Väliin treeniaiheinen kysymys:
Mitä mieltä Markku ja miksei muut ovat kohtuullisen minimalistisesta treeniohjelmasta painoa pudottaessa yhdistämällä elementtejä joiden treenaamisesta pidän itse, tavoite ei ole niinkään ulkonäkö vaan saavutetun voimatason säilyttäminen tai jopa kasvattaminen mutta painon pudottaminen.
Elementteinä raskaalla kuulalla rive+punnerrus, etuheilautus, turkkilainen ylösnousu. Levytangolla maastaveto ja penkkipunnerrus sekä leuanveto. Voimailun lisäksi hölkkään, pyöräilen, melon ja uin mutta maltillisilla tehoilla.
Tämän hetken treenikierto:
1 päivä
rive + punnerrus kuulalla, välillä 3 kiertoa 1-2-3 portaat isolla, välillä jopa 5 kiertoa 1-2-3-4-5 portaat vähän pienemmällä
leuanveto kuulasarjojen välissä 5-10 sarjaa
etuheilautuksia
2 päivä
mave 5 sarjaa 3-5 toistoa
Penkki 5 sarjaa 3-5 toistoa
molemmissa toisto/painomäärä aaltoilee kuten kuulatreenissä
3 päivä
simple sinister
1 käden etuheilautus 10*10
TGU 10 toistoa
Olen päätynyt näihin liikkeisiin parin viime vuoden aikana koska vammat sallivat tehdä näitä maksimikuormalla kun esim kyykkimään en pysty kovilla kuormilla. Kuulan pariin olen ajautunut Koronan aikana koska kotigymille ei muita välineitä puolapuiden lisäksi mahdu ja nuo pavelin ROP ja simple & sinister ovat olleet mukavaa touhuamista viimeiset 1,5 vuotta -> en kuitenkaan jaksa jauhaa pelkästään niitä forever.
Näitä treenejä teen 3-5 kertaa viikossa ihan aikatauluista riippuen ja nyt tulee 10. viikko täyteen, painoa lähtenyt 5 kiloa ja voimapuolella rauhallista kehitystä.
Muuttaisitko tässä jotain lyhyellä jänteellä tai jääkö tässä jotain oleellista huomaamatta ? En pidä varsinaisesti lepoviikkoja vaan nyt 10 viikon ahkeroinnissa joka toinen tai kolmas treeni per liike on ns all in ja seuraavat kevyempiä. Pitäisikö sekaan työntää pidempää sarjaa ?