AMMATTILAINEN Markku "Sensei" Tikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kysymys Senseille.

Montako päivää kannattaa kokemuksesi mukaan varata hiilaritankkaukseen, jotta lihakset täyttyvät visuaalisesti kokonaan? Puhutaan, että hiilarilla kestäisi 12-24 tuntia päästä lihakseen saakka, mutta nesteet eivät välttämättä ehdi samaa vauhtia perässä.

Kyseessä dieetin keskellä tehtävä pieni breikki / kuntotsekki omaksi iloksi. Kiitos taas!

No sehän nyt riippuu ihan lihasmassan määrästä ja kuinka tyhjät ne ovat eli millaisella hiilarimäärällä mennään ennen kuin aletaan täyttämään.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Markulle kysymys, että onko tullut vastaan tilannetta, että jonkin lihasryhmän kohdalla ns. natumaksimi tulisi vastaan hyvin aikaisessa vaiheessa, minkä jälkeen siihen on lähes mahdotonta saada kehitystä?

Kysymyksellä viittaan lähinnä omaan tilanteeseeni: kuusi vuotta kovaa salitreeniä takana ja perusvoimatasot (mm. penkki 6x120, leuat 30kg x 6; omat mitat 180cm/80-90kg) saavutettu vuosia sitten, mutta kädet on jäänyt noin 39cm kokoon, eikä kehitystä ole tullut niihin sitten noobgainssien saavuttamisen. Tein pari kesää sitten jopa parin kuukauden käsispesiaalisaation modatulla EDT:llä, jolloin nostin käsiliikkeissä volyymiä aivan jäätävästi, mutta lopulta käsiin ei tullut käytännössä yhtään kokoa lisää. Hyvän pumpin ja tuntuman saa treeneissä, mutta ei vain perkele kasva mihinkään. Tuntuu, että lähes kaikki on kokeiltu. Viimeisenä oljenkortena taidan kesällä kokeilla todella todella pienillä painoilla hyvin pitkien sarjojen käsispesiaalisaatiota, mutta enpä siitäkään mitään tuloksia odota.

Zone-sarja -42%
Markulle kysymys, että onko tullut vastaan tilannetta, että jonkin lihasryhmän kohdalla ns. natumaksimi tulisi vastaan hyvin aikaisessa vaiheessa, minkä jälkeen siihen on lähes mahdotonta saada kehitystä?

Kysymyksellä viittaan lähinnä omaan tilanteeseeni: kuusi vuotta kovaa salitreeniä takana ja perusvoimatasot (mm. penkki 6x120, leuat 30kg x 6; omat mitat 180cm/80-90kg) saavutettu vuosia sitten, mutta kädet on jäänyt noin 39cm kokoon, eikä kehitystä ole tullut niihin sitten noobgainssien saavuttamisen. Tein pari kesää sitten jopa parin kuukauden käsispesiaalisaation modatulla EDT:llä, jolloin nostin käsiliikkeissä volyymiä aivan jäätävästi, mutta lopulta käsiin ei tullut käytännössä yhtään kokoa lisää. Hyvän pumpin ja tuntuman saa treeneissä, mutta ei vain perkele kasva mihinkään. Tuntuu, että lähes kaikki on kokeiltu. Viimeisenä oljenkortena taidan kesällä kokeilla todella todella pienillä painoilla hyvin pitkien sarjojen käsispesiaalisaatiota, mutta enpä siitäkään mitään tuloksia odota.

Ei tuo nyt oikein "natumaksimin" saavuttamiselta kuulosta, vaan siltä, että tekemistä ei nyt ole osattu muokata käsien osalta tarvittavaan suuntaan sitten kun aloittelijavaiheen helpot gainssit oli saatu. Koska jos on kehitystä saadakseen niin silloin voi treenata aikalailla ihan päin helvettiä ja kehittyä enemmän siitä huolimatta kuin sen ansiosta. Toki jokaisella nyt sitten on omat paremmin ja huonommin kehittyvät lihasryhmänsä, mutta enpä ole ennen kuullut tai kokenut, että se tulisi puolessa tai vuodessa kohdalle. Minkä minä siis laskisin aloittelija-ajaksi. Ellei siinä nyt sitten koko natupontentiaalista ulosmitattu samassa ajassa suurinta osaa, mutta sen huomaisi ihan kaikista lihasryhmistä.

Että kyllä tuossa nyt ensisijaisesti lähtisin hakemaan vikaa tekemisestä kuin siitä, että kehitystä nyt on enää mahdotonta saada aikaiseksi. Mikä toki sitten edellyttää kokoneen kaverin kanssa samaan pöytään istumista ja koko treenihistorian läpikäymistä.

OT: Mä näin viime yönä unta, että olin sattumalta Markun kanssa samalla ulkoilmasalilla jossain lapissa. Ryhdyttiin ex tempore leikkimieliseen etukyykkykisaan, markku teki aina joka toiston perään kuperkeikan (tanko olkapäiden päällä koko ajan) samalla painolla kuin millä itse sain 4 tavallista toistoa. Mike ja Juho katteli sivusta ja nauroi mun rimpuilulle.

:/

OT: Mä näin viime yönä unta, että olin sattumalta Markun kanssa samalla ulkoilmasalilla jossain lapissa. Ryhdyttiin ex tempore leikkimieliseen etukyykkykisaan, markku teki aina joka toiston perään kuperkeikan (tanko olkapäiden päällä koko ajan) samalla painolla kuin millä itse sain 4 tavallista toistoa. Mike ja Juho katteli sivusta ja nauroi mun rimpuilulle.

:/
Hieno uni :ROFLMAO:

Pidennetään Q&A kysymysten esittämisen aikaa viikonlopun ylitse, niin useampi ehtii mukaan.
Tällä hetkellä on tullut joku 15kpl kun osan saa niputtaa samaan ja se on vähän liikaa yhteen ja vähän liian vähän kahteen.

Jokunen vielä... camoon :LOL:
Missä kanavassa näihin Q&A kysymyksiin löytyy vastauksia? Vai onko mulla silmät ihan ristissä, kun en niitä tästä ketjusta löytänyt?

you-sir-have-some-serious-issues.jpg

Missä kanavassa näihin Q&A kysymyksiin löytyy vastauksia? Vai onko mulla silmät ihan ristissä, kun en niitä tästä ketjusta löytänyt?

Allekirjoittaneen YouTube-kanavalta: Markku Tikka - YouTube
Mutta eiköhän video sitten tähänkin ketjuun ilmesty.

Näihin viimeisiin kysymyksiin ei siis vastauksia vielä missään, kun viime viikosta puolet meni Vierumälle koulutuksissa ja tällä meneillään olevalla viikolla kuulemma on joku kisaviikonloppu Helsingissä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sensei Team nyt on sitten suomen bodyhistorian päälliköin tiimin nimi:worship:

Markulle kysymys:

3 parasta kirjaa aloittelijalle aiheista voimaharjoittelu, lihaskasvu ja ravinto?
Eli jos pitaisi valita yksi kirja per aihe, mitka suosittelisit lukemaan? Kielena suomi tai englanti

Markulle kysymys:

3 parasta kirjaa aloittelijalle aiheista voimaharjoittelu, lihaskasvu ja ravinto?
Eli jos pitaisi valita yksi kirja per aihe, mitka suosittelisit lukemaan? Kielena suomi tai englanti

Vastaus ravinnosta on hyvin helppo: Liikuntaravitsemus, Olli Ilander (2014 versio)

Treenipuoli onkin sitten hieman vaikeampi, koska oikeastaan sellaista viimeisen päälle hyvää kirjaa joka selittäisi kattavasti kaiken ei ole... tai en minä ainakaan ole törmännyt. Tosin voin myöntää, että nyt kaiken uusimpia aloittelijoilla suunnattuja kirjoja ole edes lukenut. Ja nimenomaan siis kattavasti kaiken. Olisi teoria riittävästi eli perusteet. Olisi ohjelmaesimerkit... ja hyvät sellaiset. Ja sitten vielä treeniliikkeiden suorittamisesta kerrottu kattavasti. Ja aloittelijallehan voimaharjoittelu ja lihaskasvu on periaatteessa yhtä ja samaa... voimaprogressiota keskipitkillä sarjoilla. Tulee parhaiten voimaa sekä lihasta.

Lihastohtori I, Juha Hulmi sekä Menestyjän kuntosaliharjoittelu ja ravitsemus, Aleksi Niemi ovat parhaat kotimaiset.
Ja vaikka onkin osaltaan hieman out dated ja nykytermein brosciency niin kyllä englanninkielisistä Arnoldin Modern Encyclopedia of Bodybuiding on äärimmäisen hyvä ja kattava kirja.

Vastaus ravinnosta on hyvin helppo: Liikuntaravitsemus, Olli Ilander (2014 versio)

Niin... juuri ja juuri sen verran yksilönvastuuta ja oma-aloitteisuutta vaadin, edellytän ja pakotan, että henkilö on kykenevä selvittämään kumpi kahdesta vaihtoehdosta onkaan se 2014 versio (minkä tiedon tuossa edellä jo kerroin).

Älähän tärise. :) Bookyssa ja adlibriksessä oli molemmissa 2014 julkaisuvuosi.

Vastauksena meille uusavuttomille, metsäkantinen.(y) Pannaan tilaten.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom