Malmi asuinpaikkana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Ei siellä malmilla ketään ole koskaan tarvinnu pelätä..oon asunu koko elämäni (21vuotta)täällä,onhan niitä pikkunaperoita 14-17 vuotiaita silloin tällöin joutunu hätyyttämään:whip: pois..mutta ehkä siellä on pahvihousu maunoja vähän liikaa omaan makuun:curs: mutta ei niistäkään ole vaivaa ollut(voi johtua että olen suhteellisen tunnettu ja tunnen myös ne kaikki samaa ikäluokkaa olevat ihmiset sieltä..että se siitä pelkäämisestä NO FEAR!!:rolleyes:

Ja se että siellä on kaikki käden ulottuvilla pitää paikkansa jos asuu stakkan lähettyvillä,plus salitarjonta on jees oon ite aina reenannu entisellä malmigymilla ja voin suositella sitä paikkaa kaikille...hyvä mesta malmi on asua.:rock:

ps. "tillikka, malmin paras menomesta":lol2:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka vanha ketju onkin niin kommentoidaan nyt sen verran että ihan normaali paikka malmi on. Nämä rauhattomuudesta pelottelevat on kaikki landeja joille kaikki linnunlaulusta erottuva ääni on kauhistus ja pelon aihe.
Ei siinä mitään jokainenhan saa asua just siellä missä huvittaa ja olla muista paikoista mitä mieltä tahansa mutta on se nyt jossain määrin huvittavaa että nämä alle pari vuotta sitten stadiin muuttaneet kertovat suureen ääneen mitkä paikat helsingissä ovat hyviä ja mitkä huonoja.

Ite en muuttais mistään hinnasta malmille, jonku verran nuorempana pyöri sielpäin ja meno oli silloin ainakin liikaa mulle. Itellä on sekin pointti, että en edes halua nähdä välttämättä pihapiirissä tai edes lähistöllä: Manneja,somppuja ja piriverkkareita.... No thanks

Ps. Eiks vähän aikaa sitten malmilta just löydetty jonkun naisenpää roskiksesta? Ja jokunen vuos sitten raiskattiin nainen keskellä päivää, et oma skidi oli vieressä rattaissa...

Vargas sanoi:
Ite en muuttais mistään hinnasta malmille, jonku verran nuorempana pyöri sielpäin ja meno oli silloin ainakin liikaa mulle. Itellä on sekin pointti, että en edes halua nähdä välttämättä pihapiirissä tai edes lähistöllä: Manneja,somppuja ja piriverkkareita.... No thanks

Ps. Eiks vähän aikaa sitten malmilta just löydetty jonkun naisenpää roskiksesta? Ja jokunen vuos sitten raiskattiin nainen keskellä päivää, et oma skidi oli vieressä rattaissa...

Ja tähän kun vielä lisätään sen että malmi listattii pk seudun vaarallisimmaksi alueeksi (tehtyjen väkivalta/rötöstely rikosten perusteella) ja aika kirkkaasti vielä pääsikin kärkeen. Sillo itekki junnuna n.13.v tuli pyörittyä steissillä ja tuntu että aina ku joku vanhempi äijä sano jotain niin piti lähtee heti hakkaamaan se tai puukottamaan. Onneks ite en koskaa joutunu olemaan mukana tommosessa, tai edes todistamaan. Nopeasti päätinkin sitten vaihtaa porukkaa.

Malmilla en ole koskaan asunu, nuoruuteni asuin rsuekasannan omakotitalo alueella tikkurilan kupeessa.

Mitä sielä asumiseen tulee, niin mielummin muuttasin Tikkurilaan. Tikkurilasta löytyy handeli, kaikki mahdolliset pankit, tikkuri kauppakeskus + ylivedot prismat jne. Pari ravintolaakin löytyy sekä pari iha hyvää baariakin. Jumboon menee myös tosi paljon sekä tiuhaan tahtiin busseja asemalta.

Punttiksia löytyy Finnbody, Liikuntakeskus, David Fitness sekä pari tommosta kellari salia.

Asuin kolme vuotta Malmilla ja silloin tuntui ettei siellä ole mitään vikaa. Sinä aikana sattui seuraavaa:

-parvekkeen ikkunasta heitettiin jalkapallon kokoinen kivi sisään
-viereisessä talossa manne ampui toisen mannen (kuulin laukauksen)
-100m päästä löytyi naisen pää (en tiedä on loput osat löydetty)
-teinit puukotti miehen kuoliaaksi bussipysäkillä ja vasta seuraavana päivänä tajuttiin ettei se olekaan nukkuva spuge vaan eloton kroppa
-lukuisia itsareita raiteille jonka takia junat myöhästelivät
-lihanleikkaajaperhe oli täyttänyt tyhjillään olleen meidän verkkovaraston lattiasta kattoon
-ulko-oveemme sotkettiin jäätelöä, kokista ja spermaa??
-kerran multa jäi kotiavaimet varastoon eikä kukaan naapuri päästänyt mua sinne sisään

Näiden lisäksi muita malmilaisille tuttuja asioita:
-maanantaiaamuisin pysäkin lainehtivat oksennusta ja kusta
-somali- ja mannelaumat
-pysäkeillä ja kaduilla nukkuvat spuget
-aktiiviset nistit

Jos tuollaiset nyanssit ei haittaa asumista ja viihtymistä suosittelen Malmia kaikille.

Neuvostoliitto sanoi:
Asuin kolme vuotta Malmilla ja silloin tuntui ettei siellä ole mitään vikaa. Sinä aikana sattui seuraavaa:

-parvekkeen ikkunasta heitettiin jalkapallon kokoinen kivi sisään
-viereisessä talossa manne ampui toisen mannen (kuulin laukauksen)
-100m päästä löytyi naisen pää (en tiedä on loput osat löydetty)
-teinit puukotti miehen kuoliaaksi bussipysäkillä ja vasta seuraavana päivänä tajuttiin ettei se olekaan nukkuva spuge vaan eloton kroppa
-lukuisia itsareita raiteille jonka takia junat myöhästelivät
-lihanleikkaajaperhe oli täyttänyt tyhjillään olleen meidän verkkovaraston lattiasta kattoon
-ulko-oveemme sotkettiin jäätelöä, kokista ja spermaa??
-kerran multa jäi kotiavaimet varastoon eikä kukaan naapuri päästänyt mua sinne sisään

Näiden lisäksi muita malmilaisille tuttuja asioita:
-maanantaiaamuisin pysäkin lainehtivat oksennusta ja kusta
-somali- ja mannelaumat
-pysäkeillä ja kaduilla nukkuvat spuget
-aktiiviset nistit

Jos tuollaiset nyanssit ei haittaa asumista ja viihtymistä suosittelen Malmia kaikille.
voin vakuuttaa etteivät somali ja mannelaumat hypi silmille,luulisi että ne mun kaltaisille ihmisille tääl hyppisi (kalju ja suomalainen=somaleille Skini tai rasisti)
mutta eipä ole tullu. enkä itse asiassa ole niitä somaleita juurikaan nähnyt vuosiin sillon ku ite oli 12 niin niitä taisi olla.
:kippis1:

Yli puol vuotta nyt malmilla asuneena voi sanoa että ihan rento paikka so far. Tyytyväinen oon ollu. Asema vieressä ja kaikki palvelut kivenheiton päässä. Ainoa "paskempi" paikka on toi ostarin edusta, joka varsinkin nyt kesäaikaan vilisee spurguja. Ei niistä ole harmia kunhan örisevät.

Manneja en oo liiemmin nähny, somalit/sun muut yön timot kuleksii ihan hissukseen ketään häirittemättä. Kääliöitä löytyy liikaakin, mutta mistäpä niitä ei löytyisi.

Koputetaan vielä puuta, joudun vielä aamulla irrottelemaan moraa keuhkoista. :D

itse asuin alamalmin torin vieressä pari vuotta. Parasta siinä paikassa oli se että kaikki palvelut on kävelymatkan päässä. Tosiaan siinä alamalmin keskustassa niitä manneja, somaleja, skidejä ja spurguja pyörii, mutta ei niistä haittaa oo jos ei itte aiheuta ongelmia. Mutta tosiaan ei tartte COPs sarjaa kattoo, riittää ku menee pihalle ja seuraa mannejen toimintaa, ja sitähän ne järjestää paljon...

