Malmi asuinpaikkana

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HC76
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Neuvostoliitto sanoi:
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1111126&postcount=45

Kotoisin olen Itä-Suomesta Kiteeltä, mutta miten se tähän liittyy?

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä, että minkä tasosessa taloyhtiössä sä oikeen asuit? Se kyllä vaikuttaa todella paljon viihtyvyyteen. Asu missä paikkakunnalla vaan. Jossain halvimmassa ja paskimmassa mitä löyty? Sitten en yhtään ihmettele että oli vilkasta. :rolleyes:

Omassa kämpässä (niitä uudempia malmin kerrostaloja) on kyllä hiljasta kuin haudassa.
 
Mike sanoi:
Tuo nyt ei ainakaan mikään kehu ole. Mä haluaisin tietää miten erikoisesti esim. mulla on nokka pystyssä tai miten mä luulen olevani tärkeä kun satun vaikka kävelemään manskulla? Kerro nyt miten sä olet tuohon päätynyt? Oletko haastatellut ihmisiä ja tehnyt jotain galluppia, vai onko tässä kyse vain sun ylitsepursuavasta keskustavihasta?

Lopeta se lauseiden irrottaminen asiayhteyksistään. Tässä koko kohta:

rafael sanoi:
Myös tuo keskustan ilmapiiri, en oikein ymmärrä miten sitä voi arvostaa. Kaikki painavat nokka pystyssä eteenpäin ja ovat kovasti olevinaan tärkeitä ja kiireisiä. Ainoat rennosti ottavat ihmiset, jotka pysähtyvät paikoilleen, ovat spurguja. Toki hilpeät maahanmuuttajat hyvän käytöksensä kanssa tuovat oman erikoisuutensa tähän ilmapiiriin.

Eli tuossa kommentoin vain keskustassa vallitsevaa ilmapiiriä, en siellä asuvia ihmisiä. Kannattaa lukea se koko asia. Ja tämä perustuu täysin omiin havaintoihini useamman vuoden ajalta. Olen asunut myös muualla päin Suomea, ja tässä lauseessa vertaan keskustan tunnelmaa siihen, mihin olen muualla tottunut.

Kysytääs kolmannen kerran: Missä vaiheessa mä olen dissannut kalliimmilla alueilla asuvia?

Muuten, haluatko esimerkin näistä harrastamistasi asiayhteyksien vääristelemisistä?
Mike sanoi:
mulla on nokka pystyssä
Mike sanoi:
mä luulen olevani tärkeä
Ja näin saimme taas vääristeltyä asian uuteen uskoon. :jahas:

Mä jo ihmettelinkin, että mikä siinä on ettei me olla hetkeen vängätty mistään palstalla, mutta tulihan se sieltä. :kippis1:
 
Huppe tuossa aiemmin kertoi missä asuin. Uunituoreessa vuonna 2001 valmistuneessa kerrostalossa Malmin Kauppatie 6:ssa. Tilketorin ja Alemin vieressä. Ja mun mielestä tuo oli vielä hyvää aluetta Malmilla..
 
Neuvostoliitto sanoi:
Huppe tuossa aiemmin kertoi missä asuin. Uunituoreessa vuonna 2001 valmistuneessa kerrostalossa Malmin Kauppatie 6:ssa. Tilketorin ja Alemin vieressä. Ja mun mielestä tuo oli vielä hyvää aluetta Malmilla..

No niin. Eli Malmi ei todellakaan ole sun paikkasi :D No pääsit pois hengissä, elämä jatkuu. Olet nyt astetta kokeneempi jannu.
 
rafael sanoi:
Ja kun mä astun keskustan alueelle, niin silloin kyllä olen kiireellinen. Pois sieltä on päästävä ja nopeasti. En mä siellä käykään kuin välillä töissä.

Ja tuossa itsekin kuvailet tuota aiemmin mainitsemaasi keskustan "ihanaa ilmapiiriä". Mitä ihanaa tuossa nyt on?
Ehkäpä ennakkoluulosi tulee juuri siitä, että tunnet keskustan vain työn ja kiireen kontekstissa. Helsinki ei ole niin tiukkaan rakennettu, etteikö keskustastakin löytyisi rauhallisia ja suhteellisen meluttomia katuja ja alueita. Esim. Kampista kävelee viitisen minuuttia Hietaniemeen biitsille tai puistoon. Seurasaareenkin pyöräilee vartissa. Jotkut vain tykkäävät siitä että on elämää ympärillä ja helppo pääsy lähes kaikkiin tärkeimpiin kohteisiin.

Luulenpa että niistä keskusta "pystynokista" suurin osa on juuri kiireisiä nukkumalähiöistä pöllähtäneitä.

Toki keskustallakin on omat miinuksensa, mutta en vaihtaisi ainakaan tässä kohti takaisin lähiöön.
 
rafael sanoi:
Kysytääs kolmannen kerran: Missä vaiheessa mä olen dissannut kalliimmilla alueilla asuvia?
Vastataan kolmannen kerran.

Myös tuo keskustan ilmapiiri, en oikein ymmärrä miten sitä voi arvostaa. Kaikki painavat nokka pystyssä eteenpäin ja ovat kovasti olevinaan tärkeitä ja kiireisiä.

Eli joko osaat vastata. Miten olet tuon todennut että ihmiset ovat olevinaan tärkeitä ja kiireisiä?

"ovat olevinaan" on yleensä negatiivinen sanonta, ethän sinä voi tietää vaikka ne olisivatkin tärkeitä ja kiireisiä.

Tuo on yhtä hölmöä kuin sanoa tyyliin "malmilla ne landepaukut painaa kumisaappaat jalassa ja luo paskaa".
 
Clayman sanoi:
Siis vuosaaren sillan. Siinähän on molemmissa päissä ranta. Vai luetaanko se toinen puoli jo puotilan rannaksi, en ole varma :D .
Kallahden ranta on muuten joo hyvä, mutta jos uimaan haluaa, niin saa ensiksi kävellä varmaan puoli kilometriä, ennenkuin alkaa olemaan syvää edes vyötäröön :D

Joo, toinen puoli on Puotilan ja toinen Rastilan ranta. Ensin mainittu kovassa käytössä!! Siellä käy hei jätskiauto ja kaikki!:haart:
 
Huppe sanoi:
Vastaan neukun puolesta. Siis meneppä kuule itse asumaan tuohon Malmin kauppakuja 6:een ja tule sitten vastaamaan itse tähän?
EDIT: Onhan malmilla tosi "kivoja" omakotitaloalueita. Mm, kun siitä ajellaan tapanilaan päin niin omakotitalojen välistä ei oikeasti mahdu lumikolalla kolaamaan lunta kun talot ovat lähes kiinni toisissaan. Tuon voi käydä itsekin tarkistamassa, mutta tontit ovat todella isot ja tilavat. Meillä on rivarissa enemmän pihaa kuin malmin asukeilla on tonttia (poislukien tietenkin wanhat tontit joissa joku puupirtti).
Kuten aiemmin mainitsin olen itse koilishelsingin kasvatteja eli sen noin 20vuotta tuli siellä budjattua. Kauppakuja 6 en tosin ole asunut mutta ei siitä montaa sataa metriä ole siihen missä välillä asuin. Mulle on oikeasti ihan sama missä kukakin haluaa asua mutta toistan itseäni siinä että minusta malmi ei ole yhtään sen kummoisempi paikka kuin muutkaan lähiöt.
Clayman sanoi:
Noo, mutta eikös ne somput aika hyvin ole keskittynyt tonne rastilan puolelle? Tai niin luulisin, koska eipä meikäläisen naapurustossa/lähialueella paljoa liiku noita, kun taas siellä rastilan nurkilla niitä kävelee vastaan aika reippaastikin :)
Tiedä noista paikkojen rajoista(vuosaari-rastila) mutta missäänpäin stadia ei kyllä asu niin paljon ulkomaalaisia yhdellä alueella kuin vuosaaressa.
Paikan nykyinen lempinimi käsittääkseni mogandishu.
Toisaalta siellä käynyt sen 2 kertaa viimeisen 10vuoden aikana ja silloinkin humalassa joten itse paikan viihtyvyydestä mulla ei ole harmainta hajuakaan.
Aurinkolahdessa on vissiin ihan hienoa ja siistiä?
Neuvostoliitto sanoi:
Kotoisin olen Itä-Suomesta Kiteeltä, mutta miten se tähän liittyy?
Lähinnä liittyy siten että miten paljon on kokemusta kaupunkiasumisesta, lähiöistä ja sen negatiivisista puolista. Eli käytännössä mihin on tottunut.
Varmasti fakta on nimittäin niin että jos tulee jostain keskisuomen pikkupitäjästä ja muuttaa malmille tai mihin tahansa muuhun lähiöön niin tottavitussa se vaikuttaa levottomalta paikalta. Muo ei kuitenkaan kiinnosta onko malmi levoton verrattuna siihen pikkupitäjään vaan se miten hyvä tai paska paikka se on verrattuna muihin lähiöihin.
 
Veikkaan ettei tämä vääntö lopu ennen lukkojen kilinää. :D

Itse muuttanut suoraan rauhallisesta pikkukylästä Malmin julmalle taistelutantereelle! :lol2: Ainoa kokemani shokki oli tästä tredistä saadut kommentit ennen muuttoa. Totuus on aika pumpulinen näihin kauhutarinoihin verrattuna.
 
Mike sanoi:

Ymmärrätkö sä tahallaan väärin? Mä kommentoin sitä ilmapiiriä, enkä ihmisiä jotka asuvat tuolla. Niikuin itsekin sanoit, suurin osa siellä pyörivistä ihmisistä ei ole siellä asuvia. Suurin osa on joko siellä työssä pyöriviä tai ostoksilla juoksevia. Tämä ihmisten enemmistö muodostaa sen tunnelman, mikä paikalla vallitsee.

Kommenttia ei kohdistettu keskustan asukkaisiin. Onko sitä nyt vaikea ymmärtää? Ilmapiiri muodostuu siitä, mitä keskustassa tapahtuu.

Kommentoin siis ilmapiiriä. En niitä ihmisiä, jotka omistavat tai vuokraavat asuntoa sieltä.

