Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
He hee, hyvin taas huomaa, miten aihe rupee menee taas ohi siitä, mitä topicin aloittaja kysyi. Nyt on pystyssä vääntö malmi vs keskusta, vaikka eipä noita mun mielestä pitäisi pystyä edes vertaamaan.

Sama, kuin joku kysyisi, onko pakkislaisilla kokemuksia vaikka Toyota avensiksesta. Ei mene kauaa, kun joku jo heittää, että mitä turhaa ostaa toijota, kun mersut ja lexukset yms. on paljon parempia ajettavia yms.

Ja edelleen, en asu itse malmilla, enkä sinne aio muuttaa tulevaisuudessa. En pidä siitä ympäristöstä.
Ei kaupungillakaan näköjään kovin erikoista ole asua, kun pitää malmiin verrata ;) . On keskustan ulkopuolella ihan ok paikkojakin :)
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähtityttö sanoi:
No onhan Idässä piitsejä. Vuosaaressa, Puotilassa, Rastilassa jne.

Aurinkolahti on ainaki ihan jees paikka :thumbs:
 
HC76 sanoi:
Ai on? No kai niitä sitten on :D Täytyy tutustua. Tosta päräyttää 10 minsassa esim Vuosaareen jne..

Joo onhan noita. Vuokissa on muistaakseni 4 rantaa ainakin. Siinä sillan kupeessa 2, aurinkolahdessa on sellanen aika pitkä kaistale ja aurinkolahden liepeillä on myös yksi toinen piitsi vielä. Sataman nurkilla oli ainakin vuosi-pari sitten ranta, nykytilannetta en tiedä.
 
Onhan Malmillakin piitsi. Jokitörmä, jossa pari kuutiota hiekkaa ja vieressä virtaa kuravetinen Vantaajoki. Mut sitä Vantaajoen vartta pitkin oli ihan mukava käydä lenkillä.
 
rafael sanoi:
Kaikki painavat nokka pystyssä eteenpäin ja ovat kovasti olevinaan tärkeitä ja kiireisiä.
Muista rafael, että ajoittain sinäkin olet olevinasi tärkeä ja kovin kiireinen ja painat nokka pystyssä. Tämä siis aina kun astut keskustan alueelle. Pätee siis ihan suhunkin tuo sun logiikka.

Keskustassa pörrää ihmisiä pitkin Helsingin aluetta, vaikka koititkin tuossa tehdä juuri keskustassa asuvista ihmisistä jotain kusipäitä, niin enemmän täällä on jengiä Malmilta ja muualta jotka ovat vain ostoksilla keskustassa.

Eli Rafael koitti tuossa vetää samaa typerää mantraa mitä puhutaan muissa kaupungeissa. Eli stadin keskustassa ihmiset ovat olevinaan ja ollaan tylyjä ja sitärataa. Itse en huomannut mitään eroa muuttaessani mansesta tänne, samoja ihmisiä pyörii ja spurguja keskustassa vähemmän kuin mansessa. Kukaan ei ainakaan mun silmään näytä sen ylimielisemmältä kuin toinen vaikkapa mansessa.

Pitää muistaa kuitenkin aina, että enemmän ihmisiä, enemmän kaikkea. Ei me voida verrata pääkaupungin keskustaa Imatran keskustaan jossa kaikki tuntee toisensa. Isompi kaupunki, enemmän tuntemattomia ihmisiä --> ei niin ystävällistä menoa.
 
Clayman sanoi:
Joo onhan noita. Vuokissa on muistaakseni 4 rantaa ainakin. Siinä sillan kupeessa 2, aurinkolahdessa on sellanen aika pitkä kaistale ja aurinkolahden liepeillä on myös yksi toinen piitsi vielä. Sataman nurkilla oli ainakin vuosi-pari sitten ranta, nykytilannetta en tiedä.

Minkä sillan?

Sataman nurkilla on ranta, mutta en tiedä käykö siellä kukaan. Kallahti on kiva noin auringonoton kannalta, mutta ranta on pirun matala, jos uida haluaa niin ei hyvä. Aurinkolahti on vielä kokonaan tsekkaamatta.
 
Clayman sanoi:
Joo onhan noita. Vuokissa on muistaakseni 4 rantaa ainakin. Siinä sillan kupeessa 2, aurinkolahdessa on sellanen aika pitkä kaistale ja aurinkolahden liepeillä on myös yksi toinen piitsi vielä. Sataman nurkilla oli ainakin vuosi-pari sitten ranta, nykytilannetta en tiedä.

