Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
Ron Moss sanoi:
pukinmäki se vasta perseestä onkin!

Noh noh, varos sanojas. :joulu3:
Pukinmäki>Malmi
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kohtis sanoi:
Noh noh, varos sanojas. :joulu3:
Pukinmäki>Malmi

Kun joku hinttari manne tuli piripäissään heittämään mulle pukinmäen asemalla, että "mä ammun sut!" jne. kun en lainannut kännykkään, niin siitä hetkestä eteenpäin oon aina kelaillut, että "voi helvetti, täällä mä haluan vanheta ja elää seuraavat 40vuotta, not!" ;)
 
Malmin torin alue on levotonta ja siellä tosiaan pyörii kaikenlaista vipeltäjää ja aina on joku hässäkkä menossa. Pari kertaa on joku densa bussipysäkillä tullu jotain puhisemaan... Sitten kun lähdetään Kirkonkyläntietä sinne Tapaninvainioon/Siltamäkeen päin niin ollaankin kohta kuin lintukodossa, rauhallista kuin mikä.
 
Ron Moss sanoi:
muutenkin pukinmäki se vasta perseestä onkin!

Äläs ala haukkumaan! :D
Asuin puksussa reilun vuoden ennen ku muutettiin tänne itään, ja tykkäsin kyllä. Tosin tästä idästä tykkään vielä enemmän (Pukinmäki, Puotila, kuka niitä erottelee..), mutta se johtuu kämpästä, ei välttämättä ympäristöstä. Ja puksussa on se ah-niin-ihana kebabgrilli yöllisten rientojen jatkeena.. Ja Istuva Härkä!!! :hyper: Hyvät yhteydet joka paikkaan (mikäli jaksaa junien ainaisia sähkövikoja ja manneja raiteilla) ym. Ai niin, mutta täähän olikin Malmi-topic..
No, kaveri asuu malmilla (vai onkohan puksua? Jaa-a..) eikä oo valittanu. Jos ostarille muutat niin varmaan on levottomampaa, kun vähä kauempana.
 
Tähtityttö sanoi:
Äläs ala haukkumaan! :D
Asuin puksussa reilun vuoden ennen ku muutettiin tänne itään, ja tykkäsin kyllä. Tosin tästä idästä tykkään vielä enemmän (Pukinmäki, Puotila, kuka niitä erottelee..), mutta se johtuu kämpästä, ei välttämättä ympäristöstä. Ja puksussa on se ah-niin-ihana kebabgrilli yöllisten rientojen jatkeena.. Ja Istuva Härkä!!! :hyper: Hyvät yhteydet joka paikkaan (mikäli jaksaa junien ainaisia sähkövikoja ja manneja raiteilla) ym. Ai niin, mutta täähän olikin Malmi-topic..
No, kaveri asuu malmilla (vai onkohan puksua? Jaa-a..) eikä oo valittanu. Jos ostarille muutat niin varmaan on levottomampaa, kun vähä kauempana.

Ok, antaudun.
Vietin juuri pahimmat teiniangsti vuodet pukinmäessä, ja juuri paikallisten kavereiden kanssa. Ja voin sanoa kokemuksesta, että aika villit teinivuodet oli, enkä ole liiemmin hirveen ylpeä kaikista tekemisistä. Puhun siis pukinmäenkaaren viereisistä alueista, erityisesti asteritien vuokrataloalue oli aikamoinen ground zero :)
 
Takaisin asiaan...

Kyllä tää on loppupeleissä aikasteen hyvä paikka asustella, kaikki tarvittavat palvelut on suhteellisen lähellä kätevänä rypäleenä ja poispäin pääsee suhteellisen vauhdikkaasti melkein joka suuntaan.
Manneja, spurguja, teinimelskaajia yms vipeltäjiä täällä kyllä pyörii melkoisen paljon mutta eivätpä ole meikäläiselle taikka tutuille mitään suoranaista häiriötä aiheuttaneet, vaikka vähän etukäteen meinasi ahistaa kun tänne vajaa vuosi sitten muutin.
Asuintalojen tunnelmasta onkin sitten vaikeampi hehkuttaa, itse kun asustelen keskellä alamalmia suhteellisen luksuskämpässä jossa ei tarvitse naapureista huolehtia. Kait nuo kaupungin vuokrakämpät täälläkin päin ovat juuri niin ihania asua kuin vain kaupungin vuokrakämpät olla voivat. Pikkiriikkisellä mannelisällä, tottakai :)
 
