Mike sanoi:
Muista rafael, että ajoittain sinäkin olet olevinasi tärkeä ja kovin kiireinen ja painat nokka pystyssä. Tämä siis aina kun astut keskustan alueelle. Pätee siis ihan suhunkin tuo sun logiikka.
Keskustassa pörrää ihmisiä pitkin Helsingin aluetta, vaikka koititkin tuossa tehdä juuri keskustassa asuvista ihmisistä jotain kusipäitä, niin enemmän täällä on jengiä Malmilta ja muualta jotka ovat vain ostoksilla keskustassa.
Lue nyt uudestaan se viesti ja kerro, missä kohtaa koitin "tehdä juuri keskustassa asuvista ihmisistä jotain kusipäitä".
Ja kun mä astun keskustan alueelle, niin silloin kyllä olen kiireellinen. Pois sieltä on päästävä ja nopeasti. En mä siellä käykään kuin välillä töissä.
Ja tuossa itsekin kuvailet tuota aiemmin mainitsemaasi keskustan "ihanaa ilmapiiriä". Mitä ihanaa tuossa nyt on?
Mike sanoi:
Eli Rafael koitti tuossa vetää samaa typerää mantraa mitä puhutaan muissa kaupungeissa. Eli stadin keskustassa ihmiset ovat olevinaan ja ollaan tylyjä ja sitärataa. Itse en huomannut mitään eroa muuttaessani mansesta tänne, samoja ihmisiä pyörii ja spurguja keskustassa vähemmän kuin mansessa. Kukaan ei ainakaan mun silmään näytä sen ylimielisemmältä kuin toinen vaikkapa mansessa.
En mä ole asunut Tampereella, joten en tiedä mikä siellä on meininki. Lappeenrannassa olen kyllä, ja on se ero melkoisen huomattava. Helsingissä pidetään melkeinpä hulluna, jos jotakuta ihmistä sattuu katsomaan silmiin vähän aikaa. Plus tuo, että yritäpä jutella niitä näitä jonkun tuntemattoman ihmisen kanssa. Yksilöstähän tuo on kiinni, mutta kyllä täällä on aika lailla vähemmän vieraanvarainen tunnelma. Sitten on nämä syntyperäiset stadilaiset, joilla tuntuu ainakin nuoremman väen osalta olevan jonkinlainen ylemmyydentunto.
Mike sanoi:
Pitää muistaa kuitenkin aina, että enemmän ihmisiä, enemmän kaikkea. Ei me voida verrata pääkaupungin keskustaa Imatran keskustaan jossa kaikki tuntee toisensa. Isompi kaupunki, enemmän tuntemattomia ihmisiä --> ei niin ystävällistä menoa.
Ja tämäkö nyt on sitten taas sitä ilmapiirin ihanuutta? Mä tykkään itse enemmän siitä ystävällisyydestä
Clayman sanoi:
He hee, hyvin taas huomaa, miten aihe rupee menee taas ohi siitä, mitä topicin aloittaja kysyi. Nyt on pystyssä vääntö malmi vs keskusta
No topicin aloittaja kysyi asiaa jo 9 kuukautta sitten, ja asuu jo malmilla. Eli kaiketi tässä uskaltaa jo muustakin keskustella?
Eikä kukaan ole Ultimeciaa lukuunottamatta tehnyt Malmin ja keskustan välille mitään vastakkaisasettelua. Ei ollut muuten ollut vielä 2,5 tuntia sittenkään, kun ekan kerran kirjoitit samasta asiasta... Yleistä kommentointia molemmista on kyllä tullut, mutta missä tuo VS-väittely on?