Alotuspostaaja taisi sanoa että muuttavat ylämalmin puolelle, radan viereen. Ylämalmi on aika rauhallinen paikka. Jotkut junat vaan vetää aika kovaa ohi ja se kuuluu.

Mitä vikaa malmin räkälöissä on?? Kaverin kanssa käytiin aika monessa paikassa mitä malmilta löytyy, niin ei niissä mitään vikaa ole, eikä kukaan tullu kertaakaan aukoo päätään. Ja sitäpaitsi jos ei oo käyny Tillikassa, niin ei voi sanoa asuneensa malmilla...

kuljetusala sanoi:
huvittavaa että nämä alle pari vuotta sitten stadiin muuttaneet kertovat suureen ääneen mitkä paikat helsingissä ovat hyviä ja mitkä huonoja.
Eipä siinä kovin suurin Einstein tartte olla, että osaa hintojen ja maantieteellisen sijainnin perusteella päätellä mitkä mestat ovat parempia. Korkeammat hinnat laadukkaammilla alueilla ehkäisee nämä nolife asukkaat.

Ihan aikuisten oikeasti siis, ei kauaa tarvitse stadin karttaa tarkastella kun voi jo tehdä päätelmän kumpi on oletetusti ns. parempi alue asua, Malmi vai Punavuori.

Tietenkin pitää aina tarkastella mitä kukin haluaa asuinmiljööstään. Joku diggaa betonihelvetistä, toinen citymaisemista ja kolmas lehmistä ja hevosista.

Sotketaan nyt omakin lusikka tähän soppaan.

Vuoden verran olen asustellut Ala-Malmilla ja perkeleen tyytyväinen olen ollut. Olen vissiin aivan sokea, koska vuoden sisään olen nähnyt ehkä 10 mannea vaikka kaikki niistä puhuu :) Taloyhtiöstähän asumismukavuus hyvin pitkälle kyllä riippuu ja tässä on ainakin sattunut onnistamaan, ainakin tällä hetkellä tuntuu.

Keskustaan en minäkään kyllä ihan helpolla muuttaisi. Käsi sydämellä voisi melkein sanoa, että vaikka saisin samaan hintaan samat neliöt keskustasta niin en sinne muuttaisi. Jokainen tietysti tyylillään.

Ennen Malmia asustelin Länsi-Pasilassa ja mielestäni siellä oli paljon enemmän häiriöitä kuin täällä. Ainakin näin asian olen kokenut. Tosin meidän rapussa asui joku hullu joka huuteli yöt pitkät asunnossaan ja rapussa.

Onhan noita parempiakin asuinalueita, mutta minulle Malmi on ainakin erinomainen kompromissi: jokseenkin inhimilliset asunnon hinnat, erinomaiset palvelut ja liikenneyhteydet jne :)

Mike sanoi:
Eipä siinä kovin suurin Einstein tartte olla, että osaa hintojen ja maantieteellisen sijainnin perusteella päätellä mitkä mestat ovat parempia. Korkeammat hinnat laadukkaammilla alueilla ehkäisee nämä nolife asukkaat.

Ihan aikuisten oikeasti siis, ei kauaa tarvitse stadin karttaa tarkastella kun voi jo tehdä päätelmän kumpi on oletetusti ns. parempi alue asua, Malmi vai Punavuori.

Tietenkin pitää aina tarkastella mitä kukin haluaa asuinmiljööstään. Joku diggaa betonihelvetistä, toinen citymaisemista ja kolmas lehmistä ja hevosista.
Tottakai punavuori on arvostetumpaa aluetta kuin malmi jo sijaintinsa vuoksi mutta se ei tarkoita että malmi olisi jotenkin erityisen "paha" tai "vaarallinen" alue. Aivan samanlainen paikka se on kuin noin 10 stadin muutakin lähiötä.
Helpoiten nekkuunsa ja keklun kanssa väittelyyn joutuu edelleen keskustassa ja kyllä punavuoresta omat deekunsa ja pirinarkkinsa löytyy ja jos ei paikallisia niin paljon olekkaan niin ovat sitten jostain muualta ko alueella vierailemassa.
Mä olen itse koilisessa kasvanut ja junnuna kaikki aina puhui milloin kantsu on niin kova mesta ja sen jälkeen kuinka koko itä on niin vaarallinen mutta sen jälkeen kun itse on siellä pyörinyt ja tuttuja jotka ikänsä alueella asunut haastatellut niin jutut ovat osoittautuneet samanlaiseksi pelotteluksi mitä tässä ketjussa on malmista. Eihän mikään lähiö/alue mikään lintukoto ole mutta sellaista se kaupunkiasuminen on.

Hmmm..

http://www4.hs.fi/omakokki/tulot2004.php

Malmi löytyy sijalta 1376. Eipä tosta taulukosta voi muuta sanoa kuin että Malmille on keskittynyt hieman koko maan keskiarvoa (37 258€) vähemmän tienaavaa porukkaa..

Tää mun seuraava kommentti on kauhea yleistys ja puhtaasti mun oma mielipide..

Tulokeskiarvon alapuolella tehdään keskimääräistä enemmän rötöksiä..

Eipä mulla muuta...

:haart:

Kaikki Punavuoressa asuvat odottavat innoissaan alueensa arvostetuimman rakennuksen eli Helsingin vieraskodin avausta ensi syksynä!!
Kuinka he ovatkaan kaivanneet näitä sivistyneitä ja mukavia boheemeja jotka täyttävät puistot ja kadut ihanalla keskieurooppalaisella käytöstavoillaan.
Tähän kun lisäämme alueen läpi vaeltavat Munkkisaaren huumevieroitusyksikön aina hyväntuuliset elämäntapataiteilijat ymmärrämme Rööperin ihanuuden!

Rööperi on kyllä aika perseestä just noiden kolmos ratikoilla kulkevien nistien takia.

Kuljen Malmin asemalla pysähtyvällä lähijunalla kaksi kertaa päivässä, ja ilman mitään sen kummempia antipatioita kyseistä paikkaa kohtaan, voin sanoa, että useimmiten juuri Malmin kohdalla jää kyydistä / nousee kyytiin sen luokan porukkaa, jonka kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä.

Aivan varmasti jokaisessa paikassa hyvät on hyvät ja huonot puolensa, mutta ei tosiaankaan tarvitse olla mikään Einstain tajutakseen, että joissain paikoissa niitä ongelmia on vähän enemmän kuin muualla. Se on sitten jokaisen henkilökohtainen päätös, mihin kohtaan vetää sen sietokynnyksen.

Sikanauta sanoi:
Kuljen Malmin asemalla pysähtyvällä lähijunalla kaksi kertaa päivässä, ja ilman mitään sen kummempia antipatioita kyseistä paikkaa kohtaan, voin sanoa, että useimmiten juuri Malmin kohdalla jää kyydistä / nousee kyytiin sen luokan porukkaa, jonka kanssa en haluaisi olla missään tekemisissä..

Nooh, voi pikkusen vaikuttaa se että malmin asemalta nousee 20 kertaa enemmän ihmisiä ylipäätänsä junaan/junasta kuin muilta lähiasemilta. Pasilaa lukuunottamatta.

Enemmän mä huomaan olevani varuillani ja vilkuilen taakseni esim. steissillä kuin esim malmin tai muilla asemilla.

Kaikki asukoon missä kokee olonsa hyväksi. Puolen vuoden kokemuksella sanoisin että Malmi on paljon rauhallisempi ja parempi paikka kuin mitä annetaan uskoa.

Malmiltahan lähtee ympäri Helsinkiä hirmuinen määrä busseja, ja suurin osahan tuosta porukasta painuu suoraan sinne bussiaseman puolelle, osa toki kaupan kautta. Kuten HC76 tuossa mainitsikin. Ihan oikeassa olet kyllä siinä, että Helsinkiläisten kanssa ei kyllä halua tosiaan olla missään tekemisissä sen enempää kuin tarvitsee.

Eihän imatralaistenkaan mielestä Imatralla haise paska, vaikka aina silmät vuotaen ja suun kautta hengittäen siitä ohi pitää ajella.

Neuvostoliitto sanoi:
Eihän imatralaistenkaan mielestä Imatralla haise paska, vaikka aina silmät vuotaen ja suun kautta hengittäen siitä ohi pitää ajella.

Heh, näinhän se välillä on. Tosin mulla ei ole mitään mieltä puolustella malmia sen enmpää, sanon asian niinkuin sen koen. Se ei ole kotikaupunkini, välietappi korkeintaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom