AMMATTILAINEN Markku "Sensei" Tikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko sulla ikinä tullut sellasta tapausta vastaan, että voimatasot ei yksinkertaisesti meinaa nousta millään joissakin liikkeissä? Mulla on nyt itsellä sellainen tilanne, että kaikissa muissa progressio liikkeissä nousee pikku hiljaa voimatasot, mutta punnerrusliikkeissä ei meinaa nousta millään. Tosin mulla on aina ollut todella surkeat voimatasot kaikissa punnerrusliikkeissä...

Pahoittelen, että ei ole tähän tarkkaa vastausta antaa. Ei ole mitään kaavaa siihen, että mistä tunnistaa tankkauksen tarpeen. Näillä vuosilla about tuhannen valmennettavan kokemuksella tulee sellainen olo perseeseen, että tankkaus voisi nyt auttaa :eek: Ja kyllähän joskus psykologinen tarve on ihan validi tarve tankata.

Millaista määrää riippuu ihan siitä, että millaisista kulutuksista ja hh-määrästä puhutaan ja minkä kokoinen henkilö kyseessä... eikä ole mitään tarkkaa matemaattista kaavaa antaa tähänkään :nolo:
Wau! Toi määrä valmennettavia on kyllä kunnioitettava määrä! Varsinkin jos nämä ovat vielä dieettiä vääntäviä ihmisiä. Huh huh! Tuosta jo puolet riittäis täyttämään kaikki kisalavat kaikissa lajeissa.

Miten kauan olet muuten tehnyt valmennuksia ja miten paljon pystyt yksin samanaikaisesti pitämään asiakkaita?

Olihan muuten Markulta asiallinen blogipostaus tänään. Siitä miehen kanssa vähän keskustelinkin. Jossain kohtaa olisi ihan hyvä tuoda näitä nimiä esille.

Reversedieettailustä kysymys:

Nyt tässä jonkin tovin mennyt reversellä siten että seuraan painoni kehitystä päivittäin ja teen sitten johtopäätöksiä kalorien lisäilystä viikon keskiarvopainon mukaan. Tällä hetkellä menee niin että kun nostan kaloreita 100kcal/pvä, niin viikon keskiarvopaino pompsahtaa 700g isommaksi. Joten jatkan seuraavankin viikon samoilla kaloreilla, paino nousee vielä 300g. Kolmannella viikolla painon nousu on enää olematonta tai paino jopa laskee. Tällaisessa kolmen viikon jaksossa on paino siis noussut sen about kilon verran, kondis tosin osoittaa että ei se läskiä (ainakaan kaikki) ole.

Itse kysymys onkin, että onko tästä nyt vedettävä johtopäätös että tuo 100kcal nosto on liian iso minulle ja pääsisin nopeampaan kaloriennostotahtiin pienemmällä kertyneen läskin määrällä jos nostaisin kaloreita pienemmillä askelilla?

Paha mennä sanomaan kun en tiedä että missä muodossa paino tulee.
Jos läskiä niin pienempi kertanosto parempi. Mutta jos kropan / lihasten täyttymistä niin ei ongelmaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko sulla ikinä tullut sellasta tapausta vastaan, että voimatasot ei yksinkertaisesti meinaa nousta millään joissakin liikkeissä? Mulla on nyt itsellä sellainen tilanne, että kaikissa muissa progressio liikkeissä nousee pikku hiljaa voimatasot, mutta punnerrusliikkeissä ei meinaa nousta millään. Tosin mulla on aina ollut todella surkeat voimatasot kaikissa punnerrusliikkeissä...

Harvemmin... tai no totta kai lyhyellä aikaväliläl kyllä, mutta pitkällä aikavälillä on [aina] löydetty tapa joka toimii. Tietty siinä on aina yksilöllistä hajontaa, että mikä "liiketyyppi" on henkilön vahvuus ja mikä heikkous niin aina se kehitystahtiin vaikuttaa. Jotkut on suhteessa parempi punnerrusliikkeissä ja toiset vetoliikkeissä ja sitä rataa.

Se mikä on heikkous vaatii yleensä vaan keskimääräistä enemmän ajatusta ja ohjelmointia treeni-intensiteettiin.

Toi oli ihan hyvä kirjoitus.
Itsellä ollut PT muutaman vuoden ja onneksi on niin fiksu että osaa sanoa milloin on parempi koittaa saada metabolia parempaan kondikseen ennen kuin jatketaan rasvan tiristelyä.

Wau! Toi määrä valmennettavia on kyllä kunnioitettava määrä! Varsinkin jos nämä ovat vielä dieettiä vääntäviä ihmisiä. Huh huh! Tuosta jo puolet riittäis täyttämään kaikki kisalavat kaikissa lajeissa.

Kyllä suurin osa valmennuksista on dieettivalmennuksia... tai sitten molempia... joku aika dieettiä joku aika massaa. Se että joku on pelkästään massavalmennuksessa on näistä kolmesta vaihtoehdosta "harvinaisin". Tavoitteellisia treenaajia kaikki, mutta ei toki kaikki kisatavoitteella liikkeellä. Ja onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin dieetti tai massa :) ... monen lajin urheilijoitakin valmennan / olen valmentanut ja siellä yleensä prioriteetti on suorituskyvyn maksimointi... mihin tosin usein liittyy myös lajiin hyvin sopiva kehonkoostumus.

Miten kauan olet muuten tehnyt valmennuksia ja miten paljon pystyt yksin samanaikaisesti pitämään asiakkaita?

Toiminimellä vuodesta 2008 eli kymmenisen vuotta.
Tarkemmat kokonaismäärät pidettäköön liikesalaisuutena.

Jatkoa Mikan kysymykseen...

Kuinka pitkään ovat pisimmät valmennussuhteet kestäneet ? Tai kuinka pitkään kestäneitä valmennussuhteita on tällä hetkellä voimassa ?

Muistan kyllä kuka, mutta en tarkkaa aikaa (pitäisi tarkistaa) mitä on pisin yhtäjaksoinen valmennus ollut... jotain 5-6 vuotta väliltä. Tällä hetkellä pisimmät yhtäjaksoiset alkaneet 2013 keväällä eli noin 5 vuotta. Niitä on useampikin henkilö. Mutta on sitten sellaisiakin joille olen tehnyt ohjelmia jo 2008 tai muuten olleet on/off-suhteessa kauempaakin ihan tähän päivään asti.

Jos puhutaan perusliikkeiden tuloksista verrattuna kehonpainoon niin onko pitkät ja lyhyet ihmiset suurinpiirtein samalla viivalla vai onko jommalla kummalla selvä etulyöntiasema? Yksilöllisiä eroja voimantuottoon toki mutta yleisesti siis

Ei malta Markon vastausta asialle odotella niin laitetaan tännekkin :D
Mitä mieltä lihattomasta ruokavaliosta bodauksessa? Olettaen kuitenki että samat kalorit ja makrot täyttyy kun lihallisella ruokavaliolla. Eli onko kalori ja makro lähteillä tässä tapauksessa kovin suurta eroa

Olen 48v 3-vuorotyötä tekevä mies. Treenitaustaa on jonkin verran,mutta muutama vuosi mennyt laiskotellen vedoten uuteen 3vuorotyöhön.
Rasva% varmaan n.25.
Luin sun kirjoittaman Ketoosidietti Pdf kirjasen. Nyt 4viikkoa oltu n.30g hh/päivä. Kalorit kalorilaskurin antamat 2000/päivä eli 500 miinuksella. Paino tippui 5kg. Tuntuu ja näkyykin läskin lähtenee vyötäröltä.
Lähtöpaino oli 100kg. Hiilareita sisältävällä 2000kcal/pv dietillä paino junnasi paikallaan.
Eli olen kait pilannut aineenvaihduntani liian vähäisellä syömisellä.
Treenit olleet punttia kotisalilla, sisäsoutu hittejä ja kahvakuulailua kohtuu raskailla kuulilla.
Aion jatkaa samalla kaavalla ehkä nostaen HH 50g/pv.
Oliskohan tarvetta nostaa kaloria myös hieman ? Jos sais tuon aineenvaihdunnankin pikku hiljaa nostettua paremmalle tasolle.
Vai mitä vinkkejä Senseillä olisi ?

Jos puhutaan perusliikkeiden tuloksista verrattuna kehonpainoon niin onko pitkät ja lyhyet ihmiset suurinpiirtein samalla viivalla vai onko jommalla kummalla selvä etulyöntiasema? Yksilöllisiä eroja voimantuottoon toki mutta yleisesti siis

Mikäköhän kerroin sellainen olisi jolla pitää sentit kertoa, että saadaan suhteessa painon puolesta samalla viivalla olevat kaksi eri mittaista henkilöä??
Koska ei sitä ainakaan suoraan voi laskea... että esim. minä 100kg per 182cm = 100kg / 182cm x joku 175cm pitkä = 96kg.

Ei ole yksi niistä asioista mihin kiinnittäisi huomiota, koska ei ihminen pituudelleen mitään voi tehdä... tosin olen sitä mieltä, että lähtökohtaisesti moni muu ominaisuus vaikuttaa tähän "etulyöntiasemaan" paaaljon enemmän kuin pituus. Että jotain muita tekosyitä huonoille tuloksiin tarvitsee keksiä kuin se että minkä mittainen sattuu olemaan :ROFLMAO:

Mielipide soijarouheesta pääasiallisena proteiininlähteenä lihaksenkasvatus-/säilytysmielessä?

Miksi pitäisi ylipäätään olla joku "pääasiallinen proteiinilähde" ... eikös niitä nyt kannattaisi useammasta lähteestä syödä.

Ei malta Markon vastausta asialle odotella niin laitetaan tännekkin :D
Mitä mieltä lihattomasta ruokavaliosta bodauksessa? Olettaen kuitenki että samat kalorit ja makrot täyttyy kun lihallisella ruokavaliolla. Eli onko kalori ja makro lähteillä tässä tapauksessa kovin suurta eroa

Minulla kun ei ole omaa käytännön kokemusta vegeruokavaliosta niin en sellaisia ihmisille myöskään tee vaan ohjaan sellaiselle valmentajalle, jolla on kokemusta ja tekee sellaisia.

Mutta pääosin teoriapohjalta... eihän vegeruokavalio nyt millään tapaa optimaalinen lihaskasvatukseen ole. Saako lihasta aikaiseksi? Kyllä. Onko optimaalinen? Ei ole. Pitää muistaa, että nämä on kaksi eri asiaa. Tosin kokemukseni mitä asiasta löytyy sanoo, että niinhän se ei ikinä käytännössä kenelläkään vegellä mene, että siellä makrot olisivat kunnossa samalla tapaa puoliksi vahingossa kuin sekasyöjillä, kun sen riittävän täyden aminohappoprofiilin proteiinin saaminen on hieman haasteellista. Lisäksi kasviproteiineissa varsinkin leusiinin määrä jää usein liian alhaiseksi ja se nyt kuitenkin on lihaskasvun kannalta tärkein yksittäinen aminohappo.

Ja sitten aina tarjotaan näitä, että mitä jos täydentää heralla, mitä jos täydentää bcaa:lla, mitä jos täydentää leusiinilla... niin... tai mitä jos söisi vaan lihaa? Kun eipä sitä lisäravinneleusiiniakaan taideta ihan vaan parsasta eristää :eek:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom