AMMATTILAINEN Markku "Sensei" Tikka

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Saman tien blokkasi instastaan :ROFLMAO: Joku voisi käydä linkittämässä Markun videon sinne.

Sehän noissa insta & face on ongelma, että tällaisessa ilmiselvässäkin tilanteessa, missä asian esiintuominen "faniporukan" keskuudessa olisi oikeus ja kohtuus, pystyy ns asianomainen olemaan siilipuolustuksessa aika hyvin... Kunhan jaksaa päivystää ja siivota pois itselle epämieluisia kommentteja 🤷‍♂️
 
Sehän noissa insta & face on ongelma, että tällaisessa ilmiselvässäkin tilanteessa, missä asian esiintuominen "faniporukan" keskuudessa olisi oikeus ja kohtuus, pystyy ns asianomainen olemaan siilipuolustuksessa aika hyvin... Kunhan jaksaa päivystää ja siivota pois itselle epämieluisia kommentteja 🤷‍♂️
Eihän tossa tartte kun Mike heittää tuon pakkotoiston etusivulle, niin aika vaikeaa siellä on asiaa peitellä. Johan tuo näköjään facessakin kiertää monessa ryhmässä, milloin pakkotoiston medioissa?
 
Viimeksi muokattu:
Jaoin myös omassa facessa, törkeää toimintaa toisten työn hedelmien varastaminen.
Mut näin kontrastina ettei mennä aivan tekopyhälle linjalle, niin suurinosa meidän tietoudesta on lainattua. Joistakin suorista lainauksista pitäisi varmaan ilmottaa lähde ja se on tässä suurin ongelma. Mut lähteenä tässä hänen segmentissään on tikan julkinen kirjoitus missä ei ole tekijänoikeus..ns merkintää. Vaikka se ikävältä tuntuukim, mut porukka esim kopioi netissä meemejä ja postailee niitä mut meemin tekijä ei saa siitä korvauksia. No tässä on tietenkin kyseessä isompi kokonaisuus, mut olisi toki mukava ja kohteliasta ilmottaa, että olen löytänyt x tietoa, mitä uudelleenkerron teille ja mistä itsekin olen saanut hyötyä" näin säästyttäisiin tämmöiseltä. Jos joku esim oppii valmentajaltaan tietoa ja myy sitä joskus eteenpäin, niin ei se sinällään ole tietääkseni rikos.
 
Mut näin kontrastina ettei mennä aivan tekopyhälle linjalle, niin suurinosa meidän tietoudesta on lainattua. Joistakin suorista lainauksista pitäisi varmaan ilmottaa lähde ja se on tässä suurin ongelma. Mut lähteenä tässä hänen segmentissään on tikan julkinen kirjoitus missä ei ole tekijänoikeus..ns merkintää. Vaikka se ikävältä tuntuukim, mut porukka esim kopioi netissä meemejä ja postailee niitä mut meemin tekijä ei saa siitä korvauksia. No tässä on tietenkin kyseessä isompi kokonaisuus, mut olisi toki mukava ja kohteliasta ilmottaa, että olen löytänyt x tietoa, mitä uudelleenkerron teille ja mistä itsekin olen saanut hyötyä" näin säästyttäisiin tämmöiseltä. Jos joku esim oppii valmentajaltaan tietoa ja myy sitä joskus eteenpäin, niin ei se sinällään ole tietääkseni rikos.
Mielestäni isoin juttu tässä on se, että saataisiin joku roti tähän että millä osaamisella ihmiset esiintyvät valmentajana tai muuna auktoriteettina. On aivan eri asia lainata tekstiä tai kertoa avoimesti olleensa henkilön x opissa, kuin esittää toisen töitä omina ajatuksinaan.
 
Viimeksi muokattu:
milloin pakkotoiston medioissa?

Laitoin itse sen jo Pakkotoiston igstory. Mike voinee halutessaan etusivulle nostaa. Voisin kyllä tämän ketjun asiaanliittyvän viestin nostaa Pakkotoiston Facebook, saadaan hyvin väkeä foorumille sitä kautte ja mahdollista keskustelua.
 