Ja tuo vertauksesi oli kyllä sieltä ontuvimmasta päästä.
 
Clayman sanoi:
...
Kallahden ranta on muuten joo hyvä, mutta jos uimaan haluaa, niin saa ensiksi kävellä varmaan puoli kilometriä, ennenkuin alkaa olemaan syvää edes vyötäröön :D

Siinähän on vähän syvempää kun lähtee siitä rannasta vähän matkan päästä oikealle, eikä eteenpäin..
On kyllä mun suosikkiranta stadissa:) . Se koko Kallahden niemen luonto ja maasto on niin erilaista kun muualla Helsingissä. Tulee jotenkin ihan Hanko mieleen..
 
kuljetusala sanoi:
Lähinnä liittyy siten että miten paljon on kokemusta kaupunkiasumisesta, lähiöistä ja sen negatiivisista puolista. Eli käytännössä mihin on tottunut.
Varmasti fakta on nimittäin niin että jos tulee jostain keskisuomen pikkupitäjästä ja muuttaa malmille tai mihin tahansa muuhun lähiöön niin tottavitussa se vaikuttaa levottomalta paikalta.

Muutin Ullanlinnasta Malmille.
 
hanter sanoi:
Siinähän on vähän syvempää kun lähtee siitä rannasta vähän matkan päästä oikealle, eikä eteenpäin..
On kyllä mun suosikkiranta stadissa:) . Se koko Kallahden niemen luonto ja maasto on niin erilaista kun muualla Helsingissä. Tulee jotenkin ihan Hanko mieleen..

Mitens tonne Kallahden rantaan ajetaan?
 
HC76 sanoi:
Mitens tonne Kallahden rantaan ajetaan?

Vuosaaren sillan jälkeen rampista ylös ja valoista oikealle. Sitten 3:sta risteyksestä oikealle(siinä on koulu sekä urheilu- ja tenniskenttä) ja ajat taas suoraa niin kauan, että alkaa hiekkatie. Siitä sitten uudestaan oikealle ja olet perillä.

Tai sitten ajat vielä sillan jälkeen ekan liittymän ohi ja vasta toisesta liittymästä ylös. Sitten taas oikea(McDonalds) ja oikea ja vasen.

Kallvikintieltä löytyy kyseinen ranta.
 
Clayman sanoi:
Vuosaaren sillan jälkeen rampista ylös ja valoista oikealle. Sitten 3:sta risteyksestä oikealle(siinä on koulu sekä urheilu- ja tenniskenttä) ja ajat taas suoraa niin kauan, että alkaa hiekkatie. Siitä sitten uudestaan oikealle ja olet perillä.

Tai sitten ajat vielä sillan jälkeen ekan liittymän ohi ja vasta toisesta liittymästä ylös. Sitten taas oikea(McDonalds) ja oikea ja vasen.

Kallvikintieltä löytyy kyseinen ranta.

Tuolla Kallahden tietämillä rantoja on itseasiassa useampiakin:
-Kallahdenniemen uimaranta, Rantapaadentie
-Kallahden kainalon uimaranta, Kallvikinraitti
-Pikku Kallahdessa on parikin rantaa jossa on mahdollista läträtä, toinen Ullaksenpuiston rannalla grillipaikan vieressä ja toinen Ullaksenpuistoa vastapäätä lahden vastarannalla. Osoitteet Kallvikinraitti ja Kallvikintie.

Ja onhan Idässä muitakin mainitsemisen arvoisia rantoja ihan vain yleisimpiä mainitakseni:
Aurinkolahti (Solvikinkatu), Rastila (Karavaanikujalta, Rastilanmäki), Marjaniemi (Kivalontie), Laajasalo (Reposalmentie), Tuoriniemi (Herttoniemenranta), Mustikkamaa.
 
rafael sanoi:
Tuohon hintaan saa 17 neliötä Herttoniemestä.

Ei tarvinnu kauaa selata noita vuokranvälitys -sivuja niin löyty parikymmentä kohdetta joissa on 25-30neliötä ja vuokra alle viissataa. Myös muutama ihan keskustan tuntumassa..
 
Monet luulevat jostain syystä että kaikki keskustan alueet ovat jotain meluisia spurgumestoja. Rafaelikin unohtaa idylliset sisäpihat, mitkä ovat etenkin Etelä-Helsingissä varsin mukavia ja rauhallisia. Portit ovat koodien takana eikä siellä mitään narkkeja pyöri.

Samoin pitäisi aina miettiä, jos kerran keskustassa on narkkeja ja spurguja, että missä nämä asuvat? Eivät varmasti keskustassa, eli keskustan mukamas rauhaton meininki johtuu kyllä tuolta idästä tulevista yön-timoista. Aidataan Itä-Helsinki, niin keskustassa ei näy enää spugeja ;)

Ilkeä sanoisi, että pysyisi mannet ja somput vain siellä Meri-Rastilassa niin kunnon ihmiset sais olla rauhassa keskustassa ;)

piha.jpg


Kuva ironisesti Malminkadulta keskustasta.
 
Back
Ylös Bottom