pellille nyt mahtuu.. Ainakin 3 kg fileesuikaleita, enemmänkin ? Heitä uuniin 20 min ja valmis.

Mitähän pellille nyt mahtuu.. Ainakin 3 kg fileesuikaleita, enemmänkin ? Heitä uuniin 20 min ja valmis.

Tuo on hyvä tapa keittää kanaa.. ainakin itsellä se nesteen määrä mikä niistä irtoaa pellille on tolkuton. Tiiä sit onko vika minussa vai rainbown fileepihveissä....

Lue Rainbown fileepihvin ainesosat, sisältää vettä. Hittoako niihin pitää suolavettä pumpata!? :confused:

Lue Rainbown fileepihvin ainesosat, sisältää vettä. Hittoako niihin pitää suolavettä pumpata!? :confused:

Pitäis varmaan joskus ostaa kalliimpaa kanaa ja koittaa samaa valmistustapaa, Ei oo tullu testailtua, kun kana ei löydy top5 proteiinilähteistä itsellä.

Suolavettä että saadaan 100g kanaa taikomalla 150g kanaa. En ikinä siis ikinä ostaisi sitä paskaa. Edes köyhänä. Ruoka on terveyden perusta ja asia joka vie terveyttä eteenpäin tai taaksepäin, Nuo rotansuikaleet ei ainakaan edistä asiaa.

Kyllä niistä vettä tulee aikalailla. Se on vaan hyvä, ei kuivu niin paljoa. Tämäkin tietysti makuasia.
Ja kun 400g kanoissa on 150g lisättyä suolavettä niin kilohinnaksi tulee näille "helevetin halvoille kanoille!" 25-40€/kg..Siinä tuntee suurta gurumaisuutta kun halvalla sai..

Maksoit vedestä 1.5 dl /10€ (litrahinta lisätylle suolavedelle vajaa100€) ja kananlihasta 250g/10€

"Onneksi ehdin ostamaan kaikki ennekuin muut ehti.." (tosiasiassa kukaan muu ei halunnut maksaa vesikanasta käsittämätöntä kilohintaa joten kiire ei olisi ollut hamstraamana kaikkia :D)

Viimeksi muokattu:
Mitä joskus olen paistellut uunissa vuoassa maustamattomia rintafileitä, niin aika kuivia noista on tullut ja vuoan on saanut jälkeenpäin melkeinpä lähettää hiekkapuhallukseen ennen astianpesukoneeseen laittoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asetin nyt sellasen tavoitteen, että saisin kyykyssä 160kg ens kesänä viimeistään. Tällä hetkellä paras sarja on 2x2 115kg. Oon reenannut tällä hetkellä niin, että sarjoja tulee reenissä 4-8 ja toistot pyöriny 2-8. Mulla ei oo mitään kyykky ohjelmaa, et heitän aika päästä aina noi reenit. Oonko menossa ihan metsään? :D Oon miettiny et voisin kokeilla tota jto 3x4 > 6x6 systeemiä.

Viimeksi muokattu:
Mikäli oikein muistan ni broiskusta saa parasta juuri uunissa.Pikkasen pitää vahtia että rintapalan lämpötila on vähintään 72C ja enintään 78C.

Protip: leivinpaperi ;)
Protip jatkuu: joskus on jopa suotavaa laittaa kaksi leivinpaperiarkkia, jos tietää että paistettavasta tuotteesta irtoaa runsaasti nestettä / rasvaa.

Ja takaisin broileri-OT:hen. Taidan kokeilla modata noista keitto-ohjeista itselleni sopivan (helpon & nopean) rintafileiden kypsennysmetodin. Keittämällä välttänee myös paikallisen ympäristökatastrofin (käryt ja rasvat), verrattuna paistamiseen pannulla / uunissa. Eiköhän isoon kattilaan mahdu yhtäaikaa sellainen 1,6kg fileitä kypsymään.

http://www.radionova.fi/uutiset/aja...essa-kypsennetyt-broilerin-rintafileet-100782

https://kiloklubi.fi/reseptit/avaa/Keitetty-broileri-appelsiinikastikkeessa/28110/

http://www.kariniemen.fi/artikkeli/teron-kanakeittiosta-kuinka-kananpojasta-saa-aina-mehukasta/

Protip jatkuu: joskus on jopa suotavaa laittaa kaksi leivinpaperiarkkia, jos tietää että paistettavasta tuotteesta irtoaa runsaasti nestettä / rasvaa.

Itse paistan uunissa pellillä kilon Kariniemen kanan rintafileitä kerralla kahdella leivinpaperilla. Niistä ei ainakaan hirveästi nestettä irtoa. Fileet ovat maustamattomia, joten sudin niihin Keijun bbq- tai yrttimarinadia. Mitään muuta vikaa noissa ei ole kuin ärsyttävästi narskahteleva kalvo joissain fileissä; sitä kun ei oikein saa poiskaan nyhdettyä.

Asetin nyt sellasen tavoitteen, että saisin kyykyssä 160kg ens kesänä viimeistään. Tällä hetkellä paras sarja on 2x2 115kg. Oon reenannut tällä hetkellä niin, että sarjoja tulee reenissä 4-8 ja toistot pyöriny 2-8. Mulla ei oo mitään kyykky ohjelmaa, et heitän aika päästä aina noi reenit. Oonko menossa ihan metsään? :D Oon miettiny et voisin kokeilla tota jto 3x4 > 6x6 systeemiä.

Siinä mielessä olet menossa mielestäni metsään, että sinulla ei ole mitään suunnitelmallista nousujohteisuutta mietittynä, vaikka tavoite on saada nousujohteista tulossa.
Et maininnut harjoitustaustasi, mutta noista kiloista päättelen, että käyttämätöntä potentiaalia löytyy reilusti (??)... joten pitäisin parempana systeeminä jotain voimanostajien old school mallin lineaarista nousujohteisuutta missä lähdetään ihan 10 toiston sarjoista ja noin 3kk aikana edetään ykköseen... viikko viikolta rautamäärää lisäten. Tulisi sitten paremmin lihasmassaakin mikä pitkässä juoksussa voisi olla parempi kyykkyrautojen kehitykselle, kuin tuollainen vahvemmin hermostollisen voiman toistoalueella pyörivä treeni. Lisäksi tulisi matkalla sitten niitä ykkösiäkin otettua mikä kuitenkin vaatii harjoitusta, jos tarkoitus on ykkösmaksimi nostaa.

Mitä mieltä Markku on Levronen paluusta?

Mielenkiinnolla odotan millaiseen kuntoon Levrone ehtii itsensä saamaan... mies kun kuitenkin on lihaskasvun nopeudessa friikki vielä siellä friikkienkin joukossa. Ihan niin harhainen en ole, että uskoisin Olympiaa vievän, mutta vanhalta ukolta kova kunto ja TOP 10 olisi jo hyvä suoritus ja TOP 6 jotain todella eeppistä :D

Moi Markku
Sanoit aiemmin treenanneesi pitkään 3 kertaa viikossa
Itse olen pienen lapsen isä ja aika ei riitä, kuin juuri ja juuri tuohon 3 kertaa viikossa treenailuun.Siksi aihe minua kiinnostaa:)
Miksi 3x viikko?
Millaisella ohjelmalla?
Mitä mieltä olet 3 x treenauksesta?voiko kehittyä`?
Kiitos

Suositut

Back
Ylös Bottom