Ronn Moss sanoi:
zannaz laittoikin jo kaiken olennaisen, eli ei paskempi paikka asua, tänne vaan :thumbs:

Ps. kannattaa silti vältellä Malmin baareja

No hitot, Tillikka on kova menopaikka :hyper: .
No ei ihan, mutta kyllä se menettelee :D
 
Clayman sanoi:
No hitot, Tillikka on kova menopaikka :hyper: .
No ei ihan, mutta kyllä se menettelee :D

Niin no, jos tuttuja naamoja haluaa nähdä, niin mikäs siinä ja ainakin voi kävellä kotiin loppupeleissä. Alakerta on tosin ihan niskalaukas paikka. :thumbs:

Ps. Paras terassi on sitten Green Starissa. On uima-allas ja minigolffit jne. noin ensi kesää silmällä pitäen.
 
Olen huomannut, että käsitykset eri asuinalueista riippuu aika pitkälti siitä, mihin on tottunut. Itse asuin ennen melko lähellä Malmia ja pidin sitä ihan normaalina, turvallisena, mukavana alueena. En siis nähnyt paikassa mitään erikoista tai tavallisesta poikkeavaa.

Sitten tuli muutto tänne länteen (jotkut myös eteläksi luokittelevat) ja ei tullut vähään aikaan Malmilla käytyä. Kun taas pidemmän ajan kuluttua tieni Malmille löysin, niin olin aivan järkyttynyt! Ihmismäärä oli ensinnäkin huikea. No, ei siinä mitään, mutta jokapuolella oli lähiö-verkkari-äitejä, spurguja, muuten vain hörhöjä, manneja, haisevia ihmisiä...jotenkin ylipäätään epäsiistiä porukkaa. Tätä en siis edes huomannut ennen muuttoani ja tottumistani siihen, että hurjinta, mitä kadulla tulee vastaan on mummo päiväkävelyllä. (Kerran olen jopa nähnyt tupakkaa polttavan nuoren täällä, joka olikin jo aika ekstriimiä. :D )

Mutta...koskaan ei ole mitään ikävää Malmilla minulle sattunut, eikä turvallisuutensa vuoksi ole tarvinnut pelätä. Onhan siellä ihme porukkaa, mutta antaa olla vaan. Omissa oloissaanhan ne siellä on, eikä ainakaan minua ole tulleet häiritsemään.

Ja Malmin baareista vielä. Kyllä tuli sillon aikanaan rampattua Tillikassa ja Avionissa aika ahkeraan ja aina oli hauskaa. No oikei, kerran Tillikassa lähti kännykkä kävelemään ja kavein poikaystävä sai puukosta mahaan... (Tällöin en itse ollut paikalla, joten en taustoja sen paremmin tiedä.) Mutta siis itsellä ei huonoja kokemuksia noista baareistakaan!

Muuttaisinko itse Malmille? En.


e: Ollessani töissä Malmilla asiakaspalvelussa, niin siinä kyllä tuli nähtyä koko asukaskirjo. Ei ollut päivää ilman nistiä ja spurgua... Mutta oli niitä miellyttäviäkin asiakkaita toki!
 
Kertoisiko mulle joku vastauksen. Mikä tarve on sinne Malmiin muuttaa kun selkeästi se on laita-aluetta ja aika rauhatonta? Maksakaa hyvät ihmiset sijoituksesta, älkää neliöistä. Ei se lisähuone auta kun naapurina on pirinarkki ja lasta ei uskalla ulos päästää.

Itse asuisin mieluummin 15 neliön yksiössä Erottajalla kuin 100 neliön kolmiossa Malmissa. Siis vaikka kämpän hinta olisi sama.

