Pituutta on 180cm. Voihan rasvaprosenttini olla toki jotakin muutakin, vaikea arvioida kun en ole koskaan mitannut, mutta ihan noin hylkeeltä en näytä kuin kaveri 20-22% rasvoissa. Itsellä rasva kertynyt ehkä alavatsaan, mutta sopivassa valossa kyllä ylävatsalihakset erottuu hyvin, mutta sanotaan sitten vaikka 22%. Varmaan sitä vuosia sitten tuli syötyä enemmän. Itselleni tuli vuosien maitotuotteiden kanssa läträämisen kanssa stoppi, eli maidot, jugurtit ja rahkat jäivät pois ja mm. leipiä söin muutenkin satunnaisesti. Samalla oikeastaan ruokamäärä tippui alle tuon 3000kcal. Jos käy hampurilaisella, niin silloin pääsee helposti yli, muuten joutuu tekemään töitä. Olen pikkuhiljaa kokeillut nostaa kaloreita nyt ylöspäin, koska oma arvioni on, että varmaan reilusti 3000kcal pitäisi saada. Nyt esim. muutama päivä syöty 3200kcal ja paino tippunut vähän kun 2700 kanssa ei tapahtunut mitään ja laskemaankaan en viitsinyt tuosta enää huonojen kokemusten vuoksi. Ajattelin, että kyllä kai noita hiilareita pitää enemmän saada, mutta kun tuota riisiä on niin hemmetin vaikea saada uppoamaan tarpeeksi ja maitoa en ainakaan vielä aloita uudelleen juomaan.
Vaihteleva treeni tarkoittaa omalla kohdalla, että 2003-2009 se oli kuitenkin koko aikaista 3-4xviikko, mutta selkeää tavoitetta ei ollut lihaskasvatukseen tai voimanhankintaan. Pääsääntöisesti menin 1 jaksoilla ohjelmilla ja treenasin liikaa=>olin 4-5 viikon välein kipeä. Nukuin liian vähän, söin sinne päin ja kuitenkin harjoitukset olivat siihen kokonaisuuten nähden liian kovia. Treeneissä tein kuitenkin kyykkyjä pääsääntöisesti 170-230kg painoilla toistot 6-20, vetoja samoin sarjoja ja penkistä se 200kg on nostettu. Pyrin kaikki tekemään vielä ilman varusteita ja huonoina päivinä vyö. Leukoja sain 50kg lisäpainolla 6kpl. Käytin kuminauhoja yms penkeissä ja kyykyissä lisävastuksena. Eli kaikenlaista tuli tehtyä, mutta ilman suunnitelmallisuutta. Salilla olen käynyt kuitenkin viimeksi 2013/14 en muista tarkkaan. Sen sijaan kotona harjoittelut sen mitä pystyy ja jotta lihasmassa säilyy edes vähän. Eli kai sitä voisi sanoa, että en ihan lahjaton ole, mutta en lahjakkaimmasta päästä.
Kysymys kuitenkin kuuluu, että jos näillä tiedoilla tulisin luoksesi, niin mistä lähtisit liikkeelle ruokavalion suhteen tavoitteena pudottaa paino tuonne 100kg tuntumaan. Nykyinen ruokavalio on itse kyhätty 5 ateriaa päivässä sisältävä. Uusimmassa tuo 3214kcal ja hiilareita 257g, proteiini 238g, rasva 124g. Aamupala 23%, lounas 21%, päivällinen 22%, illallinen 18% ja iltapala 15%. Hiilarimäärä pitäisi varmaan saada vielä tuosta ylöspäin. Proteiinistä 180-190g tulee kananmunista, lihasta pähkinöistä ja loput kasviksista, riisistä ja mm. kaurahiutaleista. Jos hiilarimäärää nostaisi reilusti, niin kuinka kauan menisi, ennen kuin kroppa tottuisi vai onko parempi vaan nostaa esim. päivätasolla 25g/pv ja viikon jälkeen toiset 25g/pv niin kauan kunnes paino lähtee selkään nousuun.