Jokaisella aterialla n. 200 g, dieetillä tai ei.
N. puolikiloa menee kasviksia päivässä.
Jos makunystyrät ja lompakko antaa myöden ni lisää sitten vaan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jokaisella aterialla n. 200 g, dieetillä tai ei.
N. puolikiloa menee kasviksia päivässä.
Vähän ot menee mutta pakko vielä kommentoida: kokeilin tuota niin huomasin että jos kasviksia menee se 1 kg tai enemmän päivässä niin alkaa pakki menemään jumiin. En tiedä johtuuko se kuidun määrästä vai mistä mutta ei tuntunut hyvältä. Tuo 200g/ateria tuntuu olevan sopiva määrä. Eikä kyllä lompakkokaan antaisi periksi. :D akka, lapset ja talolaina pitää siitä puolesta hyvän huolen.Jos makunystyrät ja lompakko antaa myöden ni lisää sitten vaan?
Jos treeniohjelman pohjana on nelijakoinen ja sarjat sekä toistomäärät menevät aina tyyliin: Penkkipunnerrus 2x6 (jossa progressiota miken 2x6 tyylillä), Vinopenkkipunnerrus käsipainoilla 3x8, Ristikkäistalja alhaalta 3x15.
Onko ohjelmassa tarpeeksi varianssia, jos vaihdan vain liikkeitä (esim. edellä mainittuun treeniin pääliikkeeksi vinopenkki ja toiseksi tasapenkki käsipainoilla) kevyen viikon jälkeen (4-5vk välein), vai pitäisikö myös sarja/toistomääriä mielestäsi lähteä muuttamaan jollain tapaa?
Nyt, kun Sensei on palaamassa arkeen, niin ois kreatiinin käytöstä kysymys. Oon nyt käyttänyt kreatiinimonohydraattia palkkarissa ja ylipäätään kuuden viikon ajan, enkä oo pitänyt mitään tankkausjaksoa, vaan aina treenin jälkeen (4krt/vk) otan n. 8-10g annoksen. Kysymys tai kysymykset kuuluvatkin, että mikä on suositus kreatiinin käytössä lepopäivinä? Tarviiko tulosten maksimoimiseksi ottaa annos myös välipäivinä, ja jos täytyy, niin about minkä kokoinen annos? Entä, jos treenitaukoa on viikko? Punaista lihaa ja/tai kalaa tulee syötyä päivittäin n. 150-350g ja elopainoa mulla on n. 70kg, jos nämä tiedot nyt yhtään auttavat kysymyksiin vastatessa.
Mistähän mahtaa johtua kun jättää sokeripitoiset herkut pois ja syö pelkästään ns. puhdasta ruokaa niin alkaa aterian jälkeiset heikotukset joka kestää useamman tunnin.Liekköhän tuo sitte vierotusoiretta roppa ja mieli huutaa lisää sokeria vai onko mun aineenvaihdunnassa jotain mystistä...?
Pisin puhtaan ruuan syömis jakso kestänyt vajaa pari viikkoa eikä tilanne sinä aikana muuttunut.Hedelmät eivät poista oiretta..
Annoskokoja muutamalla pienemmäksi olen saanut oiretta kuriin mutta sitten ruuan määrä jää kyllä pieneksi..Muutama herkku päivässä niin oiretta ei ilmene.
Moro Make! Pari kutkuttavaa kysymystä:
1. Hera vs. kaseiini:
Kysymys on nostettu t-nationin sivujen artikkelissa jälleen esiin ja kovasti näyttäisi siltä, että hera jää kakkoseksi kaikessa muussa paitsi hinnassa.
Artikkeli (T-nation):
https://www.t-nation.com/supplements/whey-vs-casein-the-real-story
2. Palautusjuoma / post workout nutrition:
Palkkarin nauttiminen onkin sitten heti treenin jälkeen siinä kuuluisassa "anabolisessa ikkunassa" haitallista :D No tuonne Quoraan pystyy kuka tahansa sepittämään mitä tahansa, mutta en ole tällaiseenkaan ennen törmännyt. Katabolinen ikkuna... siis luin joskus stressihormoneiden tärkeydestä, mutta että katabolinen ikkuna?
Teen 3-jakoista (työntävät-jalat-vetävät) 3on1off. Kolme ensimmäistä treeniä on lyhyempää suoraa sarjaa (pääliike 4-6, toka 6-8, kolmas 8-10 (neljäs 10-12)). Seuraavat kolme treeniä on sitten pidempää sarjaa pudotuksilla, pakoilla ja supereilla höystettynä (pääliike 8-10, toka 10-12, kolmas 12-15, (neljäs 15-20)). Näetkö tässä mitään järkeä?
Lisäksi olen tehnyt rinnalle ja selälle aina eri pääliikkeen riippuen onko lyhyempää vai pidempää sarjaa. Rinnalle lyhyessä sarjassa alaviistopenaa, pidemmässä vinopenaa. Selälle lyhyemmässä alataljaa v-kahvalla, pidemmässä t-kulmasoutu v-kahvalla. Ojentajat, olkapäät, hauikset, epäkkäät sun muut vetävien ja työntävien pienemmät lihakset teen lähestulkoon aina samoilla liikkeillä, ellei ole ruuhkaa kyseiseen laitteeseen. Jaloille tulee tehtyä aina samat setit (pääliikkeenä takakyykky), sillä olen tykästynyt noihin tiettyihin liikkeisiin niin paljon.
Pitäisikö pääliikkeiden pysyä noissa molemmissa (pitkässä ja lyhyessä sarjassa) samana vai onko ok vaihdella?
Kiitos jo etukäteen!
Sensei on taas kirjoitellut blogiin uutta artikkelia. Tällä kertaa käsittelyssä on testosteroni, ja miten sitä voi nostaa luonnollisesti. Käykää lukasemassa, mikäli kyseinen aihe kiinnostaa ! ;)
Olisiko sitten kahden vuoden päästä vuorostaan aika valloittaa Snapchat.
Se blogin juttu oli oikein mukavaa luettavaa ja mielenkiintoisesti kirjoitettu, tällanen tavan taunokin tajusi mistä puhutaan. Eli kiitos siitä! Ja lisä bonus siitä että jaksat täällä vastailla meidän kaikkien pöljiin kysymyksiin
Hyvä blogikirjoitus testotasojen nostamisesta luonnollisesti. Itse en alkoholia käytä, mutta vähän enemmän voisi yrittää toki nukkua ja tiputtaa vähän rasvaprosenttia. Onko Senseillä heittää mitään määrää tuolle sinkin vuorokausiannokselle? Itse saan sitä lisäravinteista 45 mg/vrk. D-vitamiinia 100 mikrogrammaa/vrk ja magnesiumia lepopäivinä 120 mg ja treenipäivinä 500 mg.