Mainitsit tossa videossa proteiinin tarpeen nousun ikääntyessä,onks sulla jotain tietoa että kuinka paljon?Mä olen sen lisäks että olen vanha myös käynny leikkauksessa joka myös lisää tarvetta,leikkauksesta on kulunu reilu kolme kuukautta ja jälkitarkastus suoritettu eli saa taas treenata.
Tottakai ymmärrän ettet mitään numeroita pysty antamaan mut kiva olis jos tota vähä pohdiskelisit.Noi sun videot on muutenkin hyviä kiitos niistä.
Tästä löytyy itse asiassa hyvinkin tarkkaa numerodataa... 2,4x kehon rasvaton painokg asetetaan base lineksi ja sen jälkeen 1,5% lisää per vuosi alkaen 30 ikävuodesta.
Jos rasvaton massa 80kg, niin perustarve kehonkoostumuksen maksimoimiseksi = 192g päivässä ... jos ikää 50v niin +30% saadaan 250g proteiinia päivässä.
Kun syödään bodarille normaalia 2 - 2½g proteiinia per painokg (ei rasvaton) niin ollaan siinä tilanteessa, että yleensä juuri vasta 50v kohdilla joudutaan tätä alkaa miettimään ja tuo kantaa sinne asti.
Jos sama lbm 80kg sälli on 15% rasvoissa on kehonpaino 94kg niin se x 2 - 2½ = 188 - 235g proteiinia päivässä.