Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
rafael sanoi:
Imatralaiset kyllä voisivat olla asiasta ihan toista mieltä...

No niinhän mä juuri totesin. Samalla tavalla malmilaiset tottuu somppuihin, nisteihin, manneihin yms kuin imatralaiset paskan hajuun. Kun päivittäin haisee niin ei siihen enää kiinnitä huomiota. Ja kai se paskan haju tarttuu vaatteisiin niin se on läsnä koko ajan..joku imatralainen voisi kertoa asiasta..
 
rafael sanoi:
Etkä todennut, tuntemieni ilmatralaisten mielestä Imatralla nimenomaan haisee paska.

Ok, siis näin päin välillä :D
 
Mike sanoi:
Ihan aikuisten oikeasti siis, ei kauaa tarvitse stadin karttaa tarkastella kun voi jo tehdä päätelmän kumpi on oletetusti ns. parempi alue asua, Malmi vai Punavuori.

21 vuotta Malmilla ja nyt viimeiset 3kk Punavuoressa asuneena voin sanoa, että en palaa Malmille vaikka aseella uhattaisiin!
 
Ronn Moss sanoi:
21 vuotta Malmilla ja nyt viimeiset 3kk Punavuoressa asuneena voin sanoa, että en palaa Malmille vaikka aseella uhattaisiin!

Heh, takinkääntäjä prkl! Mites oot muute viihtyny Punavuores?
 
Itse olen nyt muuttamassa Helsinkiin kuukauden päästä. Voisin nyt samalla tähän threadiin heittää kysymyksen, eli mistä päin löytyy helpolla kämppä ja suht halvalla(n 400e-450e)? Mieluiten tietenkin joku rauhallinen asuinalue, tämä Malmi ei näköjään sellaiselta vaikuta..
 
rafael sanoi:
Tuohon hintaan saa 17 neliötä Herttoniemestä.

No hyvä jos sitä. Herttoniemikin on aika hinnoissaan, se kun sattuu olemaan ihan suhteellisen fiksua aluetta.

400e/kk ja hyvällä paikalla ei ole todellisuutta stadissa.
 
HC76 sanoi:
Juu ei oikeen. 600e saa jo kaksion (n.50neljöö) hyvältä paikalta. Keskustan läheltä tuskin kuitenkaan.

Miksi kukaan haluaisi asua keskustan lähellä?
Kohta joku sanoo että siinä on erikoiskauppoja lähellä. Niissä käydään varmaan ainakin kerran kuussa.

Jos tykkää liikenteen metelistä, vaivalloisesta autoliikenteestä ja ylihintaisista vuokrista, kannattaa ehdottomasti mennä keskustaan asumaan. Soveltuu kuuroille liikuntavammaisille, joilla on ylimääräistä rahaa.
 
rafael sanoi:
Miksi kukaan haluaisi asua keskustan lähellä?
Kohta joku sanoo että siinä on erikoiskauppoja lähellä. Niissä käydään varmaan ainakin kerran kuussa.

Jos tykkää liikenteen metelistä, vaivalloisesta autoliikenteestä ja ylihintaisista vuokrista, kannattaa ehdottomasti mennä keskustaan asumaan. Soveltuu kuuroille liikuntavammaisille, joilla on ylimääräistä rahaa.
Totta. Sen verta hyvin kulkee julkiset (jos ei autoa ole) että luulis ihmisen mielellän asuvan vähän kauempana.
Tai sehän on että miten ite tykkää ja mihin tykkää rahansa laittaa.
 
Hyvin saattaa löytyä vaikkapa Ruskeasuolta 30 neliöinen kämppä hintaan n. 450€/kk. Alue on rauhallista ja keskustaan pääsee nopeasti.
Ihme oletuksia jengillä, että kaikki haluais muuttaa keskustaan..;)
 
Keskusta on kyllä mesta paikka.

Suomen tukkoisin liikenne.
Suomen huonoin ilmanlaatu.
Suomen kalleimmat palvelut.
Suomen korkeimmat vuokrat.
Suomen korkein välivaltarikosaste.
Suomen eniten maahanmuuttajien suosima alue.

Lisäksi sitten helvetinmoinen meteli, alueella hääräävät nistit, spuget sun muut, viikonloppuiset kännifestarit ja muut mukavat luontaisedut. Omasta rauhasta saa vain haaveilla, jos ei sitten tykkää kököttää siellä 4 seinän sisällä.

Kannattaa tuosta jo vähän enemmän maksaakin.
 
Ronn Moss sanoi:
21 vuotta Malmilla ja nyt viimeiset 3kk Punavuoressa asuneena voin sanoa, että en palaa Malmille vaikka aseella uhattaisiin!

Kolme vuotta Malmilla ja nyt vuosi Punavuoressa takana ja täysin samaa mieltä! Malmi oli ihan jees aikoinaan, mutta thank god ei ostettu sieltä kämppää.
 
Rafu skitsoo :D

Mitenkähän tänne ikinä turistikaan tulee kun noin hirveä paikka on. Voi hellanlestas :D

Jos Stokaa vastapäätä olis asuintaloja, niin tekisin kaikkeni päästäkseni sinne asumaan. Oi oi, city näkymät kesällä, mikäs sen parempaa. Lehmiä ja kärpäsiä näkee ympäri Suomen, mutta ei pääkaupungin keskustaa kesällä. Ehanaa!
 
Hienoa vääntöä malmi vs keskusta :)
Kyllä se niin on, että keskustaan muuttaa vaan ne, joilla oikeasti on sitä rahaa. Oon keskustassa töissä ja siinä mielessä on mukavempi asua muualla, koska sieltä hulinasta on mukava lähteä vähän sivummalle.

EDIT: En asu itse malmilla, mutta en myöskään keskustassa :)
 
Sumu sanoi:
No hyvä jos sitä. Herttoniemikin on aika hinnoissaan, se kun sattuu olemaan ihan suhteellisen fiksua aluetta.

400e/kk ja hyvällä paikalla ei ole todellisuutta stadissa.

Jos etäisyys kaupungista ei huoleta niin Pitäjänmäki-Pajamäki akseli on aika pop. Omasta mielestä rauhallista seutua ja vuokrat on kohtuulliset 24m2 390€ sis vesi. Junat ja bussit kulkee hyvin. keskustaan matkaa n.8km, joten kyllä sen tarvittaessa fillaroi (vaikka varsinaista tarvetta hyvien yhteyksien takia ei ole). Jos keskustaan haluaa niin sitten voi kyllä unohtaa halvan vuokran..

Asuntoja katsellessa löytyi kyllä helmi kalliosta 13m2 420€! Ilmoituksessa oli vielä maininta "Kiva pikku koti" :D
 
Turistithan menee justiin sinne mitä mainostetaan, mutta ei niihin paikkoihin kukaan asumaan haluakaan. Ite menisin varmaan Pakilaan asumaan, jos Helsingistä pitäisi valita, mutta eivät ne turistit sinne hyviä asuinalueita tulekaan katsomaan.

Omakotitalo jostain keskisuuren kaupungin lähettyviltä on se mihin itse tähtään. Mukavempi se on kakaroitakin siellä pitää, kun ei tarvitse kello kuuden jälkeen pelätä, vaikka muksu olisikin itsekseen ulkona leikkimässä.

Mutta saahan sitä mun puolesta asua vaikka Stockan aulassa jos haluaa.

Jakob, mun kaveri taisi asustella tuossa 13 neliön komerossa aikaisemmin. Tai en tiedä onko tuollaisia enemmänkin.
 
Back
Ylös Bottom