Ei ole tosiaan paras kilpailu tuo, mutta onpa viimeinen. Tuo on kevät 2014, paras kisa oli syksyllä 2013, jolloin YT ennätys 690kg = kyykky 260kg, penkki 155kg, veto 275kg
Eikä minulla mitään omia kovia yleisen SM-tason meriittejä ole. Ei siellä tässä maassa 100kg mies alle 700kg tuloksella pärjää. Viranomaisten SM-kisoja minä lähinnä kävin ja niistä on kaksi kultaa (2013 ja 2014), yksi hopea (2010) ja yksi pronssi (2007). Tuo oma ennätys 690kg oli 2013 syksyllä silloisella vakisalilla Big Boy Barbell Clubilla järjestetyistä GPA-liiton kisoista. Kyseistä liittoa ei ole useampaan vuoteen ollut enää olemassakaan. Kultaa tuli silloin sieltäkin.
Kyykyt ja vedot menivät hiljalleen eteenpäin, mutta kisapenkki 155kg minulla pyöri vuosia. Olen sen siis nätimminkin nostanut kuin tuolla videolla. Jotain tekemistä tuloksen jumittamisen kanssa toki saattaa olla, kun samassa muutaman vuoden aikaikkunassa oli 3x CBB-kisakausi sekä 3x kiertäjäkalvosimen repiminen.
Selkä minulla hajosi tuossa syksyn 2013 ja kevään 2014 viimeisten kisojeni välissä ja viimeinen niitti arkkuun oli polven hajoaminen ja leikkaus 2016 keväällä (toinen leikkaus, edellinen oli 2011). Siihen loppui tavoitteellisen voimanoston tavoittelu. Jäi kyllä hampaankoloon, kun en ikinä sitä 160kg kisapenkkiä saanut ylös asti ja 700kg YT mikä ihan tosissaan oli tavoitteena, jäi 10 kilosta kiinni.
Valmennettavien puolelta sijoituksia SVNL voimanostokisoista on paljonkin. Meriiteiksi jos lasketaan SM-mitalit, niin niitä on kymmenkunta. EM ja MM meriitit vielä odotuttavat itseään, mutta onpa IPF Mastersien EM-kisa ensi kuussa, missä minun valmennuksestani yksi nostaja on. Mitalisija realistisena tavoitteena.
Täysin hypoteettisesti ajateltuna... mikäli doping-testaamattomien liittojen nostajia valmentaisin, mikä olisi äärimmäisen kyseenalaista toimintaa, koska testattujenkin liittojen kanssa tekemisissä olen, niin sieltä saattaa pari ihan MM-tasonkin mitalia olla olemassa.