K.Jung sanoi hyvin, se on mihin on tottunut. Menin tossa metrolla itään yhden kerran, enkä vittu ikinä mene toista kertaa. Kampin aseman jälkeen tulee semmoista säätäjää junaan, että vituttaa urakalla. Jos ei paremmasta tiedä, niin kai se Malmikin on ihan rauhallinen paikka.

Jokaisen Malmia ylistävän pitäis käydä käppäilemässä Kaivarissa, Larussa, Eirassa yms, käydä zekkaan miten saatanan rauhallista voi olla suhteellisen keskustassa. Tokihan siellä hinnat on kovemmat, mutta mistä sitten haluaa maksaa?
 
Pakko nyt kommentoida viä :D

Mike sanoi:
Jokaisen Malmia ylistävän pitäis käydä käppäilemässä Kaivarissa, Larussa, Eirassa yms, käydä zekkaan miten saatanan rauhallista voi olla suhteellisen keskustassa. Tokihan siellä hinnat on kovemmat, mutta mistä sitten haluaa maksaa?

Että onkos Maikki mahdollisesti käyny kunnolla tutustumassa Malmin siihen päähän joka täällä meikäläisen nurkilla on? Tosi rauhallista ja on, usko pois omakoti/rivitalo/yms-aluetta (itelläki siis oma pihakin).... Eipä paljoo "säätäjiä" näy. Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan, joooooooooooooooookos? :blingbling: ;)

Malmi = ei ole sama kun asema, tai se pahin mesta just. (on näitä pahia paikkoja varmasti joka puolella)

-edit- Lear puhuu ihan asiaa, samoin kuin Gillyanne.
 
Kaikille ei välttämättä se ydinkeskusta ole paras paikka asua. Esim jos käy koulussa tai töissä keskustan ulkopuolella. Eikä monella varmastikkaan ole kiinnostusta maksaa 15 neliön yksiöstä älyttömiä vuokria. Ainakin itte muuttaisin mielummin Malmille vaikka kaksioon samalla hinnalla, kun Kamppiin johonkin pieneen koppiin.
 
Mike sanoi:
Tokihan siellä hinnat on kovemmat, mutta mistä sitten haluaa maksaa?

No jos yhtään enempää perhettä on (tai vastaavasti kotieläimiä), niin itse kyllä ainakin maksaisin silmääkään räpäyttämättä niistä neliöistä.

Malmilla en ole itse asunut, mutta exä asui ihan siinä vieressä Tapanilassa, joten aika paljon tuli myös Malmin seudulla pyörittyä, eikä minua ainakaan kertaakaan pelottanut siellä iltaisinkaan liikkua.

EDIT: Learilla oli myös hyvä pointti siitä, että etäisyyksienkään (eikä edes kulkuyhteyksien) kannalta Helsingin keskusta ei tosiaankaan aina ole se paras vaihtoehto.
 
Lear sanoi:
Kaikille ei välttämättä se ydinkeskusta ole paras paikka asua. Esim jos käy koulussa tai töissä keskustan ulkopuolella. Eikä monella varmastikkaan ole kiinnostusta maksaa 15 neliön yksiöstä älyttömiä vuokria. Ainakin itte muuttaisin mielummin Malmille vaikka kaksioon samalla hinnalla, kun Kamppiin johonkin pieneen koppiin.

Täysin samaa mieltä. Amen to that :worship: . Tuonpas oman näkökulmani esille, mulle Malmi (tai Tapaninvainio tässä tapauksessa) oli itsestään selvyys koska koulu, jonka perässä Mansestakin muutin on Malmilla. Vartin kävelymatka. Sain myös ni upean kämpän (kiitos Ironbutt :love:!) ja niin nopeasti että tyhmähän mä olisin ollut ellen olis ottanut.... (vaikka kuinka Malmia on :jahas: ).