No perkale. Lomilla jos säät sallii vois käydä jossai polskimassa eukon kanssa. Jos on joku suht rauhallinen uimakelponen ranta ni mikäs siinä.

Mä luulin et tänne ku muuttaa ei tääl mitään rantaa ole 100 kilsan säteellä :D Betoniseinää ja pölyä vaan.
 
Tähtityttö sanoi:
Minkä sillan?

Sataman nurkilla on ranta, mutta en tiedä käykö siellä kukaan. Kallahti on kiva noin auringonoton kannalta, mutta ranta on pirun matala, jos uida haluaa niin ei hyvä. Aurinkolahti on vielä kokonaan tsekkaamatta.

Siis vuosaaren sillan. Siinähän on molemmissa päissä ranta. Vai luetaanko se toinen puoli jo puotilan rannaksi, en ole varma :D .
Kallahden ranta on muuten joo hyvä, mutta jos uimaan haluaa, niin saa ensiksi kävellä varmaan puoli kilometriä, ennenkuin alkaa olemaan syvää edes vyötäröön :D
 
HC76 sanoi:
No perkale. Lomilla jos säät sallii vois käydä jossai polskimassa eukon kanssa. Jos on joku suht rauhallinen uimakelponen ranta ni mikäs siinä.

Mä luulin et tänne ku muuttaa ei tääl mitään rantaa ole 100 kilsan säteellä :D Betoniseinää ja pölyä.

Kannattaa muuttaa tänne vuosaareen, on rantaa ja ostoskeskusta :D. Kohta myös satama, jos se nyt ketään kiinnostaa :evil:
 
Clayman sanoi:
Kannattaa muuttaa tänne vuosaareen, on rantaa ja ostoskeskusta :D. Kohta myös satama, jos se nyt ketään kiinnostaa :evil:

Jesh. En ole muutenkaan koskaan pitäny Helsinkiä kovin kauniina kaupunkina, tänään kävin prätkällä kaivarin ympäri ajellen. Perkele, maisemathan siellä oli! :D Not bad.
 
Nille jotka kauhistelevat malmilla olevien somaleiden määrää niin vuosaareenhan sitä just silloin kannattaakin muuttaa :D Samoin joku ehdottu pitskua ja pajamäkeä malmin sijaan niin joo nepä ne vasta rauhallisia alueita onkin :D
Neuvostoliitto sanoi:
Onhan Malmillakin piitsi. Jokitörmä, jossa pari kuutiota hiekkaa ja vieressä virtaa kuravetinen Vantaajoki. Mut sitä Vantaajoen vartta pitkin oli ihan mukava käydä lenkillä.

Mitä ne "malmilaiset" sulle oikein teki kun olet noin vitun katkera? Ps mistä olet muuten kotoisin jos saa tiedustella?
 
kuljetusala sanoi:
Mitä ne "malmilaiset" sulle oikein teki kun olet noin vitun katkera? Ps mistä olet muuten kotoisin jos saa tiedustella?
Vastaan neukun puolesta. Siis meneppä kuule itse asumaan tuohon Malmin kauppakuja 6:een ja tule sitten vastaamaan itse tähän? Alem-kebab mesta on ählämeiden piirittämä aina, vastapäätä asuu somaleja koko kerrostalo täynnä, joka ikinen kioski, kauppa ja muu yleinen paikka on täynnä dunkkaavia somppuja. Listaa voisi jatkaa loputtomiin, ei kukaan jaksa tai halua katsella heidän tekemisiään ja toisaalta oletko katsellut ympärillesi koskaan, miltä malmin keskusta näyttää? Ei siellä voi viihtyä edes itse saatana! :curs:

Eikös Neukku sanonut että hän muutti malmille Korkeavuorenkatu 5:stä, eli Ullanlinnasta. Ullanlinna on muistaakseni "haluttu" asuinalue Helsinki-nimisen kaupungin keskustassa.

EDIT: Onhan malmilla tosi "kivoja" omakotitaloalueita. Mm, kun siitä ajellaan tapanilaan päin niin omakotitalojen välistä ei oikeasti mahdu lumikolalla kolaamaan lunta kun talot ovat lähes kiinni toisissaan. Tuon voi käydä itsekin tarkistamassa, mutta tontit ovat todella isot ja tilavat. Meillä on rivarissa enemmän pihaa kuin malmin asukeilla on tonttia (poislukien tietenkin wanhat tontit joissa joku puupirtti).
 
kuljetusala sanoi:
Samoin joku ehdottu pitskua ja pajamäkeä malmin sijaan niin joo nepä ne vasta rauhallisia alueita onkin :D

En mä oo ehtinyt tuolla akselilla kuin kuukauden asua, mutta omassa pihassa eikä sen ympäristössä ole vielä ainuttakaan pirinarkkaria tai spurgua näkynyt. Äärimmäisen rauhallista on ollut. Olen liikkunut niin yöllä kuin päivällä eikä meikäläinen ainakaan ole tuntenut oloa millään tavalla uhatuksi. Meikäläisen talossa ei asu kuin vanhoja mummoja jotka on asuneet samassa talossa 60-luvulta lähtien. Lenkkipolut vieressä, ikkunasta loistaa metsä ei naapuritalon ikkuna.

Edit. Jos tuo nyt on rauhatonta aluetta niin haluan nähdä rauhallisen alueen :jahas:
 
Mike sanoi:
Muista rafael, että ajoittain sinäkin olet olevinasi tärkeä ja kovin kiireinen ja painat nokka pystyssä. Tämä siis aina kun astut keskustan alueelle. Pätee siis ihan suhunkin tuo sun logiikka.

Keskustassa pörrää ihmisiä pitkin Helsingin aluetta, vaikka koititkin tuossa tehdä juuri keskustassa asuvista ihmisistä jotain kusipäitä, niin enemmän täällä on jengiä Malmilta ja muualta jotka ovat vain ostoksilla keskustassa.

Lue nyt uudestaan se viesti ja kerro, missä kohtaa koitin "tehdä juuri keskustassa asuvista ihmisistä jotain kusipäitä".

Ja kun mä astun keskustan alueelle, niin silloin kyllä olen kiireellinen. Pois sieltä on päästävä ja nopeasti. En mä siellä käykään kuin välillä töissä.

Ja tuossa itsekin kuvailet tuota aiemmin mainitsemaasi keskustan "ihanaa ilmapiiriä". Mitä ihanaa tuossa nyt on?

Mike sanoi:
Eli Rafael koitti tuossa vetää samaa typerää mantraa mitä puhutaan muissa kaupungeissa. Eli stadin keskustassa ihmiset ovat olevinaan ja ollaan tylyjä ja sitärataa. Itse en huomannut mitään eroa muuttaessani mansesta tänne, samoja ihmisiä pyörii ja spurguja keskustassa vähemmän kuin mansessa. Kukaan ei ainakaan mun silmään näytä sen ylimielisemmältä kuin toinen vaikkapa mansessa.

En mä ole asunut Tampereella, joten en tiedä mikä siellä on meininki. Lappeenrannassa olen kyllä, ja on se ero melkoisen huomattava. Helsingissä pidetään melkeinpä hulluna, jos jotakuta ihmistä sattuu katsomaan silmiin vähän aikaa. Plus tuo, että yritäpä jutella niitä näitä jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa. Yksilöstähän tuo on kiinni, mutta kyllä täällä on aika lailla vähemmän vieraanvarainen tunnelma. Sitten on nämä syntyperäiset stadilaiset, joilla tuntuu ainakin nuoremman väen osalta olevan jonkinlainen ylemmyydentunto.

Mike sanoi:
Pitää muistaa kuitenkin aina, että enemmän ihmisiä, enemmän kaikkea. Ei me voida verrata pääkaupungin keskustaa Imatran keskustaan jossa kaikki tuntee toisensa. Isompi kaupunki, enemmän tuntemattomia ihmisiä --> ei niin ystävällistä menoa.

Ja tämäkö nyt on sitten taas sitä ilmapiirin ihanuutta? Mä tykkään itse enemmän siitä ystävällisyydestä :love:

Clayman sanoi:
He hee, hyvin taas huomaa, miten aihe rupee menee taas ohi siitä, mitä topicin aloittaja kysyi. Nyt on pystyssä vääntö malmi vs keskusta

No topicin aloittaja kysyi asiaa jo 9 kuukautta sitten, ja asuu jo malmilla. Eli kaiketi tässä uskaltaa jo muustakin keskustella?

Eikä kukaan ole Ultimeciaa lukuunottamatta tehnyt Malmin ja keskustan välille mitään vastakkaisasettelua. Ei ollut muuten ollut vielä 2,5 tuntia sittenkään, kun ekan kerran kirjoitit samasta asiasta... Yleistä kommentointia molemmista on kyllä tullut, mutta missä tuo VS-väittely on?
 
Kuljetusala, noilla jätkillä on kokemusta kummastakin, niin keskustasta kuin Malmista. Jollain rafaelilla ei ole ilmeisesti kokemusta keskustassa asumisesta, mutta silti suoralta kädeltä haukkuu mestat ja jopa jo ihmiset.

Kun ottaa vielä huomioon, että rafu dissaa kalliimpia alueita ja niillä asuvia ihmisiä, niin kyllä se katkeruus on varmaan jossain muualla.

En voi tajuta miten helvetissä jostain kaivarista tai katajannokasta voi saada kauhean mestan asua. (jos niitä siis lasketaan edes keskustaksi).
 
kuljetusala sanoi:
Nille jotka kauhistelevat malmilla olevien somaleiden määrää niin vuosaareenhan sitä just silloin kannattaakin muuttaa :D

Noo, mutta eikös ne somput aika hyvin ole keskittynyt tonne rastilan puolelle? Tai niin luulisin, koska eipä meikäläisen naapurustossa/lähialueella paljoa liiku noita, kun taas siellä rastilan nurkilla niitä kävelee vastaan aika reippaastikin :)
 
Mike sanoi:
Kuljetusala, noilla jätkillä on kokemusta kummastakin, niin keskustasta kuin Malmista. Jollain rafaelilla ei ole ilmeisesti kokemusta keskustassa asumisesta, mutta silti suoralta kädeltä haukkuu mestat ja jopa jo ihmiset.

Kun ottaa vielä huomioon, että rafu dissaa kalliimpia alueita ja niillä asuvia ihmisiä, niin kyllä se katkeruus on varmaan jossain muualla.

En voi tajuta miten helvetissä jostain kaivarista tai katajannokasta voi saada kauhean mestan asua. (jos niitä siis lasketaan edes keskustaksi).

Kerro nyt jo, että missä vaiheessa mä olen dissannut kalliimmilla alueilla asuvia?
Oletko sä edes lukenut noita aikaisempia postauksia?
 
rafael sanoi:
Kerro nyt jo, että missä vaiheessa mä olen dissannut kalliimmilla alueilla asuvia?
Oletko sä edes lukenut noita aikaisempia postauksia?
Kaikki painavat nokka pystyssä eteenpäin ja ovat kovasti olevinaan tärkeitä ja kiireisiä.
Tuo nyt ei ainakaan mikään kehu ole. Mä haluaisin tietää miten erikoisesti esim. mulla on nokka pystyssä tai miten mä luulen olevani tärkeä kun satun vaikka kävelemään manskulla? Kerro nyt miten sä olet tuohon päätynyt? Oletko haastatellut ihmisiä ja tehnyt jotain galluppia, vai onko tässä kyse vain sun ylitsepursuavasta keskustavihasta?
 
rafael sanoi:
No topicin aloittaja kysyi asiaa jo 9 kuukautta sitten, ja asuu jo malmilla. Eli kaiketi tässä uskaltaa jo muustakin keskustella?

Eikä kukaan ole Ultimeciaa lukuunottamatta tehnyt Malmin ja keskustan välille mitään vastakkaisasettelua. Ei ollut muuten ollut vielä 2,5 tuntia sittenkään, kun ekan kerran kirjoitit samasta asiasta... Yleistä kommentointia molemmista on kyllä tullut, mutta missä tuo VS-väittely on?

No rauhoituppa nyt. Kunhan heitin tuon vs jutun, sen takia oli :) hymiötä perässä. Mutta kieltämättä onhan tässä vähän noista kahdesta puhuttu, kun toiset sanoo, että keskustaan keskustaan, toiset sanoo, ei keskustaan, ei keskustaan. Mutta joo :piis: . Ehkä mä vaan sekoilen. Auringonpistos tai sitten toi pään kolautus 3 päivän aikana 3 eriin paikkaan on tehnyt tehtävänsä :D
 
Back
Ylös Bottom