Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Malmi on Pääkaupunkiseudun persereikä. Ikkunasta näkee somaleita ja muita neekereitä. Ainoo mikä siellä on hyvä niin että junarata on lähellä, pääsee nopeasti pois.

rafael sanoi:
Keskusta on kyllä mesta paikka.

Lisäksi sitten helvetinmoinen meteli, alueella hääräävät nistit, spuget sun muut, viikonloppuiset kännifestarit ja muut mukavat luontaisedut. Omasta rauhasta saa vain haaveilla, jos ei sitten tykkää kököttää siellä 4 seinän sisällä.

Kannattaa tuosta jo vähän enemmän maksaakin.
Voihan sitä mennä aina jonnekin trendikkääseen kahvilaan nauttimaan 2.5e hintaista kahvikupposta ja lukemaan pörssikursseja kauppalehdestä. Sitten nenä pystyssä kävellään stockmannille ja ostetaan kassillinen ylihintaista sapuskaa, mitä ei osata itse edes valmistaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Asuin itse pari vuotta Korkeavuorenkatu 5:ssa ja neliöiden perässä menin muuttamaan Malmille. Jos nyt kuulisin, että joku on tehnyt saman niin nauraisin paskaista säälinsekaista naurua. Elämäni yksi parhaita hetkiä on ollut se kun luovutin Malmin asunnon avaimet muuttotarkastuksen hyväksyneelle isännöitsijälle. Vitun puusilmä ei huomannun kahta vessapaperilla ja kitillä paikattua nyrkinkokoista reikää seinässä.
 
Neuvostoliitto sanoi:
Asuin itse pari vuotta Korkeavuorenkatu 5:ssa ja neliöiden perässä menin muuttamaan Malmille. Jos nyt kuulisin, että joku on tehnyt saman niin nauraisin paskaista säälinsekaista naurua. Elämäni yksi parhaita hetkiä on ollut se kun luovutin Malmin asunnon avaimet muuttotarkastuksen hyväksyneelle isännöitsijälle. Vitun puusilmä ei huomannun kahta vessapaperilla ja kitillä paikattua nyrkinkokoista reikää seinässä.
Eihän tämä väittely ihan yksiselitteistä ole. Itse asuttiin teidän vieressä (muistat varmaan) Tehtaankatu 18:ssa. Keskustassa vitutti se kun esim. pyykit eivät kuivaneet, parkkipaikkaa ei löytynyt koskaan, vähän tilaa, pieni vessa, ei saunaa jne jne... oli siinä asumiset hyvätkin puolensa, mutta hyviä puolia ei vain ole tarpeeksi että siellä kannattaisi asua (tällä hetkellä). Jos olisin ytimessä duunissa niin harkitsisin vakavasti sinne muuttoa.
 
rafael sanoi:
Miksi kukaan haluaisi asua keskustan lähellä?
Kohta joku sanoo että siinä on erikoiskauppoja lähellä. Niissä käydään varmaan ainakin kerran kuussa.

No en todellakaan haluis asua keskustassa. Se nyt on se vihonviiminen paikka mihin kamppeeni kärrään. Joka kerta kun pitäs keskustaan mennä, oli se sit bussi, juna, HD tai auto niin vitutuskäyrä nousee tappiin. Vittu sitä liikennettä kestä kukaan!

Viddu mikä " siel mis mää asun on kyl iha paras kyl NIIIIQU!! " - keskustelu gogo! ;)

Puistola tai Tapanila vois olla seuraava etappi. Ryöstöhintanen asunto tällä hetkellä Malmilla.
 
Mike sanoi:

Tämähän oli suorastaan mestarillinen virkkeen irroittaminen asiayhteydestään.

Mä puhuin nyt turistien pyörimisestä eri alueilla, harvemmin ne turistit missään hyvillä asumisalueilla häärivätkään. En ainakaan itse tietoisesti käy ulkomailla ihmettelmässä mitään paikallisia omakoti- tai rivitaloalueita, mutta kukin tyylillään.

Kyseessähän onkin juuri tuo, että asuntoja on vähän vapaana. Ylipäänsäkin niitä on vähän keskustassa, koska vuokrattavat tilat ovat pitkälti yritysten käytössä, joko liike- tai edustustiloina. Harvempi normi-ihminen Helsingin keskustaan muuttaisi lottovoiton kohdalle sattuessa, Sedu Koskiset, Ville Loposet ja ovat sitten erikseen, näillehän Kampin Keskuksessa asuminen on suorastaan itseisarvo.
 
Jos mulla olis massia kuin Sedulla, olisin hyvännäköinen sinkku, duuni ja kaverit keskustassa niin mä ainakin muuttaisin Malmille vuokralle kun en kestäisi liikennettä.
 
Neukku, olenko jossain vaiheessa sanonut jotain Malmille muuttamisesta, tai yleensäkään sanonut mitään positiivista Malmista? No en. Malmi kuuluu kreikkalaisille.

Älä nyt ala sekoittamaan asioita keskenään.

Oon tuonut vain esille Helsingin keskustassa asumisen hölmöyttä, vaikka sitä massia olisi kuinka paljon.
 
Rafu, sehän on vain sun mielipide. Et vain voi ymmärtää, että ihmiset voivat haluta muita asioita. Omalla kohdalla ei tulisi kuuloonkaan muuttaa muualle kuin keskustaan. Duuni keskustassa, ei tartte julkisia eikä autoa, kaikki on lähellä ja vielä plussana keskustan ihana ilmapiiri. Ikäni kaupungissa asuneena en osaisi asua syrjemmällä, diggaan vain asua city-miljöössä. Se voi olla sun mielestä hölmöä. Muista kuitenkin se, että keskustassa asuva voi muuttaa anytime sivummalle halvemmalla ja pistää loput massit taskuunsa, toisinpäin ei olekaan niin helppoa. Miksi ihmiset siis asuvat keskustassa ja maksavat asumisesta enemmän? Jos ne vaikka juuri haluavat asua siellä?
 
Neuvostoliitto sanoi:
Jos mulla olis massia kuin Sedulla, olisin hyvännäköinen sinkku, duuni ja kaverit keskustassa niin mä ainakin muuttaisin Malmille vuokralle kun en kestäisi liikennettä.

:david: Vaikka oisin kuin vitun rikas ja kaikki kaverit (molemmat) asuis keskustassa en muuttais sinne. Mutta en myöskään muuttais Malmille, vaikkei siinä mitään vikaa sinänsä olekkaan.

Keskustan liikenne ja häly on niin iso miinus että sinne mua ei saa ikimaailmassa muuttamaan. Toiset nauttii siitä toiset ei. Onpas tosi hankalaa.
 
Malmi on kyllä yksi stadin suurimmista perseenreistä, asuin pari vuotta vieressä Pukinmäessä, joka sekään ei ole mikään juhlava paikka mutta kuitenkin ihan toista maata mitä Malmi. Ikinä en tule kumpaakaan paikkaan muuttamaan.
 
HC76 sanoi:
Keskustan liikenne ja häly on niin iso miinus että sinne mua ei saa ikimaailmassa muuttamaan. Toiset nauttii siitä toiset ei.

Malmin somput ja mannet on niin iso miinus että sinne mua ei saa ikimaailmassa muuttamaan. Toiset nauttii siitä toiset ei.
 
HC76 sanoi:
Hohhoijaa, ihanko tosi :zzzz:

Jep, toisia häiritsee liikenne toisia somput. Kukin tyylillään :thumbs:
 
Hoho, tervetuloa Vantaalle :D.

Itse voisin ihan hyvin asua Stadissakin, mutta olen niin mukavuudenhaluinen että tällä nykyisellä alle 500 euron vuokralla otan mielummin 56 neliötä lasitetulla parvekkeella kuin sen parvekkeen kokoisen katupölyvaraston. Eri asia jos olisi varaa isompaan.

Malmi ei minusta ole huonoimmasta päästä, vaikken sinne hingukaan mitenkään erityisesti. Kaikkialla tuntuu näitä kaikkia "huonoja" piirteitä olevan kyllä (ts. joka lähiössäkin on omat alueensa, toiset siistimpiä kuin toiset).

Helsinki on kaunis kaupunki, mutta niin on moni muukin.
 
Neuvostoliitto sanoi:
Jep, toisia häiritsee liikenne toisia somput. Kukin tyylillään :thumbs:

No se on totta. Mua ei häiritte yön timot alkuunkaan. Hyvin pieni murhe verrattuna keskustan sekamelskaan.

Suomalaiset kääliöt (joita kieltämättä malmilta löytyy aika lailla) ja mannet voiskin sitten raijata rajojen ulkopuolelle. Manneja näkee onneksi hyvin harvoin.
 
HC76 sanoi:
Juu ei oikeen. 600e saa jo kaksion (n.50neljöö) hyvältä paikalta. Keskustan läheltä tuskin kuitenkaan.

Kolmekymppiä lisää ja saat kolmion (reilu 70 neliää) Itä-Helsingistä. Itis vieressä, kaikki palvelut, keskustaan reilu 20min ja jopa biitsi kilsan päässä. Ah tätä luksusta!:)
 
Mike sanoi:
Miksi ihmiset siis asuvat keskustassa ja maksavat asumisesta enemmän?

Koska ne ovat tyhmiä :kippis1:

Mutta jos ihan vakavissaan puhutaan, niin toki jokainen saa asua juuri siellä missä haluaa ja minkä miellyttävimmäksi kokee. Itse en ole koskaan oppinut arvostamaan keskustassa asumista, kun itse olen aina asunut metsän vieressä. Omalle pihalle on mukava mennä puuhastelemaan, grillailemaan tai ottamaan aurinkoa ilman että autot jyryävät ohi ja kaiken maailman ohikulkijat rienaavat olemassaolollaan. Nuo muksu-suunitelmat ovat myös yksi syy miksen tykkää Helsingistä yleisesti, aina saisi olla pelkäämässä kun lapsi on yksinään ulkona liikenteessä iltaisin.

Myös tuo keskustan ilmapiiri, en oikein ymmärrä miten sitä voi arvostaa. Kaikki painavat nokka pystyssä eteenpäin ja ovat kovasti olevinaan tärkeitä ja kiireisiä. Ainoat rennosti ottavat ihmiset, jotka pysähtyvät paikoilleen, ovat spurguja. Toki hilpeät maahanmuuttajat hyvän käytöksensä kanssa tuovat oman erikoisuutensa tähän ilmapiiriin.

Helsinki on muutenkin hemmetin kylmä paikka. Jos joku vaikka luhistuu metron lattialle, eivät ympärilläolevat välttämättä edes irroita katsettaan ikkunasta, josta näkyy vauin tunnelin pimeyttä.

Joskus kun muutin Helsinkiin, menin ihan maalaisuuttani istumaan melkein tyhjässä bussissa jonkun tuntemattoman naisen viereen ja kysäisin, että mitä kuuluu. Tällainen oli Itä-Suomessa täysin normaalia. Tätihän meni ihan lukkoon ja jäi heti seuraavalla pysäkillä pois odottamaan seuraavaa vuoroa. No kyllä minäkin varmaan nykyään katsoisin kieroon jos joku tulisi noin haastelemaan yhtäkkiä, tämä on kai sitä Helsinkiläistymistä.

En mitenkään pysty muutamia poikkeuskia lukuunottamatta ymmärtämään ihmisiä, jotka haluavat maksaa ison omakotitalon hinnan jotain kerrostalokolmiosta Helsingin keskustassa. Onneksi toisaalta ei tarvitsekaan.
 
Back
Ylös Bottom