Olen 48v 3-vuorotyötä tekevä mies. Treenitaustaa on jonkin verran,mutta muutama vuosi mennyt laiskotellen vedoten uuteen 3vuorotyöhön.
Rasva% varmaan n.25.
Luin sun kirjoittaman Ketoosidietti Pdf kirjasen. Nyt 4viikkoa oltu n.30g hh/päivä. Kalorit kalorilaskurin antamat 2000/päivä eli 500 miinuksella. Paino tippui 5kg. Tuntuu ja näkyykin läskin lähtenee vyötäröltä.
Lähtöpaino oli 100kg. Hiilareita sisältävällä 2000kcal/pv dietillä paino junnasi paikallaan.
Eli olen kait pilannut aineenvaihduntani liian vähäisellä syömisellä.
Treenit olleet punttia kotisalilla, sisäsoutu hittejä ja kahvakuulailua kohtuu raskailla kuulilla.
Aion jatkaa samalla kaavalla ehkä nostaen HH 50g/pv.
Oliskohan tarvetta nostaa kaloria myös hieman ? Jos sais tuon aineenvaihdunnankin pikku hiljaa nostettua paremmalle tasolle.
Vai mitä vinkkejä Senseillä olisi ?
4 viikkoa ja -5kg ... niin mikä oli ongelma? Eikös tuo hyvin ole Voihan se olla, että sinulle ei vaan hiilarit sovi dieetillä... kyllä sellaisia tapauksia joskus HARVOIN tulee vastaan. Vaikka tutkimukset kuinka sanoo, että hh vs. rasva suhteella ei ole merkitystä rasvanpoltossa, niin kyllä minun käytännön kokemukseni on eri. Tosin vaatii tietyn yksilön, mutta muutama tullut vastaan, että kcal-määrä X hh-dieetillä ei toiminut, mutta SAMA kcal-määrä ketoosissa poltti rasvaa tehokkaasti ja PITKÄÄN... eli ei ollut vaan sitä alun tyhjentymistä.
Ja jos 2000kcal/vrk epäilyttää niin ei se sen vaikeampaa ole kuin nosta määrä vähän hiilarista (edelleen keto) ja rasvasta niin, että kcal-määrä onkin 2200kcal ja katso sillä muutama viikko mitä tapahtuu. Mutta varsinainen aineenvaihdunnan tason kiihdyttäminen ei ole dieetin asioita, vaan tulee ajankohtaiseksi oikeastaan vasta sitten kun rasvanpoltto ei enää ole tavoitteena. Joskin voihan sitä aina muutaman viikon dieettibreikin pitää ja siinä pyrkiä potkimaan metaboliaan vauhtia.
...ja nuo kalorilaskureiden antamat arvot mitä olet miinuksella tai mitä pitäisi syödä ovat sitten aina yhtä puutaheinää.