VAIKKA esim. sieltä Kampista olis saanu kaksion samalla hinnalla kun tää meikäläisen saunallinen ja pihallinen yksiö täällä uuiiikhyi-pahamainaisella Malmilla, ni olisin ottanut tän. Koska kun koulu on täällä ni tyhmäähän se olis maksaa jokapäiväisestä kulkemisesta keskustasta tänne kun voi kävelläkin ilmaiseksi :D.

Jos tosiaan on koulua tai duunia outside the keskusta ni kantsii punnita myös liikkumiseen menevät varat. Mä olisin saanut tod.näk. pitkän ajan päästä halvemman kämpän keskustasta (joku opiskelijajuttu, kiinnostaa :not:.), mutta se kämpän tuoma rahaetu meneekin sit liikkumiseen tänne Malmille koululle. Joten mikäs ilo siitä keskustassa asumisesta sit olis? Aivan ! :D

On monia syitä, jotka luonnollisesti vaikuttavast muuttoon ja minne se tapahtuu. Ei aina ole vaan se mukavuuspuoli. Ja kaikki on suhteellista ;).

Ja sekin että ei taita monella keskustassa asuvalla olla mahdollisuutta omaa pihaan, omaan saunaan ehkä. Oon harvinaisen :haart: että mulla on tää kämppä. Ja mua ei vittuakaan häiritte et tää on mukapahamainaisella (wtf) Malmin maaperällä tai siinä vieressä. Kyl mä tääl mieluummin asun kun keskustassa. (Johtunee osittain siitä että tottunut asumaan Mansessa "laitaseuduilla" rauhallisella paikalla ja tykkäsin juu!)
 
Mulla taas ei ole mitään mielenkintoa muuttaa keskustan vilskeeseen. Siinä menis hermo pikavauhtia. En myöskään hingu Helsingin etelä-puolelle koska sieltä on yks helvetti päästä Pasilaan töihin. Helsingin keskustasta kestää 30 minsaa päästä edes Kehä 1:n varrelle jos pahaan aikaan sattu. Ei paljo nappaa. Kolmanneksi, bändi treenaa Porvoossa jotan tuo Malmi alue on aika hyvä et suht lyhyt matka joka suuntaan. Okei, Tikkurila tai mikä tahansa siitä radan varrelta kelpais. Tämä malmikämppä on 2001 rakennettu eli sisältä very nice ja vakuutti meidät. En uskalla edes kuvitella mitä ton luokan asunnosta joutuis pulittaa keskustasta.

Ja jos alkaa ahdistaa ni sitten kamat kantoon ei siinä sen kummempaa ;) Katellaan ja ihmetellään.
 
Listataan tähän nyt näitä Malmin selkeitä plussia

+ Kaikki palvelut lähellä (Novassa ja Malmintorilla on kaikki mitä tarvii)
+ 12min junalla keskustaan
+ Luonto on lähellä, mm. vantaanjoen läheisyydessä on loistavaa ulkoilumaastoa
+ Koulut lähellä (ala-aste, yläaste, kauppaoppilaitos, lukio, amk)
+ Omakoti/rivitalo/paritalo yms. alueet todellakin rauhallisia
+ Lapsiperheille puistoja
+ Ala-malmin ja Pukinmäen kentät tarjoaa loistavat yleisurheilu/jalkapallo/tennis/luistelu jne. mahdollisuudet
+ Salit kävelymatkan päässä

etc
 
Hyvä Ronn Moss, tiivistit jutun aika hyvin :thumbs:. Mielestäni varsin varteenotettava ja mukava paikka kun miettii minne muuttaa. (muita paikkoja mollaamatta).
 
Vaikka kuinka Zannaz yrittää vääntää ja kääntää, niin Tapaninvainio ei ole Malmi. Vaikka se onkin siinä lähellä, on se kuitenkin selkeästi aivan erilaista aluetta (omakotitaloja ja rivitaloja).

Malmi ei ole kuitenkaan ihan kokonaan perseestä, ainoastaan Malmin keskusta. Se on kyllä totta, että siellä "rajoilla" on ihan kohtuu rauhallista aluetta.

ps. Itse jos asuisin Tapaninvainiossa en todellakaan sanoisi kenellekään että asun Malmilla...
 