Mut näin kontrastina ettei mennä aivan tekopyhälle linjalle, niin suurinosa meidän tietoudesta on lainattua. Joistakin suorista lainauksista pitäisi varmaan ilmottaa lähde ja se on tässä suurin ongelma. Mut lähteenä tässä hänen segmentissään on tikan julkinen kirjoitus missä ei ole tekijänoikeus..ns merkintää. Vaikka se ikävältä tuntuukim, mut porukka esim kopioi netissä meemejä ja postailee niitä mut meemin tekijä ei saa siitä korvauksia. No tässä on tietenkin kyseessä isompi kokonaisuus, mut olisi toki mukava ja kohteliasta ilmottaa, että olen löytänyt x tietoa, mitä uudelleenkerron teille ja mistä itsekin olen saanut hyötyä" näin säästyttäisiin tämmöiseltä. Jos joku esim oppii valmentajaltaan tietoa ja myy sitä joskus eteenpäin, niin ei se sinällään ole tietääkseni rikos.
Ihan ei jaksa muistaa kaikkia pykäliä mutta sanoisin, että teoksen tekijänoikeudet on kyllä ihan samalla tavalla voimassa vaikka onkin ilmaisessa ja julkisessa jaossa. Etenkin kun tekstiä käytetään aivan suoraan kirjasesta lainattuna kaupalliseen tarkoitukseen.
Vaikka löytyisikin pykälä että noin saisi virallisesti tehdä niin onhan tuo umpisäälittävää että ihminen joka esiintyy jonain ketoguruna toimii tuolla tavalla. Olisi edes nähnyt sen verran vaivaa että muokkaisi lauseet omiksi. Näin mekin koulussa toimimme kun kirjareferaatteja tehtiin eikä juuri silloin maistunut tuo romaanin lukeminen..
 
Siellä hakataan raivolla deleteä kommenteille. Tubessa kommentit tyhjenee sitä mukaa kun uusia sinne kirjoitetaan. Oliskohan kannattanut suoraselkäisesti nostaa käsi pystyyn virheen merkiksi. Tämä toiminta antaa vaikutelman että kontentti laajemminkin ei kestä päivänvaloa vaan plagiointia tulee löytymään jos sitä vaan vähän pöyhäistään lisää
 
Ihan ei jaksa muistaa kaikkia pykäliä mutta sanoisin, että teoksen tekijänoikeudet on kyllä ihan samalla tavalla voimassa vaikka onkin ilmaisessa ja julkisessa jaossa. Etenkin kun tekstiä käytetään aivan suoraan kirjasesta lainattuna kaupalliseen tarkoitukseen.
Vaikka löytyisikin pykälä että noin saisi virallisesti tehdä niin onhan tuo umpisäälittävää että ihminen joka esiintyy jonain ketoguruna toimii tuolla tavalla. Olisi edes nähnyt sen verran vaivaa että muokkaisi lauseet omiksi. Näin mekin koulussa toimimme kun kirjareferaatteja tehtiin eikä juuri silloin maistunut tuo romaanin lukeminen..
Suora lainaus ei ole tekinoikeusrikkomus ellei sitä ole suojattu. Vaikka täs puhutaankin aivan suoraan epäeettisestä toiminnasta, se ei silti välttämättä ole rikos jos mietitään sitä systeemiä. Mutta uskon että tässä tapahtuu se "pettäjän/valehtelijan tie" on lyhyt ja asiat paneutuu uomiinsa. Tikka saa tässä erityismainoksen itselleen monessa suhteessa ja tämän naisen on syytä välillä tarkkailla miten hän esiintyy "tietonsa" takana. Mindtwist piileekin että onko näillä teorioilla edes taetta. Varmaan enemmänkin kuin käydä mäkissä syömässä, mut nää liikkuu sillä alueella et porukat testailee että toimiiko vai eikö sovellu vaikenties vähän vielä viilattavaa .. mä siis näen sen epäeettisen kannan. Ja joku keskustelu/asian puiminen tän naisen ja tikan välillä olis enempi kuin mielenkiintoinen
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom