Nyt täytyy turvautua Sensein tietämykseen. Laskin nimittäin kalorit oikein kunnolla metsään. Dieetin ensimmäiset kuusi viikkoa mentiin nimittäin vain n.1700kcal/päivä (treenipäivät n.1900kcal), kun suunnitelmana oli mennä n.2600/2800kcal/päivä. Painoa noiden viikkojen aikana putosi n.5kg (90->85) Toivottavasti en kauheasti lihoista laihtunut...
Olen siis ajanut itseni umpikujaan, kun ei voi oikein enää kaloreista leikata. Aineenvaihdunta alkaa siis jo huolella hidastumaan.
Itsestäni vielä sen verran että olen 184cm pitkä ja painan nyt siis 85kg. Rasvaprosentti on aikaslailla 10% (verrattuna aiempien vuosien mittaustuloksiin). Tarkoitus olisi kiristellä n.7%, mikäli enää edes mahdollista? Mitenkäs siis tästä nyt eteenpäin?
Yhden päivän viikosta olen pitänyt vapaampaa syömistä (pizzaa, hampurilaista, karkkia yms.) Tämä on ehkä vähän korjannut viikottaista kalorialijäämää.
Tiedän, että oli mosavirhe laskea kalorit noin pahasti munilleen, mutta niin siinä vaan nyt pääsi käymään, kun sekoitti kypsentämättömän ja kypsennetyn riisin :face: Vähän ihmettelinkin, kun tuli niin vähällä ruoalla paljon kaloreita :D
Vain siinä tapauksessa olisin kiinteästä massasta huolissani jos proteiinia on tullut liian vähän... jos sitä on riittävästi niin ei huolta. Aineenvaihdunnan tasokaan ei kuudessä viikossa vielä ihan mahdottomasti ehdi laskea, joskin kyllä ka. noin 1800kcal/vrk on aika vähän sinun kokoisellesi.
Nosta kalorimäärää 500kcal/vrk (hiilarista jos proteiinia tulee jo tarpeeksi) ja lisää intensiivistä liikuntaa (salitreeni, HIIT). Enemmän ruokaa lisää aineenvaihduntaa, enemmän liikuntaa lisää aineenvaihduntaa... ja sitten toivotaan, että nostot buustaa sitä niin paljon, että hyytyminen loppuu. Tuota ruokamäärää 3 viikkoa, joista viimeisen kahden perusteella katsot, että pidätkö siinä vai pudotatko 200kcal. Ekalla viikollahan paino nousee varmasti lisääntyneen ruuan myötä.
Koska ruokamäärä nousee ja että saat parempaa seurantaa (eikä paino heittele niin paljoa), niin harvenna chiittipäivät joka toinen viikko pidettäviksi. (ja sanoisin, että seuraavat 3 viikkoa älä pidä ollenkaan että saat koko ajalta viikkojen kesken vertailukelpoista painoseurantaa)