Itse asustelen vaimon kanssa juuri Ylä-Malmilla tuossa radan/aseman lähettyvillä, eikä ole alueesta suurempaa valittamista.

Itseäkin hieman hirvitti nuo tarinat alueen rauhattomuudesta kun reilu vuosi sitten Järvenpäästä Malmille muutettiin, mutta ei tosiaankaan ole ollut valittamista.
Hieman tietysti tuolla ostarin kulmilla noita spurguja pyörii, mutta pysyvät aika paljon omissa porukoissaan eivätkä häiritse muita. Tuolla ostarin seudulla ja asemalla liikkuu myös aika paljon poliiseja ja vartioita jotka sitten potkivat spurguja liikkeelle jos suurta ryhmäkokousta tai "pullon pyöritystä" alkavat harrastamaan.

Vaimokin on yksikseen uskaltanut ulkona liikkua.

Malmin hyviä puolia tosiaankin on että asema löytyy läheltä ja junia liikkuu tiuhaan tahtiin, sekä kaupat (Prisma, CM, Lidl yms.) sijaitsevat lähellä.
 
Brad sanoi:
Vaikka kuinka Zannaz yrittää vääntää ja kääntää, niin Tapaninvainio ei ole Malmi. Vaikka se onkin siinä lähellä, on se kuitenkin selkeästi aivan erilaista aluetta (omakotitaloja ja rivitaloja).

Malmi ei ole kuitenkaan ihan kokonaan perseestä, ainoastaan Malmin keskusta. Se on kyllä totta, että siellä "rajoilla" on ihan kohtuu rauhallista aluetta.

ps. Itse jos asuisin Tapaninvainiossa en todellakaan sanoisi kenellekään että asun Malmilla...

Juu, toki Tapaninvainio ei ole Malmi, kartalla. Mutta mä käyn koulua, salilla ja teen kaikki jutut Malmin puolella. Malmin puolelle tästä kävelee sen 5min (tai vajaa riippuen kävelyvauhdista). Joten väitän tietäväni Malmin elämästä aika paljonkin (mitä nyt tähän mennessä on mahdollista vaan tietää). Emmä Tapaninvainion puolella muuta tee kun asun, kirjaimellisesti jos otetaan.

Tutuille, ja kavereille, jotka tulevat Tampereelta on aika helvetin paljon helpompaa sanoa että Malmin liittymästä ylös kun alkais sopertaa jotain Tapaninvainiosta. Malmin ne suurella todennäköisellä kuitenkin löytävät, siitä on sitten helppo neuvoa eteenpäin. Mutta jos suoraan rupee Tapaninvainiosta ni ne ovast pihalla kuin lumiukko kesällä ja saa kahta kauheammin selittää jollon ovat tod. näk. vielä enemmän sekaisin. Esim. tuo Malmin S-Market on myös paljon helpompi selittää kun jotain pieniä juttuja tässä Tapaninvainion puolella.

P.S. Sorry mut onko se vaikeaa kirjoittaa se toinenkin Z isolla? :D :nusnus: se on ZannaZ.. ei herneitä :D

Mennöö vähän liikaa ohi aiheen. Mutta tän postin pointti - asun Tapaninvainion puolella - mutta elämä tapahtuu Malmin puolella aina pankkiautomaatista ja kaupasta lähtien.

makez sanoi:
Tuolla ostarin seudulla ja asemalla liikkuu myös aika paljon poliiseja ja vartioita jotka sitten potkivat spurguja liikkeelle jos suurta ryhmäkokousta tai "pullon pyöritystä" alkavat harrastamaan.

Tämä on muuten myös harvinaisen totta. Kun kerran se poliisiasema myös Malmilla on niin kyllä niitä partioita kohtuullisesti pyörii. Ja vartiJoita myös. Itse koen alueen kohtuu hyvin turvatuksi kyllä. Harvoinpa siellä kai nämä "laitapuolen edistujat" tulevat häiritsemään, elävät omaa elämäänsä, ja eläkööt mun puolesta.
 
Back
Ylös Bottom